LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gratis bankpasjes

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
roro25

Re: gratis bankpasjes

Ongelezen bericht door roro25 »

Ik heb even een korte blik op de tarievenlijst gekeken.

Beleggen moet je vooral niet bij argenta doen. Wat zijn die duur v.w.b. de transacties en bewaarloon voor aandelen en fondsen.
Rentevergoeding is ook belabberd. 4,5% voor een depostio van 5 jaar. Ik kan 4,5% voor een jaardepostito krijgen.

Rente voor kredieten komt niet overeen met de werkelijkheid. 6,05% voor een consumentenkrediet vna 10.000. Bij een offerte via kantoor bedraagt de rente 11%. Zo lust ik ze ook wel....

Heb je ook al eens gekeken naar boek en valutadatum. Zit ruim meer dan 2-5 dagen tussen. Kijk maar eens in de afschirften. Dat heet ordinair geld vasthouden door een bank.

Succes bij argenta. Ik zal er nooit klant worden.

Noble

Ongelezen bericht door Noble »

sorry CB,

je gaat wel érg kort door de bocht..

óndanks dat Argenta gratis passen geeft en een hoge rente... TOCH nog een VETTE winst...

ofwel BANKEN VERDIENEN PRIMA AAN KLANTEN...
o.a. aan uitstaande gelden.

Waarom andere banken dan nóg meer willen hebben???

wel kijk (google ) gerust even naar het opstap premietje van ABN-AMRO opstappers vanwege de fusie..

bijeen gebracht door.... jawel klanten

-die-het-lastig-vinden-om-te-protesteren.. en gewoon blijven

en vervolgens de nieuwe "opstappremie" gaan sparen voor andere managers/bestuurders.... :wink: :P

FerryG

Ongelezen bericht door FerryG »

@CB:

2 of 3 dagen in de valutadatum doen alle andere banken ook. Maar Argenta doet dat tenminste niet bij een boeking van Argenta naar Argenta; dat scoort dus al beter dan al die anderen.

Toen ik bij de Rabo was, wist ik nog niet dat Argenta bestond (en die bestond toen nog niet in Nederland, vermoed ik).
En nu kan ik daar geen rekening openen omdat ik niet meer in Nederland woon.

Dit laatste had ik al gezegd, dus ik zou zeggen: leer eens lezen (en ook schrijven, want je schreef "nog" ipv "noch"). Maar ja, dat is het niveau van het personeel van de bank waar jij al 28 jaar bij werkt. Nu weet ik iig waar die het geld van zijn klanten aan weggooit: aan medewerkers die niet kunnen schrijven. Als je nu nog even zegt welke bank dat is, dan zijn we allemaal gewaarschuwd...

En verder onderschrijf ik het punt van de vertrekkende directeuren met een premie waar ze van kunnen rentenieren.

CB

Ongelezen bericht door CB »

Geplaatst op: 13 Okt 2007 09:39 Onderwerp:

óndanks dat Argenta gratis passen geeft en een hoge rente... TOCH nog een VETTE winst...

ofwel BANKEN VERDIENEN PRIMA AAN KLANTEN...
o.a. aan uitstaande gelden.

Waarom andere banken dan nóg meer willen hebben???

Zoals je al hebt kunnen lezen in de postings hiervoor werkt Argenta zonder kantoren. De Rabo bijvoorbeeld werkt wel met kantoren en heeft daardoor veel meer kosten dan Argenta.

Wil je lage kosten, dan kies je voor Argenta. Je moet dan wel alles zelf uitzoeken.

Wil je meer kosten betalen dan kies je voor de Rabo. Je kan je dan laten adviseren en hoeft dus niet alles zelf uit te zoeken.

Hopelijk bergrijp je nu waarom andere banken meer vragen. Ze bieden namelijk meer.

Kijk naast de kosten die een bank in rekening brengt ook wat de bank daarvoor kan bieden. Persoonlijk contact is voor veel mensen belangrijk. Iets dat Argenta niet kan bieden en de Rabo wel. Dan lijkt het mij logisch dat de Rabo qua kosten ook duurder is.

Helaas wordt hier alleen naar de kosten gekeken welke banken in rekening brengen. Hoe heet dat ook al weer, kort door de bocht???

CB

Geplaatst op 13 Okt 2007 09:59 door FerryG

--------------------------------------------------------------------------------

Dit laatste had ik al gezegd, dus ik zou zeggen: leer eens lezen (en ook schrijven, want je schreef "nog" ipv "noch"). Maar ja, dat is het niveau van het personeel van de bank waar jij al 28 jaar bij werkt.
Inderdaad een schrijffout van mij. Het is wel jammer dat je het niveau van het personeel over één kam scheert op basis van mijn schrijffout. Maar ja sommige mensen weten niet beter zullen we maar zeggen.

-----------------------------------------------------------------------

Nu weet ik iig waar die het geld van zijn klanten aan weggooit: aan medewerkers die niet kunnen schrijven. Als je nu nog even zegt welke bank dat is, dan zijn we allemaal gewaarschuwd...
Het ontgaat mij wat je hiermee wilt bereiken en wat de zin hiervan is.

--------------------------------------------------------------------------------

@CB:

2 of 3 dagen in de valutadatum doen alle andere banken ook. Maar Argenta doet dat tenminste niet bij een boeking van Argenta naar Argenta; dat scoort dus al beter dan al die anderen.
Verwacht je van mij een reactie op iets dat een ander heeft geschreven? Volgens mij is bovenstaand citaat van roro25. Geeft niet hoor, iedereen maakt wel eens een vergissing of schrijffout. Zelfs jij bent niet perfect.

roerganger

Ongelezen bericht door roerganger »

Wat een interessante discussie zeg.

:(

Anderen zeiden het al: gaaaaappp

Warrie

Ongelezen bericht door Warrie »

Heb je ook al eens gekeken naar boek en valutadatum. Zit ruim meer dan 2-5 dagen tussen. Kijk maar eens in de afschirften. Dat heet ordinair geld vasthouden door een bank.
Klopt niet. Argenta adverteert hier juist mee dat ze geen valutadagen inhouden. De Postbank is hier pas sinds kort mee opgehouden.

26-09-07 - opdracht overschrijving
27-09-07 - opdracht uitgevoerd, geld eraf
27-09-07 - geld bijgeschreven op rekening andere bank

Perfect toch, met een spoedoverboeking zal het dezelfde dag nog gaan.
Hopelijk bergrijp je nu waarom andere banken meer vragen. Ze bieden namelijk meer.
Zo simpel ligt het niet altijd, getuige het perspericht vandaag:

"Postbank verdient aan luie spaarder"

De postbank heeft de afgelopen jaren miljoenen verdiend door de rente op de spaarrekeningen te verlagen, terwijl de marktrente in die periode juist is gestegen. Dat meldt de Volkskrant

... Vorig jaar was deze strategie goed voor een winst van 140 miljoen euro.

De bank stelt dat spaarders "blijkbaar ongevoelig zijn voor de hoogte van de rente". De consumentenbond roept mensen op over te stappen naar andere banken.

Maarten1234

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Elke bank verdient ook aan haar spaarders. Met andere woorden hun verdienen ook aan het geld wat op jouw rekening staat. Daar krijg jij slechts een deel van.

Wat men ook niet zal zien is dat men zelfs verdient aan het overschrijven. Het geld komt namelijk tijdens het overboeken op de rekening van de bank waarna het direct overgeboekt wordt naar de begunstigde. In deze tussentijd verdienen zij ook weer extra aan jou. Jij hebt het zelf niet in de gaten, maar de tijd dat het duurt, al is het maar 10 seconden, verdienen zij toch nog op de overboeking. Het hoeft niet veel te zijn, maar alle overboekingen bij elkaar levert toch aardig wat op. De reden dat een iedere bank de valutadautm inkorten is gewoon wegens concurrentie en meer niet. Zij verdienen nu wel minder op jouw overboekingen, maar ook hier geld weer dat zij het elders dubbel en dwars terugverdienen middels beleggen wat zij toch ook doen met jouw geld. Jij vangt hier rente op en hun incasseren de rest daar zij het werk doen.

Service is nooit gratis, want dat bestaat niet. Elders worden de kosten van de service toch echt weer teruggehaald. Het is slechts een lokkertje voor de consument om klanten te trekken zodat er meer hiervan zijn die hun geld op een rekening van een bank storten waar de bank weer door verdient. Ook Argenta doet dat alleen je ziet het niet of je wilt of kan het niet zien.

Kijk voor de grap eens op die mooie verpakkingsdozen in de supermarkt. Iets is bijvoorbeeld LIGHT maar is dat ook echt zo.....controleer de ingredienten maar eens en je zult zien dat dat vaak niet klopt. Zo werkt het ook bij banken en andere winkels. Het is slechts de verpakking die het allemaal mooier laat zijn dan het in weze is, maar de ingredienten zijn toch altijd anders alleen jij voelt dat niet, omdat jij bijvoorbeeld geen gebruik maakt van een bepaalde service waar zij dat aan terugverdienen. Het leuke is echter dat jij altijd weer een service hebt waar jij weer wel voor betaald of je betaald voor andermans service. Het is gewoon slim met geld omgaan en hoe de banken met geld omgaan dat kun jij als consument echt niet nadoen.

FerryG

Natuurlijk verdient Argenta aan mijn geld. Maar dat mogen ze best; ze doen er tenslotte iets voor. Maar andere banken vinden dat niet genoeg en ze laten je ook nog eens extra daarbovenop betalen, en dat is nou net waar ik geen zin in heb.

roro25

pak je geld, boek een trip naar de noord/zuidpool en ga lekker op een ijsschots zitten. Bouw een iglo van ijs (gratis, genoeg te vinden)Misschien kom je een verdwaalde ijsbeer of pinguin tegen. Heb je nog gezelschap ook. Maar je hoeft nergens voor te betalen........
Sorry hoor, maar voor niets gaat de zon op. Voor een beetje werking van de economie is het noodzakelijk dat je voor een geleverd product of dienst betaald.
Ik begrijp niet dat er moeilijk wordt gedaan over deze kosten. Men doet moeilijk over een bankpasje, maar de gemiddelde consument koopt zondermeer een dure jas, broek, computer, auto weet ik niet wat. Zonder moeilijk te doen over de kosten.

(oh vergeet je warme kleren niet)

CB

Geplaatst op 16 Okt 2007 09:29 door FerryG

Natuurlijk verdient Argenta aan mijn geld. Maar dat mogen ze best; ze doen er tenslotte iets voor.
Iets ja.
Geplaatst op 16 Okt 2007 09:29 door FerryG

Maar andere banken vinden dat niet genoeg en ze laten je ook nog eens extra daarbovenop betalen, en dat is nou net waar ik geen zin in heb.

Die doen er iets meer voor. Zal wel weer niet deugen, omdat er een spelfout in zit.

Misschien is het advies van roro25 wel iets voor je.

FerryG

@CB:
Hoe dat in Nederland zit, kan ik niet met zekerheid zeggen, maar in België doet Argenta net zo veel voor zijn klanten als andere banken.

@roro en CB:
Als je zo graag je geld kwijt wilt, geef het dan aan mij, maar ga me niet afkatten omdat ik zeg waar het op staat. En zeker niet omdat ik gelijk heb.

roro25

wil eigenlijk niet reageren, maar wil ook gelijk krijgen. Heb je met die bedweters he.........

Maar het gaat niet om gelijk krijgen. Het gaat erom dat ik een andere perceptie heb. Ik ben wel bereid om te betalen voor service. Ik wil gewoon mijn bank in kunnen stappen als ik dat wil, een goede rente ontvangen (4,5% momenteel) en als bij een dienstverlener hebben.
Ik heb (gelukkig) zelf nooit bij argenta gebankierd, maar weet uit ervaringen van anderen dat dit niet zaligmakend is.

Ik ben geen ondernemer, maar werk wel veel samen met ondernemers. Ik ga er gezien de posting vanuit dat je geen eigen ondernemer bent (kan het fout hebben hoor (tja ik moet me een beetje indekken), maar dan zou je wel anders piepen en niet zo'n post neerzetten.

Ik heb nog wel een boek in mijn kast staan: grondbeginselen van de economie voor dummies.... Wil hem best uitlenen, maar dan tegen een vergoeding. Werking van de economie he!!!!

Maar ik vind het verder prima dat je bij Argenta bankiert. Ik bankier in NL naar tevredenheid bij een bank die mij service biedt wanneer ik dat wil. Mij hoef je het niet op te dringen.

Mijn vorige post is niet bedoeld als afkatten, maar heeft een licht sarcastische ondertoon...... (zoals ook deze).

Maarten1234

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

He CB als je bijdehand gaat antwoorden, zoek het dan maar lekker uit. Kijk jij maar niet verder dan je neus lang is en blijf maar lekker dom.

Zelfs bij economie op school wordt dit je geleerd. Wat RoRo ook al schreef: Voor niets gaat de zon op. Geld wat aan de ene kant wordt uitgegeven komt aan de andere kant 10 keer zo hard binnen. Jij betaald voor je eigen service, maar ook voor andermans service. Gratis bestaat niet, maar als jij dat niet wilt zien, moet jij het maar weten. Zonder te weten betaal jij wel voor alle service die jij krijgt, betaal jij voor alle bankpasjes welke jij in huis hebt etc etc etc.

De Postbank doet net zoveel als Argenta, ABN, Rabobank etc etc etc. Zij verdienen zelfs aan elkaar en geven elkaar tips om klanten te trekken en te verdienen aan zaken waar jij geen weet van hebt.

Jeetje mina waar gaat dit topic over. Een paar zielige figuren die problemen hebben met hun bank daar deze in hun ogen niet de service bieden die zij willen en over het geld dat zij voor service moeten betalen. Vaar lekker blind door en sluit je ogen voor de waarheid.

Overal betaal je voor alle producten. Zelfs voor zogenaamde gratis producten wat bij een product geleverd wordt. Wat denk je wat leveranciers voor winst maken op een product. Meer dan jij denkt. Van diezelfde winst nemen zij een paar procent om een product van te kopen om zogenaamd gratis aan te bieden. Dit heet investeren. Hierdoor hebben zij een beetje verlies op hun inkomsten. Deze gratis producten worden in grote hoeveelheden aangekocht tegen aantrekkelijke prijzen, deze kosten verhalen zij weer grotendeels bij de belasting waardoor hun "verlies" minder wordt. Vervolgens maken zij reclame wat ook weer geld kost en aftrekbaar is. Wanneer zij het goed doen dan trekken zij door die zogenaamde gratis producten meer klanten aan, meer klanten betekent meer winst, waarna zij met aftrek van BTW het dubbele overhouden en dus hun zogenaamde gratis producten en de gemaakte reclame 10 keer hebben terugverdient. Dat is nu werkelijk het woordje gratis. Je wordt genaaid waar je bijstaat.

Als je dat niet wilt of kunt zien....zoek het dan uit en blijf dom.

CB

Ergens bekruipt mij het gevoel dat je het zelf niet begrijpt, waar je het over hebt. Lees de postings nog eens goed door. Dan begrijp je misschien dat ik de mening van roro25 onderschrijf. Mocht dat niet zo zijn jammer dan.

CB

Geplaatst op 16 Okt 2007 20:24 door FerryG

@roro en CB:
Als je zo graag je geld kwijt wilt, geef het dan aan mij, maar ga me niet afkatten omdat ik zeg waar het op staat. En zeker niet omdat ik gelijk heb.
Volgens mij wil je het niet begrijpen.

Gesloten