LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] opgelicht door www.qtt.winkelslim.nl
Re: opgelicht door www.qtt.winkelslim.nl
Jawel, ik ben dan toch een van de blijkbaar weinige gelukkigen die op tijd geleverd kregen.
Mijn zoontje is over een paar dagen jarig en alle spullen die besteld en betaald waren zijn keurig geleverd via de post.
Het kan dus wel !!!!!!
Mijn zoontje is over een paar dagen jarig en alle spullen die besteld en betaald waren zijn keurig geleverd via de post.
Het kan dus wel !!!!!!
-
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 03 okt 2007 21:20
Re: opgelicht door www.qtt.winkelslim.nl
Burrie dat is goed te horen scheelt je een rit Schiedam!!
Ik zie wel dat iedereen van ver moet komen om de spullen op te halen in Schiedam........dat is wel toeval hè?
Gezien de reacties op dit forum beslissen de mensen toch om de rit te maken gewoon om de zaak af te sluiten en om zeker te zijn dat ze waar voor hun geld krijgen ook al is het soms helemaal iets anders dan wat ze besteld hadden. Toch hoef je hier geen genoegen mee te nemen, want mijn man kreeg zeker de 32,50 retour (ook de verzendkosten!!) van iets wat er niet was, want hij wilde niets anders, de vrouw zag toen wel dat mijn man het meende en koos eieren voor haar geld. Laat je dus niet intimideren en sta je mannetje daar.
Ik zie wel dat iedereen van ver moet komen om de spullen op te halen in Schiedam........dat is wel toeval hè?
Gezien de reacties op dit forum beslissen de mensen toch om de rit te maken gewoon om de zaak af te sluiten en om zeker te zijn dat ze waar voor hun geld krijgen ook al is het soms helemaal iets anders dan wat ze besteld hadden. Toch hoef je hier geen genoegen mee te nemen, want mijn man kreeg zeker de 32,50 retour (ook de verzendkosten!!) van iets wat er niet was, want hij wilde niets anders, de vrouw zag toen wel dat mijn man het meende en koos eieren voor haar geld. Laat je dus niet intimideren en sta je mannetje daar.
Re: opgelicht door www.qtt.winkelslim.nl
Een jaar of 3 geleden zijn wij begonnen Playmobil te verkopen via Marktplaats. Na een tijdje werd de vraag zo groot dat we besloten de verkoop te gaan doen via een website. We verzonnen de naam fun-toys en zijn zo begonnen met de verkoop van Playmobil, als hobby. Omdat mijn man en ik beiden een baan hadden en jonge kinderen was de lol er naar een jaar of 2 af. Veel te druk en niet te combineren met ons werk. Vorig jaar rond deze tijd is het bedrijf fun-toys overgenomen door iemand uit Wilbertoord. Een maand geleden was ons zoontje jarig en heb toen weer eens gekeken op onze oude "website". 3 afhaaladressen. Ik dacht er verder niet bij na en deed een bestelling. In eerste instantie afhalen in Heesch. Later bedacht ik me dat ik voor dit geld niet op en neer kon rijden en koos alsnog voor opsturen. De spullen heb ik dus nog steeds niet ontvangen! Heb deze week gebeld met meneer uit Wilbertoord en deze persoon had het bedrijf inderdaad ook weer overgedragen. Die meneer uit Wilbertoord zou voor mij contact op gaan nemen met xxxx. Ben benieuwd wat er uitkomt! Wat ik lees in het forum dat het bedrijf fun-toys al bestaat vanaf 2001 klopt niet!
Re: opgelicht door www.qtt.winkelslim.nl
@ kanovaarder; vooruit betalen is niet hetzelfde als voorfinancieren. Er zijn een paar rotte appels zoals Playco die inderdaad pas inkopen als er betaald is en daardoor een levertijd hebben van 4 weken tot 2 maanden hebben.
Een fatsoenlijke webwinkel maakt gebruik van een realtime voorraadfunctie. Betalen en voorradig betekent binnen 48 uur geleverd. Dat heeft niets met voorfinancieren of cashflow problemen te maken. Gewoon een kwestie van geen risico willen nemen.
Waarom denkt u dat Wehkamp zwarte vlekken op de postcode kaart heeft? Postcodes die niet kunnen bestellen omdat het betalingsrisico in dat gebied wat te groot is.
Een goede indicatie is ook het aantal Ideal-betalingen in een webshop dat afgebroken wordt omdat er onvoldoende saldo op de rekening staat. ( voor de webwinkelier is dit zichtbaar). Dit kan dus ook gebeuren als de TNT voor de deur staat en er helaas wat te weinig geld in de portemonnaie zit om de rembourszending te betalen. Vaak zijn de grootste online bestellers namelijk geen grootverdieners en er kan tussen bestelmoment en betaalmoment altijd een onverwachte uitgave tussen zijn gekomen.
Een fatsoenlijke webwinkel maakt gebruik van een realtime voorraadfunctie. Betalen en voorradig betekent binnen 48 uur geleverd. Dat heeft niets met voorfinancieren of cashflow problemen te maken. Gewoon een kwestie van geen risico willen nemen.
Waarom denkt u dat Wehkamp zwarte vlekken op de postcode kaart heeft? Postcodes die niet kunnen bestellen omdat het betalingsrisico in dat gebied wat te groot is.
Een goede indicatie is ook het aantal Ideal-betalingen in een webshop dat afgebroken wordt omdat er onvoldoende saldo op de rekening staat. ( voor de webwinkelier is dit zichtbaar). Dit kan dus ook gebeuren als de TNT voor de deur staat en er helaas wat te weinig geld in de portemonnaie zit om de rembourszending te betalen. Vaak zijn de grootste online bestellers namelijk geen grootverdieners en er kan tussen bestelmoment en betaalmoment altijd een onverwachte uitgave tussen zijn gekomen.
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 19 okt 2007 16:19
Re: opgelicht door www.qtt.winkelslim.nl
Ik zie dat de site inmiddels is aangepast/gewijzigd en de lego is ook verdwenen, had ik ook een aantal dingen van besteld, tevens is het me opgevallen dat de artikelen duurder zijn geworden als ik ze vergelijk met de prijzen van mijn bestelbon??
Het contactformulier is ook verdwenen maar dat werkte toch niet hopelijk is er ook tijd geweest voor het verzendklaar maken van de bestellingen en hoef ik geen ritje te maken naar Schiedam
Het contactformulier is ook verdwenen maar dat werkte toch niet hopelijk is er ook tijd geweest voor het verzendklaar maken van de bestellingen en hoef ik geen ritje te maken naar Schiedam
-
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17
Re: opgelicht door www.qtt.winkelslim.nl
Webwinkels.
Ho,ho humphrey,
Voor alle duidelijkheid........
IK heb niet gezegd dat Funtoys een rotte appel is en over Playco een duidelijk beeld heb!
Alleen dat Funtoys en veel andere web"winkels" duidelijk hun zaakjes niet op orde hebben!!
Dat dit overigens een kenmerk is van de meeste webwinkels die vanuit het niets plotseling opduiken.
Wat ik wel blijf zeggen dat dit vooruitbetalen een linke zaak is bij juist die webwinkels die de bedoeling hebben om weinig te leveren, foute dingen te leveren en zoveel mogelijk (op dure spullen) vooruit laten betalen met de bedoeling om op het hun juiste tijdstip de zaak te laten ploffen!!
Helaas komt dat te vaak voor zo is mijn ervaring waarbij het illigaal overnemen van betrouwbaar geachte keur/waarborg-beeldmerken door dat soort "bedrijven" misbruikt wordt.
Tenslotte blijf ik mijn ernstige bedenkingen hebben tegen webwinkels waar het gaat om onderhoud (bromfietsen/CV-ketels bijv.) en de garantie die vaak niet of veel te slecht door webwinkels gegeven wordt of gegeven kan worden door de aard van het bedrijf.
Immers, zelfs van dat BOL.com lezen wij toch af en toe van problemen.
De allergrootste grief heb ik tegen die verdomde slechte communicatie op dit internet waar ook de grootste bedrijven zich aan schuldig maken!
En als er eens over een bedrijf wordt gejuicht dan moeten wij dit vaak met veel scepcis benaderen omdat die juichers steeds vaker lijken ingehuurd door die bedrijven zelf.
Dat ik erg vaak een negatief oordeel geef over dat hele internetwinkelgebeuren komt door uw eigen concurrenten zoals u ook op dit forum veel te vaak kunt lezen!
Het internetwinkelen is naar mijn oordeel nog lang niet volwassen genoeg om die uitwassen binnen eigen kring aan te pakken en dat is dan ook de reden dat u mijn nickname en mijn adviezen aan consumenten regelmatig zal blijven zien.
Grootvader
P.s. Als u meer info heeft over die Playco dan graag die info hier in dit forum.
Zulke info, mits relevant en belangrijk genoeg kopieer ik naar een speciale map zodat zo'n belangrijk bericht na gewist te zijn toch bewaart is gebleven.
Ho,ho humphrey,
Voor alle duidelijkheid........
IK heb niet gezegd dat Funtoys een rotte appel is en over Playco een duidelijk beeld heb!
Alleen dat Funtoys en veel andere web"winkels" duidelijk hun zaakjes niet op orde hebben!!
Dat dit overigens een kenmerk is van de meeste webwinkels die vanuit het niets plotseling opduiken.
Wat ik wel blijf zeggen dat dit vooruitbetalen een linke zaak is bij juist die webwinkels die de bedoeling hebben om weinig te leveren, foute dingen te leveren en zoveel mogelijk (op dure spullen) vooruit laten betalen met de bedoeling om op het hun juiste tijdstip de zaak te laten ploffen!!
Helaas komt dat te vaak voor zo is mijn ervaring waarbij het illigaal overnemen van betrouwbaar geachte keur/waarborg-beeldmerken door dat soort "bedrijven" misbruikt wordt.
Tenslotte blijf ik mijn ernstige bedenkingen hebben tegen webwinkels waar het gaat om onderhoud (bromfietsen/CV-ketels bijv.) en de garantie die vaak niet of veel te slecht door webwinkels gegeven wordt of gegeven kan worden door de aard van het bedrijf.
Immers, zelfs van dat BOL.com lezen wij toch af en toe van problemen.
De allergrootste grief heb ik tegen die verdomde slechte communicatie op dit internet waar ook de grootste bedrijven zich aan schuldig maken!
En als er eens over een bedrijf wordt gejuicht dan moeten wij dit vaak met veel scepcis benaderen omdat die juichers steeds vaker lijken ingehuurd door die bedrijven zelf.
Dat ik erg vaak een negatief oordeel geef over dat hele internetwinkelgebeuren komt door uw eigen concurrenten zoals u ook op dit forum veel te vaak kunt lezen!
Het internetwinkelen is naar mijn oordeel nog lang niet volwassen genoeg om die uitwassen binnen eigen kring aan te pakken en dat is dan ook de reden dat u mijn nickname en mijn adviezen aan consumenten regelmatig zal blijven zien.
Grootvader
P.s. Als u meer info heeft over die Playco dan graag die info hier in dit forum.
Zulke info, mits relevant en belangrijk genoeg kopieer ik naar een speciale map zodat zo'n belangrijk bericht na gewist te zijn toch bewaart is gebleven.
Re: opgelicht door www.qtt.winkelslim.nl
Ik heb nog steeds mijn geld niet terug. Als je het tel.nr. van de site belt, krijg je steeds het antwoordapparaat. Je kunt er geen boodschap op achterlaten en ze verwijzen je naar het contactformulier. Dat uiteraard op de site nergens te vinden is. De openingstijden zijn aangepast. Het feit dat je onrecht wordt aangedaan, daar heb ik nog de meeste moeite mee. zo ga je niet met mensen om. Het geld ben ik, ondanks dat ik me aan hun voorwaarden heb gehouden denk ik kwijt. Het is toch te gek voor woorden dat je o.a. verplicht bent om naar Schiedam te rijden, niet zeker wetend of er op dat moment nog iemand is en of de winkel nog bestaat. Terwijl je de bevestiging van het annuleren op 10 sept. van fun-toy`s hebt ontvangen.
-
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17
Re: opgelicht door www.qtt.winkelslim.nl
Funtoys en steeds maar weer funtoys.
Voor de goede orde;
Wie na de bestelling geen spullen heeft gekregen die moet volgens de consumentenwetgeving binnen 30 dagen zijn vooraf betaalde geld terughebben.
In ieder geval begint dit met dit te vorderen bij de debiteur (in dit geval dus weer Funtoys) per aangetekende brief met bericht van ontvangst!
Wijs in die brief op de konsequenties die dit met zich mee zal brengen als u die vordering uit handen moet geven aan een incassobureau.
Geen (positief) bericht?
Neem dan kontakt op met;
[email protected]
en vraag naar hun "laatste waarschuwingsservice".
Gezien alles wat ik van Funtoys las denk ik dat die laatste waarschuwing voldoende zal zijn om alsnog uw geld terug te krijgen.
En voor alle duidelijkheid!!!
Ik heb geen enkele zakelijke binding met dat incassobureau maar was wel eens, een aantal jaren geleden alweer, een zeer tevreden klant!!
Ook is gebleken binnen dit forum en op Vara Kassa dat dit incassobureau het antwoord kan zijn voor de consument om zijn recht te krijgen.
Een wapen dat door veel bedrijven op een schandelijke manier ook wordt gebruikt tegen consumenten.
P.s.
Er zijn echter lezers die dit soort aanbevelingen, maar nu aan de consument met problemen kennelijk niet leuk vinden en dus die suggestie willen wekken alsof ik commerciele belangen heb bij dit incassobureau.
Grootvader
Voor de goede orde;
Wie na de bestelling geen spullen heeft gekregen die moet volgens de consumentenwetgeving binnen 30 dagen zijn vooraf betaalde geld terughebben.
In ieder geval begint dit met dit te vorderen bij de debiteur (in dit geval dus weer Funtoys) per aangetekende brief met bericht van ontvangst!
Wijs in die brief op de konsequenties die dit met zich mee zal brengen als u die vordering uit handen moet geven aan een incassobureau.
Geen (positief) bericht?
Neem dan kontakt op met;
[email protected]
en vraag naar hun "laatste waarschuwingsservice".
Gezien alles wat ik van Funtoys las denk ik dat die laatste waarschuwing voldoende zal zijn om alsnog uw geld terug te krijgen.
En voor alle duidelijkheid!!!
Ik heb geen enkele zakelijke binding met dat incassobureau maar was wel eens, een aantal jaren geleden alweer, een zeer tevreden klant!!
Ook is gebleken binnen dit forum en op Vara Kassa dat dit incassobureau het antwoord kan zijn voor de consument om zijn recht te krijgen.
Een wapen dat door veel bedrijven op een schandelijke manier ook wordt gebruikt tegen consumenten.
P.s.
Er zijn echter lezers die dit soort aanbevelingen, maar nu aan de consument met problemen kennelijk niet leuk vinden en dus die suggestie willen wekken alsof ik commerciele belangen heb bij dit incassobureau.
Grootvader
Re: opgelicht door www.qtt.winkelslim.nl
er heen rijden en heel de tent kort en klein slaan.
incl het personeel met hun mooie praatjes daar.
je zou ze bijna geloven dat je medelijden krijgen als je daar staat
ik ben klaar
ik heb net alles wat ik gehaald heb in schiedam ipv mijn bestelling verkocht op mp
en heb zelfs nog 55 euro aan over gehouden
als je erheen gaat moet je gewoon flink wat bij elkaar graaienen een grote bek open trekken
en als je een watje bent ,,,neem dan iemand mee die dat wel kan..
incl het personeel met hun mooie praatjes daar.
je zou ze bijna geloven dat je medelijden krijgen als je daar staat
ik ben klaar
ik heb net alles wat ik gehaald heb in schiedam ipv mijn bestelling verkocht op mp
en heb zelfs nog 55 euro aan over gehouden
als je erheen gaat moet je gewoon flink wat bij elkaar graaienen een grote bek open trekken
en als je een watje bent ,,,neem dan iemand mee die dat wel kan..
Laatst gewijzigd door toon333 op 22 okt 2007 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 03 okt 2007 21:20
Re: opgelicht door www.qtt.winkelslim.nl
toon333 wat heb je gedaan daar? Waren de produkten er die je in 1e instantie besteld had? Of gaven ze problemen toen je het op kwam halen?
Re: opgelicht door www.qtt.winkelslim.nl
Zit erover te denken om woensdagmorgen daar naartoe te rijden. Hoop dat het niet voor niks is en dat er nog wat te halen valt!
Re: opgelicht door www.qtt.winkelslim.nl
Hoewel het mij spijt voor alle getroffen kopers, is het interessant te zien hoe het assortiment van " Nederlands snelst groeiende speelgoedwarenhuis" dagelijks kleiner wordt. Waar een paar maanden geleden bijna dagelijks werd uitgebreid, voorzie ik binnenkort een gesloten webshop.
Ze spenderen dagelijks een fortuin aan hun Google adwords campagnes en hebben inmiddels wel door dat aan het einde van de rit wel erg weinig geld overblijft als je de goedkoopste Playmobil aanbieder van Nederland wilt zijn. De prijzen zijn dan ook verhoogd zoals iedereen kan zien.
@kanovaarder: Playco houdt zich op dit moment naar mijn weten rustig. Wat ik weet over deze oplichtersbende is inmiddels in forums geplaatst.
Ze spenderen dagelijks een fortuin aan hun Google adwords campagnes en hebben inmiddels wel door dat aan het einde van de rit wel erg weinig geld overblijft als je de goedkoopste Playmobil aanbieder van Nederland wilt zijn. De prijzen zijn dan ook verhoogd zoals iedereen kan zien.
@kanovaarder: Playco houdt zich op dit moment naar mijn weten rustig. Wat ik weet over deze oplichtersbende is inmiddels in forums geplaatst.
-
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17
Re: opgelicht door www.qtt.winkelslim.nl
Funtoys
Bovendien Humphry heb ik de indruk dat ze ook al een geldtekort hebben en dus niet alleen de klanten niet meer kunnen betalen binnenkort maar ook geen goederen meer kunnen inkopen.
Tsja, zo gaat dat weer eens voor de zoveelste keer.
En dan lees je wel hier (van die Renaultaktie) dat reklame = marketing en zelfs slechte reklame =goede reklame maar waar hier dus weer eens blijkt dat marketing heel wat meer is.
Die vier P's. Inderdaad!
Product,Prijs,Plaats en Promotie.
En zo komen ze en gaan ze weer.
Volgens het ritme van de varkenscyclus?
Ik zou dat eens moeten gaan uitrekenen.
En dat PLAYCO ???
Ach, daar heb ik mij toch een raar idee van gekregen zo alles nog eens nalezend (o.a. ook googlend).
Het meeste met cyrilische (russische) tekst dus voor mij onleesbaar.
Hé, (voormalige Anastasia! Wat staat daar allemaal?? Als je Playco intikt??)
Grootvader
Bovendien Humphry heb ik de indruk dat ze ook al een geldtekort hebben en dus niet alleen de klanten niet meer kunnen betalen binnenkort maar ook geen goederen meer kunnen inkopen.
Tsja, zo gaat dat weer eens voor de zoveelste keer.
En dan lees je wel hier (van die Renaultaktie) dat reklame = marketing en zelfs slechte reklame =goede reklame maar waar hier dus weer eens blijkt dat marketing heel wat meer is.
Die vier P's. Inderdaad!
Product,Prijs,Plaats en Promotie.
En zo komen ze en gaan ze weer.
Volgens het ritme van de varkenscyclus?
Ik zou dat eens moeten gaan uitrekenen.
En dat PLAYCO ???
Ach, daar heb ik mij toch een raar idee van gekregen zo alles nog eens nalezend (o.a. ook googlend).
Het meeste met cyrilische (russische) tekst dus voor mij onleesbaar.
Hé, (voormalige Anastasia! Wat staat daar allemaal?? Als je Playco intikt??)
Grootvader
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 19 okt 2007 16:19
Re: opgelicht door www.qtt.winkelslim.nl
Dan staat er leuk een telefoonnummer op de site waar dus tussen half 10 en half 12 een voicemail op staat ze zijn dus op geen enkele manier te bereiken de klantenservice is ook altijd offline, of heeft iemand hier andere ervaringen mee, ik ben echt pissig
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 11 okt 2007 22:10
Re: opgelicht door www.qtt.winkelslim.nl
dit gaat al maanden zo ,in twee maand tijd hebben wij eenmaal een reactie via het contact formulier gehad.
ik zou zeggen ga op goed geluk naar schiedam om het op te halen. zie verder de ervaringen van forumleden om op deze manier toch nog iets van het speelgoed te krijgen
ik zou zeggen ga op goed geluk naar schiedam om het op te halen. zie verder de ervaringen van forumleden om op deze manier toch nog iets van het speelgoed te krijgen
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 16 okt 2007 16:21
Re: opgelicht door www.qtt.winkelslim.nl
Ik ben vorige week ook naar Schiedam gereden en alle artikelen van Playmobil mee gekregen. Ik had ook zoveel keer gemaild maar nog nooit geen reactie gekregen. Behalve s'middags toen ik in Schiedam was geweest, dan sturen ze wel een mail dat de verzending is opgehaald en bedanken ze voor de gekochtte artikelen.
Ik koop daar nooit meer wat.
Ik koop daar nooit meer wat.
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 19 okt 2007 16:19
Re: opgelicht door www.qtt.winkelslim.nl
Wij gaan zaterdag heen om onze bestelling op te halen, op hoop van zegen, is er toevallig de afgelopen dagen (gister/vandaag) iemand geweest die iets kan vertellen over de voorraad, het is nl voor ons een eind rijden dus ik hoop niet voor niets te komen, contact opnemen lukt niet meer vandaag was de telefoon in gesprek
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 17 okt 2007 20:47
Re: opgelicht door www.qtt.winkelslim.nl
Zelf ga ik zaterdag ook om mijn spullen te halen. Heb wel telefonisch contact gehad met ze al een paar keer. Ze vertelde mij dat donderdag morgen middag weer een lading komt. Heb met haar afgesproken dat ik zaterdag langskom voor de spullen. En als ze het niet hebben dat ik dan in het magazijn even ga winkelen.
Heb wel de indruk dat ze hun best doen, maar dat ze langzaam aan hun eigen succes ten onder gaan.
Heb wel de indruk dat ze hun best doen, maar dat ze langzaam aan hun eigen succes ten onder gaan.
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 19 okt 2007 16:19
Re: opgelicht door www.qtt.winkelslim.nl
Oke dan gaan we in ieder geval die kant op ik wil ook niet te lang wachten, misschien zien we jullie daar nog wel
Re: opgelicht door www.qtt.winkelslim.nl
Vanmorgen is mijn man op naar Schiedam gereden. We hadden geen afspraak gemaakt maar zagen op dit forum mensen staan die vandaag ook zouden gaan op afspraak. Om 10.00 uur al aan de deur. Er stond een bord geopend van 12.00 uur tot 17.00 uur. Om 11.15 uur kwam er een magazijnmedewerker die geen sleutel had en even iemand ging halen. Over een uur was ie terug. Niemand meer gezien!!! Er hadden zich intussen een hoop mensen daar verzameld die allemaal op afspraak hun spullen kwamen halen. Tot 13.00 uur gewacht en natuurlijk kwam er niemand meer opdagen. Uiteindelijk heeft mijn man xxx xxx zelf aan de telefoon gehad. Deze beweerde dat in Schiedam geen magazijn meer zat en dat alles was opgeslagen in Duitsland! Hij had inderdaad met mensen een afspraak gemaakt voor afhalen vandaag in Schiedam maar deze mensen had ie allemaal netjes afgebeld!!!! Want hij wist al dat het magazijn vandaag niet open zijn. Nou dat was dus 280 km retour voor niks!! Mijn man is nu op de terugweg! Dat was dus een dagje Schiedam! Het zijn echt grote oplichters!!!!!!!!!!!!! xxx heeft nu toegezegd dat ie onze spullen deze week alsnog per post verstuurd, ik geloof er natuurlijk niks meer van!!!!!!!!!!!!!!