LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips DVD Recorders

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.

Tevreden of Ontevreden? (ouder dan 2 a 3 jaar)

Tevreden
22
39%
Ontevreden
35
61%
 
Totaal aantal stemmen: 57

splendide
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 mar 2007 01:08

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door splendide »

Geachte dvincent,


Het beoogde type = -omschrijving en -nr. van de flashrom?
Helaas weet ik niet welke het is. Een andere winkel heb ik een mail gestuurd, deze hebben nog niet gereageerd.

Overigens, hartelijk dank voor uw reactie.


Splendide

splendide
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 mar 2007 01:08

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door splendide »

Naast eerder gemelde perikelen ben ik op zoek naar het bewuste onderdeel voor de Philips DVD Recorder:

Philips DVDR1000MKII:

GEZOCHT: Flashrom met de juiste software versie. De meest recente (laatste?) softwareversie is volgens de Philips-site: Firmware Upgrade - Software
Engels, Zip-bestand (6.32 MB) V6.3

Kan iemand mij helpen?

Waar kan ik de desbetreffende flashrom verkrijgen of waar kan dit apparaat nog worden voorzien van dit onderdeel? Het moet her en der nog wel te krijgen zijn, of het nu in b.v. België, Duitsland, Nederland of Spanje is.

Kosten?

Tevens zijn technische schema's (compleet?) zeer welkom. Van een Philips laserengine heb ik een schema gevonden.

Als er mensen zijn die niets meer met deze DVD Recorder doen (voorzien van desbetreffende flashrom?), laat u het eveneens weten.

Noot: Indien gewenst, kan ik zeker persoonlijk met u in contact treden!


Splendide

Ook_Handelaar
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jul 2004 20:00

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door Ook_Handelaar »

Beste Splendide,

is het nou echt te veel gevraagd om die idioot lange URL weg te halen????

Probeer het forum een beetje leesbaar te houden a.u.b.

splendide
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 mar 2007 01:08

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door splendide »

Geachte Ook_Handelaar,

Hierbij heb ik de url, welke verwijst naar de recentste update (V6.3) voor de Philips DVD Recorder: DVDR1000MKII/004, aangepast op een van mijn onderstaande berichten. Hierbij nog maar eens:

http://tinyurl.com/2nv3bu

Dank voor de veel kortere url. Wegens tijdgebrek niet eerder gedaan, sorry.

OPROEP:

Wie weet welk type flashrom ontbreekt als de upgrade via CD-ROM niet lukt en er "SYS UNSUPPORTED" op het display verschijnt wat verwijst naar het ontbreken van een flashrom met de juiste software versie?


Splendide

AnnieG
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2007 15:29

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door AnnieG »

Nog een slachtoffer van het k*&^% apparaat. Doet niets meer. Eerst alleen nog met Philips schijfjes, nu helemaal niets meer. "Geen onderdelen meer van verkrijgbaar" is het antwoord van de leverancier. Of "Je kunt beter een nieuwe kopen. Reparatie hiervan is zo duur, een nieuwe is voordeliger".

Wat heb ik daaraan? Er moet toch iets te verzinnen zijn om te kunnen doen. € 1.000,00 is gewoon een hoop geld om zomaar na 3 à 4 jaar weg te gooien..

mvg,

Toolboy

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door Toolboy »

Annie.

Eigelijk mag je je in je handen wrijven dat het ding het 3/4 jaar heeft volgehouden.
Je kocht immers een nog niet doorontwikkeld product.
Ik heb er een aantal van dat merk door m`n handen gehad die al binnen 3 maanden afgeschreven waren.

Wat mij betreft en dat heb ik al vaker gemeld op dit forum.
Moet er zeer snel een garantie komen op het aantal gebruikers uren,dit is vrij simpel te realiseren in deze tijd.


Groet T

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

@ Annie G.
Ik heb je bericht op Kieskeurig ook gelezen en erop geantwoord. Wij kunnen hoog en laag springen maar zolang er geen GOEDE bescherming voor kopers is die pure rotzooi kopen voor veel geld van een gerenommeerde firma zoals Philips, dan kan je het schudden als dat produkt na 1 jaar stuk gaat.
Toolboy schreef dat het een nog niet uitontwikkeld produkt was. Ik vernam van mijn reparateur ,die Philips geauthoriseerd is (!), dat het puur de laser betreft, made in China ! De rest is redelijk goed maar als de laser na 6 maanden de geest geeft en er geen reserve lasers meer zijn, dan ben je gewoon je goede geld kwijt.
Als Philips een klein beetje klantvriendelijk was geweest dan hadden ze GRATIS een nieuwe harddisk DVDR moeten leveren. Daar zijn die krentenwegers gewoon te dom voor om dit te beseffen. Philips is niet meer wat het ooit was. Na deze ervaring komt er bij mij geen enkel Philips product meer in huis. Mijn scheerapparaat was stuk. Eerst dacht ik om de Philishave eens te proberen maar na deze ervaring werd het een Braun. Mijn Loewe TV ( met beeldbuis) doet het nog goed maar bij vervanging wordt het absoluut geen Philips flat TV . Mijn vertrouwen in Philips service en produkten is NUL KOMMA NUL. Philips is ook geen Nederlands produkt meer, dus maakt het niet meer uit wat je koopt. Ik hoor veel goeds over Panasonic, dus ga ik die maar eens proberen.

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door gastje13 »

Een product van 1000 euro mag je zeker wel langer verwachten dan 3 jaar.
Ja oké, alles kan kapot gaan, tot daar oké(al maakt philips het wel erg bond), maar men mag voor zo'n bedrag wel een fatsoenlijke service verwachten. Op z'n aller minst een flinke tegoedbon voor een nieuwe.

Een tip voor een nieuwe dvd-recorder, koop een pioneer of panasonic. Met beide heb ik ondertussen ervaring en dat zijn prima apparaten, op een paar standaard incidenten na. Sony kan ook goed zijn, maar hebben in sommige serie's toch behoorlijke uitval.

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

Als je zoals ik gaat voor een goed produkt voor een flinke prijs van een firma als Philips dan mag je toch verwachten dat zo'n produkt zeker 7 jaar meegaat! Alle DVDR 990 vertonen binnen 1 jaar dezelfde mankementen, No Disk en Disk Error tot No Disk! Er was dus duidelijk sprake van een fout van het produkt cq onderdeel. Dit was de laser unit! Dan behoort Philips toch te zorgen dat de gedupeerden schadeloos gesteld worden of in dit geval gratis een andere DVDR aangeboden moeten krijgen! Dat zou getuigd hebben van zakelijk inzicht en dat herstelt het vertrouwen van de consument. Niets werd gedaan . Ik kon na lang soebatten en schrijven uiteindelijk een DVDR3460H/31 kopen met 40% korting. t Ding staat nu in huis maar ik durf het amper te gebruiken. De AB is waardeloos omdat ik bijna op de DVDR moet kruipen om enige reactie aan de DVDR te ontlokken. Nieuwe batterijen erin gedaan, niets beter.
Ik zal hem mijn zoon kado doen. Die kan dan ook ervaren hoe "goed" Philips produkten zijn! Goed waardeloos dus!

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door gastje13 »

Na alles wat ik gelezen heb over philips recorders zou ik liever 40% meer betalen aan een panasonic, pioneer enz, dan een philips met 40% korting.

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door gastje13 »

Je hebt een DVDR3460H/31?
Het spijt me dat ik je dit laat zien, maar . . . .
http://kieskeurig.nl/review/751B7359CC6 ... 5A003317A2

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

@ gastje13:
Ja, dit was een aanbod van Philips om de "pijn " van de DVDR 990 te verzachten. Moest er 200 euro voor betalen. Dacht, nou, dan maar doen want nu heb ik helemaal niets meer staan. De DVDR 990 was als niet meer te repareren bestempeld omdat er geen reserve lasers meer waren. Fijn he? Ik heb nog geen enkele opname gemaakt omdat ik gewoon bevreesd ben dat de zaak weer naar de gallemiesen gaat. Mijn vertrouwen in Philips producten is ver onder het vriespunt gedaald. Ik geef dat ding kado aan mijn jongste zoon die hem wel graag wil hebben. Ik koop dan wel een Panasonic.
Die Kieskeurig recensies over die DVDR 3460 zijn niet mis! Die AB is gewoon weer een gedrocht van Philips dat niet deugt. Kan die firma dan helemaal niets meer maken dat werkt en blijft werken? t Is meer dan treurig. Mijn aloude Meridian HiFi setje speelt al probleemloos gedurende > 15 jaren! CD speler is een 206B , prima, nog steeds naar mijn zin. Loewe TV (CRT)is ook nog uitstekend. Alleen de aanwezige Philips producten , zoals die DVDR zijn gewoon beneden peil! Philips gaat zich nu meer in de Medische apparatuur verdiepen. Heerlijk "veilig"gevoel geeft dat :cry:

Gr

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door gastje13 »

nog een tip voor een nieuwe, koop nooit het allerlaatste model(, altijd eentje van een jaartje terug, daar zijn veel reviews over te vinden, en ook of het toestel nog naar een jaar werkt.

En ook de top merken als pioneer en panasonic kunnen stuk gaan(wel veel minder dan philips), maar dan zijn in bijna alle gevallen wel onderdelen te leveren.

maar zo zal er nooit een apparaat ontwikkeld kunnen worden wat 0% uitval heeft.

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

@gastje 13:
Nou, ik kocht anders die Meridian HiFi set in de jaren ' 80 en dat was destijds geheel nieuw spul.British quality! Als andere merken nu wel een DVDR kunnen maken die weinig klachten geeft, waarom Philips dan niet? Is het zó moeilijk om b.v. een AB te maken die goed werkt????? Hoeel miljoenen ABs zijn er zo al in de loop der jaren al niet gemaakt? Hoeveel DVDRs ? Nog steeds sukkelt onze "trots"mijlen ver achter de rest aan. Zielig gewoon. Philips moet maar gewoon Senseos blijven maken want de rest is geen zuivere koffie! :(

Elvis Presley
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 feb 2008 16:30

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door Elvis Presley »

late reactie...maar ik kom nu pas voor de eerste keer.

Ik ben ook altijd voor Philips apparaten geweest, maar mijn 2 jaar oude dvd recorder was vanaf de eerste dag een rampprul.
Op dit ogenblik doet hij helemaal niks meer als ik hem met een dvd erin aanzet dan geeft hij eerst "reading" en daarna "busy" en soms ook nog "browser", maar dat was het dan ook het is onmogelijk om dit apparaat nog aan het wer te krijgen, ik heb hem dan ook een maand geleden van kwaadheid buiten op de grond gegooid met de mededeling dit rotding sluit ik nooit meer aan....maar twee weken later heb ik hem toch nog maar weer eens aangesloten, maar hij deed nog precies hetzelfde...overigens wel goed dat hij niet meer kapot was door zijn klap op de grond..

Overigens is het ook een lawaaierig apparaat in de tijd dat hij het nog wel deed, zelfs in zijn standby stand kon ik hem niet laten staan want hij maakte doodgewoon teveel geluid, dus iedere keer weer de stekker eruit en bij het opnieuw aansluiten moet je dan ook weer iedere keer de tijd opnieuw instellen

Maar kortom is het toch schandalig dat je een nieuw apparaat gekocht hebt die vanaf de eerste dag problemen had.
Ik koop binnenkort dus maar weer een nieuwe, maar nu wel met HD....en dus het zal beslist geen Philips worden.

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

@Elvis Presley: Gezien de negatieve ervaringen met Philips apparatuur heb ik ook besloten om NOOIT meer enig product van die prut firma te kopen. Overal kom je dezelfde commentaren tegen: Disc error, No disc en klem zittende DVDs. Je zou mogen verwachten van een z.g. A Firma, dat zo´n wanprodukt als die DVDR 990 gratis zou worden vervangen. Niet dus! Steek die 1000 euro maar fijn in je zak en laat de klant maar afdorren, wordt er daar gedacht. Wat een service, om te huilen ! :x Alleen daarom NOOIT meer iets van Philips.

@Gastje 13:
Zelfs de huidige modellen van Philips zijn krakkemikkerige dingen. Veel vastzittende lades, die ook al flimsy zijn. Troep die goedkoop in China is gefabriceerd en hier als A Merk wordt verkocht! Natuurlijk kunnen Pioneer en Panasonic uitval hebben, maar de recensies over reparatie en service zijn over het algemeen lovend. 0% uitval is een ideaal, maar nooit haalbaar. Een goede service is wat anders. Dat is bij Philips onbekend! Eigen dure ervaring! Er is geen excuus voor zo' n lousy service!

mvg,

JJG
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 feb 2007 17:40

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door JJG »

Wie dit Forum geregeld leest weet genoeg over de kwaliteiten en service van Philips.............

paulinem
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 dec 2006 16:48

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door paulinem »

Help, ik word steeds verdrietiger naar mate ik meer lees over die Philips recorders. Ik heb niet eens een hele speciale, ongeveer 3 jaar geleden aangeschaft voor 270 euro.
in principe nooit echt problemen mee gehad totdat ie opeens midden in een film vast liep. disk error!
philips klantenservice gebeld, we moesten een update downloaden, branden en in de speler doen.
Helaas gaat alleen het laatje niet meer open, geeft aan: BLOCKED.
Ze hadden geen flauw idee wat daar aan gedaan kon worden behalve de DVDrecorder tegen reparatie aanbieden.
Om hem op te halen kostte alleen an 30E, vervolgens kwamen daar nog de 'kijk'-kosten bij. Ongeacht of we hem wel of niet wilde repareren.
Bij een recorder van 270 eu snap je wel dat wij daar nogal over twijfelden...
missschien konden we beter een nieuwe kopen, en dan van een GOED merk!
ik heb hem nu uit elkaar geschroeft (zouden we zoveel betalen voor de 100 schroefjes?? mijn hemel)
ik hoopte dat ik de geleende dvd zo in ieder geval eruit kon halen en de sofware update dvd erin kon stoppen (je weet het maar nooit, misschien leest ie em dan opeens wel)... oke ik ben misschien een beetje naif, maar bleef goede hoop houden.
nou helaas, zelf dat hele apparaat kan niet fatsoenlijk uitelkaar zonder dat je de print plaat half sloopt!
ik heb zin om hem van het balkon af te gooien en philips een boze brief te schrijven.... maar heb gelezen dat dat ook niet helpt.
Als iemand nog een briljante tip heeft om mij, arme student, te helpen??
alles is welkom!!

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

5w@ Paulinem
Ook mijn met korting gekochte Philips DVD recorder, na het drama met die DVDR 990 door Philips aangeboden, had een vastloper. Ten einde raad maar de stekker eruit gehaald en na 30 sec. weer aangesloten. En ja, nu werkte die lade weer. Er zijn hier ook berichten te lezen alsdat er bij sommige recorders in de bodem een gaatje is geboord onder de lade. Daar moet je met een pennetje in wroeten totdat die lade mechanisch naar buiten komt! Ik heb ook gemerkt dat die laden heel ondiep zijn geperst zodat je goed moet opletten dat de disk er juist in ligt! Even heen en weer schuiven totdat je zeker weet dat die disk in de veel te ondiepe uitsparing ligt. Philips kan mechanisch en electronisch nog steeds geen goede DVD recorders bouwen en hun service is eveneens prut! Toen ik problemen kreeg met "no Disk"en "Disk Error" liet de klantenservice mij in de waan dat het aan de nieuwe disks lag terwijl het probleem van die DVDR 990 al lang bij hen bekend was! Dat ontdekte ik later op de site van "Kieskeurig" . Schandalig dus van Philips! :evil:

paulinem
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 dec 2006 16:48

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door paulinem »

thnx!
ik geloof dat ik inmiddels mn disklade gesloopt heb.
heb hem handmatig eruit getrokken (wilde perse mn dvd terug), en nu is het apparaat helemaal van slag.
mn vriend worstelt er nu mee, maar geloof dat dat niet veel oplevert.
toch maar een nieuwe aanschaffen dus:(
(ik heb trouwens na volledige ontleding van het apparaat het idee dat het oog die de dvd leest te hoog zit. mn lade zit daar tussen klem)
ik geef t op

Gesloten