LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Leaseproces vraagt arrest Hoge Raad aandelenlease

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Jarro
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 aug 2005 16:00

Re: Leaseproces vraagt arrest Hoge Raad aandelenlease

Ongelezen bericht door Jarro »

Het kost inderdaad veel energie om tussen al het geleuter de draad van het eigenlijke verhaal weer op te pikken. Misschien dat er voor deze mensen een ander forum gevonden kan worden. Laat iedereen zijn mening hebben en respecteer dat. Ik ben er een groot voorstander van wat lease proces op dit moment doet. Ik heb er ook geen enkele moeite mee dat lease proces e.e.a. commercieel blijft benaderen. Dat doe ik zelf immers ook. Door eenduidigheid te verkrijgen in de rechtspraak voor vergelijkbare zaken bij alle rechtbanken zal dit e.e.a. flink kunnen bespoedigen en kan dit voor velen eerder worden afgehandeld. Dexia heeft dan ook veel minder speelruimte. Mocht er een reele schikking komen dan ben ik daar best in geinteresseerd. Liever bijv 75 procent nu en van de hele situatie af dan nog vele jaren afwachten, bkr notering houden en maar zien of ik de 100 procent krijg. nb partner heeft niet meegetekend en contracten zijn op tijd vernietigd. Ik benader het net als LP commercieel en neem met minder genoegen als het maar snel kan worden afgewikkeld. Wat is daar mis mee! Ik heb er begrip voor als anderen op de volle 100 procent willen wachten maar tegen welke prijs...

Martinvdm

Re: Leaseproces vraagt arrest Hoge Raad aandelenlease

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Ik benader het net als LP commercieel en neem met minder genoegen als het maar snel kan worden afgewikkeld.
Waarom heb je de Duisenberg regeling niet geaccepteerd..?

Had in jouw situatie misschien een goede oplossing geweest.

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Leaseproces vraagt arrest Hoge Raad aandelenlease

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Ik benader het net als LP commercieel en neem met minder genoegen als het maar snel kan worden afgewikkeld.
Het probleem is dat Leaseproces groot voorstander is van een derde collectieve schikking en Dexia daarom juist niet. Dexia heeft de pik op Leaseproces en gaat daarom, in tegenstelling tot waar sommige anderen op hopen, zeker niet vrijwillig cadeautjes uitdelen aan deze organisatie.

Pas wanneer de Hoge Raad dusdanig oordeelt dat Dexia om proceseconomische redenen geen andere keuze heeft dan een massale schikking te treffen zal Dexia dit ook serieus in overweging gaan nemen.

Een dergelijk oordeel is zeker op korte termijn niet te verwachten.

bromtol
Berichten: 648
Lid geworden op: 22 mei 2005 16:29

Re: Leaseproces vraagt arrest Hoge Raad aandelenlease

Ongelezen bericht door bromtol »

Jarro,

Als je het commercieel benadert moet je gewoon even afwachten. Er ligt nu een eega zaak van Hof Amsterdam bij de Hoge Raad waarbij ook tijdig vernietigd is.

Als de Hoge Raad het arrest van het hof van 1 maart 2007 niet vernietigt zit jij goed. Dan heb je helemaal geen cassatie in het belang der wet nodig. Je kunt het wel vergeten dat Dexia jou je centen teruggeeft zonder een arrest van de Hoge Raad.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Leaseproces vraagt arrest Hoge Raad aandelenlease

Ongelezen bericht door peewee »

Je kunt het wel vergeten dat Dexia jou je centen teruggeeft zonder een arrest voor de Hoge Raad
Ik voeg daar aan toe: en dat geldt blijkbaar ook voor de gedupeerden van:
Aegon inclusief Spaarbeleg; Fortis dochter GroeiVermogen, DSB Bank, Levob.
Immers niet alleen over 1:88 BW zal er een Hoge Raad arrest moeten komen, maar ook over zaken als:
-de omvang en strekking van de (meervoudige) zorgverplichtingen;
-invulling van eigen schuld en de toepassing van categoriemodellen;
- de Wck en de gevolgen van niet naleving van deze wet.
immers ook over deze kwesties oordelen (lagere) rechters verdeeld en dus is het eind van de rechtsstrijd nog niet in zicht. In dit opzicht lijkt mij het voornemen van Leaseproces en Consument & Geldzaken zinvol, ondanks te nadelen die er aan cassatie in belang der wet kleven.

Gesloten