LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gemeenteregister.nl

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
hilbrand
Berichten: 124
Lid geworden op: 18 jul 2006 07:34

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door hilbrand »

Dus wat zal ik doen????
Simpel:
NIETS

Beste lamp,

Het is bijzonder jammer dat je al een deel betaald hebt.
Maar doe dit alsjeblieft niet nog eens.
Dreigen met hel en verdoemenis is iets waar ze heel goed in zijn, maar geloof me:
Ze maken je niets.
Dat ze alle rechtzaken gewonnen hebben is pure flauwekul, ze hebben alleen maar verloren.
Lees oa deze maar eens, zijn dezelfde oplichters:
http://www.fraudemeldpunt.nl/nl/Vonnis%2006072007.pdf

Nogmaals, en ik kan het wel uitschreeuwen:
BETAAL NOOIT IETS!!

Je zal binnenkort wel een brief krijgen van Tiebout advocaten, zoals vele anderen, gebruik het maar gewoon als wc papier. :wink:

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door kanovaarder »

De aquisitiemaffia.

Ik ben van oordeel dat u in dit geval het volgende zou moeten doen;

1/ Dit "bedrijf"een aangetekende brief met bericht van ontvangst sturen
dat u door hen bent misleidt en dat op die grond van dwaling u de
overeenkomst als niet wettelijk geldig beschouwd.

2/ Dat u verder ALLE brieven,telefoontjes,faxen,e-mails van dit "bedrijf"
verder gewoon negeert.

3/ Dat u probeert om de laatste afschrijvingen van uw bank/giro welke u
overmaakte aan dat "bedrijf" probeert te storneren en een selektieve
blokkade laat leggen op dat bank/gironummer.

4/ Dat u zoveel mogelijk aquisitiefraude van deze groep verzameld
welke u met Alt-Printscreen kunt kopieeren naar een tekstverwerker
zoals Word. (en geloof mij, een heidense klus want het zijn er erg
veel!!)

5/ Dat u met deze bewijzen inderdaad naar de politie stapt en aangifte
doet van deze aquisitiefraude/oplichting.

6/ Dat u ook bij uw desbetreffende Kamer van Koophandel deze
aquisitiefraude aanmeld waarbij u ongetwijfeld adviezen zult krijgen
zoals hierboven gemeld.
Verder kunt u gebruik maken van de volgende link;
http://www.kvk.nl/topic/topic.asp?topic ... tieverkoop

Succes gewenst!

En tenslotte; Mocht deze maffia-achtige organisatie inderdaad toch proberen om hun vermeende vordering bij een rechtbank te brengen dan moet u daar WEL naar toegaan!!!
Meldt dan wel aan dit "bedrijf" (per aangetekende brief) dat u alle kosten die u moet maken om bij de rechtbank te verschijnen op dat "bedrijf"zal verhalen.
Leg die claim dan ook neer bij die rechtzaak!!
Een rechter zal naast het verwerpen van de vordering het "bedrijf"veroordelen in die kosten.

Neem een lekkere glas wijn en laat die zorgen uit uw hoofd waaien.

Grootvader

lamp
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 aug 2007 10:24

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door lamp »

Bedankt voor jullie reakties.

Ik ben na mijn telefoontje van vanochtend verblijd met een fax van SNG Consulancy c.v. Waarin ze me met liefst een A4-tje vol wijzen op de voorwaarden van de ondertekende fax. Ze dreigen nu na één rekening al met gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten. Ik schrijf ze in ieder geval vandaag nog een brief waarin ik me inderdaad beroep op Dwaling. Het valt me ook op dat ze het geeneens meer over de advertentie hebben. Alleen maar over het geld.....Ze praten in over mijn verantwoordelijkheid en verders niks. Ik ben ook niet meer van plan 1 cent te betalen en dan zullen we wel zien waar het schip strand. Ze weten in ieder geval wel af van mijn bestaan......

Het is ook leuk dat ze me er nog even op wijzen dat op hun branche de wet van colportatie niet van toepassing is. Ik denk dat de Colportagewet bedoelen.

Benieuwd naar jullie reaktie.

Kuur&Beauty
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 aug 2007 10:08

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door Kuur&Beauty »

Wij hebben vanmorgen ook een brief ontvangen van Tiebout advocaten en wel van Kristiaan Spoelstra. Ik ben in 2004 benadered door gemeenteregister.nl met het verzoek voor afmelding (had me nooit aangemeld) en of ik de fax getekend retour wilde sturen als ik niet meer vermeld wilde worden op hun site. In de drukte heb ik getekend en er vervolgens niet meer naar gekeken tot ik een jaar later bericht kreeg of ik aan mijn betalingsverplichting wilde voldoen; de afmelding bleek dus een verkapte aanmelding! Afijn om een lang verhaal kort te maken; ik heb melding gemaakt bij Steunpunt Acquisitiefraude en de KvK. Heb tevens brieven naar gemeenteregister gestuurd dat het om dwaling gaat. Ik werd in april gebeld door een incassobureau en gesommeerd dat ik het totaalbedrag per direct over moest maken. Dus niet gedaan en vanmorgen kreeg ik een brief van Tiebout adv. Ik lees overigens nergens dat het tot een rechtzaak is gekomen van gedupeerden, indien dit wel het geval is kan iemand dit kenbaar maken. Ik vind het werkelijk zo zonde van mijn tijd en energie dat ik me voor kan stellen dat er mensen zijn die 'maar' betalen om van het hele gedoe af te zijn. Ik ben ook niet bevoegd om te tekenen voor het bedrijf en in ons geval gaat het om een relatief laag bedrag vergeleken bij anderen, verbaasd me dan wel weer dat ze er een advocaat op hebben gezet voor zo'n laag bedrag (€140) Hier wordt je toch moedeloos van, en dat dit allemaal maar kan in ons land.

lamp
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 aug 2007 10:24

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door lamp »

Ik lees inderdaad ook nergens dat het inderdaad zover komt dat er inderdaad een rechtzaak komt. Heb wel in één van de formums gelezen dat er iemand acht jaar geleden ook mee is bedreigd en hij zit nog op een uitnodiging te wachten.

Ik heb nog geen reactie ontvangen op mijn fax/aangetekende brief. Maar bewaar gewoon alles wat ik ontvang. Meld het bij de betreffende instanties en wacht het gewoon af. Ik en mijn man zijn zeker niet van plan te betalen aan oplichters.

Wanneer ik wat hoor of ontvang zal ik het gelijk melden op deze site.

groetjes van lampie

Kuur&Beauty
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 aug 2007 10:08

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door Kuur&Beauty »

Bedankt voor je reactie lamp!

Ik ga zeker niet tot betaling over en mocht ik een dagvaarding krijgen dan ga ik zeker naar de rechtbank en meld ik het op dit forum. Ik heb overigens op de correspondentie mijnerzijds met gemeenteregister nooit respons van hun kant ontvangen, alleen dus een telefoontje van een incassobureau en nu die brief van het advocatenkantoor. Vreselijk overigens dat er mensen zijn die zich hiervoor laten 'lenen'.

fonnie
Berichten: 48
Lid geworden op: 01 mei 2006 11:10

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door fonnie »

Gemeenteregister!!!! Indien nodig gaan ook wij naar de rechtbank!!!
Tiebout advocaten. Advocaten die zich voor het karretje van oplichters laten spannen?
Tros opgelicht er is nog werk aan de winkel!!!!!
Misschien toch nog eens de moeite waard om aandacht aan te besteden.
Groet

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Aquisitiefraude.

Een van de beantwoorders heeft op een ander topic de uitgebreide lijst van links gezet waarvan die fraudeurs zich bedienen.

Deze lijst en de links van hun "advocaat" is ook naar de Orde van Advocaten gestuurd omdat ik meen dat aan die dreigbrieven van deze "advocaat" paal en perk moet worden gesteld.

Het antwoord van de Orde zal ik jullie laten weten.

Uiteraard is dit niet van invloed op de vele adviezen die allen het juiste zeggen: "Nooit betalen"!
Hooguit 1 aangetekende brief met bericht van ontvangst dat er sprake is van misleiding/dwaling en een rechtzaak met een gerust geweten afwacht.

Ze zijn een uitgebreide correspondentie niet waard!!!!

Grootvader

margaret
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2007 12:20

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door margaret »

Ook wij zijn door New Net Media opgelicht. Gelukkig nog niets betaald, omdat wij eerst op internet hebben getraceerd of er meerdere bedrijven opgelicht waren. En ja hoor! Ik heb het gevoel dat zij juist die bedrijven zoeken en bellen, die pas een website hebben OF zich GRATIS aanmelden op bijvoorbeeld: marktplaats.nl of speurders.nl.

Inmiddels de politie ingeschakeld. Of we een advocaat zullen inschakelen, is nog maar de vraag. Eerst zelf een aangetekende brief opsturen naar het bedrijf, werd ons door het juridisch loket aangeraden.

Morgen wordt er een proces verbaal opgemaakt. Ik zal ook gelijk deze website erbij noemen, zodat de politie een idee heeft dat dit inmiddels al een tijdje aan de gang is.

lamp
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 aug 2007 10:24

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door lamp »

Dat is een goede zet. De politie kan dan op zijn gemak alles doorlezen.
Ik heb tot op heden nog niks gehoord. Maar dat zal wel veranderen.....
Hou elkaar in ieder geval wel op de hoogte!

succes!

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door kanovaarder »

En print dan ook even dit lijstje uit;


Graag zou ik willen weten wie er onlangs een brief heeft gehad van Tiebout Advocaten. http://www.tiebout.nl/ Zij treden op voor het uitgebreide aquisitiefraude-netwerk van Lafayette Matulessy. De oplichtingssites zijn oa: www.gemeenteregister.nl www.New net Media www.politiebulletin.nl www.mkbwijzer.net TPH (Trade Publicity Holland) www.bedrijven-abc.nl. Roma bv www.safn.nl www.advertentiefraude.nl www.eerlijkzakendoen.nl www.veiligheidwijzer.nl www.SnG Consultancy www.inkoopaanbestedingoverheid.nl Trade Publicity Holland Ned.incasso service. www.eerlijkzakendoen.info/ www.aquisitiefraude.nl www.infoevenementengids.nl www.metaalregister.nl www.expeditietransport.nl www.atotzbedrijvenregister.nl En zo zijn er ongetwijfeld nog wel een paar. Ik zou heel graag vernemen of het bij iemand tot een rechtszaak is gekomen. Misschien kan Tros Opgelicht hier ook eens (weer) in duiken. Het is fraude op echt uitgebreide schaal.

Door een andere respondent hier al eens neergezet.
Heel verhelderend!

Trouwens, met Alt-Printscreen - plakken zijn ook al die andere verhalen te verzamelen in een tekstverwerker zoals Word o.i.d.
Makkelijk om ook uitgeprint mee te nemen naar het politiebureau.

Grootvader

Vincentdw
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2007 16:27

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door Vincentdw »

Leuke oplichters zeg.
Laatst gewijzigd door Vincentdw op 02 nov 2007 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.

lamp
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 aug 2007 10:24

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door lamp »

Ik zal even de tussenstand bij ons geven.

Ik heb in september een aangetekende brief naar hen gestuurd met daar de opmerking dat eventuele proceskosten dus absoluut niet door ons betaald zouden worden, daar wij toch de winnende partij zouden zijn. Verder heb ik aangegeven een handtekening per fax niet rechtsgeldig zou zijn. Ik heb bij een bank gewerkt en daar mochten we geen handtekening per fax accepteren. Mijn man heeft op een faxformulier zijn handtekening moeten zetten en terug moeten faxen. Hierdoor is zijn handtekening niet rechtsgeldig. Dit heb ik ook in deze brief aangegeven. Sindsdien heb ik niets meer gehoord...... Geen rekeningen, geen deurwaarder helemaal niks. Eng gewoon. Dus we wachten het wel af.....

fonnie
Berichten: 48
Lid geworden op: 01 mei 2006 11:10

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door fonnie »

Ook wij hebben al een aantal maanden niets meer vernomen.
Hebben al brieven van Tiebout advocaten gehad en daar weer per aangetekende op gereageerd dat wij een rechtszaak met vertrouwen tegemoet zien. Wachten dus maar weer af.
Groet

lamp
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 aug 2007 10:24

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door lamp »

Even een vraagje voor Fonnie:

Hebben jullie brieven van de advocaat ontvangen ná dat jullie al een paar maanden niks hebben gehoord. Of hebben jullie na het ontvangen van een brief van de advocaat al maanden niks meer gehoord.....

Ik heb al een paar maanden geen rekeningen of aanmaningen ontvangen. Augustus is de laatste geweest.....

Heb nog nooit iets van een advocaat ontvangen....

fonnie
Berichten: 48
Lid geworden op: 01 mei 2006 11:10

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door fonnie »

Wij hadden maanden niets meer gehoord. Misschien wel langer dan 6-7 maanden . Toen kwam er de eerste brief van dat advocatenkantoor.
Vervelend dat die lui bezig blijven, maar wij gaan door tot desnoods voor de rechter. Neem maar eens contact op met het fraudemeldpunt. Zij kunnen je goed helpen. Er moet een vuist gemaakt worden tegen dit soort praktijken!!!!
Deze mensen moeten tot een halt geroepen worden. Er schijnen ontzettend veel mensen de dupe van te worden. Kleine zowel als grote bedrijven.
Groet

Jaap Huiskes
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 nov 2007 08:47

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door Jaap Huiskes »

Dag allemaal,

Ook ik voeg me bij de kudde van mensen die men probeert op te lichten.
Een bizar verhaal maar toch waar.
Als je dit vertelt in je omgeving zal niemand je geloven maar het gebeurt toch!
Niet slecht van gaan slapen, niets betalen en steun zoeken en halen bij onder meer dit forum.

Uiteraard zou het mooi zijn als deze gemeenteregister - oplichters nog eens op tv aan de schandpaal genageld worden. Met alle toeters en bellen, justitie, slachtoffers, de hele santemekraam er bij!!

Wellicht is het mogelijk de zaak om te draaien en vergoedingen en facturen bij deze oplichters neer te leggen.
Tenslotte kost het de slachtoffers tijd, energie en dat mag betaald worden.

Succes allemaal bij het bestrijden van dit soort onfrisse praktijken!
[/u]

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door kanovaarder »

"Gemeentegids"/aquisitiefraude en privé-gegevens.

De zaak is aan het rollen.
Alle gegevens hier gevonden over deze oplichtingspraktijken gaan naar de Orde van Advokaten te Groningen en naar deze Kamer van Koophandel.

Na van deze Orde en van deze KvK een reactie te hebben gekregen gaat alls door naar diegene die in staat zouden moeten zijn om die aquisitiefraude van in ieder geval die Roma-groep te stoppen en ook die andere "bedrijven" die zich daarmee bezig houden aan te pakken.
--------------------------------------------
Overigens is het erg onverstandig om hier iop het internet uw naam te gebruiken omdat er zoekmachines zijn die ook op naam kunnen zoeken.
Zo heb ik het trefwoord: Fax: 0528 37------- en meer.
Is dit (een deel van) uw faxnummer?
Gebruik dan in het vervolg op internet een nickname zoals ook ondergetekende die als nickname kanovaarder gebruikt.

M.vr.gr;

Grootvader

Doja
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 nov 2007 07:57

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door Doja »

Ook ik ben erin getrap. Hetzelfde verhaal; afmelden voor internet vermelding. Overeenkomst geen automatische verlenging. En dan toch nog een fax ondertekenen.
Gister heb de factuur gekregen; 36 mnd. voor 100 euro per maand.
Heb aangifte bij de politie gedaan en tevens de kamer van koophandel en het meldpunt voor acquisitiefraude op de hoogte gesteld.
Tevens heb een aangetekende brief gefaxt en gestuurd naar Roma b.v. of te wel gemeenteregister. Ook heb ik persoonlijk nog gebeld met de mededeling dat ik niet ga betalen en dat ik verdere berichtgeving alleen via de post wil en niet via telefoon of fax wil.

Ik ben wel wat huiverig voor wat komen gaat! Volgens de meneer zijn ze totaal in hun recht. In hun recht? Om misleidende praatjes te houden en om misleidende faxen te sturen?
Ik ga dus echt niet betalen.

hilbrand
Berichten: 124
Lid geworden op: 18 jul 2006 07:34

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door hilbrand »

Beste Doja,

Je hoeft echt niet huiverig te zijn.
De oplichters zullen je ongetwijfeld nog wel een paar keer benaderen.
Denk eraan:
NOOIT, maar dan ook NOOIT toegeven.
Ik stond ze zelfs niet meer aan de telefoon te woord.

Vervolgens zal er wel een dreigbriefje van Tiebout advocaten achteraankomen.
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=53040

Niet over in zitten, ik heb sinds dat zielige dreigbriefje niets meer vernomen, terwijl ik volgens tiebout allang een dagvaarding in de bus had moeten hebben.

Nogmaals:
Niet betalen.
Beloofd???? :wink:

Gesloten