Ik zou graag jullie mening/advies willen horen.
Het is nu alweer een half jaar geleden maar toch knaagt het aan ons.
Mijn vriend heeft in juni een BKR registratie opgelopen bij die instantie van de zgn. 'comfort card'. sowieso de grootste fout in zn leven geweest om deze te nemen, maar dat terzijde
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Hij betaalde de card altijd af in maandelijkse termijn, niet al te grote bedragen, ik geloof MINIMAAL 15 euro. Het ging dan wel om een bedrag van in totaal 1200 euro. op een gegeven moment ontving hij geen facturen meer van comfort card, en vergat automatisch te betalen (natuurlijk heel stom). DAARENTEGEN ontving hij ook geen herinneringen of aanmaningen
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Na op een gegeven moment gebeld te hebben met comfort card om te checken wat de status en achterstand is, werd even gemeld dat hij is aangemeld bij het BKR met waarschijnlijk een BKR a2 codering. Tevens zouden er meerdere aanmaningen en herinneringen zijn gestuurd waarin hij hiervoor gewaarschuwd werd. NOOIT ONTVANGEN
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
ook werd er gemeld dat er werd samengewerkt met een ander incasso bureau dus dat ze niet geod konden melden welke dit zou moeten zijn.
na aantal keren bellen tussen deze twee incasso bureau's kregen we te horen dat het betreffende bureau GGN is. natuurlijk ontkenden zij dat ze de brieven "niet" hadden gestuurd, en hebben ons zogenaamde "kopieen" van de verstuurde herinneringen gestuurd.
Stom verbaasd bekeken wij de aanmaningen, die totaal nieuw voor ons waren. Of de postbode heeft ze weggegooid (zeer onwaarschijnlijk) of in de verkeerde brievenbus gestopt, of GGN heeft gewoon fouten gemaakt.
mijn vraag is dus eigenlijk: kunnen wij iets maken met betrekking tot deze A2 registratie. Het gehele bedrag moet eerst afgelost worden met een dikke toeslag en rente voordat hij ooit een herstelcode krijgt. Wij kunnen niet bewijzen dat we de herinneringen NIET hebben ontvangen en GGN kan natuurlijk zo een kopie sturen als ZOGENAAMD bewijs dat ze het wel hebben gedaan.
Daarentegen kon comfort card geen kopieen van hun "herinneringen" sturen, want dat werd nooit gedaan, vermelde de betreffende medewerker op zeer onvriendelijke toon..
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Staan wij nu machteloos? Natuurlijk heb ik comfort card het per aangetekende brief uitgelegd, maar zij zien het als de zoveelste smoes en hebben kort en bondig uitgelegd niks te veranderen of te verklaren.
heeft iemand een advies of een mening hierover?