LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Go Energy

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
tezt
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 dec 2007 20:04

Re: Go Energy

Ongelezen bericht door tezt »

Vanmiddag kreeg ik (in Purmerend) een knakker van Go Energy aan de deur.

Ook aan mij werd een onzinnig en leugenachtig verhaal verteld. Ik kon goedkoper uit zijn, de hele buurt was al overgestapt, alles zou voor me worden geregeld - en dat alles verkondigd met een enthousiasme en blijheid alsof het de wedergeboorte van kindje ***** betreft.

De gozer hoefde alleen maar even mijn gegevens te noteren. Ik liet weten dat ik geen interesse heb. (Want waarom zou ik me al die rompslomp op de hals halen voor een paar eurootjes vermeend voordeel. Maar dat vertelde ik hem niet, want je moet niet in debat gaan met colporteurs.)

Hij taaide meteen af. Maar ik kan me voorstellen dat deze colporteurs bij vrouwen, allochtonen en senioren bloed ruiken en agressiever optreden. De vorige reacties hier en ook op andere fora illustreren dat.

Mochten er colporteurs meelezen: ga eens fatsoenlijk werk zoeken, werk waarmee je daadwerkelijk een gewenste dienst levert. Leuk kan het toch ook niet zijn, keer op keer dat misleidende praatje herhalen.

En likethewayido: gezien je beroep ben je vast een fitte en krachtige dame; had je niet de neiging om die gozer zn arm op de rug te draaien zodat je het contract kon afpakken :)

tezt
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 dec 2007 20:04

Re: Go Energy

Ongelezen bericht door tezt »

In mn vorige bericht hoort kindje J.e.z.u.s. (zonder puntjes) te staan, maar dat woord is verboden. Vreemd.

likethewayido
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 dec 2007 18:12

Re: Go Energy

Ongelezen bericht door likethewayido »

@ tezt: :D ik had zoveel neigingen :evil: Je wil het niet weten. Juist omdat hij mij het orgineel niet terug wilde geven. Maar ja,ik dacht dat ik beter af was, om kalm te blijven. Ik wilde immers het orineel terug krijgen.... Maar ik was zo boos... Gelukkig was jij wel alert,en kon je hem afwimpelen. En ik hoop maar,dat er er voor mij niks achterweg komt. Ik heb het orgineel en 2 duplicaten..Maar je weet het nooit,misschien gebruikt ie wel een valse handtekening ( wat ik hier ook al gelezen had) :cry: Gelukkig heb ik mijn mondje mee,maar ik heb echt medelijden met de bejaarde,die lullen zo klem!! Schandalig

tezt
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 dec 2007 20:04

Re: Go Energy

Ongelezen bericht door tezt »

Likethewayido,

Heb je contact opgenomen met Go Energy om je beklag te doen over de colporteur from hell? (Niet dat het zinvol is. Go Energy weet ook heus wel met welk tuig ze in zee zijn gegaan. Deze eikel krijgt vast een bonus als ze jouw verhaal over hem horen.)

Mocht Go Energy jou alsnog lid maken van hun frauduleuze clubje, dan kan je hen/de colporteur een proces aan de broek smeren wegens huisvredebreuk. Aanbellen is één ding, maar daadwerkelijk een huis betreden onder valse voorwendsels is gewoonweg strafbaar.

Ik was eerlijk gezegd niet alert op misleiding, ik had simpelweg geen interesse in de diensten van Go Energy. Maar nadat ik de deur had gesloten, besefte ik dat die gladde gozer wel erg gretig meteen met pen en papier klaarstond. Vandaar dat ik naar reacties over GO E-colporteurs zocht.
Bovendien zeg ik tegen colporteurs altijd klip en klaar dat ik geen interesse hebt. Geen discussie, geen persoonlijke vragen beantwoorden, gewoon wegwezen.

Maar mensen die wel van een potje toneel houden kunnen colporteurs terugpakken. Probeer iets aan hen te verkopen :P
"Goh meneer de colporteur, dat is een mooie dienst die jullie verlenen. Ik gebruik veel gas want ik hou van koken. Wilt u een keer bij mij komen eten, dan krijgt u een op Go-gas gekookte maaltijd. Ja, niet gratis natuurlijk meneer, maar wat dacht u van een biefstuk met snijbonen voor tien euro? Of liever stamppot voor vijf euro?" :twisted:

Voor callcenters bestaat er een tegenscript, waarmee je de vragen kan pareren met tegenvragen ( http://www.xs4all.nl/~egbg/tegenscr.pdf )

Wie schrijft er een colporteur tegenscript :)

gewoonjeroen
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2007 14:04

Re: Go Energy

Ongelezen bericht door gewoonjeroen »

Bel consuwijzer (het nma) om een klacht in te dienen tegen go-energy; 088 - 070 70 70 heb ik net ook gedaan. Hoe meer klachten, hoe meer ze kunnen doen.

floek
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2007 15:20

Re: Go Energy

Ongelezen bericht door floek »

Ik heb gelukkig niet getekend en daar ben ik hel blij om... Ik woon nog niet zo lang op me zelf dus ik maak nog maar net gebruik van essent. Komt go energy bij me aan de deur: blablah blah goedkoper sus, goedkoper zo... Ik twijfelde enorm en die gast praate zo op me in dat ik me bijna verplicht voelde om dat forumulier te tekenen. Ik zei: kan het niet via internet, bellen of kunnen jullie niet later terug komen? dan kan ik het overleggen met mijn vriend. Nee, dat kon allemaal niet want het moest nu, ik had immers toch acht dagen bedenk tijd... Maar ik vond het zo onozel dat ik het hele formulier moest invullen met alles er op en eraan. Uiteindelijk heb ik gezegd dat ik het echt niet kon maken tegenover mn vriend want ik moest het hem echt vragen (ik had snel een smoes bedacht). Daarna snel op internet gekeken en ik zag hier op Radar en ik ben blij dat ik hetniet heb gedaan!

anouka
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2007 18:27

Re: Go Energy

Ongelezen bericht door anouka »

:evil:
Lisette, Hallo, Mijn ervaring bij go-energy is dat ze me hebben gehad, ik ben beetgenomen door hun, en ook alle mensen die bij go-energy zaten, zeiden hetzelfde. Go-Energy is een grote catastrofe. En mijn mening is dat alle mensen die problemen hebben met go-energy iets moeten doen om te voorkomen dat onschuldige mensen ook het slachttoffer worden, mijn probleem met hun is nog steeds niet opgelost en ik ga alles doen zelfs als ik naar het ministerie moet gaan. Sterkte voor alle slachttoffers en doorgaan met strijden.
GO-ENERGY MOET NIET BESTAAN
Lisette reageer

tezt
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 dec 2007 20:04

Re: Go Energy

Ongelezen bericht door tezt »

Tegen welke Lisette heb jij het :shock:

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: Go Energy

Ongelezen bericht door Kyle »

Drachtsterweg 3A Leeuwarden
daar huizen de colportage oplichtertjes van Go Energy.

Ikwilookwatzeggen
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 nov 2007 00:40

Re: Go Energy

Ongelezen bericht door Ikwilookwatzeggen »

10 minuten geleden hier in Leeuwarden iemand aan de deur gehad. Ik stond net onder de douche > deurbel. Nou, sorry maar ik ga niet snel-snel afdrogen en naar de deur. Weer de deurbel. En nog een keer. Zou het soms iets belangrijks zijn? Ik heb niets besteld, ik verwacht ook niemand. Nouja, pech gehad. Het blijft een tijdje stil, ik douche verder... Paar minuten later, weer de deurbel! Wat kan er zo belangrijk zijn dat er 4x moet worden aangebeld? Als er niemand thuis is ga je normaal gesproken toch weer weg? Is er soms iets aan de hand wat ik *NU* moet weten? Brand? Deurwaarder? Ik was al aan 't afdrogen dus even tempo maken. Weer de deurbel. Dat is al 5x. Ja ja ik kom al. Snel een broek en shirt aan, deur open, niemand. Blijkbaar had hij de deur open horen gaan, want ik hoor dat iemand weer omhoog komt rennen in de trappenhal. Het betreft een donkere meneer in een dikke Oranje jas. "Sorry, ik stond net onder de douche" zeg ik. Op zijn jas zie ik in witte letters "Go Energy" staan en hij heeft een formulier in de aanslag. Ik weet al hoe laat het is.

En daar begint de babbel, het is meteen duidelijk dat het een marketingmannetje is. Moest daar nou écht 5x voor aangebeld worden? Ik heb het hem maar niet gevraagd. Maargoed, ik zou 50% minder kunnen betalen voor de stroom! Nou ben ik gelukkig niet zo naïef om dat te geloven dus ik vraag om opheldering. Bla-bla-bla-vaste-lasten-bla-bla ging het, ik kon het niet volgen. Nou heb ik nog nooit van Go Energy gehoord, dus voor hij zijn verhaal begon, had ik al besloten om niet mee te doen, maar ik wilde zijn verhaal toch wel even horen.

Meteen na zijn verhaal: "Betaalt u per bank of per giro?" Ik had nog niet eens de kans gehad om te zeggen wat ik er van vond en of ik wilde meedoen of niet! Doet dat er niet toe ofzo? Hij hield zijn pen al bij het invulhokje op het formulier, om mijn antwoord te noteren. Ik zei dat ik niet zomaar aan de deur hierover wilde beslissen. "Ja, maar u kunt het altijd nog annuleren!" Ik maakte kenbaar dat ik echt niet mee deed en gelukkig droop hij zonder tegenstribbelen af.

tezt
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 dec 2007 20:04

Re: Go Energy

Ongelezen bericht door tezt »

Ikwilookwatzeggen,

dom dom dom nu loop je die 50% mis :P
Wijs besluit, en herkenbaar dat hij al meteen een pen in de aanslag had. Nu maar hopen dat hij niet zelf het hokje heeft ingevuld.

Ikwilookwatzeggen
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 nov 2007 00:40

Re: Go Energy

Ongelezen bericht door Ikwilookwatzeggen »

Hmm ja je hebt gelijk, ik zal ze maandag meteen bellen dat ik het toch doe! Zal ik 't meteen ook maar voor jou doorgeven? :D Geef me je gegevens maar even. Betaal je per bank of per giro? ;)

mari1974
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2007 17:03

Re: Go Energy

Ongelezen bericht door mari1974 »

bij mij is niemand aan de deur geweest, de welkomstbrief als nieuwe klant van Go energy komt volledig uit het niets. Van GO Energy moest ik maar een annuleringsbrief sturen (waarom, ik heb me nergens voor aangemeld), Consuwijzer adviseerde me om per aangetekende brief bij GO een klacht in te dienen hiertegen.
Nog een tip, heb ook mijn huidige energieleverancier gebeld, zij zullen mij niet zomaar overzetten als Go Energy van mij geen handtekening kan produceren.

Maar gvd, kost toch weer drie telefoontjes en een brief, en wie weet wat meer! Belachelijk.


*edit*: Heb intussen een annulering van mijn "aanmelding" gekregen van Go Energy, dus het probleem is opgelost.
Laatst gewijzigd door mari1974 op 05 jan 2008 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.

jildodijkstra
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2007 19:51

Re: Go Energy

Ongelezen bericht door jildodijkstra »

ik ben er met beide benen erin getrapt
ze hadden gezegd dat ze de administratie zouden doen van essent
ik heb getekent
we hebben tijdig opgezegt maar go energy kan volgens mij niet lezen
ze hebben zelfs al de deurwaarder gestuurd nou van mij krijgen ze niks het enigste wat ze kunnen krijgen is t....g

Waterlelie
Berichten: 287
Lid geworden op: 22 dec 2007 01:15

Re: Go Energy

Ongelezen bericht door Waterlelie »

Ik heb afgelopen maandag bezoek van een colporteur van Go Energy aan de deur gekregen. De man belde heel asociaal aan dat je wel open moet doen, je vraag je af of het inderdaad zo dringend is. Ik zag meteen aan het jasje dat hij me iets wil gaan verkopen. Hij begon met veel moeite zijn verhaal en heb hem meteen afgekapt en gezegd dat ik geen interesse heb. Kreeg ik te horen dat ze goedkoper zijn en dat ik ook korting zou krijgen. Ik was echt pissig geworden, van de deurbel al dat ik de deur in zijn gezicht heb dichtgegooid. Als ik iets van hun zou ontvangen dan doe ik aangifte van valsheid in geschrifte, ik heb nergens mijn handtekening gezet en duidelijk aangegeven geen interesse te hebben dus ik ben benieuwd.

diamondvoodoo
Berichten: 177
Lid geworden op: 22 dec 2007 14:20

Re: Go Energy

Ongelezen bericht door diamondvoodoo »

Nog een tip, heb ook mijn huidige energieleverancier gebeld, zij zullen mij niet zomaar overzetten als Go Energy van mij geen handtekening kan produceren.

----Dan heb je een medewerker aan de telefoon gehad die het niet zo goed begrijpt. DIT KAN JE NIET BLOKKEREN/TEGENHOUDEN.

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Go Energy

Ongelezen bericht door wicher »

Door het gebruik van hoofdletters klinkt het wel erg overtuigend, maar ik ben er eerlijk gezegd niet helemaal zeker van.
Bij de grotere maatschappijen hebben ze een afdeling (of groep) die zich bezighoudt met wat zij noemen "ongewenste switches".
Ik heb het idee gekregen dat die groep wel degelijk een door de klant als ongewenst aangegeven switch kan tegenhouden.
Overigens is het ook zo dat ze een eenmaal uitgevoerde switch per onmiddelijk weer kunnen terugswitchen. Het blijft een uitermate gammel systeem wat uitnodigt tot misbruik en veel onbegrip kweekt bij de klanten.

diamondvoodoo
Berichten: 177
Lid geworden op: 22 dec 2007 14:20

Re: Go Energy

Ongelezen bericht door diamondvoodoo »

Echter is het niet zo wicher. Was dat maar zo! Dit had een hoop gestress en administratie kunnen schelen.

ictman
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 dec 2007 19:15

Re: Go Energy

Ongelezen bericht door ictman »

Er was net ook zo'n persoon bij mij aan de deur. Hij zijn verhaaltje ....
Zegt ie als je hier alles ff invult dan krijg je binnen 7 dagen een bevestigingsbrief waarin je kan zeggen of je het doet of niet.

Ik ga met me stomme kop accoord.

Hij is weg. Ik ga typ is Go-Energy in bij google.
Wat krijg ik:
Radarforum met alleen maar klachten.
En heel veel andere forums met klachten.

Na dit allemaal globaal gelezen te hebben ben ik die gast maar is ff achteraan gegaan (was al een paar verdiepingen lager aan het "werk").
Heb hem vertelt dat ik mijn contract terug wil. En hij wil weten waarom ik het nu ineens niet meer vertrouw. Ik zeg dat ik op internet ben gaan zoeken op Go-Energy en dat ik daar alleen maak klachten vind. Dat wilde hij wel is zien.

Hij loopt met me mee naar mij appartement. Ik laat het hem zien.
Zegt hij:
"Ja, maar dat zijn de meningen van mensen en iedereen heeft op elk bedrijf wel iets aan te merken.".
Daar geef ik hem tot op zekere hoogte gelijk in.
Ik geef als voorbeeld KPN:
Als je die intypt op google krijg je eerst echt geen klachten forums.

En hij gaat opzoek op de Go-Energy site naar Klachten (net of Go-Energy klachten op zijn eigen site zou zetten).
Hij zegt: "Kan het niet vinden"
Zoekt verder en komt bij de volgende site:
http://www.energieleveranciers.nl/energ ... &lev_id=65
Hij zegt: "Hier staan heel veel mensen die tevreden zijn met Go-Energy." Ik zeg: "Maar gemiddeld over 77 mensen is het cijfer een 4,7" Hij: "Ja, maar .... bla-bla-bla...."
Begint hij over zijn vriendin die dan ook Go-Energy heeft en dat het perfect werkt.

Ik heb hem ondertussen al 3 keer gevraagd of ik mijn contract terug mocht hebben. En steeds weer begint hij erover dat het zonde zou wezen als ik het niet deed en dat ik er ALTIJD nog van af kon. Ook zij hij dat als er na de bevestigingsbrief geen reactie komt dat ze dan gaan bellen naar mij. En dat het zeker niet zo is dat er een overeenkomst ontstaat.
Maar ik wijs hem er even op dat onderaan de Leveringsovereenkomst staat dat je een Overeenkomst met Go-Energy aangaat.
Hij zegt dat dit alleen gebeurt als ik middels de bevestigingsbrief zeg dat alles goed dat het dan pas in werking gaat.

Toch vraag ik hem alweer om het contract terug te geven.
Hij doet moeilijk.
Hij zegt: "Nou dan weet ik het goed gemaakt, dan zet ik hier een kruisje dat deze niet behandeling wordt genomen maar dan hou ik hem wel."
Ik zeg daar gelijk op: "Ja, daar vertrouw ik totaal niet op. En als ie toch niet in behandeling wordt genomen, waarom heb je het formulier dan nog nodig?"
Hij een beetje stil (haha ik heb hem).

Hij: "Ok, dan geef ik je het formulier maar je kan hem nog altijd insturen als je wil."
Ik krijg het formulier.
Ik zeg tegen hem dat ik toch niet ga doen en hij zegt nogmaals dat hij het jammer vindt dat hij mij op deze manier geen voordeel kan laten opleveren.

Ik loop met hem mee naar de deur en hij wenst mij een prettige jaarwisseling. En ik wens hem dat terug.

*** Zo mij hart weer gelucht.

diamondvoodoo
Berichten: 177
Lid geworden op: 22 dec 2007 14:20

Re: Go Energy

Ongelezen bericht door diamondvoodoo »

Hoi ictman,

Heb met plezier je stukje tekst gelezen!

Goed van je dat je voet bij stuk hield. Anders was je zeker weten overgenomen door Go Energy.

Hoor vaak dit soort verhalen van klanten omdat ik zelf op een commerciele afdeling werk maar uiteindelijk trappen de meeste er toch in. Soms hoor ik klanten dan weer van: "Ja, die man bleef maar doorzeuren en ik had er even geen zin in dus heb ik hem maar vertrouwd zodat hij in ieder geval weg was" :shock: :?: Tja.. Jij hebt dit gelukkig niet gedaan.

Je hoort rare verhalen. Het vervelende is dat die mensen verdienen aan het aantal verkochte contracten, heel erg jammer anders zeuren ze echt niet zo lang door en verzinnen ze niet van die (valse) verhalen.

Gesloten