LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eneco: jaarafrekening = maandtermijn verrekenen

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
wwre

Re: Eneco: jaarafrekening = maandtermijn verrekenen

Ongelezen bericht door wwre »

Het klopt dat de incasso van 28 oktober 2007 daardoor onbetaald was.

Hierop heb ik schriftelijk meegedeeld dat ze deze moesten verrekenen met het ingehouden temijn.

Schriftelijke reactie op gehad en men meldde dat oktober onbetaald bleef MAAR in december met die termijn wordt geincasseerd.

Vevolgens is dit niet goed geadministrateerd en krijg ik de incassokosten om mijn oren.

kiz

Ongelezen bericht door kiz »

Dan is het simpel wwre, je laat Eneco schriftelijk weten dat je niet akkoord gaat met de in rekening gebrachte kosten i.v.m. de schriftelijke toezegging van Eneco zelf. Kopietje van die brief bijvoegen en Eneco rest dan niets anders dan de kosten te laten vervallen.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Ik lees nog eens......
maar het leuke is, 2 dagen geleden heb ik die van november betaald
Als ik kijk naar de datum van uw posting: 15 december 2007, hebt u dus op 13 december een termijn betaald. Gaat het hier dan ook om een achterstallige termijnbetaling? Want, u betaald immers automatisch (middels automatische afschrijving) dat steeds plaatsvindt op de 28ste van de maand.
En bij Eneco kan je zelf aangeven wanneer een incasso wordt geincasserd. In mijn geval was de 28e van de maand
Hoe hebt u en welke -achterstallige(?)- termijnbetaling hebt u dan in en op 13 december 2007 betaald? Het lijkt me dat hier dan geen sprake kan zijn van een automatische incasso verricht door Eneco. Deze doet dat immers steeds op de 28ste.

mylo1

Ongelezen bericht door mylo1 »

8Ik zit bij Nuon..betaal 21 december..maar is voor de maand november...dus wij betalen achteraf!
Er is al eens eerder zo'n vraag geweest en zag toen op mijn bankafschrift dat ik de maand ervoor betaalde...heb het aller eerste bankafschrift erbij genomen en concludeerde toen ,dat ik achteraf betaal
Heb mijn woning op de 22ste van de maand gekregen en een maand later de eerste rekening betaald....dus kan wel kloppen dat het aan de datum van aansluiting ligt
Maar volgens mij maakt het niets uit...de meterstanden zijn belangrijker!...dat is je controle :wink:

wwre

Ik lees
Ja maar begrijpend lezen is ook een vak.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Het blijft het een gegeven dat u op 13 december een termijnbetaling hebt betaald, terwijl u een automatische incasso hebt die steeds plaats -moet- vinden op de 28ste van de maand. Wat is er dan hier misgegaan? Waarom is die op de 13e afgeboekt/betaald?
Iets in uw presenterende startposting is en blijft daarmee dus vreemd!
Ja maar begrijpend lezen is ook een vak
Tja, als dat uw antwoord is zijn we volledig uitgesproken. En als dit ook uw wijze van reageren naar een bedrijf is..... Stemt tot nadenken.

/ Einde discussie /

wwre

Inmiddels een brief ontvangen dat ik de aanmaningskosten teruggeboekt krijgt.

Stemt wellicht ook tot nadenken. :?

Gesloten