LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aan PAYBACK en medestanders: Ik ben bekeerd !!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Toni Soprano
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 jul 2003 15:59

Re: aan PAYBACK en medestanders: Ik ben bekeerd !!

Ongelezen bericht door Toni Soprano »

Amen

Goh, voor de verandering staan hier "leuke" stukjes tekst!

Maar ik ga wel betalen en natuurlijk onder protest! Ben van mening dat ik genoeg risico's heb genomen met afsluiten van dat WV3D contract en wil gewoonweg niet het risico lopen dat ik nog meer kwijt ga raken dan mijn restschuld!

Het is gewoon een drama met hopelijk een happy end!!

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: aan PAYBACK en medestanders: Ik ben bekeerd !!

Ongelezen bericht door aert0001 »

Toni,
dat is ook helemaal niet verkeert, Als de mogelijkheden daar zijn, voor heel veel van ons zijn die er gewoon niet DOE HET ONDER PROTEST. Behoud je rechten, en pak ze terug als de tijd daar is.

Ton

Toni Soprano
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 jul 2003 15:59

Re: aan PAYBACK en medestanders: Ik ben bekeerd !!

Ongelezen bericht door Toni Soprano »

Bedankt!
Dacht aantal maanden geleden ook dat Dexia mooi de pot kon met hun eis om de restschuld te betalen! Het voelt toch zo onrechtmatig aan de hele kwestie! Dus daarom zijn mensen eerder geneigd om aan wishfull thinking te doen als ze helemaal niet betalen en te denken dat het allemaal toch wel goed komt.
Dat wishfull thinking had ik ook maar na aantal dreigementen door acceptgiro's, telefoongesprek en aangetekende brief van Dexia begon ik wel bang te worden.
Ik betaal omdat:
Mijn restschuld relatief laag is (4700 euro's) en dus dit bedrag makkelijker kon lenen!
Ik als 26 jarige met mijn toekomstdromen geen negatieve BKR registratie wil hebben!
Ik van al de psychologische spelletjes van Dexia af wil!
En nogmaals dat ik al enoeg risico's heb genomen door onbewust mijn handtekening te zetten onder gebakken lucht van de WV3D en dat ik bij een doemscenario (als recht niet zal spreken in een land waar rechtvaardigheid hoog in de vaandel zit) niet nog meer geld kwijt wil raken aan de Cosa Nostra uit Belgie!!!!!

Natuurlijk kan me het voorstellen dat iemand in een uitzichtloze situatie verkeert, waardoor hij denkt dat hij toch helemaal niets te verliezen heeft, niet gaat betalen!

Daarom ben ik gewoon van mening dat ieders situatie uniek is!
Maar een dink ben ik wel mee eens hier is:
Verlies nooit wat een van de pijlers zijn van het leven: je rechten!!!

Scheveninger
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 aug 2003 02:30

Re: aan PAYBACK en medestanders: Ik ben bekeerd !!

Ongelezen bericht door Scheveninger »

Toch zeg ik tegen iedereen: dat Toni wel betaalt is zijn goed recht, dat Ton het niet verkeerd vindt is zijn goed recht maar het is niet de lijn van mijn betoog.

Het is een misvatting te denken dat je geen risico loopt door wel (onder protest) te betalen. De kans is zelfs groot dat je een veel groter risico loopt: namelijk het risico om voorgoed naar je centjes te kunnen fluiten. Zoals ik hierboven schrijf "Ookal winnen we straks de rechtszaak, dan nog zal Dexia een reden bedenken waarom ze de 'onder-protest-betalers' niet hoeft terug te betalen."

Verder schrijft Toni dat hij bang is geworden en daarom toch is gaan betalen. Waarom bang worden Toni ?
Voordat Dexia een deurwaarder in kan schakelen moeten ze jouw eerst dagvaarden. En dat gaan ze niet doen want iedere rechtszaak kan een precedentscheppende werking hebben en die kan negatief uitpakken voor Dexia. Dus ze bedenken zich wel drie keer voordat ze jou voor de rechter gaan dagen.
En als het al zo ver komt, meld je dan bij PayBack, net als Monique. Maar ik zeg je: Jij zal zeker de eerste niet zijn, maar je daar maar niet druk om en betalen kun je dan altijd nog.

Je schrijft :

Natuurlijk kan me het voorstellen dat iemand in een uitzichtloze situatie verkeert, waardoor hij denkt dat hij toch helemaal niets te verliezen heeft, niet gaat betalen!

Ben ik het absoluut niet mee eens !!
Als deze mensen niet betalen is ook voor hen waarschijnlijk (met de huidige kennis die we met zijn allen tot onze beschikking hebben) het beste om te doen maar niet doordát ze niets te verliezen hebben. Ik heb een restschuld van € 12.000,- en ik heb een goede baan. Verder heb ik dat bedrag, die restschuld, al op een spaarrekening staan en daar blijf ik vanaf voor mocht het heel heel heel eventueel toch allemaal in het voordeel van Dexia uitpakken (dit is geen nieuwe info want dat schrijf ik ook in mijn allereerste posting van deze draad) maar toch betaal ik niet. Waarom ? Omdat ik weldegelijk wat te verliezen heb: namelijk € 12.000,- die ik zeer waarschijnlijk nooit meer terugzie als ik die eenmaal aan Dexia betaald heb.

Lees alsjeblieft mijn hele argumentatie nogmaals Toni, dan begrijp je wat ik bedoel.

Neemt niet weg dat ik ieders mening en besluit respecteer en dus ook dat van jou Toni. Ook jij sterkte met deze ellende. Ik hoop van harte voor je dat ik het mis heb en dat je straks wel gemakkelijk je geld terugkrijgt als de SLV de zaak wint, ik vrees alleen dus van niet.

Gegroet,
Scheveninger.
Laatst gewijzigd door Scheveninger op 03 aug 2003 03:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Toni Soprano
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 jul 2003 15:59

Re: aan PAYBACK en medestanders: Ik ben bekeerd !!

Ongelezen bericht door Toni Soprano »

Bedankt scheveninger!

Tsja wis ik het maar wat de beste oplossing is! Naar mijn gevoel en ratio lijkt me mijn alternatief nog het minste slechtste! Ik begrijp je wel scheveninger want ik heb ook zo erover gedacht, maar botweg heb ik momenteel niet de kloten om mijn restschuld te blijven negeren!!

Ik hoop dat bij iedereen het recht zal zegevieren!

Luc
Berichten: 565
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:15

Re: aan PAYBACK en medestanders: Ik ben bekeerd !!

Ongelezen bericht door Luc »

Ik blijf achter Scheveninger staan.

Zwicht niet voor onrecht.


Luc

Karin
Berichten: 354
Lid geworden op: 02 jul 2003 19:33

Re: aan PAYBACK en medestanders: Ik ben bekeerd !!

Ongelezen bericht door Karin »

Mogen de goede en duidelijke betogen van Ton en Scheveninger maar eens goed doordringen tot de troebele breinen van Dexia en consorte!

Er wordt door deze clubs een soort uitputtingsstrategie gevoerd, waardoor ook ik, die van meet af aan vastbesloten was om nooit te betalen, m'n twijfels begin te krijgen en kennelijk ben ik niet de enige.

Maar: de oogjes zijn weer open gegaan :D

Karin

regina
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 aug 2003 10:29

Re: aan PAYBACK en medestanders: Ik ben bekeerd !!

Ongelezen bericht door regina »

Hallo Scheveninger, ik las net uw brief, is het mogelijk om mij een copie van uw brief te sturen, want ik zit in het zelfde schuitje van betalen of niet :?: :?: , en eigenlijk wil ik helemaal niet betalen. Alvast bedankt en succes met de rest van heeeeeeel dat dexia gebeuren :!: :!:

Annet
Berichten: 192
Lid geworden op: 01 aug 2003 19:33

Re: aan PAYBACK en medestanders: Ik ben bekeerd !!

Ongelezen bericht door Annet »

Ondertussen ben ik erachter wat mijn totale schuld is als ik nu de contracten laat ontbinden. Op de site van die criminelen staat een rekenprogramma en die laat zien hoeveel je leasecontracten waard zijn.
25.000,- euro zal ik moeten lenen en dan ben ik er in een keer af. Ik kan ook onder protest toch eerst de maandbetaling blijven doorbetalen. Ook daar voor moet ik een lening afsluiten maar wel minder.
Helemaal niet betalen is ook een optie maar ik weet nu al dat ik die druk niet aan kan. Ook al word ik gesterkt in de verhalen hier, het blijft een beslissing die we zelf moeten nemen.
Eerst maar eens een advocaat raadplegen. Desnoods begin ik dan zelf een rechtszaak met de eis 'Ontbinding en de inleg terug'. Ik wil niet wachten tot Dexia mij "uit nodigt". Stel je voor dat ik win! Dat zou een doorbraak zijn! (Dromen mag toch?)

Annet (nog steeds twijfelend)

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: aan PAYBACK en medestanders: Ik ben bekeerd !!

Ongelezen bericht door aert0001 »

Beste scheveninger,
Maak geen vergissing, ook ik ben een hardliner, ik kan en wil niet zwichtten voor de chantage van Dexia, nooit, maar ik kan heel goed begrijpen dat mensen besluiten toch maar te betalen.
De route die ik kies, op persoonlijke titel is een route vol problemen en dreiging, en dat is dus ook jou route en die van Piet, Pieter Luc en weet ik hoeveel andere, ik denk zelf heel véél andere, toch zal ieder zijn of haar route zelf moeten kiezen.

Eigenlijk doe ik persoonlijk het niet eens omdat ik bang ben voor mijn centjes, ik doe het omdat ik vind dat Dexia héél crimineel bezig is.
Het gaat allang niet meer om inleg, restschuld of weet ik waar voor.
Dit gaat over onrecht, onrecht bij mensen die over de hoge bedragen van de restschuld alleen maar kunnen dromen. Daarom ging het Legio-Lease maak de mensen lekker en warm, hamer er op, dat ook voor hun dromen uit kunnen komen, verzeker ze aan de hand van simpele stellingen en voorbeelden dat het kan, en ze moeten happen.

En nu; Nu hebben zij de centjes binnen, en ze willen nog méér, het laatste restje willen ze ook.

Niks coulance, niks aanbod, afmaken die hap, eigen schuld dikke bult.
Jarenlang vette rente gerekend, niets doen toen de AEX kelderde, waarom, rente is rente, aandelen beheren, van wie? die eerlijke sukkel die toch geen verstand heeft van beleggingen, waarom. Het stond levensgroot in de bladen. VOOR MIJN GELD EN VOOR LATER ZORGT LEGIO-LEASE.

Hier klopt iets niet dit is onrecht, als je het al simpelweg geen diefstal noemt.
honderduizenden contracten, reken eens slordig uit wat een winsten hier gemaakt zijn zonder enig risico voor hen.
Een prachtig systeem, voor hen, een nieuwe manier van stelen, helemaal legaal. Ja nou tot hier en niet verder, onrecht hoe dan ook, ik persoonlijk doe het niet, kan het niet, wil het niet, onrecht, hoe legaal ook.

Maar ieder moet zijn eigen route lopen, zijn eigen rechtsgevoel volgen en aan zijn of haar gemoedsrust denken, heel begrijpelijk.
Ik voor mij, tot hier en niet verder.


Groetjes Ton

Inge
Berichten: 97
Lid geworden op: 03 aug 2003 11:57

Re: aan PAYBACK en medestanders: Ik ben bekeerd !!

Ongelezen bericht door Inge »

Luc, zwicht niet voor onrecht , als je niet meer hebt te vertellen dan dit, schrijf dan helemaal niets.

Inge.

Luc
Berichten: 565
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:15

Re: aan PAYBACK en medestanders: Ik ben bekeerd !!

Ongelezen bericht door Luc »

Inge, ik moet het eerste zinnige bericht van jou nog tegenkomen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Luc 8)

p.s. Zelf post ik hier al máánden ;)

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: aan PAYBACK en medestanders: Ik ben bekeerd !!

Ongelezen bericht door aert0001 »

Hé verdorie, jongens hou op.
Inge niet katten luc is een zeer waardevol forumlid.
Luc trek je tenen in.

Ton

Inge
Berichten: 97
Lid geworden op: 03 aug 2003 11:57

Re: aan PAYBACK en medestanders: Ik ben bekeerd !!

Ongelezen bericht door Inge »

Mag ik even lachen je bedoelt dat je al jaren post dag en nacht. En als dit geen zinnige bijdrage is, dan twijfel ik aan je verstand.
Geplaatst op 03 Aug 2003 12:01 door Inge


--------------------------------------------------------------------------------

Hi Luc,

Waarom ben jij zo vol met met haat tegen Plukker dat je 's-nachts om 3.30-uur je commentaar geeft. Ieder ander mens geniet van zijn bedrust, maar Luc niet. Die gaat zijn vuiligheid spuien hier op het forum.

Ik vind je trouwens überhaupt een narrig persoon.

Inge.

Jan-Willem
Berichten: 105
Lid geworden op: 03 jul 2003 15:14

Re: aan PAYBACK en medestanders: Ik ben bekeerd !!

Ongelezen bericht door Jan-Willem »

Geplaatst op 03 Aug 2003 13:44 door Jan-Willem


--------------------------------------------------------------------------------

Ik neem het even op voor Luc: Inge het is beter als jij je inderdaad niet meer met het forum bemoeit, blijft het lekker rustig. Onruststokers zijn er hier al genoeg.

En Plukker, ik bewonder je zelfkennis want alles wat jij hieronder over Luc schrijft, vind ik nou precies bij jouw passen.

Luc je bent een kanjer en gewoon doorgaan. Groet J-W.

Quote:
Geplaatst op 03 Aug 2003 12:59 door PLUKKER


--------------------------------------------------------------------------------

Inge, fijn dat je het voor me opneemt, maar laat maar. Luc is slechts in staat tot het leveren van commentaar. Iets wat altijd achteraf gebeurt dus. Het gebeurt maar zelden dat Luc zelf iets initieert en als dat zo is, dan gaat het over een nieuwe werkwoordsvorm of een gedicht (wie heeft A. de Croos laten verwijderen?). Luc is een soort vierde 'stil' bestuurslid van Pay-Back dat ervoor zorgt dat alle mensen die een kritische en zinvolle bijdrage etc.

Luc
Berichten: 565
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:15

Re: aan PAYBACK en medestanders: Ik ben bekeerd !!

Ongelezen bericht door Luc »

Inge:
Mag ik even lachen je bedoelt dat je al jaren post dag en nacht. En als dit geen zinnige bijdrage is, dan twijfel ik aan je verstand.

Quote:
Geplaatst op 03 Aug 2003 12:01 door Inge


--------------------------------------------------------------------------------

Hi Luc,

Waarom ben jij zo vol met met haat tegen Plukker dat je 's-nachts om 3.30-uur je commentaar geeft. Ieder ander mens geniet van zijn bedrust, maar Luc niet. Die gaat zijn vuiligheid spuien hier op het forum.

Ik vind je trouwens überhaupt een narrig persoon.

Inge.
Vind het nog stompzinniger als voorheen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Karin
Berichten: 354
Lid geworden op: 02 jul 2003 19:33

Re: aan PAYBACK en medestanders: Ik ben bekeerd !!

Ongelezen bericht door Karin »

Aan Inge en andere eventuele onruststokers:

Dit begon als een zinnige en serieuze topic; kunnen we dat misschien zo houden?

j.moret
Berichten: 104
Lid geworden op: 08 jul 2003 21:01

Re: aan PAYBACK en medestanders: Ik ben bekeerd !!

Ongelezen bericht door j.moret »

ja karin ik heb dat ook al meerdere male aan gekaart een onderwep begin serieus en dan kom er weer onzin op te staan ze hebben blijkbaar niks beters te doen van de paar reacties die hie rnu geschreven worden in de vakantie tyd is 80% gewoon onzin

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: aan PAYBACK en medestanders: Ik ben bekeerd !!

Ongelezen bericht door aert0001 »

Karin en Jeff moret, Gek is dat hé iedere keer als een topic zoals jullie zeggen serieus begint te worden dan komt er ruzie en wordt men persoonlijk.
En het is nog waar ook, hoe komt dat, wie denkt hier een antwoord op te hebben? is het toeval? of zit er meer achter?
Het lijkt wel of iedere keer als iemand iets gevoelligs aanraakt er persoonlijk en op de man/vrouw terug gespeelt wordt, hoe zou dat komen? Wie, o wie wordt er dan zo onrustig? Wie weet het?

Ton :D

Toni Soprano
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 jul 2003 15:59

Re: aan PAYBACK en medestanders: Ik ben bekeerd !!

Ongelezen bericht door Toni Soprano »

:shock: :? :roll: :twisted:

Gesloten