LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] D-Reizen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
heppy-de-peppie
Berichten: 88
Lid geworden op: 04 aug 2007 03:49

Re: D-Reizen

Ongelezen bericht door heppy-de-peppie »

Beste Ninde 21,

Uiteraard is niets en niemand perfect. Toch is D-reizen naar mijn mening niet zo onwetend over de accomodatie als ze laten overkomen.
Op Zoover kun je namelijk zien dat er het jaar ervoor al klachten waren welke dit jaar werderom zijn voorgekomen. Een voorbeeld, als men weet dat de glijbanen voor de kinderen slechts 2x daags open zijn, vind ik dat men dit erbij moet vermelden. Vooral omdat men dit wist! Daarom vind ik het misleidend en onvolledig. Normaliter gaat men ook een accomodatie bekijken of krijgt men de gegevens van de reisorganisatie welke de accomodatie aanprijst. Deze zijn beslist op de plaats van bestemming geweest en weten alle voor en nadelen.
Inderdaad niet slim van ons geweest om er zomaar vanuit te gaan dat het voor ons geschikt zou zijn. Tja, dat krijg je ook als men het bij andere accomodaties wel erbij vermeld. Is het dan niet misleidend?
Zelf vind ik van wel, vooral omdat ze van veel dingen afwisten.

Groet,
Heppie

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: D-Reizen

Ongelezen bericht door Henri42 »

D-reizen is geen reisburo maar een reisverkoper met matige voorlichting, bij problemen kun je bij die club uiteraard niet terrecht.;(

ine1961
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:43

Re: D-Reizen

Ongelezen bericht door ine1961 »

D-Reizen geen reisbureau?????
175 winkels, 3 callcenters, een internetafdeling...........ben je dan geen reisbureau? De matige voorlichting: D-reizen is afhankelijk van touroperators en wat deze vermelden in de gidsen.
Bij problemen kan je er niet terecht???: Ze hebben een afdeling klantenservice waar iedereen terecht kan met klachten problemen etc.
Tja als je zo groot bent gaat er weleens wat fout, maar gelukkig gaan
bijna alle van de door D-reizen geboekte reizen gewoon goed en naar volle tevredenheid van de klant.

heppy-de-peppie
Berichten: 88
Lid geworden op: 04 aug 2007 03:49

Re: D-Reizen

Ongelezen bericht door heppy-de-peppie »

Yep, en waar is D-reizen goed in? In het afschuiven naar de touroperators als men een klacht in dient. Dat noem ik geen fout, is gewoonweg het bekende afschuifsysteem en zich zelf onwetend houden.

ine1961
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:43

Re: D-Reizen

Ongelezen bericht door ine1961 »

Tja terecht dat d-reizen dit teruglegt bij de touroperator, zij zijn verantwoordelijk voor de informatie, en de uitvoering van de reis.

U zult het wel niet met mij eens zijn, maar ik probeer het toch maar.
Ik heb op zoover de reacties gelezen, en je kan natuurlijk alle positieve reacties overslaan, tja dan lijkt het negatief, maar er zijn maar relatief heel weinig negatieve reacties zie de cijfers.
Waardering op basis van de laatste 24 maanden
7.6Algemene indruk

6.1Ligging

7.4Service

7.2Prijs / kwaliteit

7.0Eten

9.0Kamers

8.1Kindvriendelijkheid

6.6Inrichting

6.6Hoeveelheid ruimte

Als glijbanen 2x(ik las zelfs 3x) per dag een uur open zijn, zal dat waarschijnlijk om veiligheidsredenen zijn, hoe vaak kan je van de glijbaan 3 uur per dag, er zijn toch ook zat andere leuke dingen om te doen.
Het eten wordt over het algemeen in de reacties aangegegeven als goed
zie het cijfer 7. (is absoluut heel persoonlijk)
Zelfs 5 sterren resorts hebben vaak wisselende reacties over het eten
Is bij boeking door u doorgegeven dat het park geschikt moet zijn voor
minder mobiele mensen?

Tja een poging, al denk ik niet dat u mij begrijpt of gelijk geeft.
Met vriendelijke groet

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: D-Reizen

Ongelezen bericht door sprookje »

----------------------------------------------------------------------------------

heppy-de-peppie
Berichten: 88
Lid geworden op: 04 aug 2007 03:49

Re: D-Reizen

Ongelezen bericht door heppy-de-peppie »

................................... :?
Volgens mij zijn er meerdere accomodaties welke niet volledig zijn ingevuld..............I rest my case

Saskiac1977
Berichten: 45
Lid geworden op: 10 dec 2007 06:36

Re: D-Reizen

Ongelezen bericht door Saskiac1977 »

Boek al jaren bij D - Reizen....nooit problemen....zelfs nu mijn Martinairvlucht geannuleerd werd hebben zij hun uiterste best gedaan en hebben een van de mooiste alternatieven kunnen vinden die er zijn........alleen mensen moeten zich ook zelf eens verdiepen in de accomodatie die ze willen boeken....speur eens op internet, neem de tijd, ga niet hals overkop naar een reisbureau met het idee, we gaan op vakantie maar we weten nog niet waarheen..........

dia
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:06

Re: D-Reizen

Ongelezen bericht door dia »

Bij mij is de ervaring anders, mij lieten ze mooi in de steek en ik kon zelf een oplossing zoeken.En als je nadien belt krijg je zo een stom tr*tje aan de telefoon dat niks weet.

Saskiac1977
Berichten: 45
Lid geworden op: 10 dec 2007 06:36

Re: D-Reizen

Ongelezen bericht door Saskiac1977 »

Ja das jammer.......misschien heb ik het gewoon getroffen...blijf ook inderdaad trouw aan D- reizen Katwijk.....nooit problemen......ik weet niet hoe het bij andere vestigingen is......

rotterdam10
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 dec 2007 01:24

Re: D-Reizen

Ongelezen bericht door rotterdam10 »

Ik moet wel erg hard lachen om sommige reacties die mensen hier schrijven over D-reizen, welke al jarenlang als beste op alle gebied uit de bus komt uit alle testen!
Elk reisburo heeft wel wat, alleen veel mensen vergeten dat als ze via internet boeken, er weleens toeslagen bij kunnen komen of voordelige vliegklasses niet meer beschikbaar zijn.. Ga dan niet zeuren maar boek in de winkel! Want dan zie je dat gelijk!
D-reizen is een top reisburo en doordat ze bij veel touroperators de grootste afnemer zijn hebben ze hee veel vordelen!
Aan de klantvriendelijkheid bij D-reizen (algemene klantvriendelijkheid doel ik op, dus niet de losse individuen) kan menigeen ander een voorbeeld nemen.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: D-Reizen

Ongelezen bericht door sprookje »

Bij toerkoop zijn ze anders ook heel vriendelijker en daar krijg je zelfs als je terugkomt met een klacht er een kop koffie bovenop,
Bovendien is daar niet zo een verloop van personeel en kennen zij je persoonlijk bij naam na een paar keer, wat erg aangenaam is als je binnen komt goedemorgen mevrouw xxxxxx.

cooper22
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 nov 2007 14:28

Re: D-Reizen

Ongelezen bericht door cooper22 »

Wat ik wel vaker bij D-reizen heb meegemaakt is dat ze op internet een prijs aanbieden voor een vakantie, nadat je die hebt '' geboekt'', krijg je een dag later de bevestiging dat de accomodatie of vol zit op die datum, een of 2 dagen later hebben ze nog wel plek maar wel weer iets duurder. Of de vlucht heeft geen ''goedkopere'' stoelen meer er komt nog wat bij. Dit heb ik inmiddels al 4x meegemaakt, voor 4 verschillende vakantie's. Ik vertrouw ze gewoon niet meer. En ze hebben een prijscheck, geen laagste prijsgarantie. Zelfde vakantie vind je vaak iets goedkoper bij een andere aanbieder.

dia
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:06

Re: D-Reizen

Ongelezen bericht door dia »

Veronderstel dat in ieder reisbureau wel iets zal zijn,maar in de supermarkt dirk waar ik wel eens kom zie ik steeds reclame van D-reizen,nu vraag ik mij af of D reizen iets te maken heeft met de supermarkt dirk. :?:

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: D-Reizen

Ongelezen bericht door G7 »

nu vraag ik mij af of D reizen iets te maken heeft met de supermarkt dirk.
D-reizen is...Dirk v/d Broek. Al jaren. 8)

j.vankemenade
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jan 2008 15:02

Re: D-Reizen

Ongelezen bericht door j.vankemenade »

De site van d-reizen is uitermate geschikt om een vakantiehuis te boeken rechtstreeks van particulieren Het is vaak veel goedkoper dan via een reisorganisatie, en vooral geschikt voor mensen die hun eigen plan willen trekken tijdens hun vakantie.
Pas nog naar Turkije geweest en een luxe vankantie huis/appartement gehad met alles erop en eraan voor weinig geld t.o. de reisorganisaties

d1980
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:00

Re: D-Reizen

Ongelezen bericht door d1980 »

Weten jullie wel hoe het gaat in de reiswereld????????? Volgens mij niet.
D-reizen wordt in een kwaad daglicht gezet terwijl daar helemaal geen reden voor is. De mensen die bij d-reizen werken boeken reizen en bij wie................holland international, neckermann, sudtours, corendon, marysol, oad etc etc etc. D-reizen heeft zelf geen reizen.
Als er klachten binnen komen gaan die niet over d-reizen, maar over de reis die bijvoorbeeld is geboekt bij bv 1 van de bovenstaande touroperators. Daar kan d-reizen niks aan doen, zij kopen die accommodaties niet in dat doet de touroperator. D-reizen fungeert als tussenpersoon....een klant wil een reis boeken, komt naar D-reizen en D-reizen boekt de reis weer bij een touroperator.....dus.
Overboekingen??????????????? kan d-reizen niks aan doen. Foutieve of onvolledige informatie in de brochure??????????? kan d-reizen niks aan doen.
Waarom zijn zoover en vakantiereiswijzer in het leven geroepen???? Om vooraf te kunnen bekijken wat de meningen van andere mensen zijn over een bepaalde accommodatie. D-reizen houdt niks achter, want als je een reis bij hen op de site zoekt/boekt (wat uiteindlijk geboekt wordt bij 1 van de touroperators) zie je een beoordeling staan van zoover. Zo kun je meteen zien hoe of wat.
Is de mens zelf ook niet een beetje verantwoordelijk?????
Ik hoop dat jullie mening een beetje is bijgesteld..........i hope so.
Groetjes

Miss M
Berichten: 177
Lid geworden op: 15 jun 2005 14:52

Re: D-Reizen

Ongelezen bericht door Miss M »

Wij hebben meerdere keren een reis geboekt bij D-reizen en nooit problemen gehad die aan D-reizen te wijten zijn. Ze regelen alles keurig.

Het enige echte minpuntje wat we gehad hebben is het probleem wat veel meer mensen hebben: een reis van 8 dagen boeken en midden in de nacht aankomen en midden in de nacht weer vertrekken, zodat je uiteindelijk maar zes dagen overhoudt. Maar goed, dit ligt aan de touroperator en niet aan D-reizen.

Overigens krijgen wij bij een boeking altijd volledige uitdraaien mee van Toeristiek. Dit is een onafhankelijke organisatie die allerlei onderzoeken doet. Wij krijgen altijd een uitdraai mee met informatie over het land, over de plaats en over de accomodatie. Hierin staat zelfs hoeveel traptreden er zijn naar de ingang van een hotel... Erg duidelijk dus voor minder valide mensen die van te voren willen weten waar ze aan toe zijn. Gewoon naar vragen!

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: D-Reizen

Ongelezen bericht door sprookje »

sudtours, corendon, marysol,jiba ect dat zijn nou net de reosorganisators die je bij toerkoop niet kan boeken omdat toerkoop alleen het beste wil verkopen.

I rest my case

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: D-Reizen

Ongelezen bericht door G7 »

Omdat de meeste die jij opnoemt Sprookje, directsellers zijn (alleen via internet) en dus NOOIT op een reisbureau verkocht zullen worden.

By the way..... ik dacht toch dat Sudtours wel degelijk bij Toerkoop te boeken is. En eerder ook Corendon en Marysol. Hoe dat nu is weet ik niet, want ik kom niet meer zo vaak een reisbureau binnen.

Gesloten