LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
honshu
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 aug 2003 21:45

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door honshu »

hallo,

zou het niet interessant te zijn om te weten of er ook eegaleasers bijzitten of zou dexia die nog even met rust laten.
hier zijn ze wel erg zeker van zo te zien.

och wat stom :oops:
had toch even de posting moeten lezen, maar kom hier niet meer zo vaak vanwege het behoorlijk irrelevante en heel erg dom, persoonlijk gericht gejen en zo.
groetjes allemaal
:wink:

Jan-Willem
Berichten: 105
Lid geworden op: 03 jul 2003 15:14

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door Jan-Willem »

Harry 12 voor mij mag je 13 worden. Maar doe niet zo vulgair.

J-W.

PLUKKER
Berichten: 186
Lid geworden op: 02 jul 2003 23:37

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door PLUKKER »

Luc kon het weer niet zelf verzinnen:
Quote:
Luc,

Reageer toch niet op die afgewerkte vrouw die het oudste beroep ter wereld uitoefent.




Je hebt gelijk.


Luc
PLUKKER - demonstreert dit nog even ter ondersteuning van een onlangs gedane bewering

P.S. Nog even on topic: Die 150 mensen zijn gewoon een testje om te kijken hoe er mee omgegaan wordt denkt PLUKKER. Laat je dus niet al te zeer kennen op dt openbare forum is PLUKKERs devies.

kees1000
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 jul 2003 19:13

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door kees1000 »

Wat ik niet begrijp is dat dexia zo lang mogelijk wil rekken ,en nu zelf begint met een rechtzaak,ik hoop dat ze verliezen,en dat de rechter besluit dat iedereen die op het aanbod is ingegaan ook schadeloos word gesteld,want dat is toch chantage geweest ,ingaan op het aanbod, maar dan mag je geen juridische stappen meer ondernemen,dat op zich moet al strafbaar wezen.
Ze hebben nog steeds niet in de gaten hoeveel mensen kapot gaan,en de regering blijkbaar ook niet,het is en blijft schandalig,hoe men in nederland met de medemens omgaat,maar geld is blijkbaar zo belangrijk voor dexia ook al hebben ze genoeg, ze zullen en moeten het laatse beetje dat wij nog hebben van ons afpakken.
WEG TOEKOMST,NIET ALLEEN VOOR ONS,MAAR OOK VOOR ONZE KINDEREN,NOOIT ZULLEN WE ONZE KINDEREN NOG FINACIEEL KUNNEN BIJSTAAN,OM ZE OPWEG TE HELPEN,DE JEUGD HEEFT HET AL ZO MOELIJK,EN DE JEUGD HEEFT DE TOEKOMST MAAR ZONDER GELD KUNNEN ZE DAT WEL VERGETEN,ALLEEN DE KINDEREN VAN DE RIJKEN REDDDEN HET, WORD HET VERSCHIL TUSSEN ARM EN RIJK NOG GROTER.
IS DAT WAT ER IN NEDERLAND GAAT GEBEUREN WORDEN DE ARMEN WEER DE SLAVEN VAN DE RIJKEN!!!!!!!!!!!

Patrick
Berichten: 87
Lid geworden op: 31 jul 2003 21:47

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door Patrick »

[Standaard waarschuwing vooraf: ik heb geen juridische achtergrond, alle info hieronder is bij elkaar geschraapt uit dit forum]

Het is niet nodig in paniek te raken hierover, we wisten al dat dit zou kunnen gebeuren. Volgens mij is het goed om de dingen even goed op een rijtje te zetten:

1) Die 150 mensen zijn voor de kantonrechter gedaagd, naar alle waarschijnlijkheid voor contractbreuk. Zoals al elders op het forum is gezegd, is dat een rechtzaak die de gedaagden naar alle waarschijnlijkheid gaan verliezen. (Lees Robert's uitgebreide reactie op http://www.trosradar.nl/?url=forum/view ... c&start=30)

Als de gedaagden verliezen, zullen ze de schuld (vermeerderd met rente, gerechtskosten en dergelijke) alsnog moeten voldoen. Mensen die het kunnen betalen zullen daar waarschijnlijk toe gedwongen worden, mensen die het niet trekken komen naar alle waarschijnlijkheid in de schuldsanering.

2) Die rechtzaken staan los van de zaak die SLV voert tegen Dexia wegens misleidende informatie en los van de zaak van stichting Eegalease.

Kortom, het kan goed gebeuren dat je verliest voor de kantonrechter, maar dat SLV wint voor de gewone rechter. In dat geval kun je (een gedeelte van) je geld terugvorderen bij Dexia. Waarschijnlijk zal dat moeten door zelf een rechtzaak tegen Dexia aan te spannen, het lijkt me sterk dat ze vanzelf met geld over de boeg zullen komen.

Met andere woorden: deze slag mag dan door Dexia gewonnen worden, de oorlog is nog lang niet voorbij.

Groeten,

Patrick

Jan-Willem
Berichten: 105
Lid geworden op: 03 jul 2003 15:14

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door Jan-Willem »

:shock: :shock:
Laatst gewijzigd door Jan-Willem op 07 aug 2003 08:00, 3 keer totaal gewijzigd.

susanna
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 aug 2003 20:23

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door susanna »

ik lees nu al dagen cq maanden berichten op dit forum
het enigste wat ik wil vertellen is dat je beter een advaocaat
in de arm kan nemen om e.e.a op te lossen.
in mijn geval staan wij echt sterk, ik hoop dat de andere
personen in dat geval ook echt sterk staan.
ik moet echter erkennen dat wij een bekend en geronemeerd advocatenburo hebben ingeschakeld.

Jan-Willem
Berichten: 105
Lid geworden op: 03 jul 2003 15:14

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door Jan-Willem »

:roll:
Laatst gewijzigd door Jan-Willem op 07 aug 2003 08:01, 1 keer totaal gewijzigd.

PLUKKER
Berichten: 186
Lid geworden op: 02 jul 2003 23:37

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door PLUKKER »

Persoonlijke dreigementen? Nou nou! Truth (de waarheid dus) hurts, doesn't it? Kijk even wie er begonnen is en blaf naar de juiste, schattebout. Als je wat van PLUKKER wil (is kennelijk het geval) dan mag je gerust ook PLUKKERs mailadres gebruiken hoor.

PLUKKER - wacht met smart op rechtvaardigheid op alle fronten

P.S. Wanneer ga jij weer eens on topic J-W, of is dat teveel gevraagd?

Jan-Willem
Berichten: 105
Lid geworden op: 03 jul 2003 15:14

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door Jan-Willem »

:roll:
Laatst gewijzigd door Jan-Willem op 07 aug 2003 08:02, 1 keer totaal gewijzigd.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door aert0001 »

Kom even tot rust allemaal,
Dexia zaait paniek en twijfel, kondigt veel rechtzaken aan en zaait zo verwarring, bovendien voor hun een mooie manier om weerstand te testten via dit forum, blijf rustig zakelijk en beheerst.

Ton

Jan-Willem
Berichten: 105
Lid geworden op: 03 jul 2003 15:14

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door Jan-Willem »

:wink:
Laatst gewijzigd door Jan-Willem op 07 aug 2003 08:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door Piet »

Er zijn bij mij 3 zaken bekend.

Een met een winstverdriedubbelaar, restschuld niet betaalt.

Een met 2 contracten, AEX plus effect en Security plus effect, tussentijds gestopt met betalen.

Een met contract onbekend(voor mij), tussentijds gestopt met betalen.

Wie heeft ook een dagvaarding ontvangen ?

Mail me.

Groeten,
Piet

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door aert0001 »

Beste Jan Willem, Ik hoef niet uit te leggen hoezeer Luc op het forum gewaardeerd is, en Plukker, dit heb ik al eerder gestelt Plukker provoceerd graag. En als hij respons krijgt gaat hij er graag mee door,
toch zijn ook zijn meningen typerend voor het forum, en inderdaad soms ook wel wat hatelijk, maar steeds to the point.
Denk er nog even over, hoewel ik jou reactie en die van Luc goed begrijp, ze halen je het bloed onder de nagels vandaan.
En Luc afmaken, nee dat lukt ze echt niet
Ton

Luc
Berichten: 565
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:15

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door Luc »

Jan-Willem, hij is het niet waard.

Haal die twee berichten ff weg, anders trouble... oké...?

Hij staat bij mij op negeren en daar ben ik meer dan blij mee :D


Vgr,

Luc 8)

Jan-Willem
Berichten: 105
Lid geworden op: 03 jul 2003 15:14

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door Jan-Willem »

Luc,

Okay zo :wink:

J-W

Luc
Berichten: 565
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:15

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door Luc »

Pico J-W

PLUKKER
Berichten: 186
Lid geworden op: 02 jul 2003 23:37

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door PLUKKER »

Zo hoort het heren.

PLUKKER - staat in de 'negeerstand': YES!

j.moret
Berichten: 104
Lid geworden op: 08 jul 2003 21:01

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door j.moret »

kleuter gedrag weer van allemaal lekker weer schelden schietten we veel mee op hier

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door Piet »

Uit de Telegraaf van 0708

Dexia Bank sleept klanten voor rechter

Van een onzer verslaggevers

AMSTERDAM, donderdag
Dexia Bank Nederland gaat de komende maanden 150 beleggers voor de rechter slepen. Het gaat om klanten die hun aandelenleasecontract niet meer nakomen. Ze betalen hun schuld niet meer af of hebben hun maandelijkse termijnbetaling gestaakt.
Een woordvoerder van Dexia bevestigde gisteren de actie van de bank.
De stap ligt gevoelig omdat duizenden boze beleggers een bodemprocedure hebben aangespannen tegen de bank. Ze voelen zich misleid bij de aankoop van aandelenleasecontracten. Het was volgens vele beleggers niet duidelijk dat ze belegden met geleend geld. Bovendien zouden de risico´s niet duidelijk zijn geweest. Door de dalende beurskoersen hebben veel beleggers verlies geleden met hun leasecontracten. In afwachting van een uitspraak in de grote procedure, betaalt een groep beleggers niets meer aan Dexia. Dat zijn er meer dan de eerste 150 die Dexia nu voor de rechter daagt.
Dexia wil niet zeggen hoeveel beleggers van de ruim 200.000 niet meer betalen. Dexia heeft zich altijd op het standpunt gesteld dat ondanks de problemen de contracten zullen worden nageleefd, benadrukt hij.
Minister Zalm van Financiën vroeg begin juli om boze beleggers te ontzien zolang het conflict niet is opgelost. Hij stelde voor een arbitragecommissie zich over de kwestie te laten buigen en tot die tijd incassoprocedures te staken.
Volgens Dexia heeft de minister dat nooit direct aan de bank gevraagd. De bank zegt dat de stap naar de rechter de laatste fase van een „zorgvuldig traject”.

Gesloten