LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gemeenteregister.nl

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Deurwaarder namens gemeenteregister

Bedenk wel dat deze alleen op visite mag komen als er een rechtbankbesluit tot betaling aan ten grondslag ligt.

De "deurwaarder"van gemeenteregister zou ik de deur wijzen.
Hooguit zou u hem een kopje koffie kunnen geven waarbij u vraagt: "wat wilt u in de koffie? Arsenicum of LSD?"

Grootvader

Beverwijk
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 feb 2008 14:40

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door Beverwijk »

Ook ik ben erin getrapt. Had ik dit forum maar eerder gezien.
Fax getekend. (helaas) Ben naar de politie gegaan, maar die willen geen aangifte behandelen daar ik getekend heb.
Wat te doen?

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Gemeenteregister.

Wel getekend is nog niet betalen!

Die boevenbende weet ook dat er al veroordelingen zijn uitgesproken over hun werkwijze.

Kortom, komt er een incassobureau om de hoek kijken dan één aangetekende brief met bericht van ontvangst waarin u vermeld dat deze overeenkomst weiiswaar getekend is maar op valse voorlichting verkregen.
Dat er op grond daarvan, dwaling, er geen sprake is van een wettig geldige overeenkomst en dus niet zal betalen.

Schrijf ook dat alle kosten die u moet maken om dit geregeld te krijgen via een ander (integer) incassobureau op hen zal worden verhaalt.
Ook dat u met vertrouwen een rechtzaak zult afwachten.

Meer is niet nodig en kunt u alle verdere dreigementen naast u neerleggen.

Zo, een beetje opgelucht nu?

Met vriendelijke groeten van.......

Grootvader

fonnie
Berichten: 48
Lid geworden op: 01 mei 2006 11:10

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door fonnie »

Ook wij hadden getekend maar toch aangifte bij de politie gedaan. Het tekenen had er volgens de politie niets mee te maken.
Dus terug naar het politiebureau. Er is ook nog het fraudemeldpunt!!!
En inderdaad alleen de rechter kan je dwingen om te betalen!!!!
Dit is een hele vervelende club mensen. Ze maken je intussen wel doodnerveus. Rustig blijven en niet betalen!!!

firebird
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 nov 2007 21:09

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door firebird »

Indien de politie geen aangifte wil opnemen,dan moet je alles wat je op internet kunt vinden over deze oplichters uitdraaien.
Je zult minimaal aan 50 A 4-tjes komen.

De politie is verplicht iedere aangifte van fraude op te nemen.
Deze bewijzen zijn meer dan voldoende om opsporing door de politie te verantwoorden.
Of ze het doen is een tweede, maar een schriftelijke bevestiging dat het hier om fraude gaat kunnen ze je geven.
Met z'n bevestiging sta je sterk!!

Jij hebt niets verkeerd gedaan door te tekenen, jij bent opgelicht en met jou vele honderden!
Dit is een strafbaar feit, waar jij aangifte van komt/moet doen bij politie en kamer van koophandel.

Beverwijk
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 feb 2008 14:40

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door Beverwijk »

Dank jullie wel voor jullie reactie. Ik zal nogmaals naar de politie gaan.
Heeft het zin om de Kamer van Koophandel ook in te lichten?
Bij het fraudemeldpunt heb ik het ook gemeld.

Geheel opgelucht ben ik nog niet, maar ik voel me wel zeer gesteund.

fonnie
Berichten: 48
Lid geworden op: 01 mei 2006 11:10

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door fonnie »

Ook melden bij de Kamer van Koophandel. Deze heeft ook een fraudeafdeling!!!!!!!!!
Heel veel succes en vooral niet betalen.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door kanovaarder »

naar Kamer van koophandel mbt advertentiefraude.

Ga naar: "Veilig Ondernemen"--"Ongevraagde advertentieverkoop"--"Klachten over advertentieverkoop"

Ook de rubrieken Informatie over advertentieverkoop en Nieuws over werkwijzen en methoden geven goede informatie.

Lees trouwens ook eens de andere rubrieken in "Veilig ondernemen"

Kortom, die KvK is zo gek nog niet!

Grootvader

TRC Jos O
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2008 23:25

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door TRC Jos O »

Tja het is niet te geloven. Ook wij zijn van goede trouw en dat verlies je soms in deze wereld van oplichting. Dat er mensen zijn die ZO aan hun geld willen komen onbegrijpelijk. Onze 1e slaapeloze nacht zou ingaan na de 1e factuur vandaag van 1428,00. Maar dankzij hulp van een meedenkende buurman en alle reacties van zovelen wordt het toch misschien nog een paar uurtjes slapen. We gaan morgen aan de slag bij KVK. Het "avontuur"zal nog wel niet ten einde zijn. helaas....[/i]

eric_cartman
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2008 14:34

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door eric_cartman »

Ik werd gisteren gebeld. Heb geen fax dus werd mij een email gestuurd. Of ik die dan even wilde opsturen maar vooral ondertekenen.

Email zag er al verdacht uit dus met de kans dat er een virus in zat heb ik 'm weggegooid (onbekend iemand met live.nl adres) . Dag later de beste man weer aan de lijn. Waarom ik de bevestiging van opzegging nog niet had teruggestuurd. Nieuwe poging. Nu wel de email geopend (op het werk dus iets minder erg als het toch een virus blijkt te zijn ;-).

Tijdens het lezen van het document bekroop me al iets vreemds. Vertrouwde het gewoon niet. Teruggemaild met mededeling dat ik niets teken.

Mail was afkomstig van "Erik Hartholt" <[email protected]>. Zegt iemand dit wat? Is hij bekend? Aangezien het een live/hotmail adres is zal deze ook wel snel veranderen en niet reageren.

Toch even googlen. En dit forum staat als tweede vermeld. Direct onder de link naar de website van deze oplichters.

Eerst sta je er verbaast van dat men € 100 p/mnd durft te vragen voor een website zoals infogemeenteregister. Later snap je het allemaal wel. Wat een lef!

Toch fijn om te zien dat er zoveel mensen hulp vinden hier. Vandaar dat ik ook maar even mijn ervaring heb opgetekend. Gelukkig niet ingetrapt maar ben normaal wel goedgelovig en zal niet zo snel het kwaad in iemand zijn daden zien, alhoewel een factuur van 36x€100 mij wel achterdochtig maakt.

Sterkte iedereen met deze oplichters. Ik zal in ieder geval vrienden kennissen en dergelijke inlichten over deze oplichters.

silvia516
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2008 09:40

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door silvia516 »

Wij zijn dus ook opgelicht door gemeenteregister.

we moesten een fax ondertekenen om aan te geven of we wel of geen automatische verlenging wilden want we stonden gratis vermeld en daar moest je nu betalen, wij wilden geen automatische verlenging dus dat hebben wij terug gestuurd met handtekening, later hebben ze ons gebeld of wij inderdaad geen zaken met hun wilden doen, toen hebben we gezegd dat dat klopt en 1 dag later hadden we een factuur in de brievenbus van 1428euro.
wij zijn dus opgelicht, ik heb melding gedaan bij fraudemeldpunt.nl en kvk.

ik heb andere gedupeerde mensen gebeld en zij zeggen dat je absoluut niet moet betalen.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Wij zijn ook net benaderd door firma gemeenteregister.nl met zelfde smoes van omzetten naar betaalde vermelding. Wij zijn gelukkig altijd heel erg op onze hoede met dit soort telefoontjes en hebben dus ook hun gegevens even gevraagd. Tevens op de site gekeken en niet eens onze zogenaamde vermelding kunnen vinden....
We hebben dus volgende gegevens;
NAAM: xxx
TELEFOON: xxx

We krijgen net de fax binnen! Schandalig al die oplichterspraktijken!
Doe er dus niets mee! Waarschuw zo veel mogelijk ondernemers!

panda1
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jun 2008 22:52

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door panda1 »

:cry: Ben er dus blijkbaar ook ingestonken niet goed gelezen.
Nog niet betaald,tijdens het telefoon gesprek heb ik aangegeven geen voortzetteing te willen van de gratis service (dacht ik).
Maat toch de fax ondertekend en niet goed gelezen.
Wat te doen,straks de deurwaarder op de stoep,met nog een hogere rekening ?

fonnie
Berichten: 48
Lid geworden op: 01 mei 2006 11:10

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door fonnie »

Niet Betalen!!!! Nooit!!!!
Dit is gewoon misleiding!!!
Aangifte doen bij het fraudemeldpunt, bij de politie en bij de Kamer van Koophandel.
Ze gaan nu heel vervelende brieven sturen maar gooi maar direct in de prullemand. Niet bang laten maken, want daar zijn ze goed in.

panda1
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jun 2008 22:52

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door panda1 »

Is er nou iemand die ook getekend heeft maar nog niet betaald.
En zo ja iets gehoord van een deurwaarder

panda1
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jun 2008 22:52

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door panda1 »

:evil: Heb ze een fax gestuurd dat ik niet in ga op hun rekening en geen contract me ze heb.
Verder aangemeld bij fraudepunt en KVK groningen gebeld,moet nog even aanmelden bij hun.
Het advies van hun was ook niet betalen.
Er is een soort gelijke zaak geweest in groningen waarbij de ondernemer in het gelijk is gesteld.

shilo
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jul 2008 00:56

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door shilo »

ook ik heb een fax gehad waar ze zeiden dat het om een afmelding ging en idd druk druk druk en dan niet goed kijken,daarna wel goed gekeken en gelijk weer gefaxt,kreeg een factuur voor 1423 euro!!!gebeld dat wij geen overeenkomst hadden,konden we het annuleren voor 800 euro :evil: nou echt niet,meteen juridisch advied gebeld en die gaan kijken wat ze kunnen doen,ik heb na het lezen op dit forum het ook gemeld aan het SAF en de KVK ben benieuwd,ben toch wel blij dat ik niet de enigste ben :oops:

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Wat een bizar gebeuren.
Eerste melding in dit topic : 30 Sep 2005 13:53
De laatste zojuist.

Als er rechtszaken geweest zijn - waarom gaan deze mensen nog steeds vrolijk verder?

Is er al een klacht ingediend tegen het incassoburo en de advocaten (bij de orde van advocaten ) want deze kunnen zich niet meer verschuilen - ze wereken welbewust mee aan oplichting.

Ik ben zelf actief als freelancer op IT gebied, en een paar kleine bedrijfjes hebben de volgende taktiek.
Als er gebeld word voor internet advertenties, weet de eigenaar van het bedrijf van niets , en geeft mijn telefoonnummer. Vervolgens belt de eigenaar direct mij op om dit te melden.

Als dan zo`n cluppie belt is mijn standaard antwoord :Sorry, ik heb geen beslissingsbevoegdheid. Dit word dus een kastje-muur verhaal, en men geeft het dan op.

Alle faxen waarom Internet of Advertentie staat - worden ook aan mij gegeven. Tot dusver werkt deze taktiek prima.

Tip: noteer naam, tijd, datum van zo`n belpartij.
Meld bij het beeindigen van het gesprek dat dit gesprek is opgenomen voor "kwaliteitscontrole van telefoonafhandeling" - en als ze bezwaar hebben wilt u ze van harte een "wis dit gesprek" opdracht sturen.
(met kleine letters dat dit ze veel poen kost).
Helaas heb ik deze taktiek nog niet kunnen toepassen, dus ervaring kan ik niet delen.

Voor de benadeelden - veel succes.

fonnie
Berichten: 48
Lid geworden op: 01 mei 2006 11:10

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door fonnie »

Kijk op het radar forum maar eens bij juidisch financieel., en dan mogelijke oplichters.
Gemeenteregister en bij Tiebout advocaten.
Kijk wat betreft Tiebout advocaten ook maar eens op het fraudemeldpunt.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/groni ... an_Tiebout

Interessant.
Maar - wat houd zo`n berisping in?
Zoiets van "Foei, niet meer doen" ?

Gezien de duur van deze praktijken zou een verbod tot uitoefenen van hun praktijk / vak meer op zijn plaats zijn.
Mischien dat mensen dan wat zorgvuldiger worden.

Gezien de diverse postings alleen al onder deze thread kan je het aannemelijk maken dat men bewust meedeed in deze pogingen tot oplichting.

Gesloten