LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ongewenste SMS van nr 4010

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
wolfgirl
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 feb 2007 13:18

Re: ongewenste SMS van nr 4010

Ongelezen bericht door wolfgirl »

OPLOSSING GEVONDEN !

de oplossing voor mij was :

ik heb het nummer : 0900 - 0400 680
dan krijg je een bandje te horen of je het toestel nummer wilt invoeren ...
Het toestelnummer is 1036
Daar heb ik gevraagt hoe of wat het gehele verhaal uitgelegt en de meneer die ik aan de telefoon had gaf mij de oplossing ...

Hij vertelde mij dat ik ooit met een smsactie heb meegedaan en daarom dus in het system sta bij hun
( heb ik nooit of te nimmer gedaan )
die meneer vertelde mij ook inderdaad dat ik dat ene berichtje heb ontvangen van 4010 dat dat van hun afkomstig was ...
ik melden de meneer dat ik daar niks meer me te maken wil hebben
de man vertelde mij dat ik dan het woordje STOP moest sms naar 3311
dat heb ik gedaan en ik kreeg een berichtje terug dat ik succesvol was afgemeld ...

nou kwam ik op hun site tegen DIT :

Onterecht bericht ontvangen?

in het weekend van oud op nieuw heeft onze SMS-server na een update een storing gehad waardoor enkele gebruikers welke zich afgemeld hadden toch een bericht ontvangen...

Dit is voor u als voor ons zeer vervelend en willen u dan ook graag tegoemt komen door de kosten aan u te vergoeden!

Via het contactformulier kunt u uw adresgegevens en mobiel nummer achter laten zodat wij de onterechte berichten kunnen vergoeden.

Alle nummers zijn inmiddels uit het systeem verwijderd, onze excuses voor dit ongemak.

ik denk dat ze een fout hebben gemaakt en daarom mensen die er niks mee te maken hebben of te maken mee willen hebben dingen gestuurd hebben en meschien wel de verkeerde mensen rekeningen gestuurd ...

voor iedereen die dus een sms heeft ontvangen van 4010 ga naar de website http://www.sms3311.nl/ en lees alles goed door ...
er staat dus ook duidelijk in dat ze de onterechte berichten kunnen vergoeden

ik heb tot nu toe maar 1 bericht onvangen en ga ook verder niet over een vergoeding beginnen .
maar er zijn genoeg mensen die megarekeningen hebben gehad dus
ga het gevecht aan

4010 schuit achter 3311 !

su6 en als ik iemand nog kan helpen post het hier dan asjeblieft.


met vriendelijke groetjes
ilona uit bergschenhoek

Knossos
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2007 09:28

Re: ongewenste SMS van nr 4010

Ongelezen bericht door Knossos »

Er staat wel dat de nummers verwijderd zijn, maar dat is niet waar. Ik kreeg vanmorgen gewoon weer een SMS van 3311. Via deze site kwam ik erachter dat het oplichting is. Gelijk STOP gesms't naar 3311 en ik hoop dat het werkt. Mijn provider (Telfort) kan blijkbaar nix doen, maar ook dit vind ik oplichting. Bij Telfort deden ze alsof het mijn schuld was. Erg jammer dat ze denken dat heel nederland zich continue aanmeld voor dit soort onzin.

hhensen
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 aug 2007 16:15

Re: ongewenste SMS van nr 4010

Ongelezen bericht door hhensen »

Ook mijn moeder is bestolen. ongeveer 40 euro door SMSjes van 4010 via Orange prepaid. Hie kan dit? Orange werkt niet mee met onderzoek. "U zult er wel om hebben gevraagd" zegt de helpdesk, probeer STOP naar 4010 te sturen. Dit lijkt nu te helpen. Mijn moeder is 76 en zij weet niet eens hoe ze zich zou moeten aanmelden.
- Hans Hensen

Nathalie81
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 okt 2007 10:49

Re: ongewenste SMS van nr 4010

Ongelezen bericht door Nathalie81 »

Ik kreeg al een tijdje smsjes met hele oude nokia plaatjes (de 1e afbeeldingen enz.) Heb contact gehad met orange maar hoefde daar niet voor te betalen, en er stond ook geen nummer van afkomst bij. Nu heb ik sinds een paar weken een nieuwe telefoon en nu krijg ik smsjes van 4010 met daarin de melding "INCOMPATIBEL BERICHT" nu is het toeval ook nog eens zo dat ik mijn abonnement bij orange heb opgezegd (zodoende ook de nieuwe telefoon andere profider blabla) Maar mijn nummer gaat mee per 7 dec. Het smsje krijg ik zo'n 4 a 5 keer per week!!! Ik heb in de winkel waar ik mijn nieuwe telefoon heb gekocht het voorval uitgelegd en hun hebben mij geadviseerd te googlen, ik heb op www.smsafzeggen.nl gekeken en daar staat achter het nr diensten waar ik nooit en te never van gehoord heb of gebruik van heb gemaakt!!!! Maar die leuke smsjes kosten mij wel €1,50 per bericht!!!! :shock: Bij orange zeggen ze dat ik dit zelf gevraagd heb :cry: Ik heb op de site gekeken van netsize en hun verzorgen dus mailingen per sms etc. nu zei orange dat hun daar niets aan kunnen doen als het bedrijf hun klanten smst (99% van de mensen is geloof ik orange klant) Dit is toch belachelijk dat hun daar niets mee willen doen en het gewoon bij de klant leggen?! :evil:

ST

Re: ongewenste SMS van nr 4010

Ongelezen bericht door ST »

Toen ik mijn abonnement verlengde kreeg ik ineens allemaal provider logo's, de afzender was 'Vodafone'. Ik dacht dat het gratis was, maar moest steeds bijbetalen.
Ik heb nooit de connectie gelegd van sms>bijbetalen omdat ik dacht dat ze van Vodafone waren.
Ik werd het zat, en belde Vodafone of ze konden stoppen met de smsjes.

Wat blijkt? De smsjes komen van Netsize, die het netwerk van Vodafone gebruikt om die smsjes te sturen. Ik vond het vreemd, aangezien ze mijn nummer op de een of andere manier moeten verkregen hebben. Ik heb mijzelf afgemeld, maar kreeg 2 weken daarna ineens weer een smsje, dus ik weer Netsize gebeld, en ze haalden me uit het bestand. Ik heb verder nooit geen smsjes meer gehad.

Ik heb een vermoeden dat Vodafone mijn nummer aan hun heeft verkocht, ze zeiden van niet maar ik las een paar weken geleden in de krant dat Vodafone een waarschuwing heeft gehad voor het verkopen van telefoonnummers oid.

Nathalie81
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 okt 2007 10:49

Re: ongewenste SMS van nr 4010

Ongelezen bericht door Nathalie81 »

Nou ST, je bent geloof ik de enigste die het probleem met vodafone heeft, de meeste hebben zo te zien een orange abonnement of prepaid :o Ik ga toch eens de moeite nemen om een brief, met dit forum (geprint) naar orange te schrijven. Dit is natuurlijk makkelijk geld verdienen :evil: Misschien ga ik als vervolg hiervan toch ff langs de politie (zie verder op in dit forum) om aangifte te doen van diefstal (netsize) want ik ben zo binnen een week door mn bundel heen!! Ik vindt dit gewoon niet kunnen!! Ik vindt dat hun (orange, vodafone) er voor moet zorgen dat netsize niet over hun netwerk kan stelen!!!! :x

filien
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2008 18:51

Re: ongewenste SMS van nr 4010

Ongelezen bericht door filien »

Ik krijg ook met regelmaat smsjes van 4010. Het enige wat bij mij in het scherm kwam was een melding met incompateble bericht en de sms werd niet eens geopend.
Ik heb stop gesmst naar 4010 en 6464. Allebei geen resultaat bij 4010 kreeg ik een bericht terug dat ik een nummer moest bellen en mijn o6 nummer in moest spreken. Na dit drie keer gedaan te hebben en na iedere keer nog steeds smsjes ontvangen te hebben heb ik dit opgegeven. 6464 kon mij alleen meedelen dat ik niet bij hun stond ingeschreven. Mijn laatste poging was 3311, tot mijn grote opluchting kreeg ik daarna het bericht succesvol afgemeld. Nou nog hopen dat dit ook daadwerkelijk het geval is maar voor het eerst heb ik een beetje hoop.

w75
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 feb 2008 17:47

Re: ongewenste SMS van nr 4010

Ongelezen bericht door w75 »

En ja hoor, weer eentje...

Ik kom net terug van de Orange Shop om navraag te doen over de SMSI-tjes van 4010 die ik al maanden scheen te betalen. Ook ik krijg op mijn telefoon geen berichten binnen maar betaal wel bijna dagelijks €0,588 voor deze dienst. En ook ik kan me niet (bewust) herinneren me hiervoor aangemeld te hebben.

Ik heb al flink gespeurd op het internet om te kijken hoe ik van deze ellende afkom (het kost me elke maand €20!), maar ik kan nergens een eenduidig antwoord vinden. Er worden meerdere manieren aangegeven om je voor 4010 af te melden. Ik kan wel veel mensen vinden die hierover klagen, maar een goede oplossing heb ik nog niet kunnen vinden! Weet iemand de meest recente oplossing, eentje die daadwerkelijk werkt?!?!?!?!?

In de Orange Shop smste de medewerker "Help" naar 4010 en ik kreeg toen een berichtje terug met daarin oa de tekst: "Info over een dienst? Je abonnement stoppen? Bel dan de helpdesk voor meer informatie: 0900-4378788." Dit heb ik net gedaan (buiten kantoortijden) en moest daar om me af te melden mijn telefoonnummer inspreken. Ik weet niet of dit werkt, das afwachten. Heeft iemand hier positieve ervaring mee?

Goed, de tijd zal het leren of dit werkt. Ik houd jullie in ieder geval op de hoogte!

Folgert
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jan 2008 15:16

Re: ongewenste SMS van nr 4010

Ongelezen bericht door Folgert »

Het is het bedrijf mobilion die dit doet.

Gewoon een mail sturen naar [email protected] en die bedrijf zet het stop.

Als het goed is krijg ik nog wat terug.
Als ze het niet doen ga ik aangifte doen.
Want ik heb bewijs dat ze ten onrechte het er hebben afgehaald.
Heb lang moeten speuren en hoop nu dan ook dat ik verlost ben van die oplichterij.

Dit bericht kreeg ik terug.

Beste,




>
> Het blijkt dat er een technische fout in het systeem van het
> verantwoordelijke bedrijf zat.
> Wanneer je een email naar [email protected] stuurt, met je
> contactgegevens en bankgegevens, zullen zij ervoor zorgen dat de
> berichten die na de afmelding gestuurd zijn vergoed worden.
>
> Met vriendelijke groet,
>
> XXX
> Mobillion

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: ongewenste SMS van nr 4010

Ongelezen bericht door kanovaarder »

SMS"diensten".

Overigens moet u bedenken dat men voor zo'n 800 euro zo'n SMS-generator kopen kan die automatisch SMS-berichten versturen kan naar vele telefoonnummers.

De bezitter daarvan hoeft daarvoor niet eens thuis te zijn.
Sterker nog, zo'n apparaat gewoon ergens in een leeg huis neerzetten als er maar een telefoonaansluiting zit.

Bovendien, ondanks die mooie privacywetgeving worden onze gegevens per telefoonabonnement verkregen uitbundig verhandeld.

Nederland verloedert, vooral op dat gebied.

Grootvader

w75
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 feb 2008 17:47

Re: ongewenste SMS van nr 4010

Ongelezen bericht door w75 »

Eindelijk gelukt! De smsjes van 4010 zijn gestopt!!!!

Ik heb half februari gebeld met nummer: 0900-4378788 en daar mijn mobiele nummer achtergelaten. Een maand later kreeg ik een smsje van 4545 met de volgende tekst:

"Uw afmelding is geregistreerd. Uw nummer is verwijderd uit de database. U ontvangt vanaf nu geen berichten meer."

Ik was blij, maar toch nog niet helemaal zeker van de zaak. Daarom even mijn rekeningoverzicht van Orange afgewacht. En idd, vanaf half maart geen 4010 smsjes meer te bekennen!!!!!

Nu nog even kijken of ik ook de kosten van de nooit ontvangen en dus onnodig betaalde smsjes kan terug krijgen....

vlinder13
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2008 14:07

Re: ongewenste SMS van nr 4010

Ongelezen bericht door vlinder13 »

Nou, vandaag kreeg ik de zoveelste sms van 4010 binnen. Ik dacht dat ik een jaar geleden deze dienst al uitgezet had, maar helaas. dat was nog steeds niet het geval. Ik had al gebeld met de klantenservice van Orange, maar dat heeft blijkbaar ook niet mogen helpen. Vaandag was ik het beu. Orange klantenservice stuurde mij naar www.smsafzeggen.nl en daarop stond wel een code. Toen ik die smste naar 4010, lieten ze me doodleuk weten dat deze code niet klopte. Zelfs toen ik deze invoerde zoals ze me vroegen gebeurde er niets. En inderdaad het nummer dat ze eronder zetten dat je kunt bellen om af te zeggen, resulteerd in een bandje waarop je je nummer kunt achterlaten en dan zou de dienst afgezegd worden. Nou ik wilde het zekere voor het onzekere en heb de site geopend van het bedrijf (Netsize in dit geval) en heb daar naar het telefoonnummer gezocht) en gebeld. De dame van de helpdesk was zeer vriendelijk en wist in 5 minuten tijd me te vertellen dat er twee bedrijven waren die mij die "irritante" en kostenslurpende smsjes stuurde. En ze zou ze beide direct stopzetten.
Nu is het afwachten of dit ook echt gebeurd is....en zo ja.......Eureka!!

Dus zoek de naam van het bedrijf, zoek een telefoonnummer en bel ze persoonlijk op. Succes!

Gr. Inge

amastebr
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 okt 2008 11:11

Re: ongewenste SMS van nr 4010

Ongelezen bericht door amastebr »

Hallo,

Een half jaar geleden heb ik een pre-paid Nokia van T-mobile gekocht. Regelmatig (altijd op zaterdagen) zie ik, als ik het toestel open, dat-ie iets probeert te downloaden; meestal iets met een Engelse titel. Een liedje of zo? Dat beëindig ik dan direct. Ik had het idee dat het wel beltegoed kostte. Afgelopen weekend weer hetzelfde: toestel open en ik zie: download succesvol. Direct weggedrukt, beltegoed gecheckt (had ik de vorige dag ook gedaan): € 3,50 weg! Het irritante is dat er niets in m'n toestel te vinden is van die contacten: geen download, geen afzender, geen beller, geen bericht, geen sms-nummer, helemaal NIETS!!! T-mobile gebeld, die kunnen ook geen gegevens achterhalen. Volgens hen kan het ook zijn dat een vorige eigenaar van mijn telefoonnummer ergens een abonnement op had. Hun oplossing: koop maar een nieuwe SIM-card. Da's lekker! Straks zit ik weer met een ander z'n oude nummer en wellicht één of ander abonnement... Iemand enig idee hoe ik hier vanaf kan komen?

Gesloten