Uiteindelijk deze fax dus maar aangetekend, of eigenlijk zelfs strikt gesproken "retour met handtekening" verstuurd. (Bij aangetekend zie je op internet dat iets is afgeleverd, bij handtekening retour krijg je de handtekening ter bevestiging ook retour gestuurd).
Je raad het nooit.....
De brief is bij TNT kwijtgeraakt.
Het gevoel van onmacht, radeloosheid, de bereidheid om Amerikaanse wijze maar gewoon in het rond te gaan schieten, etc.....
Ik kan het onbegrip hierover niet eens van mij afschrijven...
Heb nooit echt geloofd in complottheorieën, maar dit kan geen toeval meer zijn
En dan moet je een formulier invullen zodat TNT op zoek gaat naar je brief. En deze service is, zeggen ze er expliciet bij, GRATIS. Ik zou (^%$*^ er 1000 euro op toe moeten krijgen voor dit soort incompetentie...
Verloop:
25 maart de brief "handtekening retour" verstuurd.
Statusinformatie Datum Locatie
Zending opgehaald en in sorteerproces 25-03-2008 Rozenburg Zh-Raadhuispln, balie postkantoren bv
Zending gesorteerd in sorteercentrum 26-03-2008 Arnhem-J de Wittln, sorteren aangetekenden
Zending zit in afleverroute 26-03-2008 Leidschendam-Middenwg, bestelling
Zending niet afgehaald op afhaalkantoor. Retour afzender 26-03-2008 's-Gravenhage-De Linge, business-point
Hier gaat het wellicht mis: als een postbus één dag niet wordt geleegd, moet de brief dan meteen retour afzender?
(10-04-2008: ik heb heel sterk het vermoeden dat ze de brief niet hebben willen aannemen!!! Zou me niets verbazen van dit "bedrijf")
(Inmiddels ook met de Consumentenbond besproken en de mevrouw die we spraken, was erg verbaasd over de werkwijze van Speedlinq en vond het dusdanig gecompliceerd worden dat ze het doorspeelt naar hun tweede lijn. Ik wacht het belletje van hen reikhalzend af!!!)
Zending gesorteerd in sorteercentrum 27-03-2008 Arnhem-J de Wittln, sorteren aangetekenden
Zending zit in afleverroute 27-03-2008 Utrecht-Cartesiuswg, bestelling
Zending zit in afleverroute 27-03-2008 Utrecht-Cartesiuswg, bestelling
Zending afgeleverd 27-03-2008 Utrecht-Cartesiuswg, bestelling
Heel leuk, maar de afzender EN de geadresseerde zitten allebei niet in Utrecht, dus hoe ie dan in Utrecht afgeleverd kan worden???
Maar dat zoekt de TNT nu uit.
Inmiddels heeft mijn vrouw toch maar weer eens de telefoon naar Speedlinq gepakt. Waarempel geen noemenswaardige wachttijd...
Een mevrouw die beloofde alles uit te zoeken, wel weer de dertiende maand opzegtermijn alvast weer noemde, en aangaf dat onze opzegging WEL was doorgekomen (of het de telefonische of de fax-versie was weet ik niet) maar dat er niets wordt gedaan als er een betalingsachterstand is.
Nu weet ik dat Speedlinq ook geen ZAK uitvoerde toen we nog GEEN betalingsachterstand hadden, anders waren we ook nooit begonnen met storneren, maar goed.....
En over leveringsachterstand van hun product zei ze slechts dat zij als prive-persoon hetzelfde zou hebben gedaan (betalingen storneren). Da's dan weer fijn, dat iemand voor 70ct per minuut het met je eens is in plaats van je voor 70 eurocent per minuut het gevoel te geven dat je dood kunt vallen.
Ik heb er weinig hoop op dat het qua klantvriendelijkheid nog ooit goedkomt met Nederland. Gelukkig zijn er altijd uitzonderingen, maar erg veel bedrijven snappen er weinig van...
Verdere update: Speedlinq heeft teruggebeld naar aanleiding van de belofte van die mevoruw om terug te bellen.
Om een lang verhaal kort te maken: we hebben betalingsachterstand (ja echt???) en dan kunnen zij opeens helemaal niets meer, geen lijn testen, niet zien wat KPN de laatste 12 weken heeft uitgevoerd aan onze lijn, helemaal niets.
En een onderzoek van KPN duurt niet zoals tijdens het eerste contact met Speedlinq door perrsoon aan de telefoon (NA OVERLEG MET ZIJN CHEF) beloofd, 1 dag, ook niet de, zoals een week later tot grote irritatie van mij genoemde, 10 werkdagen, maar, hou je vast:
3 maanden...
Nu durf ik ze helemaal niet meer te bellen, schrijven, etc. want als ik nog ene keer contact met ze heb, weet ik zeker dat ik geen internet meer heb tot ver na mijn pensionering (ik ben 37...)