Ik heb ook flink wat gezeik met Go Energy.
September 2007 kwam er een jongeman bij mij aan de deur met de smoes dat er in de buurt geklaagd is over de hoge energiekosten en dat ze daar bij Go Energy wat aan kunnen doen. Ik luister zijn verhaal helemaal uit, omdat ik niet direct happig ben. Uiteindelijk doet hij mij een aanbod en ik houd het naast mijn tarieven van Oxxio en daarbij lijkt het inderdaad alsof ze flink goedkoper zijn.
Echter heb ik een meerjarig contract bij Oxxio waar ik niet zomaar onderuit kan. Ik vertel hem dat ik een boete moet betalen wanneer ik mijn contract opzeg bij Oxxio en zeg dat het voor hem verspilde moeite is geweest.
Hij antwoordt hierop dat dat niet waar is. De regering zou het bij wet hebben verboden meerjarige contracten af te sluiten en daardoor zouden de huidige contracten dus niet rechtsgeldig zijn, en zodoende kon ik iedere maand opzeggen. Ik had die week net iets over het onderwerp gehoord in het nieuws, maar niet die precieze woorden. Ik geloofde hem toch maar en heb getekend. Sindsdien niets dan ellende.
Allereerst begon het met de hoge maandlasten. De verkoper beloofde mij een maandlast die 15% lager zou liggen dan bij Oxxio. Toen ik mijn eerste rekening kreeg, was deze €15 duurder. Daarnaast hadden ze mijn naam verkeerd gespeld. Ik heb gebeld en kreeg een ontzettend knullige (jonge)dame aan de lijn die niet begreep wat mijn probleem was. De volgende maand precies hetzelfde verhaal, nog steeds waren de tarieven en mijn naam niet gecorrigeerd! Nu heb ik de rekening van Januari nog niet betaald, omdat zij tot op heden nog niets gewijzigd hebben. Daarop heb ik ook nog geen reactie gehad.
Helaas, twee weken geleden, kreeg ik een brief van Oxxio met daarin geschreven dat ik een boete moet betalen van €100,- wegens contractbreuk. Ik verbaas mij hierover en stuur zowel Oxxio als Go Energy hierover dezelfde brief dat mij verteld is dat mijn contract niet meer geldig was. Oxxio beantwoordt netjes met een telefoontje en wijst mij naar de site
www.dte.nl waar alle informatie in staat, dat het nog wel mag. Zij verwijzen mij naar Go Energy, die dus gelogen heeft.
Go Energy belde mij vandaag terug. De vrouw wilde mijn verhaal eerst horen. Ik heb haar het bovenstaande verteld en zij reageert lacherig: maar meneer, dat is uw verantwoordelijkheid, wij gaan die boete echt niet betalen hoor! Ik antwoorde haar dat ik voorgelogen ben door Go Energy en dat zij daar de consequentie van moeten nemen. Zij neemt dan even contact op met haar manager en antwoordt vervolgens weer: "maar toch gaan wij niets betalen. U kunt terug gaan naar Oxxio om te vragen of je weer bij hun ingeschreven mag worden om de boete daarmee te vermijden."
Sorry? Dit is toch geen oplossing! Ik heb dit haar verteld en gezegd dat ik eis dat er een andere oplossing komt! Ik wil niet terug naar Oxxio, omdat ik daar ook ontzettend veel klachten over heb. Zij dienen het in mijn ogen op te lossen, maar als ik hier alle klachten lees, dan ben ik niet de enige die last heeft van de oplichtingspraktijken van Go Energy
Wie weet wat ik hier nu mee aan zou kunnen?