LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] gebroken distributie riem seat leon
-
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47
Re: gebroken distributie riem seat leon
Het is in de autowereld wel beter geregeld, doordat er duidelijke afspraken zijn voor b.v. bovag garages en dus de dealers.
Voor alles wat daar omheen zweeft is er weinig of niets om op terug te vallen voor wat betreft garantie zaken.
Ik geef altijd het advies om naar een bovag bedrijf te gaan, omdat daar een goede organisatie achter zit.
de gr. Leo
Voor alles wat daar omheen zweeft is er weinig of niets om op terug te vallen voor wat betreft garantie zaken.
Ik geef altijd het advies om naar een bovag bedrijf te gaan, omdat daar een goede organisatie achter zit.
de gr. Leo
Re: gebroken distributie riem seat leon
ik heb inmiddels telefonisch kontakt gehad met subaru aalsmeer de verkopende partij,deze heeft toegezegd er alles aan te doen om tot een vlotte afhandeling te komen.
hij gaat maandag kontakt met martin schilder opnemen om tot een oplossing voor dit probleem te komen
ik weet op zijn vroegst maandag wat daar uit gaat komen,lijkt me vrij redelijk dat de dealers onderling kontakt hierover hebben voordat de subaru dealer tot een uitspraak komt,de schade is tenslotte opgenomen door seat dealer martin schilder
hij gaat maandag kontakt met martin schilder opnemen om tot een oplossing voor dit probleem te komen
ik weet op zijn vroegst maandag wat daar uit gaat komen,lijkt me vrij redelijk dat de dealers onderling kontakt hierover hebben voordat de subaru dealer tot een uitspraak komt,de schade is tenslotte opgenomen door seat dealer martin schilder
Re: gebroken distributie riem seat leon
wel zo netjes om nog even de gang van zaken te vermelden
een brief naar de importeur heeft in ieder geval 600 euro vermindering van de schade opgeleverd,de subaru dealer kwam met een voorstel om de kosten door 3en te delen maar de importeur ging daar niet in mee
dus heeft de subaru dealer het zelfde bedrag als vergoeding toegezegd.
en zo blijft er nog een bedrag open staan van 1260 euro die ik mag gaan neertellen
een brief naar de importeur heeft in ieder geval 600 euro vermindering van de schade opgeleverd,de subaru dealer kwam met een voorstel om de kosten door 3en te delen maar de importeur ging daar niet in mee
dus heeft de subaru dealer het zelfde bedrag als vergoeding toegezegd.
en zo blijft er nog een bedrag open staan van 1260 euro die ik mag gaan neertellen
-
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47
Re: gebroken distributie riem seat leon
Starrie,
Ik zou hier niet mee akkoord gaan, omdat jij zelf geen schuld heb aan het breken van deze snaar.!!
Gewoon weer kontakt opnemen met de BOVAG/ANWB en hun van deze afhandeling op de hoogte brengen of er in ieder geval melding van maken.
Het kan niet zo zijn dat jij iets moet mee betalen, maar dit wordt altijd zo gespeeld!!!!
Dus weer naar de telefoon.!!!(let op de aanhouder wint)
succes gr.Leo
Ik zou hier niet mee akkoord gaan, omdat jij zelf geen schuld heb aan het breken van deze snaar.!!
Gewoon weer kontakt opnemen met de BOVAG/ANWB en hun van deze afhandeling op de hoogte brengen of er in ieder geval melding van maken.
Het kan niet zo zijn dat jij iets moet mee betalen, maar dit wordt altijd zo gespeeld!!!!
Dus weer naar de telefoon.!!!(let op de aanhouder wint)
succes gr.Leo
Re: gebroken distributie riem seat leon
bedankt voor je reaktie leo ik zal morgen de telefoon ter hand nemen en eens kontakt opnemen met de anwb die me erg goed op weg geholpen hebben in tegenstelling tot de consumentenbond en bovag die niets voor me konden of wilden doen,ik had gewoon pech en kon zelf voor de kosten opdraaien.
hulde aan de juridische afdeling van de anwb (en aan de mensen die me hielpen op dit forum)
hulde aan de juridische afdeling van de anwb (en aan de mensen die me hielpen op dit forum)
Re: gebroken distributie riem seat leon
inmiddels is er na een aangetekende brief waarbij ik de subaru dealer aalsmeer aansprakelijk stel voor de opgetreden motorschade een verbeterd aanbod ontvangen.
daarin geeft hij aan dat hij niet aansprakelijk is voor de schade die ontstaat aan een ander merk dan subaru.
maar zijn de seat fabrikant en importeur hiervoor aansprakelijk.
maar die zijn voor mij geen partij als particulier.
er blijft inmiddels nog een 980 euro open staan dus ik ben er nog niet.
als je niet aansprakelijk gesteld wilt worden voor (motor) schade aan een ander merk dan subaru moet je ze volgens mijn idee ze ook niet verkopen
wordt vervolgd
daarin geeft hij aan dat hij niet aansprakelijk is voor de schade die ontstaat aan een ander merk dan subaru.
maar zijn de seat fabrikant en importeur hiervoor aansprakelijk.
maar die zijn voor mij geen partij als particulier.
er blijft inmiddels nog een 980 euro open staan dus ik ben er nog niet.
als je niet aansprakelijk gesteld wilt worden voor (motor) schade aan een ander merk dan subaru moet je ze volgens mijn idee ze ook niet verkopen
wordt vervolgd
Re: gebroken distributie riem seat leon
@ Rijkbroekhuizen; welke verzekering heb jij die deze schade vergoedt?
Ikzelf heb een all-risk en zou niet weten of deze verzekering een gebroken snaar vervangt. Ik heb vorig jaar een reparatie gehad van € 2500 voor een kapotte dieselpomp (Opel) en die had ik (dus) ook bij een verzekering kunnen opgeven?
Ik heb een BM beschermingsverzekering bij mijn all risk verzekering (en geen eigen risico), dus het zou me niks kosten?
Ben zéér benieuwd naar de reacties.
Ikzelf heb een all-risk en zou niet weten of deze verzekering een gebroken snaar vervangt. Ik heb vorig jaar een reparatie gehad van € 2500 voor een kapotte dieselpomp (Opel) en die had ik (dus) ook bij een verzekering kunnen opgeven?
Ik heb een BM beschermingsverzekering bij mijn all risk verzekering (en geen eigen risico), dus het zou me niks kosten?
Ben zéér benieuwd naar de reacties.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 16 feb 2006 20:28
Re: gebroken distributie riem seat leon
In geval er iets defect raakt waarvan redelijkerwijs mag worden aangenomen dat het langer mee zou moeten kunnen gaan (conformiteitsbeginsel etc), dan moet wel duidelijk zijn dat externe invloeden als onderhoud en dergelijke uitgesloten kunnen worden. Wat betreft de diesel inspuitpomp bijvoorbeeld: per ongeluk benzine tanken, bij de ALDI zonnebloemolie halen, een onderhoudsbeurtje overslaan etc....
Bij het aanvragen van een coulance regeling met de fabrikant zal hier natuurlijk goed op gelet worden. Vanzelfsprekend kan niet iedere externe invloed achterhaald worden, maar de fabrikant zal het niet laten als het om een kostbare reparatie gaat... immers als er werkelijk iets aan de hand is wat met een product probleem te maken heeft, zou dat effect kunnen hebben op een wereldproductie auto's, met bijbehorende risico's die per land weer anders zijn (legal).
In gevallen van twijfel speelt vaak de loyaliteit van de klant een belangrijke rol om tot een coulante oplossing te komen. Dat kan een split up van de kosten zijn, maar ook bijvoorbeeld het aanbieden van een herbouwd onderdeel tegen gunstige prijs.
Het is natuurlijk in het belang van de dealer en importeur om de relatie met de klant te behouden meedenkt in een stuk loyaliteit terug naar de klant in de vorm van een participatie in kosten. Zodoende is er veelal een fatsoenlijke oplossing mogelijk. Natuurlijk hebben sommige consumenten nooit van het woord "gebruik" en "pech" gehoord en gaan voor de full monty door tot aan het gaatje. Helaas.. overal bestaan dergelijke consumenten. Lijkt me een eenzaam bestaan........
o ja... ik werk bij een fabrikant en kan je garanderen dat we de meest krankzinnige cases krijgen......
Bij het aanvragen van een coulance regeling met de fabrikant zal hier natuurlijk goed op gelet worden. Vanzelfsprekend kan niet iedere externe invloed achterhaald worden, maar de fabrikant zal het niet laten als het om een kostbare reparatie gaat... immers als er werkelijk iets aan de hand is wat met een product probleem te maken heeft, zou dat effect kunnen hebben op een wereldproductie auto's, met bijbehorende risico's die per land weer anders zijn (legal).
In gevallen van twijfel speelt vaak de loyaliteit van de klant een belangrijke rol om tot een coulante oplossing te komen. Dat kan een split up van de kosten zijn, maar ook bijvoorbeeld het aanbieden van een herbouwd onderdeel tegen gunstige prijs.
Het is natuurlijk in het belang van de dealer en importeur om de relatie met de klant te behouden meedenkt in een stuk loyaliteit terug naar de klant in de vorm van een participatie in kosten. Zodoende is er veelal een fatsoenlijke oplossing mogelijk. Natuurlijk hebben sommige consumenten nooit van het woord "gebruik" en "pech" gehoord en gaan voor de full monty door tot aan het gaatje. Helaas.. overal bestaan dergelijke consumenten. Lijkt me een eenzaam bestaan........
o ja... ik werk bij een fabrikant en kan je garanderen dat we de meest krankzinnige cases krijgen......
-
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47
Re: gebroken distributie riem seat leon
StreetScreamer,
Wat is er mis mee om als consument het recht te halen wat je toekomt.?????
Als je al bekend maak bij een fabrikant te werken, en met de fabrikant mee te denken, wat is dan je mening ??
In deze zaak is de leverancier diegene die verantwoordelijk is voor het geleverde product,
en de klant heeft hier niets te maken met evt. (achterstallig) onderhoud!!!!
Wel de leverancier !!!
Dit geval is er een zoals velen, waarbij de klant meestal te snel akkoord gaat om van het gezeur af te zijn (rekken, treuzel, mooi weer spelen, rekken en nog eens rekken)
Er zijn zoveel verglijkbare zaken gewoon netjes afgehandeld maar inderdaad ligt dat aan de fabrikant!!!
gr.Leo
Wat is er mis mee om als consument het recht te halen wat je toekomt.?????
Als je al bekend maak bij een fabrikant te werken, en met de fabrikant mee te denken, wat is dan je mening ??
In deze zaak is de leverancier diegene die verantwoordelijk is voor het geleverde product,
en de klant heeft hier niets te maken met evt. (achterstallig) onderhoud!!!!
Wel de leverancier !!!
Dit geval is er een zoals velen, waarbij de klant meestal te snel akkoord gaat om van het gezeur af te zijn (rekken, treuzel, mooi weer spelen, rekken en nog eens rekken)
Er zijn zoveel verglijkbare zaken gewoon netjes afgehandeld maar inderdaad ligt dat aan de fabrikant!!!
gr.Leo
Re: gebroken distributie riem seat leon
@Starrie,
ik wil niet bijdehand overkomen, maar in het boekje staat net alleen een km-stand maar ook een tijdsduur voor het vervangen dan de D-riem.
Die zou ik nou ook eens graag willen weten.
Verder zou ik willen weten waar deze wagen in onderhoud is geweest voordat hij bij Subaru werd ingeruild en waar deze in onderhoud is geweest nadat je deze bij Subaru hebt gekocht.
ik wil niet bijdehand overkomen, maar in het boekje staat net alleen een km-stand maar ook een tijdsduur voor het vervangen dan de D-riem.
Die zou ik nou ook eens graag willen weten.
Verder zou ik willen weten waar deze wagen in onderhoud is geweest voordat hij bij Subaru werd ingeruild en waar deze in onderhoud is geweest nadat je deze bij Subaru hebt gekocht.
-
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47
Re: gebroken distributie riem seat leon
C200K,
Deze vragen zijn toch eigenlijk overbodig.
Als de dealer volgens het boekje de juiste onderhouds en afleveringsbeurt gedaan had?
was er niets gebeurt toch???
gr. Leo ps. (van wie is de merc.)
.
Deze vragen zijn toch eigenlijk overbodig.
Als de dealer volgens het boekje de juiste onderhouds en afleveringsbeurt gedaan had?
was er niets gebeurt toch???
gr. Leo ps. (van wie is de merc.)
.
Re: gebroken distributie riem seat leon
@keurmeester,
maar het is toch juist duidelijk dat deze wagen niet van de dealer af komt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dus is het van belang wie het onderhoud in de afgelopen jaren heeft gedaan, alleen dan zal echt duidelijk worden wie de schuldige is.
Als deze wagen nooit de dealer van het merk (Seat) gezien heeft zal Seat weinig voor je doen en is hun aanbod eigenlijk al top. Als Subaru deze wagen slechts heeft verkocht (1,5 jaar geleden) en hij daar niet in onderhoud is geweest dan zijn zij i.m.o. ook niet aansprakelijk.
Maar nogmaals (dat moet jij ook weten) in elk boekje staat dat de D-riem bij km of tijd moet worden vervangen. Vaak is dat 4-5 jaar. Dat zou dus nu kunnen! De d-riem is immers zeker 5 jaar oud, dus had de riem vervangen moeten worden.
maar het is toch juist duidelijk dat deze wagen niet van de dealer af komt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dus is het van belang wie het onderhoud in de afgelopen jaren heeft gedaan, alleen dan zal echt duidelijk worden wie de schuldige is.
Als deze wagen nooit de dealer van het merk (Seat) gezien heeft zal Seat weinig voor je doen en is hun aanbod eigenlijk al top. Als Subaru deze wagen slechts heeft verkocht (1,5 jaar geleden) en hij daar niet in onderhoud is geweest dan zijn zij i.m.o. ook niet aansprakelijk.
Maar nogmaals (dat moet jij ook weten) in elk boekje staat dat de D-riem bij km of tijd moet worden vervangen. Vaak is dat 4-5 jaar. Dat zou dus nu kunnen! De d-riem is immers zeker 5 jaar oud, dus had de riem vervangen moeten worden.
-
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47
Re: gebroken distributie riem seat leon
O sorry hoor wis nie da je boos werd,
Bij het Dealer moet je wel inderdaad lezen de leverancier!!!in dit geval de Subaru dealer!!!!!
Verder moet je het verhaal nog maar een keer goed door lezen!!!!!!!!!!!!!
En zie dat er een jaar geleden is gevraagd aandacht te schenken aan de snaar, daar dit mogelijk niet goed is gedaan (dus inderdaad contr. bij welk jaar of km. stand!!!!!!) ligt de schuld mogelijk bij de subaru dealer of in ieder geval bij die garage die deze auto (Seat ) in onderhoud heeft!!!!!!
Kijk ook even op,
http://www.geschillencommissie.nl/commi ... rtikel=502
http://www.sgc.nl/commissie.asp?commiss ... rtikel=899
en lees deze gevallen maar eens door.
gr. Leo
Bij het Dealer moet je wel inderdaad lezen de leverancier!!!in dit geval de Subaru dealer!!!!!
Verder moet je het verhaal nog maar een keer goed door lezen!!!!!!!!!!!!!
En zie dat er een jaar geleden is gevraagd aandacht te schenken aan de snaar, daar dit mogelijk niet goed is gedaan (dus inderdaad contr. bij welk jaar of km. stand!!!!!!) ligt de schuld mogelijk bij de subaru dealer of in ieder geval bij die garage die deze auto (Seat ) in onderhoud heeft!!!!!!
Kijk ook even op,
http://www.geschillencommissie.nl/commi ... rtikel=502
http://www.sgc.nl/commissie.asp?commiss ... rtikel=899
en lees deze gevallen maar eens door.
gr. Leo
Re: gebroken distributie riem seat leon
@Leo,
maar..... hij heeft gevraagd er naar te kijken. Jij bent zelf keurmeester, dus ze kijken ernaar, vinden de riem er goed uitzien.... kijken in het boekje. Zien daar staan dat de riem qua tijd na 5 jaar vervangen moet worden. Vorig jaar was dat 4 jaar, dus denken ze; we zullen het niet te duur maken, laten we 'm zitten want optisch kan de riem nog mee en volgens 't boekje ook!
Daar zit 'm volgens mij de kneep. Als in dat boekje staat: Na 4 jaar D-riem vervangen, dan is de garage fout geweest. Staat er in het boekje na 5 jaar de D-riem vervangen zijn ze m.i. niet fout geweest. De huidige eigenaar heeft immers alleen gevraagd om er aandacht aan te besteden en te vervangen indien nodig. Toen zou dus kunnen zijn gebleken dat dat niet zo was, dan laten ze 'm dus zitten.
Voor mij de vraag waar alles om draait: Wat staat er in het boekje bij de tijdspanne waarin de riem vervangen moet worden.
Ook als ik de linkjes van jou lees blijf ik toch in eerste instantie die mening toegedaan, we moeten die gegevens gewoon ook krijgen!
Overigens ook van belang: wie heeft nu eigelijk het onderhoud uitgevoerd sinds september 2004?!
maar..... hij heeft gevraagd er naar te kijken. Jij bent zelf keurmeester, dus ze kijken ernaar, vinden de riem er goed uitzien.... kijken in het boekje. Zien daar staan dat de riem qua tijd na 5 jaar vervangen moet worden. Vorig jaar was dat 4 jaar, dus denken ze; we zullen het niet te duur maken, laten we 'm zitten want optisch kan de riem nog mee en volgens 't boekje ook!
Daar zit 'm volgens mij de kneep. Als in dat boekje staat: Na 4 jaar D-riem vervangen, dan is de garage fout geweest. Staat er in het boekje na 5 jaar de D-riem vervangen zijn ze m.i. niet fout geweest. De huidige eigenaar heeft immers alleen gevraagd om er aandacht aan te besteden en te vervangen indien nodig. Toen zou dus kunnen zijn gebleken dat dat niet zo was, dan laten ze 'm dus zitten.
Voor mij de vraag waar alles om draait: Wat staat er in het boekje bij de tijdspanne waarin de riem vervangen moet worden.
Ook als ik de linkjes van jou lees blijf ik toch in eerste instantie die mening toegedaan, we moeten die gegevens gewoon ook krijgen!
Overigens ook van belang: wie heeft nu eigelijk het onderhoud uitgevoerd sinds september 2004?!
Re: gebroken distributie riem seat leon
nou het heeft even geduurd en ook het plaatsen van mijn eindresultaat ook
de zaak is voorgekomen bij de geschillencommisie en ik ben na een week of 10 wachten ivm adm achterstand verblijd met een mooi schrijven waaruit bleek dat ik de volledige motorschade vergoed kreeg.
alleen de waterpomp die ik preventief heb laten vervangen is voor eigen rekening gekomen.
aangezien ik mijn seat bij een seat dealer in onderhoud heb gehad en deze keurig op tijd heb laten onderhouden,ben ik in ieder geval niet zelf in gebreken gebleven.
de distributieriem had dus 90.000 km mee moeten gaan en er is bij de pon geen leeftijd van de riem gesteld.
de subaru dealer kreeg nu de rekening voor de motorschade voor zijn kiezen en heeft deze keurig binnen de gestelde 30 dagen betaald en zal op zijn beurt de schade moeten proberen te verhalen bij de pon.
ik wil bij deze keurmeester en de andere forumleden die mij op weg geholpen hebben heel hartelijk danken voor de reakties en tips waarmee ik de zaak bevredigend heb kunnen afronden
mijn dank is groot
de zaak is voorgekomen bij de geschillencommisie en ik ben na een week of 10 wachten ivm adm achterstand verblijd met een mooi schrijven waaruit bleek dat ik de volledige motorschade vergoed kreeg.
alleen de waterpomp die ik preventief heb laten vervangen is voor eigen rekening gekomen.
aangezien ik mijn seat bij een seat dealer in onderhoud heb gehad en deze keurig op tijd heb laten onderhouden,ben ik in ieder geval niet zelf in gebreken gebleven.
de distributieriem had dus 90.000 km mee moeten gaan en er is bij de pon geen leeftijd van de riem gesteld.
de subaru dealer kreeg nu de rekening voor de motorschade voor zijn kiezen en heeft deze keurig binnen de gestelde 30 dagen betaald en zal op zijn beurt de schade moeten proberen te verhalen bij de pon.
ik wil bij deze keurmeester en de andere forumleden die mij op weg geholpen hebben heel hartelijk danken voor de reakties en tips waarmee ik de zaak bevredigend heb kunnen afronden
mijn dank is groot
-
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47
Re: gebroken distributie riem seat leon
@Starrie, (we houden het wel in de gaten)
Een pluim voor je geduld en zie het loont!!
Graag gedaan.
Leo
Een pluim voor je geduld en zie het loont!!
Graag gedaan.
Leo
Re: gebroken distributie riem seat leon
Hallo allemaal, ik hoop dat iedereen die hier advies heeft gegeven dit topic nog leest, want mij is ruim een jaar geleden hetzelfde overkomen.
Op 8 januari 2007 reed ik met mijn seat leon 1.6 (2001) toen plotseling de motor er mee uitscheed.
Nader onderzoek wees uit dat de distributieriem er was gelopen door een gebroken spanrol. Het resultaat was dat de kleppen krom geraakten, waardoor nieuwe kop onvermijdelijk was. De kilometerstand was op dat moment 45.446
Ik heb de auto in maart 2006 gekocht bij Autobedrijf Van der Windt in Schipluiden, welke bij de Bovag is aangesloten.
De auto is was van de eerste eigenaar en is bij dit bedrijf nieuw gekocht en goed in onderhoud geweest, volgens de boekjes.
De auto is naar Ames Autobedrijf in Zwijndrecht gesleept, dit bedrijf is officiele Volkswagen en Seat dealer. Daar werd de schade geconstateerd, welke beraamd werd op "minimaal 2000 euro"
Ik heb direct Van der Windt gebeld met het hele verhaal. Deze was erg meelevend en verbaasd over mijn verhaal en zou Seat Nederland contacteren over "hoe we dit zouden kunnen oplossen, want zoiets had nooit mogen gebeuren gezien de leeftijd, kilometerstand en onderhoudshistorie van de auto"
Enige tijd later kreeg het bericht wat er op neer kwam dat ik eigenlijk pech had gehad en dat er geen coulance mogelijk was. Ik draaide voor de volledige kosten op.
Wie kan mij helpen naar welke instantie ik kan gaan om dit verhaal aanhangig te maken en om er voor te zorgen dat ik de door mijzelf betaalde kosten (2400 euro en een beetje) alsnog vergoed kan krijgen.
Bij voorbaat dank, Elco
Op 8 januari 2007 reed ik met mijn seat leon 1.6 (2001) toen plotseling de motor er mee uitscheed.
Nader onderzoek wees uit dat de distributieriem er was gelopen door een gebroken spanrol. Het resultaat was dat de kleppen krom geraakten, waardoor nieuwe kop onvermijdelijk was. De kilometerstand was op dat moment 45.446
Ik heb de auto in maart 2006 gekocht bij Autobedrijf Van der Windt in Schipluiden, welke bij de Bovag is aangesloten.
De auto is was van de eerste eigenaar en is bij dit bedrijf nieuw gekocht en goed in onderhoud geweest, volgens de boekjes.
De auto is naar Ames Autobedrijf in Zwijndrecht gesleept, dit bedrijf is officiele Volkswagen en Seat dealer. Daar werd de schade geconstateerd, welke beraamd werd op "minimaal 2000 euro"
Ik heb direct Van der Windt gebeld met het hele verhaal. Deze was erg meelevend en verbaasd over mijn verhaal en zou Seat Nederland contacteren over "hoe we dit zouden kunnen oplossen, want zoiets had nooit mogen gebeuren gezien de leeftijd, kilometerstand en onderhoudshistorie van de auto"
Enige tijd later kreeg het bericht wat er op neer kwam dat ik eigenlijk pech had gehad en dat er geen coulance mogelijk was. Ik draaide voor de volledige kosten op.
Wie kan mij helpen naar welke instantie ik kan gaan om dit verhaal aanhangig te maken en om er voor te zorgen dat ik de door mijzelf betaalde kosten (2400 euro en een beetje) alsnog vergoed kan krijgen.
Bij voorbaat dank, Elco
-
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47
Re: gebroken distributie riem seat leon
elco,
kijk even bij de vorige berichten de links staan daarbij, je moet je gewoon melden bij de BOVAG en niets anders, lees vooral de andere berichten en heb veel geduld.
Als het verhaal klopt geld ook voor jou de aanhouder wint!
Ik ga er even vanuit dat het hier gaat over bij de BOVAG aangesloten bedrijven.
verder heb ik niet zoveel tijd meer maar houd me wel op de hoogte.
met vr. groet Leo (keurmeester)
kijk even bij de vorige berichten de links staan daarbij, je moet je gewoon melden bij de BOVAG en niets anders, lees vooral de andere berichten en heb veel geduld.
Als het verhaal klopt geld ook voor jou de aanhouder wint!
Ik ga er even vanuit dat het hier gaat over bij de BOVAG aangesloten bedrijven.
verder heb ik niet zoveel tijd meer maar houd me wel op de hoogte.
met vr. groet Leo (keurmeester)
Re: gebroken distributie riem seat leon
Jaja, die dealers toch...
Absoluut fatsoenlijk Lees eens mee over Martin Schilder Haarlem hier op dit forum.
Absoluut fatsoenlijk Lees eens mee over Martin Schilder Haarlem hier op dit forum.
Re: gebroken distributie riem seat leon
Het lijkt me ook praktisch ondoenlijk om als importeur/fabrikant klantrelaties aan te gaan met consumenten. Daarvoor bouw je namelijk een distributienetwerk op (waarbij de verkopende partijen een deel van de marge krijgen). Heeft niets te maken met "geen poot aan de grond krijgen" maar domweg met de manier waarop de organisatie in elkaar steekt.Ali Bensalah schreef:Denk dat de fabrikanten zelf dit ook helemaal niet zo verkeerd vinden.Maar de aanhangers van de consumentenrechten weigeren dit
Zijn nauwelijks importeurs waar je op dit moment een poot aan de grond krijgt als je problemen met een product of dealer hebt. Wordt netjes weer terugverwezen naar de dealer als aanspreekpunt.