LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] sociale dienst huisbezoeken wat mag niet?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: sociale dienst huisbezoeken wat mag niet?

Ongelezen bericht door Frankkk »

@bigmama6: Het kan ook zo zijn dat de sociale recherche heeft verzonnen dat iemand jou heeft aangegeven, dit om zo een reden te hebben om je te controleren.

Zijn ze binnen geweest? Heb je daar bewijzen van?

Wellicht is het een goed idee om te klagen en te eisen dat ze aantonen dat je daadwerkelijk door iemand bent aangegeven en dat ze het niet zelf hebben verzonnen.

bigmama6
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mar 2008 12:02

Re: sociale dienst huisbezoeken wat mag niet?

Ongelezen bericht door bigmama6 »

ja ze zijn binnen geweest,en hebben boven en beneden gekeken.maar ik had nix te verbergen.het zat zo:iki heb dus bekkeninstabilliteit,en kon geen thuiszorg krijgen de vader van mijn kind was dus veel aanwezig gezien ik zelf een behoorlijke tijd weinig kon.inmiddels hadden we besloten om samen te wonen en de papieren daarvoor in te dienen.die recherche liet op het kantoor wel zien dat er in het dossier meldingen stonden van een persoon vanaf een bepaalde datum,alleen hij wil niet zeggen wie.het grappigste is dat de hele wijk van mijn situatie afwist,moeilijk lopen en dergelijke en toch zo'n onmenselijke melding doen.als de vader van de kids stiekum werkt of ik belazer de boel oke,maar ik ben maar een arme burger,trying to survive.daarbij,wist de klantmanager wat de situatie was,maar toch(dreigen) vond deze man dat ik strafbaar zou zijn,omdat hij meerdere dagen bij mij aanwezig was om te helpen,en kinderen naar school brengen,huishouden.gellukig was dit achteraf dus niet zo.maar nu vraag ik me af is het mogelijk dat zij dan zomaar een verhaal verzinnen?ik hoop dat je me wat meer kunt vertellen.alvast bedankt voor het meeleven

bigmama6
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mar 2008 12:02

Re: sociale dienst huisbezoeken wat mag niet?

Ongelezen bericht door bigmama6 »

maar dan heeft hij enigzins aangetoont dat het echte meldingen zijn toch,van een dezelfde persoon

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: sociale dienst huisbezoeken wat mag niet?

Ongelezen bericht door Frankkk »

Volgens mij hoef je ook niet te verwachten dat ze iets anders doen dan de regels toepassen. Als ze je kunnen korten volgens de regels, dan korten ze je... dat levert de gemeente immers geld op.

Het kan raadzaam zijn om in het vervolg wijzigingen in je situatie meteen door te spreken met een rechtswinkel of juridisch loket, om te kijken wat de gevolgen kunnen zijn voor je uitkering en wat je het beste kunt doen of laten.

bigmama6
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mar 2008 12:02

Re: sociale dienst huisbezoeken wat mag niet?

Ongelezen bericht door bigmama6 »

ja maar het was niet terecht deze melding,en daar gaat het om.bijstandsrecherche heeft ook aangegeven dat de beschuldiging niet terecht is.dus nu vraag ik me af mag ik weten wie die persoon is :shock:

elianne
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 aug 2006 00:01

Re: sociale dienst huisbezoeken wat mag niet?

Ongelezen bericht door elianne »

kort maar krachtig: nee dat mag u niet weten. Ik begrijp dat het in uw geval niet van toepassing is maar in sommige situaties kunnen er echt ongelukken gebeuren als namen bekend zijn. Het is inderdaad heel vervelend(en meer) dat heeft plaatsgevonden maar aangezien u niets te verbergen had is het dus goed afgelopen.

Het enige wat u zou kunnen doen is aangifte doen bij de politie wegens laster. Zij kunnen dan contact opnemen met de sociale recherche om na te gaan wie de tipgever was. Verwacht er echter niets van.

Controleurtje
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 dec 2009 01:51

Re: sociale dienst huisbezoeken wat mag niet?

Ongelezen bericht door Controleurtje »

Ok beste voorstanders,tegenstanders, XXX en hulpbehoevenden die er echt recht op hebben.

Een goede morgen, ik kan niet slapen al 2 dagen niet. De simpele reden is dat dhr XXX zonodig mijn woning wil binnen dringen om mij te intimideren zodat ik ontplof en hem beledig zodat ik ieder recht op een uitkering verlies.

Maar ik heb nog niet eens een uitkering, ik heb nog geen 1 eu ontvangen en nog geen schrifetlijke toezegging ontvangen. Ik heb de uitkering op 2 december aangevraagd. Ik heb wel alle papieren ingeleverd, en dat was ok. Toen volgde natuurlijk het 1ste huisbezoek' LEES=HUISZOEKING.

Ok dat vind ik opzich geen probleem, maar sinds die laffe en onterechte inval op een melding van misdaad anoniem doe ik niet meer open.
XXX
ik ben getraumatiseerd door die man en daarom schrimp ik ineen als die verdomde deurbel gaat.

Opendoen zal ik nooit, en ik laat nooit meer iemand binnen zonder de juiste papieren. als er een arrestatieteam binnenstormt en je zo zwaar intimideert dat je in een krimpt tot een huilend emotioneel wrak dan doe je nooit meer open .... voor niemand.

Dat de politie geen gram hard drugs in het veronderstelde XTC laboratorium heeft gevonden deed mij niets verbazen. Zo snel als ze kwamen zo snel verdwenen ze weer, me even goed diep virtueel XXX verkracht en vernedert voor de hele straat. In deze bananenrepupliek kan dat .... ja ... ik kan klagen, ja ik heb dat recht. Uw klacht wordt pas behandeld als de strafzaak is behandeld. Ondertussen word ik me huis uitgezet omdat er teveel hennep plantjes in me berging stonden. Ik heb nooit een uitkering gehad of stroom gestolen, ik word ook vrijgesproken in de strafzaak maar ondertussen pompt de verhuurder me op straat.

Das allemaal me eigen schuld ik geef u bijna gelijk ... ja die parasieterende weedkwekers ... u hebt gelijk.
nu ik geen weed meer mag kweken doe ik dus een beroep op de bijstand.

Ik behoor dus tot de risico groep ik bezit een risico profiel, ik ben nu al verdachte ik kweek weed, deal drugs, en verkoop waarschijnlijk vrouwen.

Iemand nog kamagra ?

Ff serieus, ik heb gewoon een nieuw huisje nodig. Met behulp van deze uitkering zou dat kunnen omdat ik al 12 jaar huur en 7 jaar ingeschreven sta. Een lief klein huisje, ik rook geen weed meer en krijg medicijntjes om rustig te blijven. ik ben braaf, ik ben omgeschoold tot beroepschauffeur op de kosten van me weedberging en ik wil knallen.

Door die inval ben ik een wrak geworden, ik slaap slecht, heb last van nachtmerries en ook overdag gaat het door....

Eergister het eerste bezoek ze stonden aan me deur, gelukkig was ik bij me therapeut. Vandaag 2de bezoek, ik was er weer niet dus er lag weer een brief.

Ik moet me morgen melden om 9.00 am, dan zullen ze me dwingen mee te komen naar mijn huis. Ik lijd aan zware gedragsstoornissen en laat me niet vertellen wat ik moet doen. ik word begeleid ik heb verklaringen, en ik krijg medicijnen. Ik heb gewoon recht op de bijstand, ik heb ook niets te verbergen. ik ben gewoon zeker van het feit dat ik ze niet laat doen wat zij willen, omdat mijn hersenen het verdommen.

nu komen de vragen:

Mag ik hen weigeren, tot dat mijn therapeut arriveert ?
Als ik hen weiger mogen zij mij dan de uitkering weigeren ?
Hoe verloopt die volgorde van het vooraf melden wat precies mijn plichten en rechten zijn ?
Moeten zij nou zeggen dat een weigering niet tot stopzetting kan leiden ?
Mag ik me buren signaleren en ze laten komen filmen ?
Mogen me buren me helpen me het in de gaten houden van de controleurs ?
Hoeveel controleurs moet ik binnen laten ?
Ik wil getuigen erbij hebben zodat ze me niet kunnen provoceren.

Nou liggen jullie allemaal lekker in jullie warme nestjes, dat moet ik ook doen. Dus ik verwacht geen acuut luisterend oor op Radar.

Maar misschien zit er een nog bijstander of een harde werker met een internet verslaving die iets zinnigs heeft te zeggen. Iedere vorm van aandacht is ok, je mag ff lekker zeuren of goede tips geven.

Ik vind het echt een schande dat je op de websites van de sociale dienst niets kunt terug vinden wat ik nodig heb.

Antwoorden

Alle de beste wensen, met of zonder uitkering we moeten met zijn allen het land behoeden voor de ondergangg. Samen leven samen huilen en lachen.

el controleur FRAUOM08

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: sociale dienst huisbezoeken wat mag niet?

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Een goede morgen, ik kan niet slapen al 2 dagen niet. De simpele reden is dat dhr Stolp Gestapo hauptmannfurher zonodig mijn woning wil binnen dringen om mij te intimideren zodat ik ontplof en hem beledig zodat ik ieder recht op een uitkering verlies.
Wat onzin, gedraag je gewoon.
Ondertussen word ik me huis uitgezet omdat er teveel hennep plantjes in me berging stonden.
Dus gewoon een crimineel met een grote bek.


:evil:

Controleurtje
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 dec 2009 01:51

Re: sociale dienst huisbezoeken wat mag niet?

Ongelezen bericht door Controleurtje »

dat mag ... je mag ff laf wat loze uitingen doen het is tenslotte gemeenschapsgeld waar ik om bedel.

je hebt niets inhoudends te melden das wel jammer.

:lol:

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: sociale dienst huisbezoeken wat mag niet?

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Controleurtje schreef:Mag ik hen weigeren, tot dat mijn therapeut arriveert ?
Ja, maar dan kunnen zij vertrekken en je een uitkering weigeren.
Controleurtje schreef:Als ik hen weiger mogen zij mij dan de uitkering weigeren ?
Ja, want dan kunnen zij niet controleren of de door u opgegeven informatie klopt.
Controleurtje schreef:Hoe verloopt die volgorde van het vooraf melden wat precies mijn plichten en rechten zijn ?
Hier heb ik geen idee van. Maar misschien kun je dat even vragen?
Controleurtje schreef:Moeten zij nou zeggen dat een weigering niet tot stopzetting kan leiden ?
Nee, want dan zouden ze liegen.
Controleurtje schreef:Mag ik me buren signaleren en ze laten komen filmen ?
Ik denk van niet. En waarom zou je dat willen? Het is geen huiszoeking, het is een kleine controle en een gesprekje.
Controleurtje schreef:Mogen me buren me helpen me het in de gaten houden van de controleurs ?
Ik denk dat er wel iemand bij aanwezig mag zijn. Dit zou ik van te voren even vragen. Maar als je je therapeut er ook al bij wilt hebben, zie ik niet in wat de buren voor waarde toevoegen.
Controleurtje schreef:Hoeveel controleurs moet ik binnen laten ?
Volgens mij is daarover niets bepaald. Meestal zijn ze met twee man. Maar ik zie niet in wat het probleem is om er desnoods drie binnen te laten.
Controleurtje schreef:Ik wil getuigen erbij hebben zodat ze me niet kunnen provoceren.
Het is maar net wat je provoceren vindt. Je hebt psychische problemen en komt op mij nogal paranoïde over. Probeer je in te denken dat niet iedereen er op uit is om je te pakken, deze mensen doen enkel hun werk. Zo voorkomen ze dat mensen die er geen recht op hebben een uitkering ontvangen.

Ik wens je veel sterkte en wijsheid toe.

Tuskar
Berichten: 69
Lid geworden op: 22 jan 2007 21:00

Re: sociale dienst huisbezoeken wat mag niet?

Ongelezen bericht door Tuskar »

Het antwoord is zo simpel. ga de achtervolger of de persoon die je in de gaten houdt eens stevig op zijn tenen staan,en zeg sorry. Dan weet hij dat hij bij je bekend is. Het zou mij niet moeten gebeuren.

witte angora
Berichten: 30949
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: sociale dienst huisbezoeken wat mag niet?

Ongelezen bericht door witte angora »

Beste Controleurtje,

Ik heb je post aandachtig gelezen, en ik wil je mijn compliment geven. Wat ik uit je post opmaak is dat je voorheen een leven hebt gehad dat heel anders is dan de gemiddelde burger, om het maar even zo te zeggen.

Toch weet je ná de inval je leven een behoorlijke andere wending te geven. Je hebt hulp, rookt geen weed meer, enzovoorts. Ik denk dat je het erg goed doet.

Nu zit je een beetje met de sociale dienst omhoog. Je vraagt een uitkering aan, en ik gun je die ook van harte, juist omdat je zo je best doet.

Toch zul je ook begrijpen dat iedereen op ongeveer dezelfde manier behandeld wordt. Heel lang geleden had ik zelf ook bijstand, en moest ik iedere 3 of 6 maanden (dat weet ik niet meer) alle, echt alle papieren laten zien, ook mijn giroafschriften. Heb daarover geklaagd, dat het een schending van mijn privacy is. Het antwoord luidde: "in de bijstand heb je geen privacy".

Het is zoals het is, jij, noch ik, kunnen dat veranderen. Waar het om gaat is dat jij weer een stapje verder komt om je leven op te pakken, daarvoor heb je toch een vorm van inkomen nodig. Zolang je van de bijstand afhankelijk bent zul je je aan de regels moeten houden die daarvoor gesteld worden.

Probeer dus gewoon mee te werken, geef antwoord op hun vragen, dan is het huisbezoek het snelste afgelopen, en kun jij het snelste verder. Biedt ze desnoods een kop koffie aan, je zult zien dat het kontakt dan alleen maar wat soepeler wordt.

Succes ermee.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: sociale dienst huisbezoeken wat mag niet?

Ongelezen bericht door Ulbe »

Je hebt mazzel dat je niet bij mijn gemeente ingeschreven staat,

Hier gaan de werkelozen achter schoffel, of vuil opruimen in de straten, of bij de plaatselijke Sociale Werkplaats theezakjes in doosjes doen of bakmeel in zakken scheppen!,

Dit alles met behoudt van uitkering, en kun je 's avonds je tijd besteden met solliciteren!,

In deze gemeente proberen ze uitkeringtrekkers zo snel mogelijk aan het werk te krijgen, en een beetje weg te treiteren door dom werk te laten verrichten waar geheel geen toekomstperspektief in zit,

Veel jongeren hielden graag de hand op, het was namelijk een mooi aanvullertje op de wietzolder die boven nog meer op bracht!,

Als je niet veel te makken hebt, en je hebt een behoorlijk bestedingpatroon dan hebben veel mensen de neiging dingen dingen te doen die niet mogen, als het maar geld op brengt, :(

Solliciteren is doorzetten!, zelf weet ik hier alles van, en genoegen nemen met een r*tbaantje waarbij je op het minimum zit!, als je maar uit die soos bent, dan kan niemand je wat maken!, en dat geeft toch wel een vrij gevoel!

Succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

Gesloten