LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort is slecht

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
br23
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 feb 2008 19:26

Re: Telfort is slecht

Ongelezen bericht door br23 »

Hallo,
Het overgaan naar Telfort was een aanfluiting, op de beloofde datum van 1 februari werkte alleen het internet, e-mailen en bellen duurde na een aantal telefoontjes a € 0,30 p/min t/m 11 februari terwijl ik al in de helft van november 2007 de brief met de gegevens in huis had dus zeer vroegtijdig.
Bij de helpdesk werken mensen die ervoor zorgen dat je alleen maar zolang als het mogelijk is aan het lijntje wordt gehouden, KASSA!!!!, en wat ze je vertellen alleen maar onzin is en ook nog leugens zijn want de ene zegt, dat het probleem geregeld is en wanneer je een andere na weer minimaal 10 min. in de wachstand aan de lijn krijgt een ander verhaal ophangt.
We hebben zoveel waakhonden in Nederland en die ergenis over de wachttijden en hoge kosten hierbij met geen resultaat is voor mij een hele grote ergenis ook omdat je van die provider op dat moment afhankelijk bent.
Als consument ben je aan de goden over geleverd.
F.Kuijer

Angeleyez
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 dec 2003 20:49

Re: Telfort is slecht

Ongelezen bericht door Angeleyez »

@BBCS
Aan de andere kant is het ook logisch dat de helpdesken het zo slecht doen.

Want het mag niks kosten, en in de race om de goedkoopste, vallen er nu eenmaal slachtoffers.

Ik ben van mening dat we moeten stoppen met dat gezeik van de goedkoopste.
De provider is daar niet bij gebaat, maar ook de consument niet.
Als je alleen op prijs afgaat dan heb je -vaak- een slechte helpdesk en/of een slechte klachtenafhandeling.

In de race om de goedkoopste vallen er nou eenmaal slachtoffers,de klanten. Die krijgen niet wat ze (vaak) beloofd wordt,de bestelde (werkende) diensten [of als het niet naar behoren werkt een goede helpdesk/klachtafhandeling] EN goedkoop.

De provider zal uiteindelijk zelf de prijs betalen als de klanten het door de slechte service af laten weten en een andere (betere) provider kiezen waarbij wel nagekomen wat er beloofd wordt.

mvg
Angeley[/b]

gerrit dekzeil
Berichten: 110
Lid geworden op: 04 jun 2006 21:40

Re: Telfort is slecht

Ongelezen bericht door gerrit dekzeil »

Als Telfort zo slecht is waarom ben je dan destijds overgestapt van KPN naar Telfort ???

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Telfort is slecht

Ongelezen bericht door BBCS »

In de race om de goedkoopste vallen er nou eenmaal slachtoffers,de klanten. Die krijgen niet wat ze (vaak) beloofd wordt,de bestelde (werkende) diensten [of als het niet naar behoren werkt een goede helpdesk/klachtafhandeling] EN goedkoop.

De provider zal uiteindelijk zelf de prijs betalen als de klanten het door de slechte service af laten weten en een andere (betere) provider kiezen waarbij wel nagekomen wat er beloofd wordt.
Zo simpel is het niet.
Want waarom wordt er bezuinigd op de helpdesken? En waarom is er die race om de goedkoopste?

Omdat de consument dat wilt en zelf steeds kiest voor de goedkoopste.

Zou de consument een mentaliteitsverandering krijgen en massaal gaat vragen naar de beste service en de beste diensten, dan zal dat sterk gaan veranderen.

Want het is eigenlijk heel simpel, waar de consument het meest om vraagt, dat krijgt de consument dan.

En tuurlijk geef ik de consumenten hiervan de schuld, want de consument bepaald uiteindelijk wat er gebeurd en nu is dat het goedkoopste en de kwaliteit is ten opzichte van de prijs van ondergeschikt belang.

Dus zou de consument betere kwaliteit willen en dit ook eisen en dat de consument niet alleen om de laagste prijs zal gaan vragen, dan zal de kwaliteit ook beter worden. :lol:

Angeleyez
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 dec 2003 20:49

Re: Telfort is slecht

Ongelezen bericht door Angeleyez »

Zo simpel is het niet.
Want waarom wordt er bezuinigd op de helpdesken? En waarom is er die race om de goedkoopste?

Omdat de consument dat wilt en zelf steeds kiest voor de goedkoopste.

Zou de consument een mentaliteitsverandering krijgen en massaal gaat vragen naar de beste service en de beste diensten, dan zal dat sterk gaan veranderen.

Want het is eigenlijk heel simpel, waar de consument het meest om vraagt, dat krijgt de consument dan.

En tuurlijk geef ik de consumenten hiervan de schuld, want de consument bepaald uiteindelijk wat er gebeurd en nu is dat het goedkoopste en de kwaliteit is ten opzichte van de prijs van ondergeschikt belang.

Dus zou de consument betere kwaliteit willen en dit ook eisen en dat de consument niet alleen om de laagste prijs zal gaan vragen, dan zal de kwaliteit ook beter worden.
Ik heb voor het gemak even iets gemarkeerd in jouw antwoord.

Aan de klachten op de fora te zien denk ik toch dat die 'kwaliteit' wel degelijk van belang is :roll: en niet ondergeschikt. Helaas willen mensen vaak voor een dubbeltje op de eerste rang zitten,dat ben ik met je eens.

Als men eerst de fora goed zou doorzoeken, dan is het vinden van een provider met goede prijs/kwaliteitverhouding niet zo heel moeilijk 8)

groet
Angeley

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Telfort is slecht

Ongelezen bericht door BBCS »

Aan de klachten op de fora denk ik toch dat die 'kwaliteit' wel degelijk van belang is en niet ondergeschikt. Helaas willen mensen vaak voor een dubbeltje op de eerste rang zitten,dat ben ik met je eens.


Toch is de kwaliteit wel van ondergeschikt belang.

Want als men kan kiezen tussen een provider die een slechte helpdesk heeft maar wel goedkoper is, zullen toch veel mensen daar naartoe gaan.
De huidige generatie consumenten zijn behoorlijk naïef.
Hiermee bedoel ik dat ze het op dat moment niet interesseren en denken echt als er problemen komen dat ze dan het wel zullen zien en bekijken, en ze denken dat ze het recht toch wel aan hun zijnde hebben.

Nu kun je wel een bepaald recht hebben, maar dat recht krijgen is punt 2.

Ik ken toch wel mensen die steeds overschakelen naar de goedkoopste.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Telfort is slecht

Ongelezen bericht door BBCS »

Als men eerst de fora goed zou doorzoeken, dan is het vinden van een provider met goede prijs/kwaliteitverhouding niet zo heel moeilijk
Als ik UPC met KPN vergelijk, dan moet ik wel zeggen:

- Bij KPN doet de telefoon het altijd en valt niet uit.

- Internet valt bijna nooit uit, in 4 jaar heb ik het misschien 1 keer gehad.

Bij UPC......
Tja.

Oke, bij KPN is de administratie niet altijd vlekkeloos, maar technisch is KPN behoorlijk stabiel.

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Telfort is slecht

Ongelezen bericht door KPN »

Door BBCS: Oke, bij KPN is de administratie niet altijd vlekkeloos, maar technisch is KPN behoorlijk stabiel.Oke, bij KPN is de administratie niet altijd vlekkeloos, maar technisch is KPN behoorlijk stabiel.
Pffff, van wie is Telfort?
Juist ja, van KPN.
Dus zeg nou niet dat KPN zo geweldig is, want dat is zij niet.

Omdat het zo goedkoop is, is de service slechter?
Kijk voor de aardigheid eens in internettopics over KPN en Het Net, beide van KPN en peperduur. Hier kan je dan de conclusie trekken dat goede service niets met een overdreven duur abonnement te maken heeft.

Internet wordt net als alles dat al lang bestaat, steeds goedkoper.
Iedere provider die meer dan 20 euro pm voor een abonnement durft te vragen, is gewoon een vuile oplichter!
De draden liggen er toch al allemaal? Het enige dat ze nog hoeven te doen is een draadje aansluiten in de centrale en VOILA!! weer een nieuwe klant erbij.

Zo'n dure helpdesk waar je niet goed geholpen wordt, vindt je ook alleen maar bij echte oplichters.

Een provider moet gewoon doet wat hij belooft, al kost het maar 5 cent per jaar. Als je het niet aankan, begin er dan gewoon niet aan.

Nee, het wordt echt eens tijd dat jij je bitterheid over de te weinig klanten in je veel te dure winkel laat varen, het wordt namelijk echt vervelend inmiddels.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Telfort is slecht

Ongelezen bericht door BBCS »

De draden liggen er toch al allemaal? Het enige dat ze nog hoeven te doen is een draadje aansluiten in de centrale en VOILA!! weer een nieuwe klant erbij.
En van wie zijn die draden en centrales?

Juist, van KPN.

En daarbij, als jij een probleem hebt en je belt de helpdesk van jouw provider (die gebruik maakt van KPN) en je hebt een technisch probleem, dan wordt je meestal doorverbonden naar de KPN, dus naar de beheerder van dat netwerk.

Een ander punt is dat KPN duurder is, maar dat zij van die bedragen ook de kabels en de centrales moeten onderhouden, terwijl de andere providers dat niet hoeven.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Telfort is slecht

Ongelezen bericht door jor »

Even voor alle duidelijkheid, ik heb sinds 2001 telefoon van UPC en in al die tijd is er 1 grote storing geweest van 6 uur in de nachtelijke uren, en dat was het.Internet sinds 2003 , eerst chello Easy en daarna chello Extreme. hier is het toch ook niet meer dan normaal dat het internet hooguit 2 keer per Jaar de verbinding echt ( meerdere uren) verbroken is. Nu heb ik een pakket waar Power inzit 6 MB down 1.5 MB up en dat word ook voor 95% gehaald + telefoon met onbeperkt bellen 24/7 ( geen 06 of 0900 gratis ) en daar betaal ik €29.95.- voor.Zeker een goede prijs voor een stabiel produkt.De administratie is een stuk minder en de helpdesk is ook niet geweldig maar is ook weer niet heel veel slechter dan de concurenten.Een goed forum is

http://www.chelloo.com hier is een goed forum met veel info en ook best wel kritiek.
Mvg Jor

Angeleyez
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 dec 2003 20:49

Re: Telfort is slecht

Ongelezen bericht door Angeleyez »

Toch is de kwaliteit wel van ondergeschikt belang.

Want als men kan kiezen tussen een provider die een slechte helpdesk heeft maar wel goedkoper is, zullen toch veel mensen daar naartoe gaan.
De huidige generatie consumenten zijn behoorlijk naïef.
Hiermee bedoel ik dat ze het op dat moment niet interesseren en denken echt als er problemen komen dat ze dan het wel zullen zien en bekijken, en ze denken dat ze het recht toch wel aan hun zijnde hebben.

Nu kun je wel een bepaald recht hebben, maar dat recht krijgen is punt 2.

Ik ken toch wel mensen die steeds overschakelen naar de goedkoopste.

Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en behoorlijk naief,klopt. Als men een keuze moet maken zijn beide (prijs EN kwaliteit) belangrijk maar zodra men de keuze maakt gaat het vooral over de prijs. :wink:

Ik zie in mijn omgeving ook steeds mensen overstappen omdat de prijs bij de concurrent net weer iets lager is. Je hebt helemaal gelijk dat er pas iets gaat veranderen als 'de consument' de vraag zal veranderen,dus eerst kwaliteit en daarna de prijs. :)

groet
Angeley

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort is slecht

Ongelezen bericht door TdeHond »

Telfort speelt het zelfs klaar om een aangetekende brief te weigeren, zie een ander forum.

Ik heb van verschillende mensen gelezen dat er wel gezegd wordt dat een brief schriftelijk beantwoord is, maar deze wordt dan nooit ontvangen door de klant of in mijn geval iemand die hen aan het verstand probeert te peuteren dat ik geen klant van hen WIL zijn en gewoon onterecht afgeboekt geld terug wil.
Deze voorbeelden beschouw ik als minachting van klant of van iemand die geld van hen tegoed heeft.

Bij Telfort wordt relatief weinig betaald door de klant omdat het een uitgeklede provider is. Geen service als spamfilter en virus scan voordat de mail binnen komt, wat ik erg op prijs stel v.e. provider.

Ik betaal liever meer, als daar een goede helpdesk en service naar de klant toe tegenover staat.
Vandaar dat ik meteen niets zag in Telfort. Ze hebben ruimschoots bewezen dat ik er verstandig aan gedaan heb niet met hen in zee te gaan.

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Telfort is slecht

Ongelezen bericht door KPN »

Geplaatst op 10 Mrt 2008 01:12 door BBCS
Quote:
De draden liggen er toch al allemaal? Het enige dat ze nog hoeven te doen is een draadje aansluiten in de centrale en VOILA!! weer een nieuwe klant erbij.
En van wie zijn die draden en centrales?

Juist, van KPN.

En daarbij, als jij een probleem hebt en je belt de helpdesk van jouw provider (die gebruik maakt van KPN) en je hebt een technisch probleem, dan wordt je meestal doorverbonden naar de KPN, dus naar de beheerder van dat netwerk.

Een ander punt is dat KPN duurder is, maar dat zij van die bedragen ook de kabels en de centrales moeten onderhouden, terwijl de andere providers dat niet hoeven.
En die andere providers betalen niets aan KPN?
Dacht het wel hoor! In het geval dat de klant geen telefonie van KPN heeft, kost dat 9.95 pm extra.

Gelukkig heb ik in 3 jaar tijd slechts 1x een probleempje gehad waarvoor ik de helpdesk moest bellen, euh, ik werd toen niet doorverbonden met KPN.

"Het onderhouden van die draden", ja, die slijten nogal snel.
Duh

Zoals ik al eerder zei, 20 euro pm voor een internetverbinding is een redelijke prijs, dat zijn 44 ouderwetste guldens. Dat is echt niet te weinig.

Alles daarboven ruikt naar afzetterij/oplichting!

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Telfort is slecht

Ongelezen bericht door BBCS »

Alles daarboven ruikt naar afzetterij/oplichting!
Gut, als de consument van ieder bedrijf die duurder is dan de goedkoopste concurrent gelijk bestempeld als een afzetter of een oplichter, wat leven we dan in een boze wereld. :roll:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort is slecht

Ongelezen bericht door TdeHond »

Update onterechte automatische incasso's door Telfort.
Het bedrag in Januari is eindelijk teruggestort. Nu het bedrag van Februari nog, maar dat zal wel goed komen.
De selectieve blokkade werkt. Er wordt geen geld meer afgeboekt door Telfort in Maart.

HelFort
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 feb 2008 12:54

Re: Telfort is slecht

Ongelezen bericht door HelFort »

:twisted:

Kreeg eergisteren bericht van Orange dat ze mijn lijn niet kunnen overnemen, aangezien deze bezet is door Telfort.

Ik gisteren gebeld met Telfort, uiteraard weer 25 minuten in de wacht gehangen. Degene die ik te spreken kreeg vertelde mij dat ik mijn jaarcontract moet uitzitten.

Dat hele verhaal weer opgehangen dat mijn abonnement was beëindigd omdat ze niet kunnen leveren. Ze zou het gaan uitzoeken en er wordt in de loop van de volgende week contact met mij opgenomen. Mocht ik niks horen, dan moet ik zelf maar weer bellen.

Echt kl#tenzooi daar, begint dat hele verhaal weer opnieuw en zit ik weer nog eens minimaal een maand zonder internet. Sinds december kan ik nog steeds niet internetten.

TELFORT IK HAAT JULLIE BALLENTENT!!!!

dimsum
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 jun 2008 13:22

Re: Telfort is slecht

Ongelezen bericht door dimsum »

Veel problemen gehad met Telfort en als je dan eindelijk opzegt en er gaat iets mis, dan moet je niet bij de klantenservice van Telfort zijn.

Als gevolg van een foutje van mijn huidige provider KPN had deze het ADSL signaal van Telfort een maand te vroeg omgezet (naar KPN). Direct nadat ik hierachter kwam, heeft KPN deze fout hersteld. Telfort wenste mij echter geen signaal meer te leveren (wat volgens hun technische man wel mogelijk was), terwijl mijn abonnement bij Telfort nog twee maanden liep.

De klantenservice wenste geen medewerking te verlenen, ik zou wel moeten betalen voor de laatste twee maanden want anders zou men een incassobureau achter mij aansturen, men wilde mij niet doorverbinden met iemand die (wel) beslissingen mocht nemen om mij mijn signaal terug te geven en klagen over de klantenservice kon ook nergens (volgens de klantenservice).

Dat laatste lijkt te gaan kloppen: op mijn brieven van 26 april en 3 juni 2008 over deze zaak wordt gewoon helemaal niet gereageerd. Ik was van plan om mijn laatste betaling te storneren, maar helaas kwam ik er te laat achter dat Telfort aan het begin van iedere maand reeds de abonnementskosten voor de maand daarop in rekening brengt. Voor storneren ben ik dus al te laat.

Ik kan dus weinig anders dan iedereen waarschuwen voor de handelwijze van Telfort.

Gesloten