LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wakker uit de droom OXXIO

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Het zomaar afschrijven van bedragen door oxxio, anders dan de maandelijkse automatische afschrijving, komt vaker voor, las ik op dit forum. Dat kan alleen als Oxxio de banken wijsmaakt dat de persoon hiertoe een eenmalige incasso heeft afgegeven.

Dit mogen zij dus nooit doen. Zij dienen jou hier een aparte gespecificeerde rekening voor te sturen. Jouw aan hen verleende machtiging is enkelt voor de maandelijkse voorschotten. Daar machtig jij hen voor. Alle andere afschrijvingen daar heb jij ze nooit voor gemachtigd. De eindafrekening valt ook binnen de machtiging.

Zo heb ik regelmatig bij hen kleine bedragen teruggehaald waar ik nooit een rekening van heb gezien. Ook weigerde zij mij een rekening toe te sturen. Ik kreeg te horen of dat zij er niet aan doen of dat het niet mogelijk was om een uitdraai te maken en op te sturen. Met andere woorden je moet de klantenservice dan maar geloven en de rekening gewoon betalen, maar ja ik ben hier nooit op in gegaan en telkens die bedragen gestorneerd. Op den duur heb ik hen geblokkeerd voor afschrijving, zodat dat niet meer kon. Wel heb ik de rekening netjes maandelijks handmatig overgemaakt. Op de eindafrekening stonden vervolgens weer de bedragen welke ik telkens had gestorneerd alszijnde een totaal bedrag. Hier trapte ik niet in en hing gelijk aan de bel. Zij zeiden dat het nog niet betaalde en gestorneerde rekeningen betreft. Ik vroeg wederom naar de gespecificeerde nota's, maar ook nu kreeg ik nul op request. Nou is goed zei ik, dan maak ik het geld over zonder de door mij gestorneerde bedragen, want dat ben ik u wettelijk verschuldigd. Mocht u het andere willen hebben dan stuur je maar een rekening met specificatie. Goedemiddag. Nu heb ik soms een brief van het incasso bureau. Ik heb hen een specificatie gestuurd met daarop de betaalde maanden en dat klopt allemaal, maar hun snappen het niet bij het incassobureau. Ik ga mij er niet druk om maken. Dat is nu bijna een jaar geleden. Laat het wel voorkomen als dat tenminste ook nog eens bij hun doordringt.

Blij dat ik weer klant ben bij Eneco. Gewoon de gewende service en geen problemen. Heerlijk!!!!!!

Ronnio
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 jul 2007 17:57

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door Ronnio »

Ik heb vandaag mijn geschil ingediend bij de geschillencommissie. Het is een heel werk om alles digitaal in te dienen. Het is een hele stapel geworden. Ik moet blijkbaar het bedrag dat Oxxio via Intrum Justitia van mij eist inleggen bij de geschillencommissie. Ik vind dit best eng omdat mijn vertrouwen in een goede afloop nog ver weg is. Ik schrijf brieven, lees op de forums, ik kijk televisie, ik luister naar raad van de mensen om mij heen en Oxxio gaat vrolijk door. Ik begrijp hier werkelijk niets van. Maar ik heb geen keus.
Maarten, ik hoop echt dat het je lukt om je er niet druk om te maken. Ik heb dit het afgelopen jaar ook geprobeerd maar de laatste maanden lukt mij dit niet meer. Het kost mij mijn nachtrust, en ik sta kwaad op. Omdat het zo ver van mijn moraal af staat, lijkt het wel of ik op een verkeerde wereld terecht ben gekomen.
Ik heb, net als jij gedaan hebt, Oxxio zoveel kansen gegeven om dit behoorlijk op te lossen. Ze reageren toch niet.
Ik heb mijn klacht ook neergelegd bij consuwijzer. Tot dusver heb ik steeds gezegd dat ik mijn schuld aan Oxxio wilde betalen, maar dat wil ik niet meer.
Ik vraag ook een voor mij flink bedrag als tegemoetkoming voor alle kosten en ellende die ik door het gedrag van Oxxio het laatste jaar heb gehad. Mijn website weer aangepast.

http://home.wanadoo.nl/ronbeket

Alles van de website ligt nu ook bij de geschillencommissie omdat ik hoop dat ze zo kunnen zien hoe Oxxio zich gedraagt. Maar vertrouwen...? Nu dit al zo lang loopt? En zo vaak in de media is geweest?.... Nee, dat ben ik kwijt. SAD hoor? lopen we toch in ons onderbroek. De reclame destijds begin ik steeds beter te begrijpen. En de kreet "wij denken alleen aan Uw portemonnee" krijgt ook een andere invulling.

Ik houd jullie op de hoogte.

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door AGGB »

jsp, dat alles heeft te maken dat ik en een enorme optimist ben en enkele malen in een ziekenhuis met ernstige kwalen ben opgenomen en dan heeft men andere prioriteiten en is men maandenlang dood en doodmoe.

Gister, lees en huiver, kreeg ik een envelop van OXXIO en dacht:ha eindelijk, SAD heeft succes gehad, de nachtmerrie is voorbij.

OXXIO, de SERIELEUGENAARS met een persoonlijkheidsstoornis, stuurde mij echter een rekening beginnend bij -01-12-04 tot 11-06-06 met onbegrijpelijke berekeningen en dat terwijl ik hen al weken geleden een lijst met al mijn betalingen heb gestuurd, vanaf zomer 2004 en geld van hen tegoed kreeg en een deel nog steeds krijg.

Ik zou over de periode nu door OXXIO vermeld nimmer een cent betaald hebben en ben hen over die periode 2799,59 schuldig en mijn maandbedrag, onlangs door SAD van 153, naar beneden bijgesteld tot 125 (wat ik niet betaal tot oxxio definitief hun foute aansluitingen op mijn adres ongedaan heeft gemaakt) is volgens de laatste mededeling verhoogd tot 170,08.

Oxxio!? Begin er niet aan.
Het komt u duur te staan.

OXXIO BRENGT UW GEZONDHEID ERNSTIGE SCHADE TOE
Het zou mij niet verbazen als op mijn steen komt te staan:
OXXIO IS DODELIJK

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door AGGB »

De uiterste termijn dat OXXIO alles betreffende de foutieve aansluiting hersteld zou hebben aldus de Special Attention Desk,is verstreken .
Ik heb de SAD begin deze week per mail laten weten dat de verstrijking er aan zat te komen. Ik kreeg geen antwoord.

Echter vandaag werd ik verblijd met een nieuwe creatieve nota van 1078,63. betreffende de periode 19-05-07 tot 23-01-08 en dat terwijl ik ze al 6 weken terug een lijst met mijn maandelijkse betalingen heb gestuurd vanaf toen ik zo stom was met Evota, nu OXXIO geheten in zee te gaan. Gemakkelijker kan ik het ze niet maken.

Ze hebben bij OXXIO creatieve accountants rondlopen. Voortdurend andere bedragen na een klacht.

Iets anders:
Sad zou mijn huidige maandelijkse betaling van 154 teruggebracht hebben naar 125, ook dat is niet verwerkt. Ze krijgen trouwens niks, ik ben al veel te lang fatsoenlijk geweest voor dat tuig. Al 3 1/2 jaar.
Eerst de eindrekening met alle door mij betaalde bedragen en het bewijs dat ze de foutieve aansluiting op mijn adres hersteld hebben. Betalen voor een huis waar ik niets mee te maken heb, is er bij mij niet bij.
Dat schijnt OXXIO niet te snappen.

Frans19682
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 dec 2007 03:10

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door Frans19682 »

ik kreeg mijn jaarrekening keurbinnen 2 maanden. Althans, het bedrag werd binnen 2 maanden van mijn rkening afgeschreven. Bijna 1900 euro..
Op de een of andere manier zien ze namelijk dbbel en brengen ze mij een tarief in rekening van een dubbele meter, terwijl ik een enkele meter heb. En die andere meter, die ik dus niet heb, heeft volgens hen flink lopen draaien...

Conclusie; als zij denken dat zij geld van jou krjgen, dan zjin ze zeer snel...

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Oxxio begrijpt wel meer niet.

Trouwens 2 jaar lang niet betalen volgens Oxxio en dan nog geen diverse aanmaningen versturen dan wel een incassobureau en zelfs geen dreiging van afsluiting, vind ik erg knap van hun.

Dit komt veel vaker voor bij hun. Bij hun klopt alles, maar bij ons, ook al hebben wij de bewijzen zwart-op-wit staan op afrekeningen, klopt niets. Het ligt bij ons en nooit bij hen....

Tijd dat justitie dit bedrijf aan banden legt en dat de overheid alles weer in eigen handen gaat nemen. Zij maken zich over van alles druk, zoals die Wilders en zijn filmpje waardoor de terreurdreiging is verhoogd, want ergens anders door komt het namelijk niet al zeggen zij van wel, maar over de dingen druk maken waar zij zich druk om moeten maken doen zij niet. Leve Balkellende 1,2,3 en 4..... Moge zij snel van het podium verdwijnen.

Ronnio
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 jul 2007 17:57

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door Ronnio »

Jawel, ik heb mijn conflict met Oxxio bij de geschillencommissie ingebracht. Ik wacht op een datum van behandeling. Tot die tijd ben ik bezig om alle vorderingen en rekeningen die nog steeds binnenkomen, toe te voegen aan het dossier bij de geschillencommissie.
Zie ook mijn website: http://home.wanadoo.nl/ronbeket/

Succes!

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door AGGB »

Na 3 1/2 jaar Oxxio, in den beginne Evolta geheten heeft de Special Attention Desk (SAD) zich er tegenaan bemoeid.
Zie mijn eerdere posts alhier over het aansluiten van behalve mij, de buren verderop op mijn adres, Begin maart 08 zou het probleem opgelost zijn, niet dus, vervolgens begin april weer niet.
Af en toe wordt er een brandje geblust door de SAD en daarna vliegen de onterechte rekeningen mij weer om de oren.
Inmiddels heb ik 2 bossen bloemen gehad, ze weten heel goed dat de fouten bij hen liggen, maar oplossen is er niet bij. De administratie is er een groot zootje.
Mijn advies aan een ieder
1) Oxxio begin er nooit aan, 3 1/2 jaar terug was de ellende nog onbekend, toen ik in de mooie praatjes trapte.

2) Mocht u toch klant van Oxxio zijn, stap er zo snel mogelijk uit. Vroeg of laat gebeurt er bij u ook iets onaangenaams, dat niet meer te herstellen lijkt.

3) mocht u er bij blijven, neem dan, voor het geval u er nog geen hebt een Rechtsbijsytandverzekering. Ik dacht die als 65 plusser zonder auto niet meer nodig te hebben.

4) controleer uw jaarrekening en bankafschrijvingen zeer zorgvuldig. Blokkeer bij het geringste al de nrs van OXXIO, zie hiervoor topic Blokkade van OXXIOnrs.

5) Bij het kleinste meningsverschil stap direct naar de Geschillencommissie, vertrouw niet op een goede afloop door de SAD.
Ik heb de indruk dat men daar wel zijn best doet, maar door de chaos niets kan uitrichten.

raniennienke
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2008 14:15

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door raniennienke »

Hier nog een OXXIO gedupeerde!!!!

Kreeg twee dagen geleden een eindafrekening electriciteit van een groot bedrag, over vier maanden. Dit is dus een afrekening van twee jaar geleden. Toen we alles eens goed nakeken kwamen we tot de veronderstelling dat de meterstanden helemaal niet klopten. Ik weet nochthans dat ik de meterstandkaart goed ingevuld en correct terug gestuurd heb, met het grootste vertrouwen dat Oxxio die meterstanden zou doorgeven, zoals afgesproken in het telefoongesprek, aan onze vorige energieleverancier. Dus ze hebben een schatting gemaakt op basis van de eindstand van de vorige leverancier, wat eigenlijk zeer incorrect is. Is het zo een grote moeite om even (als ze ze niet ontvangen hebben) een nieuwe te sturen of contact op te nemen met hun klanten????
Bij nader onderzoek van de rekening kwamen we uit op een immens groot verbruik, we wonen twee jaar in dit huis en we zitten nu met de meterstand op 10.000 KWh. Oxxio beweert dat we in die vier maanden een verbruik van 5000KWh hadden, volgens hun berekeningen.
Dan maar eens een telefoontje gepleegd, waar ik zeer ontevreden over was, de telefoniste wist te zeggen dat ze geen meterstandkaart ontvangen had (is wel al 2 jaar geleden!!!) snap niet hoe je zoiets na al die tijd nog kunt weten, en of ze die ooit gezien heeft??? Dan maar de vorige leverancier gebeld en die hadden ook nooit juiste standen doorgekregen van oxxio.maar er moet dus nog een jaar komen en ook de gasrekening zat er nog niet bij, dus als daar ook de stand van de meter geschat is dan ben ik nog lang niet klaar met oxxio. :twisted: De eerste aangetekende klachtenbrief is al onderweg, alsook de intrekking van de automatische incasso. Heb bij de bank ook een definitieve blokkade laten doen, zodanig dat oxxio geen geld meer kan incasseren ook niet in de toekomst.
Ben dan ook gelijk overgestapt naar mijn vorige leverancier, zodat ik geen zaken meer moet doen met oxxio, zal nu ook nog boete moeten betalen voor de contractbreuk, maar die betaal ik met alle plezier.
Als iemand nog tips heeft, ze zijn meer dan welkom? :twisted:

hamijes
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 apr 2008 17:39

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door hamijes »

Het woord Oxxio geeft mij zoveel narigheid van binnen dat ik er een maagzweer aan over zou houden.
Zelfde nooit zo'n crimininele organisatie gekend die notabene nog legaal is ook!!!
Ik kreeg na 2 jaar van radiostilte een aanmaning toegestuurd van een factuur waar tegen ik bezwaar had aangetekend.
via Intrum Justitia werd mij te verstaan gegeven dat ik geacht werd binnen 2 dagen de openstaande rekening diende te betalen en anders dreigden ze met de deurwaarder.
Ik heb mijn rechtsbijstandverzekering ingeschakeld en zij helpen me om van deze criminelen af te komen.

hj44
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 nov 2007 00:31

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door hj44 »

Wat oxxio beweerd zijn meestal praatjes die uit de duim zijn gezogen.Voor diegene waar ze "nog geld van krijgen" ...Rekeningen van energieleveranciers verjaren na twee jaar.

Gr. HJ

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door AGGB »

raniennienke, heb je alle bekende OXXIOnummers geblokkeerd?
Dat is echt nodig, weet ik uit eigen ervaring.
Hier volgen de oxxioreknrs, die je moet blokkeren om nog erger te voorkomen.
Ze staan vermeld bij "Blokkade OXXIO Banknummers", nu op pag 2. Als je nieuwe Oxxionrs hebt, voeg die dan ajb bij dat topic. Het is in ons aller belang.
De nrs tot dusver bekend:
OXXIO 65 12 36 703
OXXIO 65 41 95 714
OXXIO 65.45.57.942
OXXIO 68 65 08 351

Energiebedrijf.com 68.16.97.342 uit de tijd dat OXXIO nog Evolta en Durion heette, deze rekening wordt nog door OXXIO gebruikt aldus het forum.
OXXIO P4283083
OXXIO P4304240

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door AGGB »

Over de heer .....van de Special Attention Desk zou ik een positieve Limmerick maken ( zie mijn eerdere juweeltjes) indien OXXIO de ellende mij gedurende 4 jaren aangedaan( zie mijn horror story alhier) eindelijk zou beeindigen.
Dankzij de SAD is er inderdaad het eea verbeterd in mijn situatie.
Eneco heeft onlangs de standen opgenomen en het wachten is op de jaarrekening van OXXIO. De vorige kwam na een half jaar. Men beloofde nu dat ik deze binnen 2 maanden, zoals het hoort, zal ontvangen. Eerst zien dan geloven.
Vervolgens krijg ik dan een afrekening die bij mijn huisnr past en niet die van buren verderop er ook nog eens bij. Die schijnen jarenlang geen energienota's te hebben gehad, noch betaald en zijn door OXXIO nu naar ENECO terugverwezen.( Omdat een telefoonjuf zich versprak kwam ik achter de oorzaak van de fouten en kon ik gerichter handelen)
NB! De huisnrs hier zijn duidelijk, dus niet a,b, beletage oid.
We blijven optimistisch.
Oh wat heeft OXXIO mij een tijd en energie gekost. Als ik dat eens vergoed zou krijgen ipv 2x bloemen.

Beste mensen, ik herhaal wat ik reeds elders heb gezegd. Ga NOOIT met ze in zee. Indien toch in een onbesuisd moment.: sluit een Rechtsbijstandverzekering af en ga zsm naar de Geschillencommissie indien zich fouten voordoen.
Voor u het beseft heeft u dikke ordners waar u vanwege alle nepnota's en creatieve, maar wel valse accountantberekeningen van OXXIO knettergek van dreigt te worden. Het lijkt soms opgelost, maar kan zo maar ineens weer opnieuw beginnen.
Uiteraard vertrek ik zsm bij de Pinoxxioclub na de jaarrekening en de teveel betaalde gelden terug ontvangen te hebben. (Een deel heb ik eindelijk terug)
De heer ...., die echt voor mij aan de slag is geweest, zou niet meer bij de SAD werken, ik ben nu gestald bij de Vraagbaak Admin & Heja en Weja CCH.
Bestaat de Special Attention Desk nog ? Iemand die dat weet hier? Is de Vraagbaak met de lange achternaam soms de opvolger van SAD? Wat betekent het eigenlijk?

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door AGGB »

Niet te geloven!!! Kafka tot in der eeuwigheid. Nadat de SAD zich over de zaak heeft gebogen in de persoon van P.V en er schot in de zaak leek te komen en deze zelfs opgelost leek gaat de ellende verder. Nadat PV zg niet meer zou werken bij de SAD werd ik overgedragen naar een ook enigszins speciale afdeling met een dame LF vanwie ik netjes antwoord kreeg. Zij zei de jaarrekening te hebben opgemaakt na de meteropname op 9 juni 08, de correcte niet die van een foute switch die OXXIO op hun geweten heeft waardoor ik foutieve rekeningen kreeg. Dat was nu verleden tijd, zei OXXIO.
Ik zou nu echt de juiste krijgen. Die kwam na een verzoek van mij nu binnen en wat denkje ?
Ik moet 2362,59 euro bijbetalen omdat ik uitsluitend van maart07 -mei 08 de voorschotten betaald zou hebben. De nota loopt van 12-06-06 tot 08-06-08
Eerder stuurde ik de SAD een lijst van al mijn betalingen. Niks helpt. Het apparaat is te log.
We gaan nu dus toch naar de Geschillencommissie. Ik vraag mij af of dat helpt. De 7 koppige draak laat zich niet verslaan. we zijn gewoon weer terug bij af.

Oxxio!? Begin er niet aan.
Het komt u duur te staan.

:

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door D1RK »

Hoewel er tevreden klanten bestaan....
Ik zou gezien het aantal klachten toch daar weg gaan als ik daar zou zitten....
En voor ik mij ergens aanmeld voor een goedkopere aanbieding eerst Kassa en Radar kijken hoeveel verse berichten ik nu nog vind...
Beter als enige jaren terug maar nog lang niet goed genoeg voor aanmelden!
Ze zijn dus op de goede weg, maar toch iets te slecht nog...

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door AGGB »

Uiteraard wil er per direct weg, maar eerst behoren zij hun fout te verbeteren. Ook al zou ik weg zijn dan blijft de ellende doorgaan.
Het speelt al 4 lange jaren.
Steeds lijken zij hun fout van een foutieve switch te herstellen en dan komt het weer opnieuw.
De dame die de jaarrekening zou hebben opgesteld heeft alle gegevens van SAD, al mijn overschrijvingen zouden nu meegenomen worden, de foutieve switch zou ongedaan zijn, maar men blijft kennelijk mijn betalingen "vergeten" te zijn of op de foutieve switch te hebben gezet en ik word zelfs nu de zaak eindelijk opgelost leek weer opgescheept met een bedrag van 2362,59 omdat ik niets betaald zou hebben tussen 12-06-07 en 03-07 en vanaf die datum t/m 07-08 klopt het ook niet.
Lees mijn geschiedenis met OXXIO in deze topic maar eens.

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door jsp »

We gaan nu dus toch naar de Geschillencommissie. Ik vraag mij af of dat helpt.
Ja, dat helpt. Dat kunt u tientallen keren lezen op dit forum. Wel zult u het betwiste bedrag in depot moeten storten. Als u goede raad eerder had opgevolgd was dit bedrag misschien lager geweest.

Laat niet na in uw geschil schadevergoeding te eisen voor alle tijd, moeite en ellende die u in dit gebed zonder end hebt gestoken. Dit wordt, mits binnen het redelijke, door de Geschillencommissie toegekend.

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door AGGB »

Nee, dat bedrag was niet lager geweest. Het is zelfs hoger geweest. Er wordt maar wat gedaan!
De zaak leek een paar maal opgelost en dan begon het weer opnieuw.
Ik ben een optimist en dacht steeds:Nu is het voorbij. Zeker nadat de SAD zich er mee bemoeid had, leek alles hoopgevend.
Daarbij komt dat ik een aantal malen ernstige kwalen heb gehad, waaronder kanker.
Als je dan in het ziekenhuis ligt of thuiskomt heb je iets anders aan je hoofd als weduwe 65 plusser en ben je doodmoe.
Het was zoveel invulwerk bij de Geschillencommissie.
OXXIO is een meer dan schofterig bedrijf gebleken.
Ik zou er nu ook nooit meer instinken. Het was in de tijd dat het nog Evolta heette en de markt nog maar kort geliberaliseerd was en men nog niet wist wat men nu weet.

Van hier tot Tokio,
Weg met OXXIO

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door jsp »

@ AGGB

U gaat dit vanzelfsprekend winnen. Laat nog eens weten hoe het is afgelopen. Veel sterkte en succes!

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door AGGB »

Dank u JSP. Dankzij dit Trosradarforum heeft OXXIO gereageerd op mijn klachten, daar ben ik van overtuigd!

Het vervolg is aldus:
Van Oxxio ontving ik op mijn verzoek nav een door mij opgemaakt dossier voor de Geschillencommissie een overzicht van facturen en mijn betalingen/ storno's van zowel stroom, dat slechts enkele problemen heeft gegeven en van het gas met de foutieve aansluiting en vervolgens na een half jaar "vechten" een "herstel" (met terugbetaling van dat half jaar).
Het herstel bleek echter te bestaan uit een dubbele aanslag, niet alleen van mijn eigen huisnr , maar ook dat van een ander, dubbele aanslagen dus na het "herstel" gedurende 3 1/2 jaar.

Dat probleem van foutieve aansluiting lijkt nu door tussenkomst van SAD en een dame van Vraagbaak Admin & Heja en Weja CCH voorbij na 4 jaar knokken. Nmm dankzij publicatie op dit forum.

Op het overzicht staan inderdaad al mijn betalingen(behalve die van 28-10-04, daar stel ik dus nog een vraagje over aan OXXIO.)
Ook de onlangs teruggave door OXXIO van door mij betaalde maandelijkse overschrijvingen zonder factuur daarvoor te hebben ontvangen staan vermeld . (Als men in het ziekenhuis ligt is safety first wel zo verstandig bij OXXIO.) Dit onlangs terugbetaalde bedrag is met de jaarrekening/verbruik meegenomen en wordt door mij alsnog betaald (uiteraard).

Merkwaardig is dat alle onterecht naar mij gestuurde facturen, die mij steeds de stuipen op het lijf jaagden, nu vermeld staan met keurig in de tijd ingepaste creditnota's. Deze creditnota's heb ik nimmer per post ontvangen, geen enkele!
Het lijkt nu voor de buitenstaander dat OXXIO direct na zending van een foutieve factuur zijn fouten heeft hersteld. Niets is minder waar. Mij is nu wel het wapen bij de Geschillencommisie uit handen geslagen, immers bij herhaling staat zwart op wit dat die facturen onterecht waren, er staan immers onmiddellijk creditnota's tegenover.

Nu iets aardigs en dat brengt misschien meer op dan die paar tientjes, die ik vermoedelijk van de Geschillencommissie zou ontvangen als schadevergoeding voor 4 jaar barre ellende.

Het blijkt dat ik tussen juli 2005 en mei 2006 geen facturen voor gas voor mijn juiste adres aansluiting ontvangen heb, dat was mij door de chaos erom heen niet opgevallen.

Bij de afrekening vanaf 20-08-04 tot opname meterstand juni 08 is wel het gas verbruik uit die periode meegenomen (terecht).
Echter, heb ik goed begrepen dat een energienota na 2 jaar verjaart? Immers nimmer heb ik nota's gekregen van het door mij verbruikte gas tussen juli 05 en mei 06.
Wel onterechte totaalbedragen voor iets dat ik nooit verbruikt kon hebben en waar nu creditnota's tegenover staan zwart op wit.
Iemand die precies weet hoe dat in elkaar steekt?
Bedankt voor uw aller steun steeds weer.

Gesloten