Een jaar of 2 geleden heb ik me in een vlaag van verstandsverbijstering aangemeld via de site van Up2Date. Kort daarna werd ik al gebeld voor een vrijblijvende afspraak. Aangezien ik in Groningen woon en voor een afspraak naar A'dam of Arnhem zou moeten afreizen heb ik het maar even afgehouden. Toch bleven ze maar bellen, zelfs een keer op een zondag! Ja, ze zijn vrij hardnekkig, je komt er niet echt vanaf, het lijkt wel een vervelend virus.
Afgelopen maandag werd ik gebeld door U2D dat ze a.s. vrijdag en zaterdag in Groningen zouden zijn (U2D komt naar u toe deze zomer
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
). Aangezien ik sinds een tijdje weer vrijgezel ben dacht ik 'doe eens gek' het is toch geheel vrijblijvend en ik hoef er niet voor te reizen dus waarom niet...
Gistermiddag dus de afspraak met U2D gehad en in eerste instantie lijkt het allemaal hartstikke positief. Ja je moet het een en ander invullen maar zij moeten toch weten wie ze voor zich hebben willen ze er een juiste match bij vinden. Aangezien mij was verteld dat het gesprek geheel vrijblijvend was (ik dacht dat ik na dit gesprek wat idd 2 uur duurde nog rustig kon nadenken of ik dit wel wilde) keek ik wel even raar op toen de desbetreffende jongeman met het prijskaartje voor de dag kwam aan het einde van het gesprek. Overigens was dit iets waar ik al meerdere keren naar had gevraagd als ik weer eens gestalkt werd door U2D maar aan de telefoon geven ze daar niets over prijs. Nu had ik dus de prijzen voor m'n neus en moest ff 3x slikken toen ik dat zag! Toen ik aangaf dat ik zo'n EUR 2000 wel heel erg veel vond moest er even overlegd worden met zo'n 'dure' dame, iets te jong gekleed voor haar leeftijd, iets te bruin, iets te blond en iets te veel make-up - naar mijn idee de rechterhand van de 2 dames die de touwtjes in handen hebben - kon ik ineens voor EUR 999 voor een jaar worden ingeschreven. Stjing, Sting, EUR 1000 verdiend in 5 minuten!! Ik moest dan wel de leeftijd van gezochte jongeman met 5 jr omhoog krikken en de afstand verhogen naar een km-straal van een uur rijden. Ach, ik ben de beroerdste niet....
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
. Kwam ook nog eens bij dat er een tekort was aan HBO-opgeleide dames van mijn leeftijd (34) dus ik viel met mijn neus in de boter met dit aanbiedinkje van EUR 999. Of ik dan nu ff EUR 100 (mocht ook meer, daar werd het maandbedrag alleen maar lager van) wilde betalen... duuhhh mag ik daar ff over nadenken voor ik mijn handtekening zet?
Toen ik aangaf er rustig over na te willen denken was de vriendelijke jongeman even een stuk minder vriendelijk. Ik had toch net gezegd dat ik wel positief was over hetgeen hij had verteld over U2D en ik moest het zien in een investering in de toekomst en nog meer overtuigende praatjes. Gelukkig ben ik het type dat zich niet zo makkelijk laat ompraten, sta aardig stevig in mijn schoenen en maak mijn mening ook duidelijk kenbaar zoals deze jongeman ook heeft ervaren en heb me dus niet laten ompraten om mijn handtekening te zetten en te betalen voor iets waar ik eerst rustig over wil nadenken. We hebben het niet over de aanschaf van een nieuwe spijkerbroek! Ik kan me voorstellen dat er genoeg mensen zijn die zich wel laten overtuigen en ompraten om direct te tekenen en betalen. Ze proberen meteen op je gevoel in te praten en als je niet stevig in je schoenen staat weten ze je zo te bespelen dat je wel overstag gaat - zal wel bij die interne opleiding horen
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
.
Nu ik mn huiswerk heb gedaan en deze verhalen allemaal heb gelezen weet ik wederom hoe belangrijk het is naar je gevoel te luisteren. Iets in mij zei aan het einde van het gesprek dat ik (nog) niets moest tekenen of betalen. Ik heb een week bedenktijd gekregen maar door al deze verhalen heb ik geen week nodig. Ik ga niet in zee met U2D.
De lente en zomer komen er weer aan, ik ga wel flaneren over de terrasjes, stranden, boulevards, kom ik ook wel aan een date
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Gratis en voor niets!
Tot zo ver mijn ervaring met Up2Date.
MoMootje