LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Credit Europe Bank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
old no.7
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 okt 2006 12:52

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door old no.7 »

Ik heb dat ook geconstateerd en heb daarom besloten voor de éénjarige deposito voor 5%. Voor mij op dit moment de beste deal, wil niet zo lang iets vastzetten.

Volgens de bevestiging die ik van CE ontving wordt na einde looptijd of het oorspronkelijk deposito met de opgebouwde rente opnieuw voor een jaar verlengd ( uiteraard voor het dan geldende rente% ) of je moet zelf aangeven dat je niet wilt verlengen en dan wordt het bedrag naar je spaarrekening bij CE geboekt.

De basis is volgens mij een internetspaarrekening en daaruit ga je deposito's aanvragen. Werkt heel makkelijk allemaal.

Marcel Janssen
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jan 2008 19:53

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door Marcel Janssen »

Ja klopt, ben daar nu ook achter. De rente van het deposito kan bijvoorbeeld naar je Credit Europe Top-Interest Rekening overgemaakt worden die geldt als tegenrekening voor het deposito. Die CE Top-Interest Rekening staat momenteel op 4,5% en opname etc is kosteloos.

Dit zou betekenen dat als ik elk jaar mijn rente van € 2.700,- daar op laat staan en verder niks mee doen en die rente blijft de komende 5 jaar ook 4,5%, dan zou mij dit opleveren na 5 jaar een bedrag van € 14.771,- aan rente + rente over rente. Effectief dus iets meer dan 5,3% indien de rente op de tegenrekening 5 jaar lang dus ook 4,5% blijft.

Minimaal komt het dus neer op 4,9% en maximaal dus op 5,3% in deze situatie. Lijkt me de moeite waard. Die € 2.700,- aan rente kan ik natuurlijk ook gewoon weer stoppen in een ander deposito als over een jaar de depositorente weer zo hoog staat.

Iemand die misschien nog een addertje ziet? :oops:

Marcel

Warrie
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 jun 2006 01:32

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door Warrie »

Ik heb de effectieve rentepercentages even berekend:

1 jaar: 5.00%
2 jaar: 5.09%
3 jaar: 5.21%
5 jaar: 5.31%

Al met al is het denk ik een goede tijd om in een deposito te stappen. De rente lijkt eerder te gaan dalen dan gelijkblijven de komende tijd. Bij een aantal andere deposito's krijg je geen rente over rente trouwens. Bij AT bank zit je bv. op 4.88% effectief op hun 5% 2 jaars deposito.
Laatst gewijzigd door Warrie op 14 feb 2008 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.

franzcremers
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2008 18:01

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door franzcremers »

iK HEB NOG GELUK GEHAD, 12 MAANDEN TERMIJN 5,1% IS NU AL GEZAKT NAAR 5,0%. aAN HET EINDE VAN DE TERMIJN WEL EVEN GOED OPLETTEN WAT JE ERMEE WILT DOEN, ANDERS WORDT HET AUTOMATISCH VERLENGD TEGEN HET DAN GELDEND PERCENTAGE

pompie
Berichten: 107
Lid geworden op: 13 okt 2007 20:37

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door pompie »

Ik heb nu ook hier een spaarrekening geopend met een rente van 4.5%. Wat wel lang duurt is het openen van de rekening. Na telefonisch contact blijkt er 2 weken nodig te zijn voordat ik uiteindelijk mijn rekeningnummer krijg.

Er is mij ook verteld dat het tot 3 werkdagen kan duren voordat een overboeking op een andere rekening heeft plaats gevonden. In principe betaal je niet vanaf je spaarrekening dus dit hoeft ook niet zo`n probleem te zijn lijkt me.

Marcel Janssen
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jan 2008 19:53

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door Marcel Janssen »

Tja het duurt wel lang allemaal. Ik heb 3,5 week geleden via de post gevraagd om een rekening te openen, krijg ik gisteren een brief binnen dat ze ook een legitimatiebewijs willen hebben van de tweede rekeninghouder, we willen namelijk een en/of rekening. Dat stond er niet bij, dus opsturen en wederom enkele weken wachten ben ik bang. Ach ja, als die rente van het 5 jaar deposito nog maar even zo blijft staan vind ik het prima. :lol:

pong38
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 mar 2008 09:15

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door pong38 »

Ik heb me 2,5 week geleden bij de Credit Europe Bank aangemeld voor een Top-Interest spaarrekening en deze aanvraag is vlotjes afgehandeld.
Het is mij wel opgevallen dat op sites als Mister Money sinds vorige week Credit Europe Bank niet meer is opgenomen in de lijst met rentetarieven.

Heeft iemand daar een verklaring voor ?

TKA
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2008 09:51

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door TKA »

Vandaag heb ik ook de Mister Money site bekeken en het verbaast mij ook dat Credit Europe niet meer wordt vermeld.

Mijn spaargeld heb ik vorige maand overgeboekt naar CE, dus wie kan me gerust stellen??

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door sprokkel »

Hier wordt het nog gewoon gemeld dus geen paniek.
http://www.spaarinformatie.nl/
http://www.e-rente.nl/Spaarrekening.htm

Consumentt
Berichten: 758
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door Consumentt »

Het duurt allemaal wel steeds langer daar.

Bij mijn eigen rekening een half jaar geleden was de doorloop van aanvraag t/m operationele rekening nog redelijk (maar DSB en ATB waren een stuk sneller)

Bij mijn moeder aan het begin van januari duurde het al veel langer. Bovendien waren ze de pincode vergeten te sturen.

En een kennis heeft onlangs een maand op een nieuwe pincode moeten wachten.

Lijkt er op dat de administratie de hoeveelheid klanten niet echt aan kan.

pong38
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 mar 2008 09:15

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door pong38 »

Vanaf het moment van invullen gegevens op de website + insturen van mijn persoonlijke gegevens (incl kopie paspoort) tot aan activatie met pincode zat bij mij maar 2,5 week tussen.
Dat vind ik dus erg netjes.

Nu heb ik wel een vraag mbt de 20000 euro garantie van de NLB.

Geldt dit ook als ik meerdere rekeningen bij dezelde bank open ?
Is het uberhaupt aan te bevelen om ter spreiding meerdere rekeningen bij dezelfde bank te openen ?

Gerborgh
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 jun 2006 18:02

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door Gerborgh »

@pong38: Het openen van meerdere rekeningen bij dezelfde bank is voor de garantie is niet zinvol: de garantie van 20.000 (+90% over de volgende 20.000) euro geldt per rekeninghouder bij die bank en dus niet per rekening.

keesvds
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 dec 2007 09:37

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door keesvds »

Het eerste wat mij al opvalt is dat er geen rente over rente wordt uitbetaald. Indien je € 50.000,- vastlegd tegen 5,4% voor 5 jaar, levert dat € 2.700,- per jaar op en na 5 jaar dus 5*2700=13.500, in totaal € 63.500,-.
Dat klopt volgens mij niet helemaal. Ik heb nu ook een deposito bij Credit Europe, maar de manier waarop het werkt is als volgt:

Als je rente krijgt wordt dat niet bijgeschreven op je deposito-rekening maar op je tegenrekening (de spaarrekening dus) en daar krijg je wel gewoon rente over. Je krijgt dus wel gewoon rente over rente, alleen wordt je deposito bedrag niet hoger.

Je zou bijvoorbeeld je rente wel weer kunnen gebruiken om een nieuwe deposito te openen voor dezelfde periode.

pong38
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 mar 2008 09:15

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door pong38 »

@Gerborgh

Bedankt voor de toelichting.

Ik heb me het afgelopen weekend getracht te verdiepen in de voorwaarden van de "hoge rente" banken maar het is wat mij betreft toch vaak een heel theoretisch verhaal en heb wat moeite om een goede afweging te maken.
Dus ik zou graag, lichtelijk offtopic, van jullie expertise gebruik willen maken en willen vragen welke betrouwbare bank, naast de Credit Europe Bank, met soortgelijke voorwaarden werken.

Yarp
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2008 12:19

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door Yarp »

Naar aanleiding van klachten over de telefonische bereikbaarheid heb ik dat zelf ook even geprobeerd (overigens nadat ik al formulieren voor een deposito had aangevraagd), en inderdaad: geen reaktie. Ik heb 2,5 minuten gewacht, maar kreeg niet meer dan muzak. In die tijd moet iemand toch zijn plas kunnen afronden. Of ben ik naïef en is het onnozel om enige rudimentaire service te verwachten? Hun kansen om mijn geld te beheren worden er in elk geval niet door vergroot.

pong38
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 mar 2008 09:15

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door pong38 »

Wil jullie toch wel even deelgenoot maken van mijn ervaring van de afgelopen 2 weken.

Woensdag de 18e haalde ik bij het inloggen op de mn rekening door eigen stommiteit 2 passworden door elkaar.
Na 3 pogingen werd het account geblokkeerd en werd geadviseerd om óf te bellen óf een schriftelijk verzoek voor een nieuwe pincode in te dienen.
Ik heb gebeld, wachttijd was niet langer dan 3 minuten en doorgegeven dat mijn account gelokkeerd was omdat etc etc.
Ze zouden meteen per post een nieuwe pincode toesturen. Deze zou binnen aantal dagen op de mat moeten vallen.
De 21ste had ik nog geen pincode ontvangen en wederom gebeld (wachttijd 10 min.) en het verhaal uitgelegd... Men adviseerde mij om het weekend af te wachten en mocht het niet ontvangen zijn dan te bellen. Heb de 25 maart gebeld (iets minder vriendelijk) en mij werd verzekerd dat de pincode was teogestuurd... Afwachten.
Tot gisteren "gewacht" en nog niets ontvangen. Gisterenmiddag (31 maart) opnieuw gebeld.... Men vond het maar vreemd dat de pincode er niet was.... Deze was tenslotte reeds de 24ste (???) verstuurd.
Alles wat de overigens vriendelijke man kon doen voor mij was een nieuwe pincode genereren en toesturen. Deze moet met een "paar dagen" binnen zijn. :roll:

Na mijn eerste positieve ervaringen (betrof snelle acceptatie en opening spaarrekening) vind ik dit toch wel erg teleurstellend.

rjdrent
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 dec 2005 19:59

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door rjdrent »

Uiteraard kan het wel door CE verstuurd zijn.
De kans is erg groot dat de envelop bij TNT Post weggeraakt is.

Zo heb ik kaarten besteld voor de musical Tarzan. Zijn 7 maart verstuurd, maar ze zijn nooit bij mij aangekomen. Ik krijg nu dus nieuwe kaarten.

Dus toch maar een telefoontje wagen om te vragen of ze het nogmaals willen opsturen...

pong38
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 mar 2008 09:15

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door pong38 »

@rjdrent

De kans dat iets zoek raakt bij TNT is natuurlijk altijd aanwezig. Dat neemt niet weg dat als je dan klaagt ná de datum dat je redelijkerwijs de post had moeten ontvangen, CEB hier zorgvuldiger mee om kan gaan i.p.v. z'n klanten vertellen te wachten en te wachten.

Overigens heb ik gisteren, 03-04, de nieuw pincode ontvangen.
Poststempel 01-04 en toegestuurd vanuit Duitsland.

We zijn weer vriendjes. :wink:

Indalo
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 sep 2006 11:41

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door Indalo »

Op 24 maart 2008 een spaarrekening aangevraagd en op 03-04 reeds een rekeningnummer in huis, de pincode kwam op 05-04-2008.
Eerste storting gedaan en naar de rekening gekeken.
Alles perfect verlopen, mooie site, zonder flauwekul of onnodige enquete's. Ditzelfde kan ik ook schrijven over Argenta Bank en Amsterdam Trade Bank. Perfecte rente's 4 tot 4,5% en toch dagelijks opvraagbaar.( Dag Postbank !!!) :lol:

Marianne55
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 apr 2008 11:59

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door Marianne55 »

Er is al een week (zover ik weet)een technische storing bij de credit europe bank,
We hadden er net ons spaargeld gestort. Krijg er wel een naar gevoel :( bij nu die storing zolang duurt.
Is het wel safe?
Kreeg nml. ook 2 pincode's per persoon, heb hier over geschreven maar niets gehoord.
Wel op mijn email waarom de storing zolang duurde. Kreeg mail terug dat dit de volgende dag verholpen zou zijn, maar gisteren nog niet.

Gesloten