LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips DVD Recorders

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.

Tevreden of Ontevreden? (ouder dan 2 a 3 jaar)

Tevreden
22
39%
Ontevreden
35
61%
 
Totaal aantal stemmen: 57

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

Tja, Pauline, heb je nog gekeken of er onder in de bodemplaat een gaatje zit?Onder de lade? Misschien kan je nu nog proberen die gegevens van Philips te doenloaden en zien wat er gebeurt.
Ik zit hier met een Philips Q50 DVD speler van mijn jongste zoon en die weigert ook alle dienst.Wel een ouwetje (die speler ! :-)), maar ja, gewoon niet meer aan de praat te krijgen. Leest de DVD uit maar kan dan niet verder! Dus ook rijp voor de afvalbak.
Dat "oog"dat de DVD leest zal de laser wel zijn. Kijk eerst even of je DVD beschadigd is.
Nou, sterkte met die speler maar ik vrees dat die ook rijp is voor de sloop. Bij Mediamarkt zag ik regiovrije spelers voor 50 euro ! Kan je alle DVDs mee afspelen, ook Amerikaanse van regio 1
Fijne pasen verder.

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door gastje13 »

Misschien een leuke tip voor een nieuwe paulinem, kijk eens naar de panasonic DMR-ES15 (http://kieskeurig.nl/product/7BDD61C10E ... 3596D0.htm)

Prima recorder voor een zacht prijsje, ik heb hem een half jaar geleden voor 160 euro gekocht bij mikro elektro. Neem voor de zekerheid een 5jaar garantie contract af, wat bij deze recorder niet zo duur was.

Of als je nu een wat duurdere wil, kijk een beetje in de richting naar panasonic of een pioneer, dat zijn de betere.

paulinem
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 dec 2006 16:48

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door paulinem »

bedankt!
ik ga nog een keer proberen tot aan de disklade te komen (had vorige keer geen kleinere schroevendraaier om de kast van de lade open te krijgen)...
want ik denk dat het puur iets mechanisch iets en niet echt iets sofwarematigs.
in ieder geval bedankt voor de tips. mocht ik een nieuwe gaan aanschaffen, zit ik te denken over een HD recorder.
hoorde inderdaad al goede dingen over Pioneer!
xx

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

Alles is beter dan Philips Pauline. Ik ben zo teleurgesteld over de kwaliteit en de service dat er bij mij NOOIT Philips meer in huis komt. Die Philips 3460H DVDRecorder die ik nu heb kon ik kopen met een stevige korting via het reparatiebedrijf waar mijn DVDR 990 meer dan 6 maanden in reparatie was geweest. Na enkele DVDs te hebben afgespeeld was het weer mis en toen waren er geen reserve lasers meer op voorraad bij de wereldfirma Philips! Ding had wel duizend euro gekost! Dag geld! Gekocht in 2003 en in 2006 niet meer te herstellen!
Pioneer is goed maar ook over Panasonic hoor ik veel goede dingen.
Naast mij staat ook een defecte Philips Q50 van mijn jongste zoon. Volgenbs recensies op internet las ik dat dezxe speler ook al weer een prut product van Philips was. Na 2 jaar geven vele defintief de geest. Die slogan van Philips: Let's make things better hebben ze nooit waar kunnen maken, maar hadeden wel in de gaten dat ze prut produceerden en dat nog doen. Made in China en Hungary etc. Cheapo stuff !
Kijk nog eens of er een gaatje in de bodemplaat zit onder de lade !!!!Gr,

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door gastje13 »

mwah, goedkope supermarkt apparaten zijn misschien nog wel slechter dan philips, MAAR geven goede service. Het probleem bij philips is dat ze vaak niet zoveel fouten in een apparaat zitten, maar de fouten die er in zitten komen vaak voor, en zorgen voor dure reperaties. Daar komt de slechte service ook nog eens bij.

Zelfde geld bijvoorbeeld voor hun crt tv's. Het is altijd of de beeldbuis of de aan/uit knop of een exploderende lijntrafo. Veel andere gevallen komen niet zo vaak voor. Niet dat ik zo weg ben van philips tv's, vind het beeld van andere merken vaak beter.

Voor de anti-philips fans, pas nog een topic waarin iemand een philips tv had gekocht, en die van philips niet met de netschakelaar mag uitzetten(dus op standby) omdat anders de voeding explodeert na een jaar of drie.

@paulinem als het echt niet lukt, en je wil toch je dvd terug, Haal zo mogelijk de gehele discdrive eruit, en schroef hem open, dan lukt het wel om de cd eruit te krijgen. Met wat geluk doet hij het heel misschien weer(als je hem weer netje in elkaar gekregen hebt :P). Kijk wel uit voor het voedingsgedeelte. Als je gaat testen terweil hij openstaat kan je van dat gedeelte een behoorlijke opsodemieter krijgen.

Harddisk recorders van pioneer zijn zeker zeer goed. Panasonic evenals en sony heeft tegenwoordig ook leuke moddellen, al zou ik zelf daar nog niet voor gaan.
http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin ... eviews.php
Hier allemaal expert reviews over harddisk recorders, misschien wel interessant.

Dick24
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mar 2008 20:23

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door Dick24 »

Philips ?
Komt er bij mij nier meer in, altijd problemen gahad, wat het ook was.
Misschien kan iemand ook nog het drama herinneren van de Philips SACD spelers ? Om het geheugen even op te frissen, gingen allemaal, echt allemaal, stuk door een ontwerpfout en Philips was zoals gewoonlijk niet thuis.
Heb nu Panasonic, nooit problemen, uitstekend beeld.
Ook een DVDHDrecorder van Panasonic gekocht een tijdje geleden.
Werkt uitstekend.
Snap niet dat mensen nog Philips kopen als je zoveel ellende om je heen hoort over dit merk.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door queenfan »

@ Dick24, is iets persoonlijks ik heb een Philips TV, surroundset en DVD recorder ben er tevreden mee.

JVC en Sony komt er bij weer nooit meer in, maar ken mensen die zweren bij deze merken.

Overigings is mijn DVDR70 kapot gegaan (jaja South75 en VdW) heb nog geen andere gekocht gebruik nu gewoon een dvd speler.

En uit ervaring gebruik nooit DVD+R schijfjes van Philips deze gaan na een paar keer gebruiken kapot.

He toch nog een negatief woord over Philips :lol:
Laatst gewijzigd door queenfan op 01 apr 2008 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door gastje13 »

Jvc heb ik dan ook wel iets op tegen. Hun tv's.(crt) die laten ze al jaren maken bij vestel, een bedrijf wat voor de allergoedkoopste supermarkt tv's produceert. Soms vind je in een jvc tv precies dezelfde elektronica als bijv. in een medion. Je mag al blij zijn als hij 2 jaar meegaat. De meest vreemde storingen komen in die dingen voor. Niet dat hun eigen tv's zo goed waren, daar werd ik direct kotsmisselijk van het ranzige 100hz beeld. Dan is vestel misschien nog wel beter. Dvd-recorders van hun waren ook niet direct het beste.

Sony is geen slecht merk, goede degelijke producten totzover ik weet. Ik heb hier een cd speler uit 1987 die het nog perfect doet.

Tja philips geld, als het werkt werkt het goed, maar owee als het kapot gaat, en dat gaat het zeker.

Dick24
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mar 2008 20:23

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door Dick24 »

De problemen met JVC zijn mij ook bekend, Je Verloren Centen :wink:
Sony is meestal goed, heeft wel eens een zwakke serie gehad.

Als je kijkt naar Geluids/Beeld kwaliteit valt JVC meestal erg tegen ten opzichte van de concurrentie.
Ook Philips is met vooral geluidskwaliteit zeker niet sterk, maar ik ben ook wel kritischer dan de gemiddelde consument, dus valt me dat keer op keer weer op.
Nee, ik houd het met Video spul op Panasonic, degelijk en goede beeld/geluids kwaliteit. Kijk ook de testen er maar op na.

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door gastje13 »

Jvc had in een van z'n dvd-recorders(weet even niet welk) een enorm probleem met krakend geluid. Beeld zal denk ik bij de recorders niet zo slecht zijn.

Wat betreft beeld bij de tv, is jvc inderdaad bedroefend. Maarja, sinds tegenwoordig alles maar lcd moet zijn, is het beeld bij geen enkel merk meer wat het is geweest. HD word nauwelijks uitgezonden en SD moet in zo'n lcd compleet omgezet worden(scalers enz) dat er van de werkelijke kwaliteit weinig overblijft.

Verder op het gebied van dvd-recorders heb je nog LG en SAMSUNG, iemand ervaring mee? mijn indruk is dat deze merken tussen philips en panasonic inzitten. Niet slecht en ook niet uitblinkend in hun kwaliteit. Je krijgt waarvoor je betaald(zijn redelijk goedkope merken).

Wel nog een samsung video van meer dan 10 jaar oud, die 9 jaar intensief is gebruikt en nog nooit kapot is geweest en ook nu nog geen enkel kuurtje vertoont.

Ook wel leuk weetje is dat er nauwelijks nog goede niet harddisk recorders gemaakt worden. Panasonic is er mee gestopt (laatste model was de dmr-es15 die ik zelf heb) pioneer al heel lang niet meer en sony heeft er nog eentje. Uiterraard heeft philips ze nog, maar ik heb het hier enkel over kwaliteits apparatuur :P

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door gastje13 »

om eerlijk te zijn, sony maakt het (met name vroeger) ook echt bond hoor
http://kieskeurig.nl/review/9EBC22AC191 ... 35B407.htm
3,7 degelijkheid op 65 reviews :shock:
http://kieskeurig.nl/product/5359B6E5DE ... 362D4C.htm nog zo een

Maar het goede nieuws is dat dit tot zover ik kan vinden de enige twee zijn. :)

wel voordeeltje van philips vind ik het design, pas nog bij een elektro zaak geweest, ze sprongen qua design er echt uit, maar ach, wat hebbie daaraan als de elektronica van binnen bar-slecht is

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

@ Gastje 13:
Het feit dat een gerenommeerde firma zoals Philips en Sony er eens een slecht product uitgooien is niet goed te praten maar dat m.n. Philips gewoon een puur slechte klantenservice op na houdt is te gek voor woorden. Als je zoals ik een DVDR 990 koopt omdat mijn Philips Matchline cassette recorder van 1500 gulden plots nergens meer op reageert,dan verwacht je toch een goed product voor 1000 euro met die DVDR 990. Na 1 jaar gebruik begon het probleem dat veel bezitters reeds meldden, No Disk en Disk Error. Omdat ik dit weet aan de nieuwe disks die ik had gekocht (Philips) meldde ik dit aan de klantenservice van Philips die mij verwees naar de winkel (Dixons) en die verwees mij weer naar Philips! Philips wist toen al lang dat het aan de recorder lag want toen ik later bij Kieskeurig de klachten van andere bezitters las bleken die allemaal hetzelfde te zijn. Na 6 maanden wachten op de Coulance regeling van Philips werd mijn recorder eindelijk gerepareerd om na 5 of 6 x afspelen weer te gaan haperen. Afspelen ging met schokken. Reparatie kon niet meer omdat er geen reserve laserunits meer bij Philips waren!!!!! Na veel gesoebat en met inzet van de reparateur kon ik een andere Philips 3460H met korting kopen. Hoewel de DVDR 990 4x zo duur was als deze kreeg ik de vervanger niet voor niets. Philips moet zich diep en heel diep schamen ! Voor 1000 euro heb ik welgeteld 10 maanden plezier gehad en daarna 6 DVD's afgespeeld tot het onding weer de geest gaf. Philips is duidelijk de weg kwijt. Maar door mijn slechte ervaringen komt er bij onze gehele familie geen Philips meer de deur in. Dát hebben ze dus wél bereikt!

Dick24
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mar 2008 20:23

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door Dick24 »

Trouwens, Gastje 13, nog over beeldbuizen gesproken, Philips had vlak voor de LCD/Plasma Tv's nog even een paar jaar slechte beeldbuizen op de markt gegooid, zie : http://www.trosradar.nl/index.php?id=ui ... temUid=410
Ook hier wederom slechte ervaringen met de klantenservice.

En zoals ik al eerder melde, de SACD spelers van Philips, prijsklasse ongeveer 1000-2000 euro!, hadden een ontwerpfout en gingen allemaal stuk. En dat voor zulke dure dingen. Ik hoef natuurlijk niets meer te zeggen over de reactie van de klantenservice hierop.
Omdat in de VS andere regels en wetten gelden, konden de klanten daar toen uiteindelijk hun geld volledig terugkrijgen.

vdW, zegt het voort. Het lijkt wel of je tegenwoordig in de winkels over Philips struikelt, goede merken worden niet gepromoot.

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door gastje13 »

Ja ik ken dat probleem met die buizen, SCHANDALIG!!! Het probleem speelde was er al eind jaren 90 tot de laatste buizen die ze gemaakt hebben waren slecht(laatste generatie natuurlijk nog afwachten, maar fluiten en kleurvlekken waren er zeker in grote mate). Onze philips tv hield het er na 5 jaar ook mee op, enkel niet een buis probleem maar vermoedelijk netschakelaar(kon enkel nog knetteren).
Als het om beeldbuizen gaat, sony, pansonic en thomson zijn/waren erg goed.

Dat enkel philips gepromoot word is niet echt waar hoor, doen ik mn pana dvd-recorder bij de mikro kocht zei de verkoper nog dat ik een uitstekende keus heb gemaakt :)

Toch wel jammer, vroeger was philips best goed, nog altijd een tv van begin jaren 90 die het perfect doet.

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

Ja, vroeger was Philips nog voor een groot deel echt Nederlands. OOk veel productie was hier. Toen ze in Eindhoven de slogan"Let's make things better" :idea: verzonnen, begrepen ze kennelijk niet wat dit betekende. :( Als hun medische apparatuur van dezelfde kwaliteit is als de DVD recorders en spelers dan beklaag ik de patienten! :(

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door queenfan »

@ VDW, je kan het ook te zwart zien.
Ben het met jouw eens dat de DVD recorder niet het beste zijn, maar jaren was hun beeldschermen wel weer het beste.

Maar hun LCD schermen (de betere) komen van Sharp is mij verteld.

Hoge bomen vangen veel wind zal ik maar zeggen.

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

Ja, Queenfan, ik heb zulke slechte ervaringen op het gebied van kwaliteit en vooral service van Philips dat ik over deze firma moeilijk positief kan schrijven of spreken.
Ik heb nooit beweerd dat hun TVs niet goed zouden zijn. Die kunnen er mee door en sommige modellen zijn gewoon goed. Maar ik heb het eigenlijk over de mechanische kwaliteiten en duurzaamheid van Philips :idea: producten. Zolang het werkt heb je goed beeld en redelijk tot matig geluid. Let wel: ZOLANG HET WERKT! Want dáár ontbreekt het aan. Het is onbetrouwbaar spul en hun service is gewoon droevig. Als, zoals ik heb ervaren, een duizend euro kostende DVDR al in het eerste jaar mankementen vertoont en Philips service dit wijt aan de nieuw gekochte disks RW van diezelfde firma Philips dan deugt die service/ klachten desk totaal niet. Zij wisten toen al heel goed dat deze recorder laserfouten had en continue disk error en no disk liet zien. "Kieskeurig" toonde dit heel duidelijk aan dat velen met hetzelfde probleem zaten. Helaas kwam ik daar te laat achter. De rest van mijn ervaringen kun je lezen in mijn eerder geplaatste stukje. In zulke gevallen waar sprake is van productiefouten behoort een "A Firma" die rotzooi terug te nemen en een ander wel werkend apparaat te leveren.
Ik betaalde de hoofdprijs in de veronderstelling een stukje kwaliteit te hebben gekocht. :roll: Voor mij zelfs geen Sensea apparaat meer van die 3de rangs firma uit Eindhoven. :evil:

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door gastje13 »

@queenfan, beeldschermen bedoel je daar hun monitoren mee?

Er zijn betere, veel betere zowel crt als tft(bijv. eizo crt, samsung tft). Zelf een crt gehad, paar maanden buiten de garantie kaduuk. 2e monitor had na niet al te lange tijd rechts onderin al een rare verkleuring die niet weg te krijgen was, geen magneten in de buurt overegens.

Wat betreft hun tv's, voordat ze met breedbeeld begonnen, waren ze goed, daarna kwamen er gigantische gebreken als de buis, lijntrafo en de aan/uit knop(beetje zielig dat zelfs dat onderdeel zo spectaculair kapot gaat, zie elders forum).

Wat wel waar is, ALS werkt, dan werkt het goed. maar ALS het kapot gaat, en dat gaat het zeker, is het ook goed raak.

De service van panasonic/pioneer ken ik overegens niet(nog niet nodig gehad :P ) iemand al ervaring mee?

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door hharteman »

quote
------
De service van panasonic/pioneer ken ik overegens niet(nog niet nodig gehad ) iemand al ervaring mee?
-------------------------------------------


Ja hoor, vooral duur.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door queenfan »

@ vdW, ik wilde je niet aanvallen, ik zal ook balen als je alleen maar problemen kent met een bepaalt merk.
En inderdaad je hebt ook nooit gezegd dat jij tv's niet goed gevonden hebt, was eigenlijk meer bedoeld als een grapje.

Kwam er niet echt goed uit :oops: :oops: :oops: :oops:

@Gastje13, er is een tijd geweest dat de beeldbuizen van Philips heel goed waren vooral de beeldbuizen van de Matchline serie.
Ik heb een TFT scherm gehad van Philips was niet mijn beste scherm, heb daarna een Sony gehad en daar wil ik het helemaal over hebben.

Ik weet (is mijn verteld door meerdere mensen) dat de LCD schermen van de duurdere Philips schermen van Sharp komen, en de goedkopere van LG maar of dit waar is weet ik dus niet.

O ja ik ben geen Philipsfan, maar ben wel trots op het Nederlands product maar ontken de problemen die iedere merk heeft (de een meer dan de andere) niet.
En de problemen die hier worden omschreven dan ik deels mee instemmen alleen is mijn DVD recorder nu eenpaar jaroud en heft het inmiddels ook begeven.

Koop geen nieuwe dvd recorder, koop toch LCD sherm (127") met blu-ray en Apple TV.

Gesloten