LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aldi pc uit 2005 kapot in garantie medion zegt 65,00 betalen

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
tubs
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 feb 2007 19:33

Re: Aldi pc uit 2005 kapot in garantie medion zegt 65,00 betalen

Ongelezen bericht door tubs »

Niet zeuren over 65 euro :?: :?:


GARANTIE = GARANTIE :evil: :evil: :evil:

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Aldi pc uit 2005 kapot in garantie medion zegt 65,00 betalen

Ongelezen bericht door caruso »

Inclusief gratis cursus Nederlands.....

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Aldi pc uit 2005 kapot in garantie medion zegt 65,00 betalen

Ongelezen bericht door Moppentappers »

tenzij je het dus gewoon zelf gesloopt hebt.

Ad56
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 nov 2007 19:10

Re: Aldi pc uit 2005 kapot in garantie medion zegt 65,00 betalen

Ongelezen bericht door Ad56 »

Beste forum bezoekers,

het zal altijd wel een voor en een tegen zijn.
Maar als er nog garantie te bedingen valt, en nog garantie aanwezig is.
Zal de fabrikant gewoon garantie service moeten verlenen, wettelijk gezien.
Een dergelijk gebruiksvoorwerp, daar gaat men wettelijk gezien van een bapaalde werkduur.
Dus moeten ze bij Medion gewoon hun normale verstand gebruiken, en gewoon hun werk doen, wat ze wettelijk gezien moeten doen.
Ik heb helemaal geen hoge hoed op van het merk Medion, er zulle nu de nodige reacties komen, dat mag, een ieder heeft het recht voor zijn mening uit te komen, zeer zeker.
Mijn mening is dan ook, nooit of te nimmer meer iets van het merk Medion.
Ik had een radio/cd speler voor de auto, ging rare kuren vertonen, dwz. als ik over een overgang van het wegdek reed naar een brugdek, dan sloeg de cd speler heel erg flink over.
Aldi gebeld, die vertelde mij heel keurig netjes wat ik moest doen, Medion helpdesk bellen.
Dat gedaan, werd er mij vervolgens vetreld, dat dit heel normaal was.
Ik heb de gradenhoek van de inbouw gemeten, die was perfect, gewoon zoals haast in elke auto, dus daar kon het nooit aan liggen.
Maar dat men bij Medion durven te vertellen dat dit overslaan van de cd heel normaal is. Toen heb ik hun gevraagd of al hun materiaal zo degelijk was, kreeg ik het antwoord, natuurlijk meneer, ons materiaal is allemaal zo degelijk.
Ik heb, ondanks dat de radio/cd speler een half jaar oud was, gewoon in de vuilnisbak gedeponeerd, precies waar hij thuis hoort. Ik was eigenlijk ook van zin, een pc aan teschaffen van het merk medion, maar ze hebben het zelf verpest, door te zeggen dat hun materiaal net zo degelijk was als de radio/cd speler, nee, nooit of te nimmer meer iets van Medion.
Ik ben voor mijn nieuwe pc naar de vakhandel gegaan, dan liever iets meer uitgeven, en een goede service, die ze ook weldegelijk na komen.
Dus die 65 euries, die zijn door het toilet gegooid, en hadden ergens anders voor gebruikt kunnen worden.
En deze rot geintjes hoor je steeds vaker over Medion.
Ik bedank er in elk geval voor.

Ik wens u allen nog veel geluk toe met Medion.

Met vriendelijke groet,

Ad

roflo
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2008 22:26

Re: Aldi pc uit 2005 kapot in garantie medion zegt 65,00 betalen

Ongelezen bericht door roflo »

Graag wil ik reageren op de service van Aldi. Ik had ooit ± 8 jaar gelden een diplomatenkoffer gekocht, prijs ongeveer een 30,00 gulden. Gaat er een slotje kapot. In vele winkels gevraagd, doch geen passend slotje te vinden. Tot slot Aldi gebeld voor adres van fabrikant van bewuste diplomatenkoffer. Service, garantie??? Binnen een week 2 nieuwe slotjes toegezonden, geheel kosteloos. Dat is service te noemen!!!!!

Ad 56
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 feb 2008 22:29

Re: Aldi pc uit 2005 kapot in garantie medion zegt 65,00 betalen

Ongelezen bericht door Ad 56 »

Geachte forum bezoekers,

Ik ben uiteraard nog een ding vergeten te melden.
De service van Aldi, die is uitermate grandioos goed.
En ik praat niet alleen over Nederland, maar ook de ervaringen in België, Duitsland en Denemarken.

Er zijn genoeg zaken, die hier een goed voorbeeld aan kunnen nemen.

Met vriendelijke groet,

Ad

coffey
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 mei 2007 00:11

Re: Aldi pc uit 2005 kapot in garantie medion zegt 65,00 betalen

Ongelezen bericht door coffey »

Een anekdote uit een oud schoolboek: "Kan Philips geen gloeilampen maken die eeuwig meegaan? Waarschijnlijk wel maar als ze dat doen dan gaan ze eraan failliet."

't Lijkt erop dat producten van Medion, qua werking, net de garantie periode moeten halen. Op zich leuk bedacht maar niet nodig.

Mijn mening is, schoenmaker blijf bij je leest, boodschappen doe ik in de supermarkt, boeken koop ik in de boekhandel, computers in de computerwinkel, en voor m'n apk ga ik naar een autodealer.

Zelfs een pc hoort 't gewoon te blijven doen tot hij te traag wordt en je een nieuwe wil.

Mvg,

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Aldi pc uit 2005 kapot in garantie medion zegt 65,00 betalen

Ongelezen bericht door Jan1 »

coffey


Geplaatst op 03 Apr 2008 03:39 door coffey

Mijn mening is, schoenmaker blijf bij je leest, boodschappen doe ik in de supermarkt, boeken koop ik in de boekhandel, computers in de computerwinkel, en voor m'n apk ga ik naar een autodealer.
Mvg,
Je wil toch zeker niet terug naar de tijd, dat je melkproducten bij de melkboer, groente bij de groenteman, brood bij de bakker, een gloeilampje bij de electriciën toiletpapier, bij de drogist. En zo kan ik nog wel even doorgaan, dat is de tijd van voor 1960. Trouwens APK bij de dealer laten uitvoeren is MI wel erg onverstandig, ga liever naar een onafhankelijke, die GEEN reparaties uitvoert, dan ben je er zeker van dat er geen reparaties in rekening worden gebracht die niet nodig waren.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Aldi pc uit 2005 kapot in garantie medion zegt 65,00 betalen

Ongelezen bericht door Moppentappers »

dat wil ik dus WEL!
zodat ik zeker weet dat de man in de winkel weet waar hij over praat, en niet van alles slechts een heel klein beetje
zodat ik ook zeker weet dat wat ik haal van kwaliteit is
en zeker zaken die veel geld kosten haal ik toch zeker niet bij de supermarkt? dat ik daar etenswaren kan vinden kan vinden vind ik normaal..en dingen die je dagelijks verbruikt, maar computers horen niet in de supermarkt thuis

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Aldi pc uit 2005 kapot in garantie medion zegt 65,00 betalen

Ongelezen bericht door angel1978 »

dat wil ik dus WEL!
Zegt de tiener die zich niet eens kan herinneren dat het anders was dan dat je alles bij de supermarkt kan krijgen :roll:

Als jij nu voor elk klein ding naar een aparte winkel zou moeten omdat je dat niet in de supermarkt kan krijgen zoals idd:
* fruit
* brood
* vleeswaren
* melk
* schoonmaakartikelen
etc.. etc..

dan word je gillend gek...
zodat ik ook zeker weet dat wat ik haal van kwaliteit is
kulargument... het produkt bepaald de kwaliteit... niet de verkoper !!!
maar computers horen niet in de supermarkt thuis
diezelfde argumenten hoorde je 20 jaar geleden ook over brood en vlees en fruit... gaat dus eigenlijk nergens over...

Het service-argument is een valide argument daar DAAR het verschil zit tussen de vakhandel en de grootgrutter... de rest is echt complete onzin !!!

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Aldi pc uit 2005 kapot in garantie medion zegt 65,00 betalen

Ongelezen bericht door Moppentappers »

vroeger had je hier in het dorp wel een aparte bakker en slager, en ook een supermarkt
toch gingen we ook regelmatig naar de slager en de bakker
ik heb er meer vertrouwen in dat wat ik in de speciaal zaak koop van kwaliteit is dan wanneer ik iets in de supermarkt koop
producten die je verbruikt (die dus op gaan) hoor je in een supermarkt te kopen, maar geen computer die je elke dag gaat gebruiken en toch behoorlijk wat geld kost.

coffey
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 mei 2007 00:11

Re: Aldi pc uit 2005 kapot in garantie medion zegt 65,00 betalen

Ongelezen bericht door coffey »

Blij dat moppentappers 't punt begrijpt.

@jan1: Ach 't gezegde is waarschijnlijk ook van voor 1960. Ik koop in ieder geval geen boeken bij de autodealer, boodschappen in de boekhandel, auto's bij de computerwinkel en computers in de supermarkt.

@angel1978: Zelf net 'tiener' af? Jammer dat je zo off-topic gaat en zeker weet hoe de wereld werkt.

Waar mensen hun spullen kopen moeten ze zelf weten maar ik zit niet met een Medion computer die er na drie jaar mee ophoudt.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Aldi pc uit 2005 kapot in garantie medion zegt 65,00 betalen

Ongelezen bericht door angel1978 »

vroeger :roll:

Dat kan niet langer dan 10 jaar geleden zijn anders kan je het je zeker niet meer herinneren...
ik heb er meer vertrouwen in dat wat ik in de speciaal zaak koop van kwaliteit is dan wanneer ik iets in de supermarkt koop
Dat zegt meer over jou dan over het produkt...
Een philips gloeilamp in een lampenwinkel is van dezelfde kwaliteit als die in de schappen van een supermarkt...
Jammer dus dat dat als argument wordt gebruikt... :?
producten die je verbruikt (die dus op gaan) hoor je in een supermarkt te kopen, maar geen computer die je elke dag gaat gebruiken en toch behoorlijk wat geld kost.
Ik hoor helemaal niets te doen.. en dat geldt ook voor de rest van Nederland... Wat JIJ doet moet je zelf weten...
@angel1978: Zelf net 'tiener' af? Jammer dat je zo off-topic gaat en zeker weet hoe de wereld werkt.
Hoe uit IK ben is hier niet relevant... van moppentappers weet ik 't toevallig daar deze dit zelf in topics vermeldt...
Hoe je erbij komt dat ik denk te weten hoe de wereld werkt weet ik nie...

Ik reageer op een aantal aangedragen argumenten en probeer te laten zien dat ze niet valide zijn... Dat lijkt mij de essentie van een discussie en een forum...
Dat je daar zelf een bepaalde waarde aan koppelt is niet mijn probleem !
Waar mensen hun spullen kopen moeten ze zelf weten
Exact !!!

maar ik zit niet met een Medion computer die er na drie jaar mee ophoudt.
Tenzij je me de specificaties kan laten zien waaruit dit blijkt... lijkt me dit uit de duim gezogen...

Over denken te weten hoe de wereld in elkaar zit gesproken :roll:

Ad 56
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 feb 2008 22:29

Re: Aldi pc uit 2005 kapot in garantie medion zegt 65,00 betalen

Ongelezen bericht door Ad 56 »

geachte forum bezoekers,


Halloooooo !!!

Kunnen we niet to the point blijven, blijf graag bij het onderwerp.
Nu gaat het al over waar we de groente en het vlees etc. etc. gaan halen.
Dat is dus wel allemaal uit de goede oude tijd.
Maar nu terug waar het over ging a.u.b.
Medion is dus fout, dat is mijn ,mening, dat vind ik gerechtvaardigd, om dat te zeggen.
Uw mening, die mag gerust het tegenovergestelde zijn, allemaal meningen.
De een heeft goede ervaringen met dit merk, ik daar en tegen vind het gewoon bagger, en dat mag ook gerust gezegd worden.
Aldi, die streeft naar goede zaken, met een ditto garantie, dat is de opzet van Aldi, goed meteriaal, net voor iets minder geld, een goed plan vind ik.
En Aldi probeert dit ook na te komen.
Niet dat ik iets te maken heb met Aldi, het had net zo goed Pietje kunnen heten.
Maar ga nu niet over een APK en andere zaken praten, die totaal niets met deze zaak van doen heeft a.u.b.
We leven nu anno 2008, en de kruidenierszaken hebben nu eenmaal heel erg veel andere waren, dan kruidenierswaren, dat is deze tijd, en terug naar de 60ger jaren, dat gaat niet meer lukken.
We moeten nu eenmaal verder in de tijd, niet terug.

Ik wens u allen een heel erg fijn weekend toe, en blijf a.u.b bij de les, ga elkaar niet aanvallen over andere zaken.

M.vr.grt. Ad

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Aldi pc uit 2005 kapot in garantie medion zegt 65,00 betalen

Ongelezen bericht door Moppentappers »

harde schijf kan ALTIJD crashen, een zgn. headcrash
het is alsof je al je gegevens in een brandkast doet en er continue vuur probeert de kast te penetreren
(slechte vergelijking, het lukt me maar niet om een goede vergelijking voor die fragiele HD's te vinden)
je informatie is gewoon nooit veilig als je het slechts op 1 harde schijf hebt

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Aldi pc uit 2005 kapot in garantie medion zegt 65,00 betalen

Ongelezen bericht door BBCS »

Ik kan het maar niet begrijpen:

Die mensen die bij een supermarkt een computer gaan kopen en dan ook nog verwachten dat ze de dezelfde service en nazorg krijgen als bij de vakman.

Jaja, en als ze bij de bakker een auto kopen, verwachten ze ook nog dat hij alle kennis in huis heeft om bijvoorbeeld een motorblok te vervangen en ook de kleine en grote beurt zelf kan uitvoeren.

Denk toch na!

Aldi doet helemaal NIKS zelf aan service en nazorg, dat doen de fabrikanten allemaal zelf.

En maar tegen de vakman brullen dat hij de consument niet naar de fabrikant mag doorverwijzen.

Wat gaat hier dan nu mis?

Ad 56
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 feb 2008 22:29

Re: Aldi pc uit 2005 kapot in garantie medion zegt 65,00 betalen

Ongelezen bericht door Ad 56 »

Loop eens niet zo te janken Jor.

blijf bij het onderwerp.

Je lijkt wel, nee ik zeg het verkeerd, je bent gewoon een klein ventje.
Flauw, misselijk en niets gewend, en vooral niets zeggend.
En versta me niet verkeerd, je weet best dat ik jou nooit als vriend zou willen hebben, want mensen als jou vinden wij hier walgelijk.
En bespaar me de moeite, je bent het helemaal niet waard, en je bent me te min.
Ga nu maar gewoon door met het onderwerp Medion, geef daar dan eens fatsoenlijk antwoord op.
Het enige wat je doet is muggenziften, en een persoon die gewoon mee doet aan een topic lastig vallen, en dat zegt een normaal mens al genoeg.
Dus bespaar me dat domme gebral.
En als ik niet dubbel mag reageren, dat maak ik altijd zelf nog uit, niet jij.

Ik wens je nog een hele fijne avond toe Jor.

Groetjes Ad

Ad 56
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 feb 2008 22:29

Re: Aldi pc uit 2005 kapot in garantie medion zegt 65,00 betalen

Ongelezen bericht door Ad 56 »

Geachte forum bezoekers,

Het is net zoals BBCS zegt, schoenmaker blijf bij je leest.
Garantie en service, dat is een zeer belangrijk goed.
Je kan dergelijk materiaal gaan kopen bij een zaak als ALDI, maar de vakhandel is toch wel de aangewezen plaats voor dergelijk materiaal.
Je kan rekenenen op een goede schriftelijke garantie, die heel erg vaak goede na-service geeft, ook heel erg vaak ook nog net even buiten de garantie tijd, want dat vinden de meeste mensen toch even belangrijker, en het is natuurlijk ook zo, de klanten blijven terug komen, en wat voor de vakhandel even zo belangrijker is, de mondreclame. Daar doet een goede vakhandelaar het voor.
Gaat men voor een kruideniers waren zaak, om een pc of dergelijk materiaal te kopen, dan moet je bij de eventuele problemen niet gaan zitten jammeren.
Ik zeg niet, dat er geen goede condities kunnen zijn, maar voor een goede service moet je toch bij de vakhandel zijn.

Met vriendelijke groet,

Ad

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Aldi pc uit 2005 kapot in garantie medion zegt 65,00 betalen

Ongelezen bericht door BBCS »

Ik zeg niet, dat er geen goede condities kunnen zijn, maar voor een goede service moet je toch bij de vakhandel zijn.
De vakhandel heeft de kennis en vaardigheden in huis om de meeste problemen zelf te verhelpen.

Dat zie ik de Aldi niet doen.

Het probleem vaak is dat de consument bij de Aldi de dezelfde service en nazorg verwacht als bij de vakhandel.

En dat is dus niet zo.

Als de consument toch besluit om bij de Aldi een computer te kopen, moeten ze achteraf niet gaan jammeren dat de service en nazorg niet datgene is dan wat ze ervan verwachtte.

En service heeft helemaal niks met de garantie afwikkelingen te maken.

Daarnaast zal de vakman zoveel mogelijk zelf de problemen oplossen en de Aldi laat dit over aan de fabrikanten.

En daar zit een heel groot verschil in.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Aldi pc uit 2005 kapot in garantie medion zegt 65,00 betalen

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 09 Apr 2008 20:59 door Ad 56


--------------------------------------------------------------------------------

Loop eens niet zo te janken Jor.

blijf bij het onderwerp.

Je lijkt wel, nee ik zeg het verkeerd, je bent gewoon een klein ventje.
Flauw, misselijk en niets gewend, en vooral niets zeggend.
En versta me niet verkeerd, je weet best dat ik jou nooit als vriend zou willen hebben, want mensen als jou vinden wij hier walgelijk.
En bespaar me de moeite, je bent het helemaal niet waard, en je bent me te min.
Ga nu maar gewoon door met het onderwerp Medion, geef daar dan eens fatsoenlijk antwoord op.
Het enige wat je doet is muggenziften, en een persoon die gewoon mee doet aan een topic lastig vallen, en dat zegt een normaal mens al genoeg.
Dus bespaar me dat domme gebral.
En als ik niet dubbel mag reageren, dat maak ik altijd zelf nog uit, niet jij.

Ik wens je nog een hele fijne avond toe Jor.

Ik ga me natuurlijk niet verlagen tot een persoonlijke aanval. Het gaat hier over computers, en de forumregels gelden voor iedereen, zelfs voor jou dus. Ook jj een fijne avond hoor.

http://www.trosradar.nl/index.php?id=367

Gesloten