LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips DVD Recorders

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.

Tevreden of Ontevreden? (ouder dan 2 a 3 jaar)

Tevreden
22
39%
Ontevreden
35
61%
 
Totaal aantal stemmen: 57

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door gastje13 »

vroeger waren hun buizen inderdaad goed, zowel qua beeld als qua levensduur, de buizen voor het breedbeeld tijdperk dan. Overegens geeft elk merk buis weer een ander soort beeld, wat persoonlijk is. Zoals bijv. philips beetje rood is, is sony weer een koel beeld met blauw. Lcd ken ik niet van philips, wel ooit een reperateur horen zeggen dat hij het beeld maar matig vind, maar dat vinden veel tv techniekers/experts over lcd algemeen.

Overegens, vroeger(mid 90) kwamen de goede high-end tv's van philips uit belgie, hasselt geloof ik, en die waren nog eens echt goed,
Als ik het goed heb(kan me vergissen) kwamen de rot-buizen uit eindhoven. ben dus eerder trots op belgie dan op nederland :P Maar philips is toch wereldwijd, dat nederlands is niks meer van over.

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door gastje13 »

Om het nog even erger te maken,
onze philips senseo is na 2,5 jaar vandaag naar de kloten gegaan, ding lekt nu enorm. Weer een minnetje voor philips. en uiterraard net buiten de 2 jaar garantie

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

@ Queenfan: Verontschuldigingen niet nodig hoor! Ik beschouwde het ook niet als een aanval op mijn schrijven. Ik heb zelf een Loewe Aconda CRT breedbeeld TV en die CRT is een Philips ! Prima beeld trouwens. Wel met Loewe electronica erachter natuurlijk!
Philips heeft veel dingen ontwikkeld (uitgevonden) zoals de cassette recorder en de CD samen met Sony. Nooit heeft Philips echter een toonaangevende rol kunnen spelen in de verdere, zeg maar HiFi ontwikkeling in die afspelers. Alle andere HiFi merken streefden Philips voorbij in constructieve en geluids - kwaliteit. Kijken we terug naar de tijd dat Philips nog platenspelers maakte dan zie je hetzelfde beeld. Constructief gewoon 3de rangs spelers met veel plaatstanswerk en goedkoop plastic ipv gegoten onderdelen en hout. Mijn CD speler is een bejaarde Meridian 206B met Philips DACs ! uit de vorige eeuw maar nog nooit stuk geweest! British HiFi quality. De lade b.v. loopt op 2 dikke chroomstalen stangen en is geheel van spuitgietwerk (alu denk ik) Neem nu die Philips DVD en CD spelers. Alles is even flimsy, Zielige plastic laadjes die na enige aarzeling bibberig in - en uit schuiven. :(
Ik heb een dure les geleerd dat zelfs met Philips Matchline de kwaliteit gewoon pover is en dat de Philips Service is geïnstrueerd om klachten maar af te wimpelen, te traineren totdat de klager vanzelf ophoudt.

Gerrit H.
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mei 2006 10:56

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door Gerrit H. »

Een aantal jaren geleden een philips dvd-recorder gekocht. Het bedrag durf ik niet meer te noemen!
Binnen drie jaar helemaal kapot! Echter in de periode van functioneren: prima, prima.

Een jaar geleden een Medion dvd-hdd gekocht. Op de optische digitale uitgang GEEN geluid. De helpdesk gebeld. Drie medewerkers gehad en GEEN oplossing.
Toch maar in een "gewone" winkel kopen en NIET bij de ALDI?

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

Bij Aldi zou ik sowieso nooit electronica kopen voor serieus gebruik. Omdat het meestal goedkoop spul is, kan je er ook geen buil aan vallen. Met Philips is dat anders. Duizend eurootjes voor den DVDR 990 die na 1 jaar al fouten te zien gaf en na 2 jaar helemaal naar de vaantjes was is andere koek. Je mag verwachten van een wereldfirma als Philips dat die de klant tegemoet zou komen. Nou, niets is minder waar. Zo heeft Philips wel bereikt dat er bij mij NOOIT meer 1 product van Philips gekocht zal worden. Het is met hun service meer dan treurig. Verder waren er na 3 jaar ook geen reserve laserunits voor deze DVDR meer bij Philips op voorraad. Geen wonder, want die gingen allemaal stuk. Als ik mijn Loewe TV moet vervangen dan wordt het een LCD van Sony of Panasonic met bijbehorende Bluray speler. Philips heeft getoond hun goede naam en faam niet meer waard te zijn. dat was vroeger , maar tegenwoordig zeker niet meer.

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Wat heeft Loewe hiermee te maken?

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

@ Audiofreak.

Ik meldde gewoon Loewe omdat het een Loewe is. Het had net zo goed Philips, Sony of wat dan ook kunnen zijn. Is het zo erg als ik een merknaam vermeld?

mvg

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Waarom wordt het geen nieuwe Loewe vroeg ik me af? Het lijkt uit je uitspraak dat je dan maar naar een Sony of Panasonic wordt. Was je niet tevreden over Loewe dan?

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

Ja, heb ik natuurlijk ook al aan gedacht maar die LCD TVs van Loewe zijn onevenredig duur vergeleken met Sony of Panasonic. Ik wil best iets meer neertellen voor een mooi model zoals Loewe die maakt, maar voor die prijs koop ik 2 Sony's of Panasonics.
Mijn huidige Aconda heb ik gekocht omdat die nogal vrij in de kamer staat en Loewe maakte mooie kasten met een mooi afgerwerkte achterzijde in dezelfde kleur als de voorkant. Andere merken maakten TV met een lelijke achterzijde met grove ventilatiegaten en zo'n zwarte oerlelijke bult wilde ik niet als blikvanger. De Aconda doet het echter nog prima. Mooi beeld maar alleen wat omvangrijk met een CRT.

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door gastje13 »

Mwah, loewe maakt gebruik van philips buizen, dus verdacht. Een pana of een sony zou degelijker geweest zijn, en volgens mij is het beeld echt niet slechter in hun topklasse, enkel geen speciale kast eromheen.

Maar oké, mij maakt de kast me ook helemaal niks uit, als dat ding maar stabiel te plaatsen is en goed werkt.

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

Met de beeldbuis is niets mis. Latere Aconda's werden uitgerust met CRT van Thompson hoorde ik. Philips maakte goede CRTs maar ze zijn zwak met mechanische dingen. De duurdere laserunits van CD spelers zijn ook goed, maar het goedkope spul is en blijft cheapo spul.
Maar ja, mijn grootste probleem met Philips is hun laag bij de grondse service. Als je iets levert dat gewoon niet deugt, dan behoor je als grote firma heel coulant te zijn en zonder problemen zo'n misbaksel als die DVDR 990 zonder verdere aarzeling te vergoeden en een ander type aan te bieden. Niet zoals bij mij met korting maar free of charge!

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Buizen worden er niet meer gemaakt en Loewe koopt zijn panels in bij Sharp en Samsung. Een goedkoop model is de Modus serie vanaf 32" en voor 1299,=. Incl. een DVB-C/T ontvanger voor digitale TV en Radio. Perfect geluid waar weinig merken aan kunnen tippen, momenteel 5 jaar garantie en inderdaad van voor en achter perfect afgewerkt.

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

Het is bekend dat er geen crt's meer worden geproduceerd. Ook weet ik dat er maar enkele producenten zijn van LCD panels.
Voorlopig behelp ik mijn wel met die oude Aconda. Op mijn werkkamer staat een 66cm LCD Samsung Redelijk beeld. Alles kan beter, maar ik ben wel tevreden met wat ik nu heb. In de toekomst een BluRay met HD LCD. Dat moet nog even wachten omdat het bij mij geen prioriteit heeft.

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door gastje13 »

@vdw

Als het thomson buis is(geen vlakke dus die maakt thomson niet) zit het wel snor. Zeer goed beeld, en zeer lange levensduur.

philips buizen sinds het breedbeeld tijdperk is gewoon janken, uitval is enorm(zie een uitzending in het archief)

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

@ gastje 13:
Volgens de winkel is de vlakke beeldbuis in mijn Aconda een Philips buis. Ik hoorde dat Loewe later Thompson vlakke beeldbuizen heeft toegepast omdat die van Philips duurder waren en die van Thompson even goed waren. Of die verhalen waar zijn weet ik niet want ik ken Thompson niet zo goed. Anyway, mijn Philips CRT in de Aconda doet het prima. Geen afwijkingen in kleur of beeld. Iedereen vindt de beelkwaliteit prima. De zo geroemde geluidskwaliteit vind ik gewoon pover. Moet laag minderen en hoog opwaarderen om gesproken taal nog behoorlijk te kunnen verstaan. Er zit af en toe ook nogal gekraak in. Maar ik heb vrijwel altijd het geluid via mijn HiFi lopen en dat gaat heel goed. ( Meridian VV- Classé eindbak en Sonus Faber Cremona speakers) Dat geeft een realistische weergave met voldoende druk in het laag en redelijk veel diepte en spreiding in de breedte.

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door gastje13 »

beeld van die buizen is ook niks mis mee, maar ze gaan gewoon vaak kapot.

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door gastje13 »

en jahoor ook de nieuwe philips dvd-recorders(generatie 2007) gaat het de verkeerde kant uit :(

http://kieskeurig.nl/review/751B7359CC6 ... 24C6AC.htm
http://kieskeurig.nl/review/A64AD8C60F8 ... 2D2C96.htm

Nu valt het nog mee maar ik verwacht dat het net zo gaat lopen als de vorige generatie

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Het komt nooit meer goed met Philips dvd recorders als ze zelf blijven fabriceren. Tip voor Philips, koop het binnenwerk in bij Panasonic zoals vroeger met de videorecorders en het probleem lost zich op. Wij hebben ze in onze winkel ruim 2 jaar niet meer op het schap en kennen amper problemen meer.

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door gastje13 »

dan nog koop ik liever er eentje van panasonic zelf

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door gastje13 »

weet niet of het al bekend is, maar een citaat van een reperateur

"DVD recorders(philips) zijn over het algemeen wel goed van beeld maar helaas hebben ze lasers ingekocht bij wellicht funai en die begeven het allemaal vroegtijdig en dan zijn ze er niet meer .
Latere modellen hadden weer een servo ic wat er maar uit bleef fikken en dan deed ook gelijk de HD recorder het niet meer heel jammer want een leuk product met een uitstekend beeld.
Problemen op het gebied van recorders is niets nieuws bij philips de VCC recorders waren berucht met namen die eerste generaties die grote bakken ELLENDE ."


Dus funai lasers . . . . .
Bagger merk, funai

Gesloten