hallo allemaal,
ik heb even mee zitten lezen en het gedonder met de postbank verbaast me niets. ik heb zelf al diverse keren aanvaringen gehad met dit bedrijf en het probleem wat hier naar voren komt is niet bepaald nieuw.
zoal;s gesteld wordt is het geld zonder toestemming verwijderd van een rekening van een in nederland geregitreerde bank. als de bank vervolgens niet meewerkt blijft er naar mijn mening niets anders over dan diefstal en dient u naar oom agent te gaan en dan gewoonweg maar aangifte te doen tegen de bank. als het goed is komt er dan wederhoor en zal de bank aan moeten tonen dat ze gelijk heeft en zal ze dus het betreffende overschrijvings document moeten tonen. er van uitgaande dat uw kind de waarheid spreekt zal de bank deze niet kunnen overleggen en lijkt me het probleem opgelost. wil de bank nou erg moeilijk gaan doen om z'n gelijk te krijgen zal de bank bij KPN het origineel van het document gaan vragen... en wederom zal dat dus niet kunnen.............
lijkt me dat het probleem dan dus is opgelost..... beste oplossing is de tegenpartij uit z'n hoek lokken en de rollen omdraaien!
dan gaat de bank bewijzen dat het zo is en niet u!
wat het eventueel aangaan van een abo door uw zoon... zo te horen is hij minderjarig en ook voor internet aankopen is daar jurispredentie (ik heb dat vast verkeert geschreven
) over..... minderjarigen kunnen onder GEEN beding aankopen doen zonder uitdrukkelijke (en daar zit het hem in!!!!) toestemming van de ouders/voogden. een knopje van ja mijnb ouders zeggen dat het mag lijkt me niet rechtsgeldig.
ik ben benieuwd hoe dit afloopt.
vraagje.,.. heeft iemand hier al ooit eens geprobeerd de postbank aan te pakken voor bv het openhouden van reeds lang afgesloten rekeningen?? ik liep daardoor bijna mijn hypotheek mis en ben eigenlijk al een tijdje van plan een schadeclaim bij die bank in te dienen. de rekening was al jaren opgeheven maar de bank heeft de mogelikheid van roodstaan gewoon open gelaten en dat bleef zichtbaar bij Tiel...
stom toevallig dat ik bedacht om de postbank gegevens maar eens te checken.. anders hadden wij het nooit geweten!