LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] adviescentrum zorg en welzijn

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
munni
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 nov 2007 12:54

Re: adviescentrum zorg en welzijn

Ongelezen bericht door munni »

dit is mij helaas overkomen waar ik ontzettend van baal.

Ik ben telefonisch benaderd door een ACZ adviescentrum zorg & welzijn met als onderwerp pensioen.

Ik heb duidelijk gevraagd wat het allemaal precies inhoud en melde mij dat u vrijblijvend geinformeerd wordt over uw pensioen hoe u er nu voor staat ed. en ik heb direct gevraagd worden er nog diensten aangesmeerd anders heb ik namelijk geen interesse waarop ik als antwoord krijg nee alleen advies.

dus een afspraak gemaakt en heb afspraak afgebeld omdat ik niet kon, werd ik begin oct-2007 nogmaals gebeld om een nieuw afspraak te maken, en deze is dus op 31-oct-2007 gemaakt.

Adviseur is langs gekomen een jonge knul van in de twintig, en begon lekker te babbelen, en zei ineens u bent te jong om het nu over uw pensioen te hebben dus ik heb hier een mooie levensloop voor u, ik dach uhhh, maar goed heb hem rustig laten vertellen en klonk ook allemaal wel logisch en aantrekkelijk. u kunt makkelijk 50 euro missen en dit is wat u dan kunt sparen blabla en ik zeg tegen deze meneer heeft u geen informatie zodat ik het een en ander rustig kan door lezen op mijn gemak. zegt hij nee dat heb ik niet dan moet u een polis aanvragen daar staat alles in, dus als u dit formulier invuld dan krijgt u binnen drie weken uw polis en mocht u er toch van af zien kunt u dit altijd beëindigen. Ik heb daar nog extra op nagevraagd dus het kan zo stopgezet worden zonder ergens aan vast te zitten, ja krijg ik te horen. dus formulier ingevuld en hij ging weg, ik heb niks aan formulieren gekregen geen bewijs niks.

en werd ik in week 45 gebeld door een andere afdeling van dit bedrijf om mijn NAW gegevens te checken.

maar heb er toch een raar gevoel bij en heb dus op internet gesnuffeld dit had ik dus veel eerder moeten doen dan had ik er dus nooit aan begonnen

dus ik bel 13-nov het bedrijf op om de nog niet lopende dienst te beëindigen, krijg ik de mededeling dat de polis al is opgemaakt en het nu geld heeft gekost had ik het eerder moeten aangeven toen ik in week 45 werd gebeld mmh maar toen had ik dit nare gevoel nog niet en moet deze kosten dus betalen omdat ik het nu stopzet mmmh dit kon toch ook was mij verteld niet wetend dat hier geld voor gerekend wordt maar goed dus ik vraag hoeveel dan!! 150 euro watttt! dus ik ging door het lint door de telefoon.

wat is dit voor oplichtterrij de adviseur heeft mij nadrukkelijk gezegd dat het zo opgezegd kon worden ik heb de polis nog niet eens binnen,maar dat hier kosten aan zaten is er niet bij gezegd.

krijg je een dominante vent aan de lijn die ineens met regeltjes begin te zanikken.

dus ik zeg waar staat dit dan in jullie voorwaarden dan dat ik verplicht ben om deze kosten betalen daar lulde hij omheen en ik heb dus geen een formulier waar ik op kan nagaan dat het zo is en me polis heb ik dus ook niet.

En dus ik vraag om mijn polis nummer zodat ik hierop een aangetekende brief kan sturen heeft hij dit nummer niet eens voor mij moet hij nog navragen bij Aegon mmh en hij beld mij later terug met het nummer dus ik zeg tegen deze vent dat ik nog wel mij polis wilt ontvangen zegt hij ja maar je wilt heb toch stop zetten, dus ik zeg als ik er ook 150 euro voor moet betelen wil ik er nog wel wat voor ontvangen zodat ik deze nog wel even kan doorspitten.

maar goed ik heb mij rechtbijstand gebeld, maar die doen voor een bedrag lager dan 250 euro geen zaak maar heb wel het advies gekregen om een aangetekende brief met retour afzender te sturen met opzeggen diensten.en als de kosten uiteindelijk hoger gaan uitvallen dat ik dan wel een zaak heb. maar heb geen zin om het zover te moeten laten lopen. zal eraan moeten geloven dat ik nadat de factuur heb ontvangen deze kosten maar zal moeten betalen.

oftewel ik ben straks ong. 150 euro armer maar wel een ervaring rijker in dit soort praktijken niet meer in te trappen.

Ik weet niet of er toevallig mensen zijn met deze zelfde ervaringen en wat ze hierop als actie hebben ondervonden en of het toch nog wel mogelijk is om die voor hun genoemde administratiekosten terug te kunnen eisen.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: adviescentrum zorg en welzijn

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Polis opzeggen.

Vast als een beetje troost.
Er staat mij bij dat pas op het moment dat u de polis in bezit krijgt u nog een korte tijd de gelegenheid krijgt om alsnog op te zeggen.

Vraag in een gewone korte zin "opzegtermijn nieuwe polis vanaf welk moment.--polis nog niet gekregen." en dit aan;

http://www.verzekeraars.nl/home.aspx

Grootvader

munni
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 nov 2007 12:54

Re: adviescentrum zorg en welzijn

Ongelezen bericht door munni »

bedankt,

ik heb de stoute schoenen aangetrokken en gebeld dat ik het polisnummer alvast wilde hebben om het nual op te kunnen zeggen via aangetekende brief op te sturen met retour handtekening, en ik heb ook geeist dat ik zo wie zo de polis wil ontvangen want bleek dus nog helemaal niet verstuurd te zijn, maar zegt deze meneer droog leuk waarom moet u deze dan nog hebben u wilt het toch stop zetten, dus ik zegt als ik er ook 150 euro voor moet gaan betalen wil ik deze papieren dus wel ontvangen dat ik zo wie zo iets fysiek van deze organisatie heb, zodat mochten ze eventueel mijn een foute polisnummer hebben doorgegeven ik dit nog kan controleren

munni
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 nov 2007 12:54

Re: adviescentrum zorg en welzijn

Ongelezen bericht door munni »

ha ha,

bedankt voor de tip maar heb dit inderdaad zelf ook bedacht en heb vandaag ook AEGON zelf gesproken en wat jij al zegt ze kunnen dit soort bedragen nooit eisen ( maar inderdaad ik had echt een "piep" aan de lijn van ACZorg dat als ik die tegen kom niet lang zal leven erg hé! zo kwaad was ik, op de manier hoe hij tegen mij praatte zo dominant) dan mag ik de factuur direct doorsturen naar AEGON zelf, gelukkig heeft AEGON wel kunnen zien dat mijn polis per vandaag is stop gezet en krijg deze week daar een bevestiging van en AEGON gaf ook aan dat ik hier een klacht over moet maken betreft onbetrouwbare onafhankelijke tussen persoon en dit heb ik ook direct gedaan en op de post gedaan hoe eerder hoe beter.
dus ben goed geholpen door AEGON hoop dat het allemaal goed afloopt.

Jam.bo
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 dec 2006 19:18

Re: adviescentrum zorg en welzijn

Ongelezen bericht door Jam.bo »

Hallo basaanhetgas, ze hebben er nog een forum bij gekregen. Zijn goed bezig daar. Kijk maar eens op onderstaande link.

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=forum_ ... frm=325919

Basmaaithetgras
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2007 16:41

Re: adviescentrum zorg en welzijn

Ongelezen bericht door Basmaaithetgras »

De oplettende forumgebruiker heeft het wellicht al gezien, onze ouwe trouwe vriend basaanhetgas is verdwenen. "Beste forumgebruiker
bij deze krijgt u een waarschuwing over uw gebruikersnaam. De naam basaanhetgas wordt beschouwd als aanstootgevend en is daarom verwijderd van het forum" luidde het berichtje wat ik in mijn mailbox aantrof. Op zich niet erg vreemd natuurlijk, op zn zachtst gezegd toch wel een beetje provocerend zo'n naam. Vandaar nu dan ook de veel vriendelijkere variant basmaaithetgras. Maar goed ik dwaal af .... Als ik zo vrij mag zijn om de balans op te maken dan kunnen we het volgende concluderen : De organisatie die werkt onder de namen adviescentrum zorg en welzijn, dienstencentrum bouwnijverheid, adviescentrum grootmetaal, EB adviesgroep, Realis, Proöb enz enz staat ter discussie wegens het op een zeer agressieve wijze verkopen van verzekeringen ten behoeve van het pensioen. Daarnaast heb ik begrepen dat deze organisatie niet zelden op een schofterige manier met haar personeel omgaat en dat klanten wanneer ze opbellen om verhaal te halen, uitgekafferd worden en te horen krijgen dat ze voor straf 150,- euro'tjes moeten aftikken. Niet zo fraai allemaal dus. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat dit hele forum volgepakt zit met gefrustreerde ex medewerkers die op advies van hun psychotherapeut hun jaren/maanden/dagenlange frustraties eens lekker de vrije loop laten en op deze manier hun immer brave ex werkgevers eens flink te kakken zetten. Anderzijds komt een dergelijk topic niet zomaar uit de lucht vallen natuurlijk. Indien deze organisatie van onbesproken gedrag is en altijd naar eer en geweten gehandeld zou hebben dan bestaat er geen enkele aanleiding om een dergelijk forum te starten. Wanneer ik de reacties van de forumgebruikers bekijk dan lijkt het overgrote deel van de reacties geplaatst te zijn door ontevreden en boze klanten met (hele) nare ervaringen. De positieve reacties zijn uiteraard geplaatst door medewerkers/eigenaren van het bedrijf zelf, wat heb je hier immers te zoeken als je vol lof bent over deze toko? Het enige wat we kunnen doen om deze linkmiechels te laten inzien dat ze verkeerd bezig zijn is alle slechte en vervelende ervaringen hier te blijven posten.

MB1971
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2007 21:31

Re: adviescentrum zorg en welzijn

Ongelezen bericht door MB1971 »

Wat ben ik blij met dit forum en wat ben ik blij dat de adviseur met wie ik vanavond een afspraak had te laat was. Omdat ik na een half uur nog niks gehoord had dacht: ik zal ACZ eens googelen en vervolgens op trosradar terechtkwam. Toen de adviseur een uur te laat aankwam heb ik hem eerst geconfronteerd met deze site.. Waarop zijn enige reaktie was dat het dan geen zin heeft om te praten aangezien ik al zo negatief gestemd ben over ACZ en hij zijn jas weer aantrok.
Dat getuigt niet echt van professionaliteit en bevestigt wat mij betreft alleen maar hetgeen ik net gelezen heb.

labryss
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 nov 2007 13:36

Re: adviescentrum zorg en welzijn

Ongelezen bericht door labryss »

ik heb een vergelijkbare ervaring met een bedrijf ACBOUW genaamd. (zie volgende topic op kassa site:
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=forum_ ... =676&pid=2)

mijn naam is : gast en de titel van mijn reactie is: deels mee eens.

Nu werd ik gisteren opeens weer gebeld door een telefoniste van het "diensten centrum bouwnijverheid" om te vragen hoe ik het gesprek had ervaren.
Ik moet zeggen dat ik stom verbaasd was. Ik ha dniet verwacht dat ze nog contact met mij opzouden nemen.

Ik heb gelijk maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn beklag te doen en het verhaal te spuien aan de telefoniste. Helaas bleef ze zich van de domme houden en deed alsof ze totaal verbaasd was van mijn reactie.

Echter, ik kan me niet voorstellen dat wanneer er reacties zoals deze hier op de website staan, over jou bedrijf op het internet staan, dat je hier dan totaal geen weet van hebt. Dus wat dat betreft wel weer vreemd.


Ik zit er over na te denken om toch eens contact op te nemen met Aegon om te vragen of ze op de hoogte zijn van deze situatie. Ik ben wel benieuwd in hoeverre de praktijken van dit bedrijf bij zo'n grote verzekeraar als Aegon bekend zijn. Ik kan me voorstellen dat ze er niete cht blij mee zijn dat hun naam en polissen hiervoor misbruikt worden.

Basmaaithetgras
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2007 16:41

Re: adviescentrum zorg en welzijn

Ongelezen bericht door Basmaaithetgras »

@ labryss


De praktijken van dit bedrijf zijn inderdaad al lang bekend bij Aegon. Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat er de afgelopen maanden een stroom van klachten binnen is gekomen bij Aegon. Deze klachten worden ook zeer serieus genomen en zullen zeer zeker de nodige gevolgen hebben. Uiteraard is een grote en gerenomeerde verzekeraar als Aegon niet blij met malafide tussenpersonen die klanten duperen ten behoeve van hun eigen gewin. Daarnaast is het percentage van klanten die hun polis beëindigen zo ontzettend groot dat Aegon niet veel anders kan dan zich terugtrekken als "huisverzekeraar" van de betreffende onderneming. De werkwijze die je beschreef past precies in het plaatje en sluit naadloos aan bij de vervelende ervaringen die andere forum-gebruikers hebben. Helaas is er door consumenten niet al te veel aan te doen, het wachten is op bv een AFM die een grondige controle gaat doen. Het enige wat je als consument kan doen dat doen we al, namelijk een forum als dit gebruiken om persoonlijke onvrede te uitten en anderen te waarschuwen voor deze criminele praktijken.

Persoonlijk put ik veel troost uit de gedachte dat de opperbaasjes van dit zooitje ongeregeld dagelijks met de nodige hartkloppingen het internet afspeuren om te kijken wie er nu weer zijn gal aan het spuien is over hun prachtige onderneming. Dit is natuurlijk geen prettige reclame voor je onderneming, om maar eens een understatement te gebruiken.

Momenteel gaan er geruchten dat Aegon er een punt achter heeft gezet bij dit bedrijf. Als je het hele verhaal in de totale context bekijkt dan kan je ook geen andere conclusie trekken als verzekeraar zijnde. De reputatieschade die ze inmiddels hebben opgelopen is enorm en vrijwel zeker onherstelbaar. Volgens dit zelfde gerucht heeft deze boevenbende zijn toevlucht gezocht tot verzekeraar Universal leven, een 100% dochter van Allianz. Indien dit waar blijkt te zijn dan staat Allianz het zelfde lot te wachten als Aegon. Ik hoop dat ze zich nog op tijd zullen bedenken. Uiteraard is een gerucht slechts een gerucht en niet meer dan dat.
Daarnaast is het zo dat zoals u allen wellicht weet .... In het verleden behaalde geruchten bieden geen garantie voor de toekomst

notdone
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2008 11:52

Re: adviescentrum zorg en welzijn

Ongelezen bericht door notdone »

Realis Advies is een bedrijf wat constant een bepaalde schijn ophoudt.
Zo werken ze met 3 handelsnamen: Bouwnijverheid, Adviescentrum Groot metaal en Zorg en Welzijn.
Met deze namen wekken ze de schijn en bevestigen ze ook naar de klant toe dat ze ook ECHT van bovenstaande sectoren zijn. Terwijl dit ZEKER NIET het geval is. Realis is gewoon een commercieel onafhankelijk bedrijf wat pensioenverzekeringen afsluit.

Wanneer de adviseur dus bijvoorbeeld bij een bouwvakker zit dan dient de adviseur ook echt naar de klant toe te zeggen dat hij echt van de sector bouwnijverheid is, terwijl dit dus niet het geval is, want een uur later zit de adviseur in zijn auto naar een nieuwe klant die werkzaam is in de sector Groot Metaal, met zijn mapje met sticker van Groot Metaal en daar moet hij weer bevestigen dat hij ECHT van de Groot Metaal is. Transparant open en eerlijk is het dus allerminst en dan druk ik mij nog zachtjes uit.

De polissen dienen ook op een toch wel redelijk agressieve pusherige manier per direct afgesloten te worden. De klant heeft dus geen bedenktijd. (informatief iets in kaart brengen en de klant hierover na te laten denken is het dus totaal NIET, maar voordat de afspraak door het call center wordt gemaakt wordt ook hier de schijn gewekt dat het puur informatief is). En ach, 50 euro kan elke klant missen wordt er vanuit directie aan de adviseurs mee gegeven.

Verder is het zo dat de rendementstabellen die de adviseur mee krijgt om aan de klant te laten zien zijn berekend op 7% terwijl de garantierendementen bij bepaalde polissen 4% en bij een aantal andere polissen totaal geen rendement zit. (maar hier dien je als adviseur niet over te praten)

Allianz en Aegon hebben zich terug getrokken, hier kunnen dus geen polissen meer worden onder gebracht. De directie van Realis geeft aan dat de polissen niet kunnen worden onder gebracht omdat en Aegon en Allianz (gerenomeerde bedrijven) de software niet up to date heeft.
Met deze software wordt al jaren gewerkt en is gewoon up to date bij deze bedrijven.......maar misschien is het zo dat Allianz en Aegon gewoon geen vertrouwen hebben in de praktijken van Realis???

De directie van Realis heeft de adviseurs verplicht om in de maand januari alleen maar ALLIANZ polissen VERPLICHT af te sluiten, maar deze polissen kunnen dus niet meer worden onder gebracht en dus hebben de adviseurs de maand januari voor bijna NIKS gewerkt. Maar goed...dat schijnt niet het probleem van Realis te zijn maar meer voor de adviseurs. Toch vreemd als de adviseurs wordt verplicht om iets af te sluiten wat uiteindelijk nergens kan worden ondergebracht.

Om zoveel mogelijk geld binnen te halen/harken ( op wat voor manier dan ook) worden de PENSIOEN ADVISEURS van REALIS nu ook met een Energie oversluitformulier op pad gestuurd. Zodat wanneer de mensen besparen op en hun energie nota, mooi dat geld kunnen gebruiken om een pensioenverzekering bij Realis af te sluiten.


Verder is het zo dat het verloop van personeel bij Realis ERG groot en HOOG is. Een serieus adviseur wil hier namelijk niet zijn naam een lenen.


Mijn advies is dus ook om zeker niet in zee te gaan met Realis. Geld verdienen willen allemaal en geld is geen vies woord, maar er zijn genoeg verzekeraars en tussenpersonen die wel transparant werken en waarbij je wel gewoon rustig over dingen na kunt denken alvorens je een besluit neemt!!


Mensen die hier een positief verhaal over Realis neer zetten, zijn waarschijnlijk dan ook mensen die werkzaam zijn bij Realis zelf!!.......Directie schijnt constant t internet af te struinen om berichten zoals die van mij over Realis de kop in te drukken.

bartsan
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2008 20:17

Re: adviescentrum zorg en welzijn

Ongelezen bericht door bartsan »

Dag,

Wij hebben ook een stevige ervaring gekregen met Adviescentrum voor Zorg of het Adviescentrum voor Zorg en Welzijn (ze noemde het beide keren anders).
Wat weekjes terug belde een mevrouw xxx en vroeg naar mijn vrouw. Ik vroeg wat ze ons wilde verkopen en zij verzekerde me dat ze NIETS wilde verkopen, maar alleen adviseerde. Ze vertelde mijn vrouw dat omdat ze is ingeschreven bij de KvK- zij (Adviescentrum) daar een bericht van krijgen om met ons contact op te nemen en ons te moeten adviseren over van alles met betrekking tot de zorg. Let wel; de opdracht zou van de KvK afkomen!!!
Oke, als het via zo'n instantie afkomt, moet het maar. Kunnen we altijd van leren toch? Dus mijn vrouw heeft met haar afgesproken op een donderdagavond (vorige week - 20 maart) om half acht. Op KvK.nl gezocht, niets gevonden, dus daar begon ons argwaan.

Die donderdag avond om kwart over acht nog niemand, zodat ik haar voicemail heb ingesproken dat we haar niet meer wilde zien en ze eerst maar eens informatie moet opsturen voor ze weer belt.
Vanavond belde ze opnieuw om de afspraak voor vanavond, dinsdag bijna een week later - te bevestigen (!). Mijn vrouw hogelijk verbaasd, (ik ook) maar kennelijk had haar binnendienst ons moeten bellen, eerst omdat zij ziek was donderdag en af te bellen én om een nieuwe afspraak voor vanavond te maken.

Nee zegt mijn vrouw, stuur maar eerst informatie, dan zien we daarna wel of we een afspraak willen. Kan niet, ze hebben geen informatie om op te sturen.
Maar wat voor bedrijf is het dan? Hoe heet het? Wat doen jullie dan? Ja, we zijn gespecialiseerd in adviezen voor de zorg en de bouw. Drie keer gevraagd voor ze het eindelijk wel wilde zeggen. Vóór de derde keer vroeg ze zelfs waarom WIJ dat wilden weten. (Hoe onbeschoft is dat!) Mijn vrouw vertelde dat ze op haar minst mag weten wie er op bezoek komt. Uiteindelijk wilde ze het wel zeggen. Omdat mijn vrouw het hardop herhaalde heb ik het gegoogled en kwam dit forum tegen.
Oh leuk, zegt mijn vrouw, waarom staan jullie op Tros Radar.nl? Nee, zegt ze, dat is een ander bedrijf, wíj zitten in Utrecht.... Na nog wat ontkennen gaf ze uiteindelijk toe dat ze wilde praten over de pensioen-voorziening van mijn vrouw en heeft ze haar dringend gedag gezegd.

Ik (en mijn vrouw) heb nog nooit zo'n asociaal en agressief verkoopmens aan de lijn gehad en wil daar ook zeker NOOIT meer contact mee. En als ze Aegon verkopen, wil ik die ook nooit meer zien. In ieder geval weer wat geleerd. Hier komt niemand meer in die niet eerst informatie op stuurt en na te trekken is.

Groet en hopelijk google-en meer mensen dit op tijd.

Bart en Pascal

BK1961
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jan 2008 18:37

Re: adviescentrum zorg en welzijn

Ongelezen bericht door BK1961 »

Hoi,
Heb ook iets bij het advies centrum lopen op zich bij het bezoek was er niks aan de hand totdat ik van Aegon een overzicht kreeg en toen zag wat je voor dit centrum moet betalen nou ik kan je vertellen dat ik daar niet vrolijk van werd en nog steeds niet ben DUD PAS OP wat je doet vraag in ieders geval wat hun provisie is.Ben nu bezig de boel op te zeggen maar reageren doen ze dus niet.
M vr gr,
Bert

BK1961
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jan 2008 18:37

Re: adviescentrum zorg en welzijn

Ongelezen bericht door BK1961 »

Hallo,
Moet zo sportief zijn dat EB Adviescentrum(zo ijn ze bij mij bekend)vandaag heeft gereageerd na de vorige plaatsing van mij.Wat hun betrof kom de polis zonder problemen vrijgemaakt worden.Om niet in details te treden heb ik na overleg en uitleg van hun kant besloten om de polis TOCH door te laten lopen.1 tip bel als je wat hebt ik ben tevreden.

M vr gr,
Bert

BK1961
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jan 2008 18:37

Re: adviescentrum zorg en welzijn

Ongelezen bericht door BK1961 »

Hoi,
Nog even hoi kijk niet naar de type fouten van de vorige mail.
Maar mocht ik het volgens het forum helemaal mis hebben dan hoor ik dat toch graag.

Bert

Kees2000
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jul 2008 23:36

Re: adviescentrum zorg en welzijn

Ongelezen bericht door Kees2000 »

Je weet het mooi te vertellen op die manier. Ik trap er niet in. Jullie verdienen heel veel geld aan die polissen ten kosten van de klant. Jullie moeten je adviseurs eerst eens een gedegen opleiding geven en dan nog eens een passend product vinden waarbij de klant is gebaat en niet alleen jullie.

Maar goed iedereen weet inmiddels wel dat jullie onder valse voorwenselen naar mensen toe gaan en deze een super duur product aan smeren.

BK1961
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jan 2008 18:37

Re: adviescentrum zorg en welzijn

Ongelezen bericht door BK1961 »

Kees,
Denk niet dat ik van het team ben heb inmiddels was ik al mee bezig e.e.a uit laten zoeken en deze kwam tot de conclusie dat de producten die het adviescentrum aanbied nergens toe leiden en je beter de boel op een spaar rekening kunt zetten dit geeft meer resultaat.Moet wel zeggen dat ik nog niet afgebekt ben door hen maar dat kan dus nu wel komen.Ze checken deze site wel en als ze een vermoeden hebben wie wie is nemen ze contact met je op.
Groeten
Bert

Ano_niem
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jul 2008 16:55

Re: adviescentrum zorg en welzijn

Ongelezen bericht door Ano_niem »

In november 2006 heb ik een advieseur van AdviesCentrum Grootmetaal op bezoek gehad m.b.t. pensioen.
Het advies zou geheel kosteloos zijn.
Naar aanleiding van het gesprek hebben mijn partner en ik besloten een polis te nemen. Inleg 75 euro per persoon per maand in een Aegon polis te beginnen in december 2006.
In maart 2007 ontvingen wij de jaaropgaven. Hier stonden nog geen bijzonderheden op. Op de jaaropgaven die we in maart 2008 ontvingen stonden allerlei kosten (kosten advies en bemiddeling, kosten verzekeraar, doorlopende kosten verzekeraar, aan- en verkoop kosten, premie overlijdensrisico).
Het vreemde is dat de kosten verzekeraar verschillend waren (ca. 240 euro voor mij en 260 euro voor mijn partner), terwijl dezelfde polis hebben, met dezelfde inleg, dezelfde incasso datum. Ook de andere kosten verschillen nogal.
Daarnaast hebben wij geen overlijdensrisicodekking afgesloten (staat ook niet in de polis) en toch wordt bij mijn partner 1 eurocent ingehouden en bij mij niets.

Inmiddels hebben wij een goed gesprek gehad met de directeur van Adviescentrum Grootmetaal.
Er is zeker geen reden om de term "oplichters" hier te laten staan.
Gezien de hoge / onterechte kosten gaan wij gaan in ieder geval de polis aanmelden bij de stichting Woekerpolis.

Dit houdt overigens niet in dat wij akkoord gaan met de kosten. Het was van Adviescentrum Grootmetaal netjes geweest als zij van te voren de kosten hadden aangegeven, maar dat was in 2006 niet verplicht vanuit de wet.

Voor iedereen die een dergelijke polis afsluit (waar dan ook) moet goed nagaan en navragen of hier extra kosten aan verbonden zijn.
Laatst gewijzigd door Ano_niem op 19 aug 2008 21:11, 2 keer totaal gewijzigd.

ACG
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 aug 2008 16:35

Re: adviescentrum zorg en welzijn

Ongelezen bericht door ACG »

Geachte XXXX,

Spijtig dat u middels dit forum anoniem uw onvrede wilt uiten. Zoals u weet vinden wij het spijtig dat u achteraf niet tevreden bent over een AEGON product. Wij hebben u getracht op professionele wijze te woord te staan. Zowel telefonisch als per brief bent u door AEGON en ons kantoor correct te woord gestaan en geinformeerd. Ook hebben wij u gewezen op de diverse mogelijkheden een klacht in te dienen. Wij verzoeken u lasterlijke plaatsingen zoals deze achterwege te laten.

Vriendelijke groet,

directie Adviescentrum Grootmetaal

Kees2000
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jul 2008 23:36

Re: adviescentrum zorg en welzijn

Ongelezen bericht door Kees2000 »

Alle adviseurs weten dat de tussenpersoon en ook zij zelf provisie verdienen aan een polis. Ook in 2006 kan een adviseur dit exact op de euro af vertellen aan een klant.

De wijze waarop Realis werkt is a sociaal en tegenstrijdig met de AFM. Maar daar komen ze binnen kort wel heel snel achter !!

Wat betreft de rechtzaak tegen Aegon.... realis ga nu eerst eens zelf kijken wat jullei allemaal aanrichten voordat jullie achter je centen aan zitten.

Een klant eerst een product aanbieden waarbij je weet hoeveel je eraan verdiend. Vervolgens dezelfde klant vertellen dat die beter naar woekerpolis.nl kan gaan of een dergelijke stichting om daar de kosten terug te verhalen... als adviseurs eerlijk zijn hoeft dit allemaal niet.

Adviescentrum grootmetaal valt gewoon onder realis. Ook de afspraken die zij maken worden door hun eigen call center gemaakt. Sterker nog het call center maakt afspraken op basis van " wij zijn van het grootmetaal". Heb dit inmiddels zelf uitgezocht en diverse callcenter medewerkers gesproken. Daarbij heb ik inmiddels ook al meerdere adviseurs gesproken van Realis en hierbij vielen alle adviseurs dik door de mand. Ook daar komen ze binnenkort wel achter als alle documentatie bij de AFM op de mat ligt !!

Hopelijk heeft realis binnen op kantoor wel de zaakjes op orde want als de dossiers ook niet kloppen zijn ze helemaal het haasje !!!!!

Realis is 1 van de tussenpersonen die het voor heel de branche flink aan het verzieken is !!!

Henkvdv
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2008 12:33

Re: adviescentrum zorg en welzijn

Ongelezen bericht door Henkvdv »

In een eerder bericht schreef iemand dat het niet terecht is dit bedrijf nog "oplichters" te noemen. Deze persoon vergist zich dan denk ik.
Dit zijn werkelijk OPLICHTERS!


Dit bedrijf doet alleen maar aan oplichtingspraktijken en werkt niet alleen onder de namen Grootmetaal, Realis of Zorg en Welzijn.

Andere namen waaronder dit bedrijf opereert zijn:
EB Adviescentrum B.V.
Adviescentrum Grootmetaal
Adviescentrum Zorg en Welzijn
Realis
De Hypotheekstrateeg
DienstenCentrum Bouwnijverheid
AdviesCentrum Bouwnijverheid

Gesloten