LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tourmax

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
ESalzmann
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 apr 2008 08:44

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door ESalzmann »

Net weer even contact gehad met Tourmax. Ze kunnen niets aan de tijden wijzigen (had dit ook niet verwacht) en ze staan in hun recht.
Vertrektijd staat nu om 19.10. Ik check dit nogmaals om het nu wel een correcte tijd is. De medewerker vertelt mij, dat dit juist is, maar dat er bij de vlieghaven van Dusseldorf een verkeerde tijd is doorgegeven.
19.10 dienen we aan te houden. Bij het checken op de site van de vlieghaven staat er inderdaad een andere tijd nl. 20.50.
De medewerker vertelde mij, dat de verkeerde tijd 21.25 was. (zal wel een vergissing zijn van de medewerker)

Ik ben benieuwd wat de werkelijke vertrektijd gaat worden. Niet echt een prettig gevoel met 3 kinderen. :? :? :?

Weet in iedergeval, dat we worden opgehaald van de luchthaven en naar onze accomodatie worden gebracht.

We zullen zien..........

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door sprookje »

Waar maken jullie je druk over vertrektijden veranderen nu eenmaal,als iedereen dan constant aan de telefoon moet hangen moet voor de rest niemand meer bellen.God hier zitten toch echt een hoopmierenzifters op deze site hoor. :roll:
En van 11 uur naar 15 uur is toch geen ramp!
Jullie zijn nog niet weg en zijn al aan 't kankeren,leuk hoor.

Natuurlijk zullen er zijn die recht van klagen hebben maar niet om vluchttijden,zeur daar toch niet over dat weet je voor je boekt.

ESalzmann
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 apr 2008 08:44

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door ESalzmann »

Het zegt al genoeg, dat je niet onder je eigen naam schrijft.
Overigens neem je niet eens de moeite om het goed te lezen.

Reistijden welke van 11.00 naar 15.00 verschuiven, daar zal niemand problemen mee hebben.
Maar goed,je schrijft op een niet respectvolle wijze en je hebt zeker geen kinderen.
Als je verwacht dat je 15.00 aankomt en dit wordt 00.00, dan zal een ieder wel begrijpen, dat indien je kinderen hebt van 0,3 en 4 jaar dit niet prettig is.

Overigens zit niemand te wacht op een reactie van "sprookje" immers deze zijn nooit waar.

faas1
Berichten: 37
Lid geworden op: 24 okt 2007 17:42

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door faas1 »

Ik kan er volledig inkomen dat het wijzigen van vliegtijden voor een hoop mensen vervelend is :evil: Als je een bepaalde tijd te horen krijgt hoop je ook op die tijd te kunnen vliegen, je bereid je er alvast een soort van op voor.....

Dat Turkse maatschappije nu laat vertrekken vanuit Nederland en vroeg vanuit Turkije dat is een gegeven. Het is precies hetzelfde bij Nederlandse maatschappijen die vanuit hun eigen land vroeg vertrekken en vanuit hun bestemming laat. Dit is iets waar je rekening mee moet houden als je er voor kiest om te boeken bij een touroperator die samenwerkt met Turkse maatschappijen.

@ Sprookje: we zijn ook allemaal mensen dus een beetje normale gesprekstof zou wel zo prettig zijn niet waar?

@ ESalzmann: ik kan het heel goed begrijpen dat je het vervelend vind dat je nu met kleine kinderen laat aankomt op je plaats van bestemming. Heb je al met je touroperator gebeld of je eventueel met een andere maatschappij kan vliegen? Misschien met een Nederlandse voor een extra bijdrage? Als je er zo tegen op ziet zo het (vaak 25 euro) dan wel waard zijn toch?

Succes in ieder geval. Ik vlieg deze zomer met Pegasus Airlines naar Antalya en ga der vanuit dat we ook heel laat vliegen 's avonds. Dan kan het vaak alleen maar mee vallen.....

vandervlam
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:47

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door vandervlam »

Alle verhalen hier heb ik al die tijd gevolgt en ben uiteindelijk terug van vakantie met Tourmax. Wij zijn met een groep van 18 personen gegaan en ik moet in alle eerlijkheid zeggen dat ik nog nooit zo een goed georganiseerde reis heb meegemaakt. De vlucht, de transfer, de accommodatie (Delphin Palace (die is al goed :D )) alles was voortreffelijk. We kregen ook nog een gratis city-tour, hebben zelf nog een safari tour genomen, was prachtig allemaal. Nou ik en namens mijn hele groep zijn wij erg te spreken over Tourmax. Pech voor de mensen die "slechtere" ervaringen hebben maar van mij verdienen ze een dikke pluim. Ga zo door Tourmax

mirandajanine
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2008 21:03

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door mirandajanine »

Ik heb ook een prima vakantie gehad, alles goed geregeld.
Verhouding prijs en kwaliteit is O.K.

Zal zeker een volgende keer weer bij Tourmax boeken.

NickR
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2008 21:54

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door NickR »

Wat is dat hier toch allemaal :?

Ik (19 jr) wil samen met nen vriend van mij graag naar Turkije gaan en aangezien we studenten zijn zo goedkoop mogelijk en uit hetgeen ik over gans deze post heb gelezen zal ik, als het het geld het ons toelaat, zeker met Tourmax gaan!!!

Het enigste gezeik dat hier te vinden is, gaat over zaken waar Tourmax niets aan kan doen of zaken die evengoe bij jetair, neckerman of wat dan ook voorvallen.

De tijden van vliegtuigen veranderen voordurend en dat ligt aan de maatschappij en niet de touroperator. Dat er eventueel in Turkije zelf iets misloopt qua transfer ofzo ligt dan eerder bij de plaatselijke touroperator. Oké tourmax regelt da wel allemaal maar is dat allemaal zo'n zaak om een probleem over te maken?!?
Van de 20tal keren dat ik nu opreis ben gegaan en de 4de keer in Turkije hebbek dat al wel meer meegemaakt. Maar je gaat toch opreis voor de rust, dus als er iets mis is, vraag het dan eens rond en tzal wel in orde komen. Misschien zitte 4 uur op een luchthaven mor zet u dan rustig neer, geeft u kinderen nen gameboy ofzo en leest zelf nen boek en GENIET. Dat mensen zich zo druk kunnen maken over kleine zaken, tis vakantie en als ge u daar drukt om maakt en een vakantie als rotslecht beoordeelt kunde beter niet gaan en wa in uwe tuin werken. Kost minder en hopelijk minder stress.

Dusja ik zal zelf ook iets laten weten hoe het verloopt met het boeken van de reis en de verdere loop van zaken. Maar mij horen zagen over uren die slecht vallen of dieje 1 dag dak kwijt zen zulde ni horen. Bij jetair ebben we dat ook enkele keren gehad en ja dan kregen we voor €15 drank -en eetbonnen, maar we hebben er het beste van gemaakt. En ik hoop dat de meeste dat hier ook leren te doen, en maak u zeker niet druk op voorhand. Turkije is trouwens ook geen apenland hoor, ze zullen u daar wel helpen alst eventueel niet zal lukken en de kans dat er 5m van u nen andere Belg/Nederlander ofzo staat die u maar al te graag helpt is zeer groot !

GENIETEN ZOU IK ZEGGE
(ps. neemt geen eten opt vliegtuig, kunt beter u eigen pistolet meenemen, op vliegtuig is zeker ni lekker en zeker van Onur Air ni )

odilia40
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2008 16:14

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door odilia40 »

ik heb 27 nov 2007 geboekt voor daima resort voor 22 juli 2008 ik zou vliegen met transavia kreeg 7jan 2008 nog een mail van hun dat ze mijn aanbetaling binnen hadden bel ik ze net omdat ik de rest wou betalen krijg ik tehoren dat mijn vliegreis is overgezet is naar sunexpress maar ik betaal 400,00 extra voor transavia 5 pers. kreeg net tehoren dat het contract met transavia is ontbonden, daar heb ik nooit een mail van gehad, nu moeten ze weer met de hogerhand gaan praten hoe of wat want ik heb dat niet geboekt dus dan wil ik me geld terug nog niet veel 250,00 aanbetaald wordt vandaag nog terug gebeld zeggen Ze

k.klaasssen
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2008 21:13

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door k.klaasssen »

Ik ben vorige week terug gekomen van mijn succesvol verlopen vakantie met mijn vrouw. Wij gaan al jaren op vakantie en meerdere malen zijn wij naar Turkije geweest. Ter plaatse besloten we om de vakantie te verlengen en met een telefoontje naar Nederland was dat keurig geregeld. De service van Tourmax en de lokale agent ter plaatse en de accommodatie was allemaal top. Tijdens vertrek hebben we een beetje vertraging gehad maar dat was al snel vergeten :)

Familie Wils
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2008 18:09

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Familie Wils »

Wij hebben geboekt bij TOURMAX in januari 2008.
Op 3 juni zijn wij vertrokken naar Turkije en op 17 juni terug gekomen.
Wij hebben een hele fijne vakantie gehad. Er is niks mis met TOURMAX.
Alles was prima geregeld. Wij hebben nog een mailtje naar TOURMAX gestuurd voor de fijne vakantie die ze ons bezorgd hebben. En heel goedkoop. :D

marianne poortman
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2008 16:30

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door marianne poortman »

Ook wij hadden een reis geboekt bij Tourmax.
Wij zijn afgelopen dinsdag thuisgekomen en ik moet eerlijk bekennen dat ik wel bang was voor wat er allemaal mis kon gaan, als ik de reacties op internet over Tourmax las.
Het is allemaal perfect gegaan.
We hadden geboekt bij hotel club Turban in Marmaris.
Ik heb met boeken nog bij andere reisorganisaties gekeken maar ze waren allemaal minstens 1000 euro duurder met 4 personen.
We hebben nog nooit zo,n fijne en luxe vakantie gehad voor het geld wat wij er voor hebben betaald.
Er zal best wel eens wat mis gaan bij Tourmax maar niet bij ons.
Dus voor de mensen die al die negatieve reacties lezen, het kan dus ook anders.
Marianne

m verhagen
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2008 10:05

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door m verhagen »

wij zijn een gezin van 5 personen en hadden een reis geboekt bij tourmax. 1000 euro goedkoper als ergens anders in het lyra hotel resort bij side. na het boeken pas gekeken naar reacties van tourmax.
dan schrik je wel even van veel negatieve berichten, dus even huiverig op vakantie. maar maandag 21 juli terug gekomen van een fantastise vakantie in een mooi, goed hotel met prima eten en een ongelovige animatieprogamma waar veel tijd aan word besteed. gewoon niks anders dan lof voor deze reissorganisatie. kan iedereen dit aanraden.

grease40
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2008 14:29

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door grease40 »

Wij zijn net terug van 2 weken Turkye, geboekt via TOURMAX. Wij hebben echt niets te klagen, alles was perfect geregeld. Bij vragen of onduidelijkheden werd ik altijd vriendelijk te woord gestaan. Daar komt bij dat onze reis enkele honderden euro's goedkoper was bij TOURMAX vergeleken met andere operators! Ik zal zeker in de toekomst weer bij TOURMAX boeken!

Marco

belasting
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 jul 2008 17:17

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door belasting »

Net terug van vakantie naar Turkije, helaas met Tourmax.
Nooit meer!
1 dag voor vertrek een belletje van Toumax, onze reis vrijdagavond vanaf Amsterdam met Sunexpress (was bijbetaald daarvoor) ging niet door maar werd vrijdagochtend vanaf Rotterdam met Onur Air. (help)
Wat we al vreesde gebeurde; Tourmax had het helemaal niet geregeld en we kwamen dus niet het vliegtuig in in Rotterdam.
En we waren niet de enige, maar andere mensen hebben bijbetaald en zijn met Corendon weg gevlogen!
Nu veel heen en weer bellen (Torumax heeft GEEN noodnummer)
konden we na bemiddeling van Rotterdam Airport het vliegtuig in.
Met 3 kinderen ne 2 volwassen kwamen we verspreid in het vliegtuig te zitten.
Auto stond nu dus in Roterdam en we vlogen terug naar Amsterdam.
En denk nu niet dat Torumax iets regelde. Nee hoor, is je eigen probleem (werd er gezegd door Toumax)
Dus teurg in Amsterdam maar met de trein de auto opgehaald in Rotterdam. En dat met 3 kinderen!!!!!

Tevens zijn de reisagenten in Turkije in slaap gevallen bij exursies en weg brengen naar de luchthaven.

Ik betaal volgend jaar graag wat meer extra voor wat meer zekerheid om op vakantie te gaan.

Nooit meer Tourmax.......

een teleurgestelde vakantieganger :x

tourmax
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 jul 2008 11:18

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door tourmax »

Kan me helemaal niet vinden in de reactie van bezoeker BELASTING.
Wij hebben ook bij tourmax geboekt van 20-27 juli ook met sunexpress gevlogen en dat was allemaal prima geregeld.
Heenreis geen vertraging en in turkije stond reisagente van siba tours klaar om ons op te vangen.
Ook op de terugreis alles goed geregeld bus netjes op tijd en we werden tot aan de balie van het vliegveld in izmir begeleid. Dus alle lof van onze kant voor tourmax. Jammer dat jullie het anders ervaren hebben.

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door rvkeuken »

en ook hier weer een topic dat gevonden is door 'tevreden klanten' van tourmax..... die heel toevallig allemaal 1 post doen, namelijk: ik snap het gezeur niet, ik ben heel tevreden met tourmax en alles ging goed....

erg geloofwaardig allemaal. Ik boek mijn reis wel ergens anders

belasting
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 jul 2008 17:17

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door belasting »

tuurlijk, dat zijn gewoon medewerkers van Tourmax met positieve geluiden.
Als je met 3 kinderen op de luchthaven blijft staan omdat Torumax je niet hebt aangemeldt, kan ik niet echt tevreden zijn.
En ik kan zo foto's laten zien van alle schimmel in de douches enzo.
En er waren meer mensen die hebben meegemaakt dat de begeleiding van Birce Tours (waaronder Tourmax valt) in slaap vallen.

dus nooit meer tourmax voor ons.
en als u slim bent, u ook niet....... betaal wat meer voor een betere vakantie.

tourmax
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 jul 2008 11:18

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door tourmax »

Nou ik kan u verzekeren dat ik niet bij tourmax hoor. Maar ook ik was huiverig na het boeken van de reis bij tourmax toen ik op deze site terchtkwam. Maar alles is prima verlopen dus wilde ik een positief bericht achterlaten omdat het ook allemaal goed kan gaan. Onze reisleiding in kusadasi was siba tours en die hebben tot aan de balie van het vliegveld begeleid, en het hotel waar wij waren pine bay holiday resort ,zat geen schimmel in de douche. Het was een schitterend resort

belasting
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 jul 2008 17:17

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door belasting »

gelukkig zijn er ook positieve reacties over Tourmax!

Onze vakantie was niet goed en ik zal niet meer boeken via Tourmax.

Dit is alleen als waarschuwing bedoeld dat mensen goed nadenken voordat ze iets goedkoops boeken.
Goedkoop is dan ook duurkoop.........

tot ziens

de belasting

geest2000
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 aug 2008 14:59

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door geest2000 »

ik ben net terug van een welverdiende vakantie met Tourmax. Ik vind het erg jammer voor de mensen die slechtere ervaringen hebben maar ik heb een perfecte vakantie van 2 weken achter de rug.

Ik ben met mijn 2 jonge kinderen naar Comfort Flora Beach in kemer gegaan. De accommodatie is formidabel, de service van Tourmax zelf en lokaal was erg goed. Tijdens ons terugreis moesten we wel op de transfer wachten die was vertraagd maar hebben de vlucht niet gemist :)

Belangrijkste van allemaal, ze waren echt serieus bijna 1000 euro goedkoper dan elders.

Voor mij is deze organisatie voor herhaling vatbaar.

Gesloten