betaal onder groot protest aan Lindorff en stuur daarna een aangetekende brief aan het volgende adres: KPN Consumentenmarkt
Postbus 2547, 3500 Gm Utrecht (telefonisch te bereiken onder 050-58227174) waarin je het hele verhaal doet, en dat je het (natuurlijk onterecht ) betaalde bedrag terug wenst. Dit onder het dreigement dat je juridische stappen zal gaan ondernemen.
Ik ben voor mijn ouders (zie topic Planet) ook al bezig geweest sinds het opzeggen begin oktober. Ook betalingsherrineringen, uiteindelijk opgeheven, maar toch naar Lindorff doorgestuurd. Trof daar overingens een redelijk persoon. Verhaal gedaan, had reeds aan Planet betaald en brief naar KPN gestuurd. Mijn ouders zijn op leeftijd en trekken dit hele verhaal niet meer, zodat ik het nu probeer op te lossen. Heb overigens niets van Lindorff meer gehoord.
Krijg gisteren een brief dat mijn klacht ontvangen is en dat mijn ouders geen goede serice van planet hebben gehad.
Ze hebben het gehele bedrag vergoed met de kosten voor aangetekend versturen en sluiten nu het dossier.
HEt lukt, maar je hebt een lange adem nodig
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vereniging van gedupeerden Planet Internet?
Re: Vereniging van gedupeerden Planet Internet?
In respons Emro:
Beste Emro, ik denk ik zet gewoon een kopie van mijn tweede brief naar Lindorff neer. Ook daar blijken brieven die niet aangetekend zijn verzonden in een "gat" te verdwijnen.
Tip dus: brieven naar Lindorff (helaas) ook aangetekend verzenden.
Heb op 14 april (toen op mijn tweede brief geen reactie van Lindorff kwam, nog eens gebeld en me werd gezegd dat mijn schrijven aan de klant (KPN) is verzonden en Lindorff op een reactie van KPN wacht. Tot heden (6 mei) heb ik nog geen respons van Lindorff gehad.
--------
Tweede brief aan Lindorff B.V.:
AANGETEKENED VERZONDEN
[naam en adres verwijderd]
9 april 2008
Lindorff B.V.
Betreft: Dossiernummer xxx
Geachte heer/mevrouw,
Met betrekking tot uw aanmaning van 7 april 2008 het volgende:
Behalve deze aanmaning heb ik één schrijven (27 maart 2008) van u ontvangen. Op de dag van ontvangst, 28 maart 2008, heb ik meteen telefonisch contact met u opgenomen en verklaart dat de vordering van Planet Internet en/of KPN B.V. onjuist is en heb verder te kennen gegeven dat ik u een schrijven met bijlagen/bewijzen van het einde van de relatie zal toezenden.
Op 2 april 2008 ontving ik tot mijn verbazing een telefoontje van uw kantoor, “dat er een aanmaning zal komen”. Ik heb deze dame uitgelegd dat ik reeds op 31 maart 2008 een schrijven aan u heb verzonden en kreeg te horen “dat het misschien nog niet is verwerkt”.
Gisteren ontving ik een aanmaning van 7 april 2008. Vandaag heb ik telefonisch contact me u opgenomen en krijg tot mijn nog grotere verbazing te horen, “dat mijn brief niet is ontvangen”.
U zult begrijpen dat ik het “verdwijnen” van een A5 enveloppe met 8 pagina’s, verzonden op maandag, 31 maart 2008, aan uw adres Postbus 100, 8000 AC Zwolle, uitermate merkwaardig en verdacht acht. Tot nu toe was me deze praktijk alleen van Planet Internet bekend.
Hoe dan ook, bijliggend zend ik u de kopie van mijn schrijven van 31 maart 2008, opnieuw met bijlagen, en ga ervan uit dat u deze, nu aangetekend verzonden brief met bijlagen nu wel ontvangt.
Voor alle duidelijkheid, de door u genoemde vordering betreft een – ook door tal van Planet Internet medewerkers geconstateerde – abusievelijk tweede opgemaakte klantnummer, en dan nog eens over een periode na beëindiging van mijn relatie met Planet Internet; zulks herhaaldelijk mondelings en ook schriftelijk bevestigt door medewerkers van Planet Internet en KPN – zie samenvatting en bijlagen).
Zoals reeds aangegeven in mijn schrijven van 31 maart 2008 ben ik in het bezit van kopieën van elke brief en klacht genoemd in de “Samenvatting”, en zal u deze op verzoek toezenden.
Ik verzoek u me zo spoedig mogelijk – niet later dan 14 april 2008 – bericht te geven dat deze vordering nietig is verklaard. Zo niet, zal ik juridische stappen ondernemen.
Hoogachtend
xxx
Bijlage 1: Brief aan Lindorff B.V. van 31 maart 2008 (zogenoemd niet door Lindorff ontvangen)
Bijlage 2: Samenvatting (6 pagina’s)
Bijlage 3: Brief Planet Internet van 3 januari 2007 (beëindiging relatie)
Bijlage 4: Brief KPN van 8 januari 2007 (bevestiging overstap naar andere ISP)
Bijlage 5: Bevestiging overstap [andere ISP] van 5 januari 2007
-----------------------------
Iemand schreef ergens dat alles nu zo 'gewoon' is geworden dat zelfs TROS RADAR daar geen aandacht aan meer besteed. (Ik zelf heb aan TROS RADAR geschreven met een hulpkreet).
Het betalen "onder protest" - zoals voorgesteld door iemand hier - is absoluut geen optie. Planet Internet is me in zo ver tegemoet gekomen, dat het bedrag inmiddels op rond € 360 zit en ik nu - afhankelijk van de reactie van Lindorff/KPN - wel rechtshulp of juridische hulp ga inschakelen.
Nooit en nimmer zal ik na bijna 2 jaar terreur, stress en onkosten een onterechte vordering betalen. Mijn hart gaat uit naar al die mensen die geen correspondentie bijhielden en zich puur met telefonische toezeggingen moeten redden.
En weer sluit ik dit verhaal met de dringende vraag of zich misschien iemand van de afgevaardigden in ons Kamer met deze multinational wil bemoeien, de op grote schaal klanten dupeert.
Beste Emro, ik denk ik zet gewoon een kopie van mijn tweede brief naar Lindorff neer. Ook daar blijken brieven die niet aangetekend zijn verzonden in een "gat" te verdwijnen.
Tip dus: brieven naar Lindorff (helaas) ook aangetekend verzenden.
Heb op 14 april (toen op mijn tweede brief geen reactie van Lindorff kwam, nog eens gebeld en me werd gezegd dat mijn schrijven aan de klant (KPN) is verzonden en Lindorff op een reactie van KPN wacht. Tot heden (6 mei) heb ik nog geen respons van Lindorff gehad.
--------
Tweede brief aan Lindorff B.V.:
AANGETEKENED VERZONDEN
[naam en adres verwijderd]
9 april 2008
Lindorff B.V.
Betreft: Dossiernummer xxx
Geachte heer/mevrouw,
Met betrekking tot uw aanmaning van 7 april 2008 het volgende:
Behalve deze aanmaning heb ik één schrijven (27 maart 2008) van u ontvangen. Op de dag van ontvangst, 28 maart 2008, heb ik meteen telefonisch contact met u opgenomen en verklaart dat de vordering van Planet Internet en/of KPN B.V. onjuist is en heb verder te kennen gegeven dat ik u een schrijven met bijlagen/bewijzen van het einde van de relatie zal toezenden.
Op 2 april 2008 ontving ik tot mijn verbazing een telefoontje van uw kantoor, “dat er een aanmaning zal komen”. Ik heb deze dame uitgelegd dat ik reeds op 31 maart 2008 een schrijven aan u heb verzonden en kreeg te horen “dat het misschien nog niet is verwerkt”.
Gisteren ontving ik een aanmaning van 7 april 2008. Vandaag heb ik telefonisch contact me u opgenomen en krijg tot mijn nog grotere verbazing te horen, “dat mijn brief niet is ontvangen”.
U zult begrijpen dat ik het “verdwijnen” van een A5 enveloppe met 8 pagina’s, verzonden op maandag, 31 maart 2008, aan uw adres Postbus 100, 8000 AC Zwolle, uitermate merkwaardig en verdacht acht. Tot nu toe was me deze praktijk alleen van Planet Internet bekend.
Hoe dan ook, bijliggend zend ik u de kopie van mijn schrijven van 31 maart 2008, opnieuw met bijlagen, en ga ervan uit dat u deze, nu aangetekend verzonden brief met bijlagen nu wel ontvangt.
Voor alle duidelijkheid, de door u genoemde vordering betreft een – ook door tal van Planet Internet medewerkers geconstateerde – abusievelijk tweede opgemaakte klantnummer, en dan nog eens over een periode na beëindiging van mijn relatie met Planet Internet; zulks herhaaldelijk mondelings en ook schriftelijk bevestigt door medewerkers van Planet Internet en KPN – zie samenvatting en bijlagen).
Zoals reeds aangegeven in mijn schrijven van 31 maart 2008 ben ik in het bezit van kopieën van elke brief en klacht genoemd in de “Samenvatting”, en zal u deze op verzoek toezenden.
Ik verzoek u me zo spoedig mogelijk – niet later dan 14 april 2008 – bericht te geven dat deze vordering nietig is verklaard. Zo niet, zal ik juridische stappen ondernemen.
Hoogachtend
xxx
Bijlage 1: Brief aan Lindorff B.V. van 31 maart 2008 (zogenoemd niet door Lindorff ontvangen)
Bijlage 2: Samenvatting (6 pagina’s)
Bijlage 3: Brief Planet Internet van 3 januari 2007 (beëindiging relatie)
Bijlage 4: Brief KPN van 8 januari 2007 (bevestiging overstap naar andere ISP)
Bijlage 5: Bevestiging overstap [andere ISP] van 5 januari 2007
-----------------------------
Iemand schreef ergens dat alles nu zo 'gewoon' is geworden dat zelfs TROS RADAR daar geen aandacht aan meer besteed. (Ik zelf heb aan TROS RADAR geschreven met een hulpkreet).
Het betalen "onder protest" - zoals voorgesteld door iemand hier - is absoluut geen optie. Planet Internet is me in zo ver tegemoet gekomen, dat het bedrag inmiddels op rond € 360 zit en ik nu - afhankelijk van de reactie van Lindorff/KPN - wel rechtshulp of juridische hulp ga inschakelen.
Nooit en nimmer zal ik na bijna 2 jaar terreur, stress en onkosten een onterechte vordering betalen. Mijn hart gaat uit naar al die mensen die geen correspondentie bijhielden en zich puur met telefonische toezeggingen moeten redden.
En weer sluit ik dit verhaal met de dringende vraag of zich misschien iemand van de afgevaardigden in ons Kamer met deze multinational wil bemoeien, de op grote schaal klanten dupeert.