Die prijswijzigingen ga ik nog steeds even over bellen, ben ik gisteren vergeten. Er is me (over de apparatuur) wel mondeling toegezegd dat nieuwere modellen zonder meerprijs geleverd worden.
Niet om vervelend te doen, maar schriftelijk staat er wat anders.
We gaan er maar van uit dat het goed afloopt.
De meeste "klachten" van Ben liggen in het verkooptraject, en daar bent u tevreden over.
@rayke: Ik zal binnenkort Lionstone eens bellen, daar schijnt het blad vandaan te moeten komen. Zal een blad aan één stuk een meerprijs opleveren? En is er een soort blad waarmee we meer kans maken op een lang stuk?
Hoe zit het eigenlijk met de kwaliteit van Nero Profondo? Is die altijd hetzelfde?
Is de prijs van een blad bij een steenhouwer vergelijkbaar met die van een bladenfabrikant?
@ zelfstandigste: Ben over het verkooptraject inderdaad tevreden en ik heb ook nog nergens gelezen over problemen of een hogere prijs bij afroep. Maar ik ga er zeker even over bellen en dan laat ik het antwoord wel weten.
Inderdaad de eerste positive woorden op dit forum voor oom Ben....
Maar nu net de meest negatieve zaken heb je mooi omzeilt inderdaad.
A) ze sluiten niets aan--> zelf een loodgieter zoeken en
B) je moet betalen bij de chauffeur omdat je zelf gaat plaatsten.
Laat je alles bij oom Ben uitvoeren moet je dus wel zelf aansluiten en betalen voor plaatsing.
Daar kan ik dus niet mee leven.
Je krijgt een enorme berg kartonnen dozen op de stoep met allerhande apparatuur ( die nog redelijk snel te controleren zijn ) en een berg hout in karton die je onmogelijk kunt controleren bij aflevering.
Op die dozen staan trouwens allerlei misterieuze code's.
Daarom... pas betalen namontage !!
En das niet mogelijk bij oom ben.....
Op die dozen staan trouwens allerlei misterieuze code's.
Op alle dozen staan gewoon de bestelcodes, dus ik weet niet wat er niet te controleren valt....
Maar iemand die kan lezen zal hier geen moeite mee hebben. Je moet even kijken welke code van de kast is, maar dat is terug te vinden op de specificatie en dat zal bij DMG zaken niet anders zijn.
De meeste granietverwerkers hebben de beschikking over vrije maat platen graniet. Deze hebben meestal een afmeting van 140x270cm. Dit zijn ruwe zaagmaten. Deze worden schoongesneden.
Daarom zijn de meeste werkbladen niet langer dan 260cm.
Langere lengten kunnen in sommige kleuren wel geleverd worden maar hebben dan vaak een langere levertijd (uit India bijvoorbeeld) en zijn door de hogere transportkosten meestal ook behoorlijk duurder.
Op dit moment is het wel gunstig want in deze periode liggen de tarieven voor een container laag. (scheelt 30% met januari).
Nero profondo komt uit India. Maar ook Shanxi black uit China wordt wel eens als Nero Profodo verkocht. De poreusiteit van beide is vrijwel gelijk.
een blad bij een steenhouwer is vaak wat goedkoper dan via een bladenfabrikant alleen moet je bij een steenhouwer vaak eerst de spoelbak zelf aanleveren en de bladtekening zelf maken.
@ Hark: Het kiezen voor onze eigen monteurs (vader loodgieter, zoon electricien) heeft ook te maken met de installatie die nog moet worden aangepast. Maar inderdaad vond ik het ook niet handig dat je bij de monteur van Mandemakers dan alsnog iemand moet laten komen om alles aan te sluiten.
We zijn van plan om de monteur ook te vragen om de bestelling na te kijken bij het uitladen. Ze plaatsen doorgaans keukens van Hacker, dus ze weten wel wat er bij moet zitten.
Die kartonnen dozen, ach, daar komen we vast wel vanaf. Daar maak ik me niet zo druk om.
@ Chol: Ik ga er inderdaad van uit dat het wel te controleren is. En anders doet die chauffeur wat langer over zijn ronde...
@ Rayke: Dank voor de info! Vandaag nog niet gebeld. Ben wel in Kaatsheuvel geweest, maar dan in de Efteling! Morgen weer een dag...
Bij mij in de buurt zit Vasto (in Papendrecht), dat is volgens mij een steenhouwer. Die verkopen alleen geen blad aan een consument wanneer die een keuken in een winkel heeft gekocht. Is dat gebruikelijk?
Een vriend heeft zelf een keuken gebouwd en die kon daar wel kopen. Die kon ook zijn eigen blad uitzoeken!
Dankje Zelfstandigste,
Ben zelf nog niet bij Vasto geweest, dat heb ik meer van horen zeggen. Maar ik ga er nog even van uit dat het bij Mandemakers gewoon gaat lukken, tot nu toe hebben ze me nog neit teleurgesteld.
Toch bedankt voor de tip, ik hou hem zeker in gedachten! Groetjes,
Mini7
Zojuist nog even uitgebreid met Ben van Mandemakers gebeld (Ben Willems dus, onze verkoper) Hij heeft me verzekerd dat wanneer wij geen wijzigingen aanbrengen de prijs gewoon blijft zoals we hebben afgesproken. Wanneer van Mandemakers uit wijzigingen worden aangebracht, bijvoorbeeld omdat en model van de inbouwapparatuur niet meer geleverd kan worden, dan wordt het opvolgende model geleverd zonder meerprijs. Dat zit dus wel snor!
Over het blad kan hij helaas nog geen belofte doen, pas wanneer we gaan afroepen kan hij navragen of de fabriek het langere blad kan leveren. Dat blijft dus even afwachten
Net terug van het afroepen van de keuken. Het was een beetje spannend, want we hebben besloten om het werkblad (bijna 25% van de offerte) niet af te nemen. De leverancier van onze vloer (Vasto) kan het werkblad ook leveren en daar heb ik de garantie dat er geen naad in het lange stuk komt.
Gelukkig deed de verkoper daar totaal niet moeilijk over. Je mag 25% van de offerte laten vallen en dat kon dus zonder problemen.
Ik had nog een paar wijzigingen in de aparatuur (gas ipv inductie, grotere afzuigkap en toch maar een wateraansluiting aan de koffiemaker) en die zijn allemaal keurig netto/netto verrekend. Daarvoor werden de prijzen uit de nieuwe boeken gebruikt. Voor het werkblad werd overigens wel de oude prijs verrekend, maar daar kon ik ook wel inkomen.
Nog even naar de kleuren gekeken, mooie greep uitgekozen en diep nagedacht over de plinten (toch maar gewoon in de kleur van de keuken)
Het was weer even dik twee uur werk, maar ik weet nu zeker dat we precies hebben wat we willen.
Alles bij elkaar ben ik meer dan dik tevreden. Levering week 27, dan horen jullie weer van mij!
Hartelijke groet,
Mini7
P.S.: Het topic heet 'goede ervaring in Kaatsheuvel', maar omdat 'mijn' verkoper is verhuisd naar Barendrecht loopt mijn bestelling nu daar.
Ik had nog een paar wijzigingen in de aparatuur (gas ipv inductie, grotere afzuigkap en toch maar een wateraansluiting aan de koffiemaker) en die zijn allemaal keurig netto/netto verrekend. Daarvoor werden de prijzen uit de nieuwe boeken gebruikt. Voor het werkblad werd overigens wel de oude prijs verrekend, maar daar kon ik ook wel inkomen.
Prijzen uit het boek zijn geen netto prijzen, maar dus juist de bruto adviesprijzen. Willen ze het dus echt netjes doen, moet daar nog een behoorlijke korting van af!
Ik heb het denk ik niet duidelijk uitgelegd. Toen we de keuken vorig jaar uitzochten hebben we voor de apparatuur een kortingspercentage afgesproken. De apparaten die niet gewijzigd zijn hebben we nu voor de prijs van toen. De apparaten die op ons eigen initiatief veranderd zijn zijn met het zelfde kortingspercentage, maar met de prijzen uit het nieuwe boek, verrekend.
zie ik nu goed dat je een keuken besteld een jaar voordat je die geleverd wilt hebben?
Wat er in de tussentijd allemaal had kunnen gebeuren, prijserosie, betere apperatuur, andere inzichten; misschien wel een credietcrisis waardoor de prijzen 20% lager uit zouden vallen.
waarom zo vroeg besteld?
en offtopic: als mini je eerste auto was, wat is de huidige? (tja beetje veel nieuwsgierig ben ik wel maar voel niet verplicht dit te antwoorden)
We hebben inderdaad de keuken al een jaar geleden besteld. Om het leidingwerk in de bouw te laten aanpassen hadden we een goede gemaatvoerde tekening nodig. We hebben zeer uitgebreid onderzoek gedaan en we konden voor een goede prijs kopen. Bovendien mochten we bij het afroepen alles nog veranderen (voor tenminste 75% van het offertebedrag) Een keuken hebben we toch nodig en in april vorig jaar was er ook nog geen kredietcrisis.
Dat leidingwerk bleek in de bouw trouwens schreeuwend duur en we hebben er voor gekozen om alleen de dingen te laten doen die achteraf lastig zouden zijn. Toen we gisteren met de monteurs in de keuken gingen kijken bleek toch alles aangepast te zijn! Kennelijk heeft de bouwer zijn administratie niet helemaal op orde Dat is dus een mazzeltje!
Hartelijke groet,
Mini7
Oh en ik rijd nu niet zo'n spannende auto meer hoor! Gewoon een zeer praktische Honda Jazz...