LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Mightylord
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 mar 2008 12:43

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door Mightylord »

Vervelende verhalen, meen ik oprecht.

Bij mij is alles goedgekomen, echter moet ik de laatste 10% nog betalen.
Hij komt dit contant ophalen, ik mag dit niet overmaken op zijn rekening.

Waarschijnlijk zijn ze echt failliet, ik moet voor mijzelf nog maar bepalen of ik dit wel moet gaan doen. Krijg wel een kwitantie, ik heb ontzettend geluk gehad dat ze alles wel hebben geplaatst....

Nad&Sam
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mei 2008 14:18

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door Nad&Sam »

migty.......

He vriend als je weet waneer bram van der velde langskomt om die 10% op te halen laat mij dit dan a.u.b weten .
IK zal het zeer op prijs stellen.
Met hele vriendelijke groet .

klaas 12
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jan 2008 16:06

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door klaas 12 »

Mightylord

Geachte Mightylord,

Ik zou hem maar niets meer betalen dan heb je ook nog iets achter de hand als er wel iets mis mee is dan kun je het daar van betalen. U heeft geen garantie meer bij laweto kozijnen dus de montage garantie is ook vervallen. Indien u toch van plan bent om te gaan betalen laat het ons dan ook even weten we krijgen nog een hoop geld van deze meneer van der Velde.

En weet je wat ik het ergste vind dat is je eigen dochter van net 18 jaar met een bedrijf opzadelt en dan zelf met de noorder zon vertrekken. Dit heeft hij gedaan om
dat hij zelf geen bedrijf op zijn naam kon krijgen, omdat hij al eerder failliet is gegaan.
Ik hoop dat ik jullie eerst genoeg meegedeeld.

Mightylord
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 mar 2008 12:43

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door Mightylord »

Ik ga voorlopig niet contant betalen, ook realiseer ik mij dat er geen garantie meer op de montage zit. Het is echter niet fair om niet over te gaan tot betalen, dat doe ik zeker wel. Alleen officieel via het banknummer wat bij het KVK staat geregistreerd. Tenzij aannemelijk kan worden gemaakt door de eigenaar dat een contante betaling noodzakelijk is. Het verzoek aan mijn kant om dit telefonisch uit te leggen, echter heb ik nog geen belletje gehad. Verder heb ik nog van niemand gehoord dat het bedrijf officieel failliet is verklaard.

Wel heb ik begrepen, dat een voormalig medewerker ( theo refereerde er al aan, ''iemand die gedupeerde wil helpen'' ) het leven van Laweto kozijnen zuur maakt. Onder ander door ongefundeerde uitspraken te plaatsen op dit forum en andere zaken van laster. Hierdoor is het onduidelijk wat de status van het bedrijf is.

Wel is het opmerkelijk dat ik het geld niet giraal mag overmaken.

Broekema9
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jun 2008 18:12

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door Broekema9 »

Wie weet Laweto of Bas v.d. Velde te vinden?

Tevergeefs probeer ik hen te bereiken: 1000 x bellen, 10 x mailen, almaar geen antwoord. Bovendien: een aangetekende brief retour. Toch is het bedrijf nog niet faiilliet verklaard, dus wie weet hen op te sporen?

Laweto heeft bij mij een kozijn geplaatst: IN DE TUIN.
Tja, mij is dezelfde ellende overkomen als vele anderen, dat besef ik nu wel.

Ik loof een vette beloning uit voor degene die mij Laweto bezorgd!
Dood of levend.

Mightylord
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 mar 2008 12:43

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door Mightylord »

Dood of levend, beperk je liever tot de feiten. Probeer het anders te regelen via een medewerker van Laweto. Het bedrijf is gewoon telefonisch te bereiken, wat je zegt klopt gewoon niet....

Broekema9
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jun 2008 18:12

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door Broekema9 »

Telefonisch te bereiken?
Ik zou willen dat het waar was, maar helaas!
Ook sms, mails en brieven werken almaar niet......
Dus een andere oplossing? Wie ben je dat je nog denkt dat er een andere oplossing mogelijk is?

Mightylord
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 mar 2008 12:43

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door Mightylord »

Omdat ik een contactpersoon heb....

Broekema9
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jun 2008 18:12

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door Broekema9 »

Ja Mighty, inmiddels heb ik ook een contactpersoon, desbetreffende advocaat te Winschoten ...gelegen vlak bij de winkelstraat... en zelfs een huisadres van de hoofdbestuurder die zichzelf ontslagen heeft, maar via deze site heb je daar even niets aan.

richie64
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jun 2008 19:13

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door richie64 »

--------------------------------------------------------------------------------

wij zijn klant van laweto kozijnen en benaderd door het bedrijf g en b van bierman en veltman.

maar we kunnen niets vinden op de Kvk. heeft iemand meer informatie over dit bedrijf .

Mightylord
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 mar 2008 12:43

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door Mightylord »

Gerard Bierman is sowieso bad news, die man heeft voor gesteld om voor klanten die gedupeerd zijn iets te doen. Vervolgens gaat hij voor een con bedrijf werken en probeert hij Laweto kozijnen klanten afhandig te maken.

Laweto kozijnen bereid een rechtzaak voor tegen dhr Bierman omdat hij hem zwart probeert te maken en dreigementen uit in de richting van de eigenaar van Laweto. Het is zo louche als het maar kan.....Veel succes met je beslissing :)

Ik wacht nog steeds op het belletje van de eigenaar van Laweto, tot op heden niet gebeld. Contante betaling doe ik niet zo maar aan...

esjo
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 mar 2006 16:03

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door esjo »

Zeg Mightylord,
Wanneer je toch zo'n goed contact hebt met Bram van de Velde, vraag dan eens of hij nog van plan is om mijn vakantiegeld over te maken, plus resterend loon. Bovendien wacht ik nog steeds op loonstroken van een aantal maanden.

Mightylord
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 mar 2008 12:43

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door Mightylord »

Wat heb ik daarover te melden? Ik geef alleen aan dat situatie nogal vreemd in elkaar steekt. Wat ik probeer aan te geven is dat Laweto beweert dat ze door een oud medewerker worden bedreigd. Dit wordt aangegeven door de persoon die mijn kozijnen heeft geplaatst. Hem vertrouw ik 100%, geen twijfel over mogelijk.

Het is verder mijn zaak ook niet en wil mij er niet mee bemoeien. Het enige dat rest is dat ik niet bedragen contant voldoe. Ik heb nogmaals aan de jongen gevraagd die mijn kozijnen heeft geplaatst, de eigenaar contact met mij op te laten nemen. Tot op heden zonder resultaat.

Verder heb vermoed ik dat het bedrijf nu failliet is, heeft iemand de bevestiging?

norman
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 jun 2008 20:47

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door norman »

ik denk dat je altijd moet betalen, zelfs als het failliet is, want dan komt de curator het el halen, maar als het bedrijf het contant komt ophalen is natuurlijk vreemd, je zult toch wel een factuur hebben gehad dan kun je het gewoon overmaken toch, bij jou is alles goed gegaan en je kunt geen geld gaan vasthouden omdatje in de toekomst misschien geen garante meer hebt omdat het bedrijf er niet meer is.

ZAPATA
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jun 2008 07:53

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door ZAPATA »

ik heb een redelijk idee waar Meneer uithangt. Heb ook gegevens waaruit men zijn huidige adres, in duitsland kan halen. Theo in dit forum is trouwens v.d. Velde. Zijn inschrijving in het gba was (is?) Balk. Maar daar woont hij volgens mij niet. Heb de info aangeboden aan de kumij, maar geen reactie ontvangen. Het bedrijf dat hij de laaste keer dat ik hem trof op poten probeerde te zetten heette goldwin. Het rijtje inschrijvingen van de kvk dat ik op dit forum aantrof klopt.

richie64
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jun 2008 19:13

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door richie64 »

hallo,

wij hebben wat onderzoek gedaan ivm gerard bierman. hij heeft geen vast woon of verblijfplaats. nergens is een registratie te vinden van zijn bedrijf of voor wie hij zogenaamd werkt.

wel is duidelijk dat hij geld wil incasseren bij laweto's klanten. hij heeft laweto slecht gemaakt de orders gestolen en probeert nu het geld te incasseren terwijl hij faiiliet is.

hij kan geen zaak meer op zijn naam nemen.

wij denken dat mensen die iets willen bij de heer bierman moeten zijn. houd er rekening mee dat dit een zeer gevaarllijke, geraffineerde man is. die nergens voor terug deinst. geld wil hij verder niets.

succes allemaal.

richie64
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jun 2008 19:13

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door richie64 »

Hallo,

Ik heb nog 1 waarschuwing voor iedereen , als je zaken wil doen met Bierman, vraag hem dan zijn vaste woon - en verblijfplaats, in Meppel daar woont hij zeker niet, maar in Bunde in Duitsland ( net over de grens bij groningen ).......... is dat niet vreemd!!!!!!!!!!!

En wie is de werkelijke eigenaar van het bedrijf waar hij voor werkt !!!
Kijk het na en vraag het hem............hij kan het niet zijn....
Vraag of hij een uittreksel van de KVK heeft..............!!!

Het bedrijf zogezegd heet G & B kozijnen, nergens te vinden!!!!!!!!!!

esjo
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 mar 2006 16:03

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door esjo »

Doe eens even normaal zeg. Ik ben een collega geweest van Gerard. Hij was degene die er voor zorgde dat er orders binnenkwamen. Toen hij er dan ook achter kwam dat er alleen maar ellende van kwam, kon hij dat niet meer verkopen naar de klanten en is hij gestopt bij Laweto.

Wat hij nu doet weet ik niet, maar als hij benadeelde van Laweto aanbiedt om te helpen dan doet hij dat niet om de boel nog verder de soep in te laten lopen. Dat kan ik mij echt niet voorstellen.

Laten we het huisje bij de schuur laten . Bram van de Velde is hier degeen die mensen niet geleverd heeft en mij mijn vakantie geld en deel salaris niet uitbetaald. Bram is degene die her en der schulden heeft lopen waar hij dus voor weggelopen is.
Hij heeft eerder een keukenbedrijf gehad, wat ook failliet is. Ik heb hem als baas gehad en ik kan me daar wel wat bij voorstellen.

esjo
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 mar 2006 16:03

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door esjo »

Richie = Bram van de Velde.
Mooi dan heb je ook mijn bericht gelezen over vakantie geld. Maak je dat nog even over Bram, of moet ik zeggen Richie

richie64
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jun 2008 19:13

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door richie64 »

Zo Esjo,

Je heb daar ook gewerkt, dat bevestigd jij

Ik vind dit na trappen via het verkeerde media !!!!!!!!!!!!!!

Dus jij speelt jij onder 1 hoedje met Bierman !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zo te zien wel, dus jij wordt er ook beter van

Wat erg voor alle klanten van Laweto die zijn nu de dupe van jullie praktijken

Ik heb verleden week nog met een monteur gesproken, die zei dat het hem veel pijn doet wat er allemaal gebeurd is maar hij kan ook niks meer doen en hij gaf mij aan dat dit door de handels wijze is van Bierman en Veltman.

Ben jij niet Veltman !!!!!!!!!!!!!

Gesloten