LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Weer lekker in je vel zonder het slikken van anti-depressiva

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
spirit

Re: Weer lekker in je vel zonder het slikken van anti-depressiva

Ongelezen bericht door spirit »

Ben nu een jaar van de Seroxat af na 8 jaar slikken. De eerste jaren hielp het, maar daarna werd ik steeds depressiever en suicidaler, was steeds misselijk van een droge mond en was ruim 10 kg aangekomen. Dat gewicht was er binnen een half jaar zomaar af, terwijl ik 8 jaar lang gelijnd had. Daarvoor was ik levenslang slank. Was een maan doodziek toen ik ermee begon en ook tijdens afbouwen. Kon soms niet op mijn benen staan van spierslapte wn duizeligheid, klappertanden , koude rillingen. Ik leek met een junkie die cold-turkye afkickte.
Ben nu een jaar aan het zoeken naar natuurlijke alternatieven. Slik oxazepam (ook vergif) en St. Janskruid, maar daar merk ik niet veel van. Heb een tijdje Bach Bloesem Rescue remedies gebruikt, niets gemerkt. Men zegt dat het wek helpt voor lichte gevallen, maar niet voor zwaar depressieve mensen. Heb Reiki gedaan, hypnotherapie etc. etc. Het enige waar ik baat bij had was DRU-yoga of Chi Gung of Tai Chi.
Speciale oefeningen wekken hormonen op en maken je gezonder.
DRU-yoga (zie site : Life Foundation.com) wordt gebruikt om getraumatiseerde oorlogskinderen en slachtoffers weer normaal te krijgen, ook voor gehandicapten en chronisch zieken (zoals ik).
Punt is wel dat je het regelmatig moet doen.
Evenals mediteren. Het werkt geweldig, maar het kost zoveel zelfdicipline. In een groep gaat het ook beter, omdat de energieen dan worden versterkt.
Verder zoek ik nog steeds en zoek het nu in lichaamswerk of zo om van mijn angst en paniekaanvallen af te komen.
Mijn psycholoog zegt dat het allemaal een kwestie is van positief denken. Dat zal wel, maar breng het maar op als je depri bent!.
Koop dus geen dure rotzooi als Satiete, maar gewoon Hypericum oftewel St. Janskruid.
Groetjes Spirit

Vera Verhagen

Ongelezen bericht door Vera Verhagen »

Gast uit Zwolle,
Waar blijf je nu met een deugdelijke analyse van satiete. We moeten toch niet gaan zingen: 'Het blijft stil aan de overkant'.

Imken

Ongelezen bericht door Imken »

Vera,
Zullen we alvast maar gaan zingen?
:lol: :lol: :lol:

Vera Verhagen

Ongelezen bericht door Vera Verhagen »

Imken,
Laten we dat doen. Dan kan dit forum in ieder geval muziekaal worden afgesloten want van dit opwekkende lied wordt iedereen vanzelf weer vrolijk.

:lol: :lol: :lol: :!:

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Je kunt dan beter Sero-Care nemen Dat is bijna het zelfde alleen de prijs is 4x minder. 18.95 voor 75 tableten.
Of neem Kira-Forte is een sterkere Sint Jans kruid. Zeker als je een milde depresie heb zal ie zeker beter helpen.
Kira forte kost ook 18.95 voor 60 tabletten.
Dan heb je ook Rhodiola Complex. Het helpt echt,maar bij de meeste internet sites is het een nogal commercieel geschreven. Het zou helepn tegen kanker dat geloof ik niet. Wel heeft het bij mij goed geholpen. Ik ben me echt veel beter gaan voelen. Maar met Kira Forte vind ik dat het beter helpt. Kira Forte kun je bij de drogist kopen.
Natuurmiddelen zijn zeker niet aan te raden bij een ZWARE DEPRESSIE. Daar zul je dus echt een chemische A.D. moeten gebruiekn.

Martinehh

Ongelezen bericht door Martinehh »

Goedenavond,

Ik zie dat het een tijdje geleden is dat de laatste reactie geplaatst is, maar graag zou ik toch even mijn bevindingen hier willen vertellen.

Ik zit al een klein jaartje niet lekker in mn vel en heb dus te maken gehad met een lichte depressie. Ik wilde het liefst geen medicijnen en ben dus begonnen met de Hyperiforce van Dr A. Vogel. Ik heb dit een paar maand gebruikt en merkte weinig vooruitzicht in mijn depressieve gevoelens.

Op aanraden van een collega ben ik Satiete gaan gebruiken (ze had zelf nog wat tabletten over zodat ik het kon gaan testen). Aangezien er nog maar 9 tabletjes waren ben ik maar 1 tablet per dag gaan gebruiken, en ik moet eerlijk zeggen dat ik meer baat bij het gebruik van Satiete heb dan van de Hyperiforce.

Van de hyperiforce kreeg ik brandende ogen en van de Satiete heb ik geen last gehad van bijwerkingen. Wellicht is het toeval geweest dat ik me opeens beter ben gaan voelen, daarom ga ik nu weer een tijdje de Hyperiforce gebruiken en dan zien of de Satiete inderdaad doet wat beloofd wordt.

Jullie zeggen dat de Satiete net zo goed is als de Sint Janskruid van de Kruidvat, maar dit kan ik niet helemaal geloven. Er zit niks voor niks prijsverschil in en ik weet wel zeker dat er in de Satiete een hoger gehalte Sint Janskruid en andere stofjes zit die een lichte depressie wat onderdrukken.

Jullie horen de volgende maand weer van mij of Satiete inderdaad beter haar werk doet of dat het toeval is geweest.

Groetjes!

justme360

Ongelezen bericht door justme360 »

ik zelf ben aan het afbouwen met cipramil, dus ik hoor graag, of je verschil merkt als je satiene gebruikt.
groetjes

veraheymans

Ongelezen bericht door veraheymans »

hoe gaat het afbouwen bij jou? ik gebruik citalopram maar bij mij is het veel te snel gegaan. de eerste weken gingen goed, dus ik dacht lekker. na 7 weken lig ik weer plat, veel huilen en denken. ik ga dus weer iets omhoog. ging van 20 naar 10 mg en nu weer even 15 mg proberen kijken of dat genoeg is om er weer bovenop te komen.

ik baal ervan. wilde van die rommel af. het helpt wel want heb het een jaar gebruikt, maar heeft ook bijwerkingen en ik heb een kinderwens. dus als iets anders minder schadelijk voor het kind is zou dat natuurlijk mooi zijn

gr vera

justme360

Ongelezen bericht door justme360 »

hoi vera, het afbouwen is moeilijk, maar ik heb besloten, dat ik echt helemaal zonder cipramil verder ga. sinds vanavond 3 druppels cipramil, elke week een druppel minder. maar ik ben afwezig, komt erg terug, net als met opbouwen. en moe zijn , komt nu ook erg terug, nu ik een aantal weken aan het afbouwen ben, maar ik hou vol, wil gewoon zonder. mijn motivatie om zonder verder te gaan is, dat je toch ooit door die afbouw periode heen moet en ten tweede , mijn angst is met cipramil 15 mg, ook niet volledig weg. ik baal van die afgevlakte gevoelens en van dat afwezige gevoel.
groetjes weer , tan

veraheymans

ik was laatst bij de apotheek en daar had ik ook even naar de drupels gevraagd. daarmee kan je makkelijker langzaam afbouwen inderdaad. per 2 mg. een week ertussen is wel weinig, als je er een paar weken over doet dan raak je er langzamer aan gewend en kom je er misschien beter vanaf. Ik wilde ook van de medicijnen af maar doordat ik te snel af bouwde gaat het dus achteruit. misschien als ik elke maand bv met 2 mg omlaag zou gaan, of per 2 maanden dan ben ik er over een jaar ongeveer ervan af maar misschien blijf ik wel wat happier.
ben je nog maar 1 week bezig met afbouwen of al langer? hoeveel gebruik je nu nog?

james86

Ongelezen bericht door james86 »

hey beste mensen,

ik vraag mij erg af of iedereen last heeft van die afwezigheid en afgestompte gevoelens, want ik heb er namenlijk helemaal geen last van. Mijn emoties waren voor het slikken juist extreem aan het schommellen en de angsten + depri momenten rezen de pan uit. maar nu ik die dingen slik is alles stabiel en ik kan echt zekerweten nog lachen en huilen gaat ook prima hoor. Maar als je daadwerkelijk geen last van had erg schommelende emoties ofzo voor je aan de medicatie begon kan ik wel begrijpen datje wat afgevlakter word. Theoretisch gezien dan. maar ik heb er totaal geen last van.

ook lees ik verhalen over mensen die helemaal zonder willen en het troep vinden....tsjah, het is idd erg jammer. Maar 15 mg cipramil is ook wel heel erg weinig justme. Toen ik op een lagere dosis zat was ik ook net een zombie, maar ik slik nu 20 mg Escitalopram wat gelijk staat aan 40 mg cipramil en ik voel me 10 keer beter. En die erge bijwerkingen en terugvallen na het stoppen met de medicatie is een teken dat je het gewoon nog niet zonder kan. Zo vertelde mijn psychiater tenminste....misschien lult hij ook maar wat, alleen dat lijkt me wat onwaarschijnlijk. Maargoed, heel veel succes met het stoppen. Zonder medicatie is natuurlijk in ieder geval wel beter. sterkte ermee

veraheymans

ik voel me ook geen zombie hoor. Ja, de eerste twee weken als je door bijwerkingen heen gaat een beetje. Maar ik lachte eigenlijk zelfs meer dan daarvoor. Ik was eerst wel eens bang dat ik geen gevoel meer zou hebben, maar dat is totaal niet het geval. Ik gebruikte een jaar 20 mg citalopram, dat ging prima. Behalve dat ik last had van duizeligheid en hoofdpijn, maar dat kan ook komen door m'n burnout dus ik weet niet of het aan de medicatie ligt of niet.

au-379

Ongelezen bericht door au-379 »

Ik heb zelf een jaar of 10 lang antidepressiva geslikt.

Niet omdat ik er nou zoveel baat bij had, maar omdat ik het gevoel had dat dit de enige mogelijkheid was om mijn leven enigzins leefbaar te houden.

Deze overtuiging wordt in de wereld van de Psychiatrie ook hardnekkig in stand gehouden...

Ik ben 29 jaar oud en voor mij is heel duidelijk dat dit niet het soort leven is wat ik voor ogen heb.

Na de zoveelste teleurstelling in alles wat met de Psychiatrie te maken heeft heb ik besloten me eens te verdiepen in Alternatieve Behandelingen.
(Ondanks dat ik hier eerder nooit iets van wilde weten...)

Via Google kwam ik het begrip Bach Bloesem Therapie tegen, en op de een of andere manier raakte ik al vrij snel enthousiast.

Ik ben ermee gestart, en kan het nog steeds moeilijk geloven, maar na een paar dagen merkte ik al vooruitgang!

Dingen veranderen niet van de een op de andere dag, maar ik heb weer hoop en vertrouwen!

Bach-Bloesem kun je trouwens kopen bij de DA-Drogist e.d.

Ik heb er persoonlijk voor gekozen om dit onder begeleiding te doen van iemand die er verstand van heeft en mij kan adviseren.

(Nog een stuk goedkoper ook :D)

En ik ben inmiddels Zoloft-vrij!

jermen2

Ongelezen bericht door jermen2 »

Ook ik heb lang aan de seroxat gezeten, ik heb nu nog een splintertje doe ik nog een paar maanden en dan stop ik helemaal :D
Inderdaad gebruik ik ook bach rescue remedy voor als er een paniek aanval komt en ik ben nu onder behandeling van een goede psycholoog die de kernen aanpakt van de paniekaanvallen en me helpt er daardoor minder last van te hebben. Daarvoor bij psychiater, psychologen getzeten en die hadden zoiets van pappen en nathouden en maar medicijnen slikken tja zo kan je ze ook verdienen.
Ben blij dat ik er bijna vanaf ben voel me weer gewoon mens, kan weer huilen en ben weer een hele hoop afgevallen zonder er wat voor te doen :lol:

groetjes jermen

au-379

Ongelezen bericht door au-379 »

@ Jermen2

Goed om te horen!! :D

liesje58

Ongelezen bericht door liesje58 »

Heb ook goeie ervaringen met het product Satiete en koop het op marktplaats met 50 % korting, dat scheelt.

Gesloten