Zo is het precies Bor. Wegens veblijf in het buitenland voor mijn 65 ste was mijn aow toch al reeds gekortwiekt.
De inflatie in Thailand bedraagt momenteel bijna 7 %. Prijsstijgingen zijn aan de orde van de dag. De brandstofprijs is binnen 5 jaar tijd verdubbeld.
Mijn laatse aow heb ik op 17 April ontvangen. In de mening dat ik in Mei mijn vakantiegeld zou krijgen ben ik bij de tandarts het plaatsen van een relatief dure kroon met wortelkanaal behandeling aangegaan. Als ik van dit beslag geweten had was ik daar nog niet aan begonnen. Nu loop ik reeds meer dan twee maanden met een noodvulling.
Ik vind deze beslag legging zonder beslagvrije voet ronduit associaal en reken op het gezonde inzicht van de kantonrechter. Hopelijk gaat een en ander niet al te lang duren.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] beslaglegging op uitekring Nl en wonen in Belgie
Re: beslaglegging op uitekring Nl en wonen in Belgie
Dit is totaal geen straffen!!! Dit heet rechtvaardigheid, is het niet zo dat de vele mensen vertrekken uit Nederland i.v.m. het slechte politieke klimaat? Dit is dan zo`n staartje wat je er dan van meekrijgt. Je kan natuurlijk ook zelf besluiten als je vertrekt uit Nederland om je uitkering stop te laten zetten en ergens anders echt een ander leven te beginnen!Dit noem ik wel degelijk iemand "straffen" voor emigratie. Natuurlijk zijn er personen die misbruik maken van deze situatie, maar ik ben erop tegen migranten anders te behandelen voor het feit dat ze ergens anders willen wonen. Dat is iemands vrije keus en daar dient een overheid met zijn vingers vanaf te blijven!
Is de overheid ook geen vrije keus van ons???? Wij hebben deze overheid zo gekozen!vrije keus en daar dient een overheid met zijn vingers vanaf te blijven!
Ik wil hier graag nog op reageren:
Tegenwoordig zenden de sociale diensten spionen naar het buitenland om te controleren of een uitkeringstrekker geen vastgoed of anderszins in het buitenland bezit.
Kan iemand mij vertellen waarom er wel op het volledige pensioen in het buiteland gelegd kan worden zonder dat men zich in de levenssituatie van de buitenlandse,, schuldenaar,, verdiept heeft.
In mijn geval ( heb ik reeds gemeld ) is drie maanden geleden bij verrassing op mijn enige bron van inkomsten, het gehele aow + vakantiegeld + Detam pensioentje beslag gelegd. Vraag mij niet hoe ik tot op heden overleef. Heb geen geld om dringend medicijnen voor mijn oog af te halen, precies tijdens het beslag bevond ik mij in een tandheelkundige behandelingen. Deze heb ik niet af kunnen maken. Loop nu reeds drie en een halve maand met een pijnlijke noodvulling. Benzine voor mijn motor kan ik mij niet meer permiteren. Buren brengen mij soms eten.
Boven de 65 wordt je qua gezondheid meer kwetsbaar. Volgens de rechten van de mens heeft een ieder recht op behoorlijke medische verzorging. Met name de gemeente Rotterdam handelt op diverse punten in strijd met de rechten van de mens. Ik verkondig niet dat ik eventuele schulden niet wil betalen. Wat ik wel zeg is dat een Nederlander in het buitenland per definitie financieel niet beter af is dan een Nederlander in Nederland. Je kunt Nederland ook verlaten hebben vanwege de regeljes en de pietburgelijke kleindenkende mentaliteit en niet vanwege de $.
Verhuis ik echter morgen terug naar Nederland ( wat ik nu ook overweeg ) dan valt dezelfde schuld plotseling onder een beslagvrije voet, terwijl ik een en dezelfde persoon ben. Tot op heden houd de Gemeente een beslag van 100 % aan . De rechter wees de Gemeente er dan ook op dat er, zou ik in Nederland verblijven, weinig of niets bij mij te halen zou zijn.
De rechter oordeelde dat, voordat hij een uitspraak wilde doen, beide partijen eerst nog eens rond de tafel moeten gaan zitten.
Hieruit is een aanbod van de Gemeente gekomen om een beslag van 33 % aan te houden. Met deze wettelijk geregelde discriminatie ga ik niet accoord en overweeg, zoals gezegd, om straks terug naar Nederland te gaan.
Tegenwoordig zenden de sociale diensten spionen naar het buitenland om te controleren of een uitkeringstrekker geen vastgoed of anderszins in het buitenland bezit.
Kan iemand mij vertellen waarom er wel op het volledige pensioen in het buiteland gelegd kan worden zonder dat men zich in de levenssituatie van de buitenlandse,, schuldenaar,, verdiept heeft.
In mijn geval ( heb ik reeds gemeld ) is drie maanden geleden bij verrassing op mijn enige bron van inkomsten, het gehele aow + vakantiegeld + Detam pensioentje beslag gelegd. Vraag mij niet hoe ik tot op heden overleef. Heb geen geld om dringend medicijnen voor mijn oog af te halen, precies tijdens het beslag bevond ik mij in een tandheelkundige behandelingen. Deze heb ik niet af kunnen maken. Loop nu reeds drie en een halve maand met een pijnlijke noodvulling. Benzine voor mijn motor kan ik mij niet meer permiteren. Buren brengen mij soms eten.
Boven de 65 wordt je qua gezondheid meer kwetsbaar. Volgens de rechten van de mens heeft een ieder recht op behoorlijke medische verzorging. Met name de gemeente Rotterdam handelt op diverse punten in strijd met de rechten van de mens. Ik verkondig niet dat ik eventuele schulden niet wil betalen. Wat ik wel zeg is dat een Nederlander in het buitenland per definitie financieel niet beter af is dan een Nederlander in Nederland. Je kunt Nederland ook verlaten hebben vanwege de regeljes en de pietburgelijke kleindenkende mentaliteit en niet vanwege de $.
Verhuis ik echter morgen terug naar Nederland ( wat ik nu ook overweeg ) dan valt dezelfde schuld plotseling onder een beslagvrije voet, terwijl ik een en dezelfde persoon ben. Tot op heden houd de Gemeente een beslag van 100 % aan . De rechter wees de Gemeente er dan ook op dat er, zou ik in Nederland verblijven, weinig of niets bij mij te halen zou zijn.
De rechter oordeelde dat, voordat hij een uitspraak wilde doen, beide partijen eerst nog eens rond de tafel moeten gaan zitten.
Hieruit is een aanbod van de Gemeente gekomen om een beslag van 33 % aan te houden. Met deze wettelijk geregelde discriminatie ga ik niet accoord en overweeg, zoals gezegd, om straks terug naar Nederland te gaan.
-
IvE, wel goed lezen, het betreft hier een AOW uitkering ! Daar heeft buffydier zijn hele leven voor betaald (kijk maar eens op je loonstrook)Dit is totaal geen straffen!!! Dit heet rechtvaardigheid, is het niet zo dat de vele mensen vertrekken uit Nederland i.v.m. het slechte politieke klimaat? Dit is dan zo`n staartje wat je er dan van meekrijgt. Je kan natuurlijk ook zelf besluiten als je vertrekt uit Nederland om je uitkering stop te laten zetten en ergens anders echt een ander leven te beginnen!
Lijkt me wat moeilijk op je 65+ een nieuwe baan te zoeken in het buitenland