LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Help ik word gek!!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 356
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: Help ik word gek!!

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Beste Linda,

Uit uw bericht op dit forum begrijp ik dat er onduidelijkheid bestaat over de hoogte van uw jaarafrekening.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om te kijken of ik u de duidelijkheid kan verschaffen. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Met vriendelijke groet,

De Nuon medewerker

chat
Berichten: 244
Lid geworden op: 16 mar 2006 14:47

Re: Help ik word gek!!

Ongelezen bericht door chat »

Tja onduidelijk, wat is er onduidelijk aan dan?

Hoeveel wasjes per dag je moet draaien om aan 65 kw/h per dag je moet draaien?
20 x de wasmaschine aan redt je niet in 24 uur, of je droogt tegelijk met je wasdroger de wassen weg.

Ik heb het met je te doen Linda, je hebt de afgelopen jaar geen minuut rust gehad met al die wassen.
Energiemaatschapijen schijnen het de normaalste zaak van de wereld vinden dat een huishouden dit als een normaal verbruik zien. Ze komen zelfs niet eens kijken wat er mis zou kunnen zijn. :roll:

Dat het dan nog steeds van deze ene medewerker af moet hangen verbaast mij nog steeds.

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Help ik word gek!!

Ongelezen bericht door jsp »

Hopelijk worden Monica-Zaal en Linda61 naar tevredenheid geholpen door onze NUON-medewerker, al blijft het natuurlijk triest dat dat pas gebeurt na inschakeling van een forum.

Ik (en sommige andere forumdeelnemers) denken overigens dat De Medewerker een team mensen is die hopeloze gevallen helpen die de publiciteit zoeken, nadat ze er met NUON via de reguliere kanalen niet uit komen, en dus niet één specifiek persoon. Ik vind het wel jammer dat je nooit leest hoe zo'n verhaal afloopt, na tussenkomst van De Medewerker.

bbtje
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jan 2006 14:08

Re: Help ik word gek!!

Ongelezen bericht door bbtje »

A fijn dat er nuon medewerkers zijn, maar ik kan mevrouw helemaal begrijpen.

Ik weet niet of u rechtsbijstand heeft bij uw verzekering, maar als ik u was zou ik daar maar even contact mee opnemen. Alles maar dan ook alles op papier zetten ten aan zien van afspraken en communicaties. Bevestigingen vragen en desnoods het telefoon gesprek laten opnemen. Zorgen dus voor bewijs !

Wij hebben helaas dit ook moeten doen en nog maandelijks heb ik problemen met de nuon. ( nu weer de vaste maandlasten omhoog geschroefd zonder enige brief !!! )

Sorry nuon medewerkers, maar jullie bedrijf is slecht georganiseerd. Als er afspraken zijn dan weet het callcenter er helemaal niets van en tevens ook jullie incasso niet en na inschakelen advocaat hebben jullie je fouten toegegeven en nu zegt men dat de computer fouten maakt. jaja.

Nee , zodra ik klaar ben met de nuon ben ik weg.

Als je voor het eerst belt is er niets aan de hand. Men is vriendelijk en maakt afspraken, maar helaas de afspraken staan niet in de computer waardoor als je belt men helemaal niets afweet van de afspraken en jij aanmaningen krijg en bedrijgingen krijg.

Pas toen ik een advocaat inschakelde gaf nuon hun fout toe en nog gaat het fout.

En mevrouw: Als u geen rechtsbijstand heeft, en wat u zowiezo moet doen is een dokters verklaring aanvragen waarin staat dat u niet zonder stroom en gas kunt. Hiervan een kopie en tesamen met uw brief sturen naar de nuon.

Daarnaast schijnt de ggd ook contact op te nemen of een ander gezondheids bedrijf. Men mag u dus niet zomaar afsluiten.

En NUon en andere energie bedrijven: Reken er maar op dat heel veel mensen de rekeningen niet meer kunnen betalen en vraag de regering eens wat hieraan gedaan kan worden ?

Deze gooien mijoenen over de balk, terwel het eigen volk bijna niets te vreten heeft.

Daarnaast zou ik graag willen horen van de energie bedrijven wat ze eraan gaan doen als er steeds meer mensen het niet meer kunnen betalen.

Betalings regeling valt bijna niet meer te treffen zoals jullie weten.

Tijd dat jullie zelf dan een actie ondernemen voor je klanten en dus eens even bij de regering gaan aankloppen hierover.

( lijkt de middeleeuwen wel op deze manier )

Tevens vind ik dat wij als nederlanders ook wel weer eens ouderwets op het plein mogen gaan staan vanwege al deze ellende. Want er is niet alleen energie wat we niet meer kunnen betalen maar alle andere rekeningen zoals je ziekenfonds reizen ook de pan uit.

volgens mij zijn er nog maar weinig mensen die elke dag vers vlees, groente en fruit en brood op hun bordje hebben liggen.

Maar goed dat is weer een andere discussie.

bbtje

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Help ik word gek!!

Ongelezen bericht door Ron58 »

Hopelijk worden Monica-Zaal en Linda61 naar tevredenheid geholpen door onze NUON-medewerker, al blijft het natuurlijk triest dat dat pas gebeurt na inschakeling van een forum.
Zolang er geen publiciteit is zal het ze een zog zijn of een klant tussen wal en schip komt.
Mensen die geen internet hebben of er gewoon niet aan denken om op een of andere manier de publiciteit te zoeken komen geen steek verder.
Ik (en sommige andere forumdeelnemers) denken overigens dat De Medewerker een team mensen is die hopeloze gevallen helpen die de publiciteit zoeken, nadat ze er met NUON via de reguliere kanalen niet uit komen, en dus niet één specifiek persoon. Ik vind het wel jammer dat je nooit leest hoe zo'n verhaal afloopt, na tussenkomst van De Medewerker.
Natuurlijk is het niet één medewerker met een geweten, het gebeurt gewoon in opdracht van Nuon.
Als ze dat team nu eens inschakelden als tweede lijn wanneer men er aan de telefoon niet uitkomt.
Dat je er niets meer van hoort lijkt mij een voorwaarde die Nuon stelt, wil je geholpen worden?? Bek houden!

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Help ik word gek!!

Ongelezen bericht door Shine »

Feit blijft wel dat in het oorspronkelijke verhaal de meterstanden jaren achtereen geschat zijn en nu onlangs, door consument zijn opgenomen en doorgegeven. Dien ten gevolge: Een naheffing.
Wat ik in deze discussie mis is het stuk verantwoordelijkheid van en door de consument zelf.
Je kunt als consument niet altijd en alles op een bedrijf afschuiven. Voor betalingen ben en blijf jezelf in eerste instantie zelf verantwoordelijk.

Bedrijven werken met computers en ingewikkelde aan elkaar gekoppelde systemen en programma's. Zoals u dat thuis ook doet. Daarin kan altijd wel eens een foutje insluipen of een volledige crash optreden met erg vervelende gevolgen.

Betalingsregelingen vallen overall best te treffen. Een bedrijf ziet nog altijd zijn geld liever wel dan niet komen. Echter aan betalingsregelingen zijn voorwaarden verbonden. Als deze niet nagekomen worden tja dan........
Met dit soort betalings discussies en verwijten naar een willekeurig bedrijf heb ik altijd wat moeite. Al was het maar omdat het totale verhaal vaak ontbreekt en veelal gepresenteerd wordt vanuit de visie en beleving van alleen de consument.
Als er sprake is van een betalinsgregeling, of afsluiting, is daar vooraf al vaak een heel traject aan wanbetaling aan vooraf gegaan.
En dat aspeckt wordt nog wel eens uit het oog verloren.

Gesloten