LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] investeringsproject stacaravans in spanje

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
mobile investeerder
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mei 2008 19:59

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door mobile investeerder »

vind wel dat het heel erg lang duurt. voor mij is dit geld bedoelt om een familie bedrijf over te nemen dit gaat niet gebeuren als het geld niet komt :( :(

luci
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jun 2008 19:37

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door luci »

Hi,
Met de noorderzon vertrokken! Of niet? Straks komen grote sommen geld vrij om ons te betalen! Of niet? Het is beangstigd dat het lijkt dat Tribu de stekker uit de communicatie heeft getrokken. Geen website, brieven etc meer! Ik weet het niet maar als ik dit hier allemaal zo lees weet ik wel dat preventieve maatregelen op z’n plaats zijn. Advocatenkantoor Lexius onderzoekt deze zaak en vraagt of er meer mensen zijn die misschien gedupeerd (dreigen) te raken. Iedereen die ongerust is kan zich aanmelden via [email protected] . Beter een goed onderzoek en de vinger aan de pols dan als een mak lammetje wachten op .. en achter het net vissen. Als er niets aan de hand is is het toch ook fijn om te weten?!
Gr Lucifer

dorustheo
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2008 14:26

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door dorustheo »

Beste mensen heb nu een tijd land deze forum zitten volgen en er is nogal paniek ontstaan bij de klanten van tribu invest.Loze kreten van ze zijn gevlogen ,oplichters en meer van die onzin.Beseffen de meesten wel dat het jaren is goedgegaan en men heeft verdoend msamen met dit bedrijf.Wederom door toedoen van een Nederlandse instantie AFM een bedrijf in de problemen komt.Echter dat tribu invest dag en nacht bezig is om niet de klant de dupe te laten worden wordt even vergeten.Waarom die stilte bij hun ? sommige klanten vinden het nodig gelijk de nieuwsbrief door te sturen naar de AFM of dit soort onzinnige forums.Zou genieten van de winst die men hebt gehad en rustig wachten op de rest wat komt want komen gaat het.Dit soort zaken kosten éénmaal tijd maar dit is eens een bedrijf die aan de klant denkt.Het had anders gekund.Trouwens het bedrijf bestaat nog steeds en heeft zelfs verschillende vestigingen met nog steeds de zelfde telefoonnummers.Dus waarom die paniek ?

carl1
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 jul 2008 15:18

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door carl1 »

Klopt ,we hoeven ons geen zorgen te maken en dat oproepen bij een advokaat is alleen nog maar meer tegenwerking voor Tribu,die het al zo druk hebben alles in goede banen te leiden voor ons.Ben zelf al jaren lang een trouwe klant die in totaal zeven verschillende produkten heb afgenomen en moet zeggen dat ik al meer dan 20 jaar aan het beleggen ben geweest maar wat Tribu voor elkaar heeft gekregen is nog nooit gelukt bij een bedrijf.Heb in 4 jaar tijd al gauw zo´n 5 x verdiend op mijn huizen,gronden ,mobielhomes.Ben woonachtig in Spanje en heb minimaal 1 x per maand persoonlijk kontakt met de direktie en weet dat ook dit goed gaat komen.Dus die onzin van oplichterij en ze zijn er vandoor lijkt me beter achterwege te laten.Deze woorden beter niet te gebruiken want er bestaat een wet in Spanje dat zelf een bedrijf als Tribu deze mensen aan kunnen klagen met een claim aan hun broek.Men kan niet zomaar hier iemand een oplichter noemen.Wist u dat ze de eerste rechtzaak al hebben gewonnen ? Dus ze zijn waarschijnlijk toch wel goed bezig.Dus mijn advies nog even geduld allemaal en de zon gaat weer schijnen.

ikweethetookniet
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jun 2008 16:05

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door ikweethetookniet »

Wat voor rechtzaak was dat dan die ze hebben gewonnen?

Persoonlijk merk ik helemaal niets van dat ze bij Tribu druk bezig zijn. Geen informatie, geen website, geen geld, niets lijkt er te gebeuren.

carl1
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 jul 2008 15:18

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door carl1 »

Ik weet het ook niet is een klant waar ik een beetje flauw van wordt,wel reageren als het tegen zit maar niet laten horen wat ze misschien al gemaakt hebben met Tribu.Alleen maar afkraken.Kom eens naar Spanje praat eens met die mensen en zie eens wat ze allemaal doen voor de klant op het ogenblik , al ziet men er nu niets van. Maar hoop als dit voorbij is en dat duurt niet zol lang meer dat het schaamrood ver zal komen bij dit soort lui van klanten en Het is allemaal zo laf zo.Door dit soort berichten houd Tribu nu éénmaal stilte en terecht.Hun motto is dat we het samen hebben bereikt en dat we er ook samen uit moeten komen.Mooie gedachte en verdomd ik zie het ze ook doen allemaal van dichtbij ,woon immers hier en heb een heleboel te verliezen of te winnen met hun.¨
Eén ding weet ik zeker dat de klanten die zo een mes in de rug steken vanTribu er niet beter van zullen worden.Nickname gebruiken of niet ,zij weten precies wie wie is en wie achter hun staan en wie niet en hoop oprecht dat deze mensen er uit gaan in de toekomst als klant ,want ze verdienen het niet om mee te profiteren van wat zij hebben gedaan en nog gaan doen voor de klanten.

carl1
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 jul 2008 15:18

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door carl1 »

Ik weet het ook niet , noem mijn eens een bank waar je al 37 % verdiend hebt de laatste tijd ?

Carlos6a
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 jul 2006 14:28

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door Carlos6a »

Noem ook eens een bank die haar rente niet betaald heeft?

rararend
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 feb 2008 17:39

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door rararend »

Ik zie dat de Spaanse toezichthouder heeft gewaarschuwd tegen Tribu. Dat geeft te denken! Ben bang dat de laatste hoop nu als verloren beschouwd mag worden. www.cnmv.es

Zie link:
http://www.cnmv.es/index_n.htm?/adverte ... vacio.html

cadian
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mar 2008 20:09

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door cadian »

Rararend, je bent wel wat laat, het was vorige week al bekend. Ik denk dat tribu alles heel goed gaat afhandelen. Hierbij wordt degene die de afm heeft ingeschakeld ' van harte bedankt'

tribugast
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 aug 2008 23:30

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door tribugast »

hi, Ik kreeg brief van 24 juli van Tribu Invest waarin ze zeggen dat ze hun activiteiten van de Spaanse cnmv (soort afm) moeten staken en alle investeringen moeten terugbetalen. Ze zijn al bezig alles te verkopen etc. en laten ons dan weten wat wij krijgen?! Tribu geeft afm/cnmv de schuld maar die zullen dit niet hebben gedaan als Tribu aan alle regels zou hebben voldaan dus ik twijfel. Ik ga er vanuit dat Tribu de investeerders niet de dupe laat worden door niuet aan de informatie verzoeken van afm/cnmv te voldoen dus denk ik dan maar dat tribu niet de vereiste informatie of vergunningen enz. heeft of kon ophoesten. Dus zit er ook daar iets niet goed. nb.Ook bij die rene van den berg in die tennis wereld betaalde hij jarenlang rente/rendement (met de inleg van anderen) totdat uiteindelijk de pyramide instortte) Ik denk dat tribu wel eerlijke bedoeling had bij de start maar dat ze zich hebben verkeken en dat er nu iets heel erg mis aan het gaan is! Ik ben mijn investering in ierder geval niet zeker en maak mij grote zorgen! Ik heb me lexius advocaten aangemeld. Ho e meer mensen zich aanmelden bij lexius hoe goedkoper het wordt op die advocaat te betalen! met z'n allen kunnen we vast iets bereiken. volgens lexius is het goedf om met een grote groep met tribu te praten als het mogelijk is een oplossing te vinden anders moet er actie ondernomen worden! tribugast

carl1
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 jul 2008 15:18

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door carl1 »

Jammer dat een klant weer zo reageert ,Tribu Invest geeft een nieuwsbrief uit aan de klant en geeft aan dat deze gaat betalen.
Geef ze toch de ruimte om het op te lossen ? Ze zijn zo hard op weg!
Het is wel door klanten en agenten dat dit bedrijf in de problemen zijn geraakt omdat zij zo nodig verklikkertje moesten spelen naar de AFM.
Resultaat dat AFM eigenlijk hier niets mee kan/kon , dan maar doorspelen naar de Spaanse CNMV waaraan alle medewerking is verleend door Tribu.
Wanneer wordt het nu eens duidelijk dat van de autoriteiten niet dit soort
opbrengsten verdiend mag worden voor de hardwerkende man.
Nee,zij willen meesnoepen en zie resultaat wat er weer van komt.
Een mooi bedrijf met hart voor de klant wederom de dupe.
De klant de dupe? Geloof het niet met wat ze op het ogenblik aan het doen zijn voor ons.Dit soort zaken nemen nu éénmaal tijd.
Wat wil men nu eigenlijk? Niets terug ? Of met zijn allen meewerken zodat alles netjes wordt afgehandeld?Ik zou voor het laatste kiezen en hopen dat ze weer vrolijk verder gaan en we alle kunnen meegenieten.

carl1
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 jul 2008 15:18

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door carl1 »

Tribu is al benaderd door dit advokatenkantoor met het verzoek om mee te werken.Tribu toegezegd aan deze dat te willen doen .
Tuurlijk is het wat goekoper als men met zijn allen gaat ,maar waarom extra betalen als er al autoriteiten in Spanje toekijken of Tribu zijn verplichtingen gaat voldoen aan de klant.
Het was namens de eis van CNMV om te stoppen en terug te betalen maar ook zij weten dat er eerst verkocht moet worden om uit te betalen.
En geloof me daar wordt op toe gezien.
Heb het idee dat sommige( het zijn altijd de zelfde)het leuker vindt dat men zijn geld kwijt is en hierbij het voor de rest ook verziekt.
Nogmaals info is doorgegeven door klanten en agenten en er zijn onderdelen die niet mochten maar het meeste is goed geweest.
Om problemen te voorkomen dan maar beter stoppen en dadelijk weer goed terugkomen zonder problemen.Want velen zullen met Tribu door willen gaan in de toekomst en het leuke is dat ze nog steeds niet de stekker eruit hebben gehaald en doorgaan ondanks alle tegenwerking van instanties,klanten en zelfs hun agenten.Dat siert ze.

carl1
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 jul 2008 15:18

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door carl1 »

Moet het kwijt " TEAM VAN TRIBU TOT ZOVER BEDANKT VOOR BEHAALDE RESULTATEN IN HET VERLEDEN"
We blijven je trouw en hopen dat je door zal gaan ondanks alle tegenwerkingen van buitenaf.
En vertrouwen dan ook op een goede afwikkeling , we zien nl. van dichtbij hoe jullie je op het ogenblik hardmaken om alles in goede banen te leiden en de klanten tevreden willen stellen.
Het zijn helaas steeds dezelde die jullie dwars willen liggen.Wat het is ?
Jaloezie?Niets beters te doen ?Het beter weten ?

Mocht je hulp nodig hebben jullie weten ons te bereiken en we zijn er voor jullie.

zegmaarja
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 aug 2008 10:02

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door zegmaarja »

Hoe weet je(Carl1) alles zo zeker? Is het pure hoop ,net wat wij allemaal hebben,of zit je dichter bij het vuur dan wij?Kun je ons behalve blijven hopen ook iets meer zekerheid bieden,zodat we ons niet zo veel zorgen hoeven maken?Ik heb veel geld geinvesteerd(tienduizenden!!!)en blijf hopen,maar maak me echt zorgen om mijn geld.Heb geen stappen ondernomen en ben dat ook nog niet van plan,omdat ik er in blijf vertrouwen,maar op den duur is dat natuurlijk niet genoeg meer.Dit gaat toch zeker geen nog maanden meer duren?

carl1
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 jul 2008 15:18

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door carl1 »

Ben zelf al jaren klant van Tribu en is tot de bemoeienissen van de AFM
altijd zeer goed gegaan en heb er zelfs iets meer in zitten dan tienduizenden ,zet er maar een nullentje bij.
Woon hier in Spanje en heb eigenlijk wekelijks kontakt met deze Tribu daar we niet al te ver van elkaar zitten.Zodoende heb ik het nodige van dichtbij gezien en zelfs de nodige papieren wat mij het volste vertrouwen geeft in handelswijze naar ons als klant zijnde.Van wat ik heb gezien laat het niet al te lang op zich wachten.Kijk Tribu is nu éénmaal onderhevig aan bepaalde wetgevingen en kan niet om de feiten heen en wilt dat ook niet en vechten als leeuwen voor ons en uiteraard ook voor zich zelf ,maar tegen autoriteiten is het zwaar vechten dus geeft eerst gehoor aan hun eis en zegt dan "ik kom later wel aan zet met hun want dat wordt een jaren gevecht maar laat niet mijn klanten de dupe worden en doe er alles aan om dit goed op te lossen en dat gaat lukken ook"

carl1
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 jul 2008 15:18

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door carl1 »

Jammer is dat jarenlang wel de belastingen mee hebben gegeten van de
ze pot.En dat niet terugdraaien naar Tribu Invest maar wel eisen dat hij alles terugdraait naar klant toe.Dus wie is hier eigenlijk de schijnheilige ?Tuurlijk het rijk met daarbijhorende instanties.
Heb heel wat belangen bij Tribu Invest daar ik een hoop klanten heb aangebracht en ik deze belangen behartigt voor hun.Vandaar ook het wekelijkse kontakt met Tribu Invest.
Vertrouwen is bij velen geschaad wat logisch is maar men moet ook eens terug denken aan de tijd dat er verdiend en wat zeker nog gaat komen en dat is echt geen maanden kwestie meer.
Kan ik wat betekenen voor mensen ,schroom niet.Zit er immers bovenop samen met de Spaanse autoriteiten

zegmaarja
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 aug 2008 10:02

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door zegmaarja »

Ik wil nog wel even zeggen dat ik het jammer vind dat ze niet beter communiceren.Tuurlijk gaat daar ook tijd in zitten,maar dat bespaart ook wel veel ellende.Ik hoop dat je naar waarheid gesproken hebt en bent wie je zegt dat je bent,dan heb ik wel even weer geduld en blijf vertrouwen houden.Even ter informatie:ben er vorig jaar met veel geld ingestapt,heb wel even mogen profiteren van hoge rendementen,maar heb er nog te veel inzitten.Met een paar weken zou volgens jou het ergste leed geleden zijn?

luci
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jun 2008 19:37

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door luci »

zegmaarja ik ben ook al tijdje ongerust en vooral omdat ik ook (bijna) niets hoor van Tribu. Dit is altijd slecht teken. als t dan allemaal goed komt en ze weten dat iedereen ongerust is dan ga je toch elke week of om de week een (nieuws)briefje naar al je klanten mailen ook al is er bijna geen nieuws en dan vertel je toch in detail wat je aan het doen bent en waar we nog meer info of bevestiging kunnen krijgen en wanneer en waaromje verwacht dat alles aferond is etc.?! ik hoor niks!! misschien dat anderen meer weten? ik vind het zeer slecht teken. ook ik heb geinvesteerd en een goed resultaat gehad maar ik heb een contract en dat wordt al hele tijd niet meer nagekomen. maakt mij niet uit waardoor ik wil gewoon mijn centen en minimaal weten waar ik aan toe ben. ik ben het wel met zegmaarja eens. en ik vindt net als carl1 dat je tribu wel enig respijt moet geven omdat alle sllange tijd goed ging maar zonder info houd dat nu op.En oh ja carl1: ik heb lexius advocaten gevraagd of die contact hebben met tribu maar volgens hen is er helaas nog geen reactie van tribu richting lexius geweest. ze zouden t nog eens proberenm en anders zullen ze nadere acties ondernemen. het is nu een soort blackbox wat ik voor een bedrijf compleet onbetrouwbaar en onaanvaardbaar vind. Ik hoop dat er heel snel wat gebeurt want ik wil niet nog weken wachten. ik betaal liever 2 of 3 uurtjes aan advocaat met de mogelijkheid wat duidelijkheid te krijgen en wat van mijn investering terug te zien dan mij zo aan de goden overgeleverd te voelen (en hopelijk niet echt laten)! luci

carl1
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 jul 2008 15:18

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door carl1 »

Luci en zegmmar ja.
Heb vanmorgen nog kontakt gehad met Tribu en ze hebben wel degelijk gerageerd op de mail van de advokaten en gezegd dat ze bereid zijn om mee te werken hij al deze mail nogmaals eruit gooien.
Echter vandaag kantoor gesloten vanwege feestdag hier.
Jammer dat er toch mensen zijn die advokaten in handen nemen ,kost geld en ze zijn zo dichtbij de oplossing. en natuurlijk geven ze niet te veel info weg vanwege dat ze weten dat het direkt door wordt gegeven aan de instanties hebben er nu éénmaal wat slecht klanten/agenten tussen zitten.Luci jammer dat je erzo overdenkt , kontrakt is kontrakt maar wet is wet en daar kunnen wij of advokaten niet overheen.Ze zijn verplicht het zo te doen en wees dan blij ,er is verdiend en nog eens geld krijgen lijkt mij niet slecht.Bij heel veel bedrijven gaat het wel anders en ben je alles kwijt maar goed ieder het zijne.Alleen of je er wijzer van wordt ?
Zie hem vanavond trouwens nog persoonlijk ,dat is het voordeel als je hier woont en geloof me ik heb veel papieren gezien waarin staat beschreven dat het goed komt vandaar ben ik zeker van mijn zaak.Tuurlijk kan hij dit niet aan de klanten versturen ,komt het weer in verkeerde handen en loopt het stuk.Want één ding is zeker de autoriteiten willen Tribu weg hebben vanwege de mooie opbrengsten en dat mag natuurlijk niet voor de gewone man.

Gesloten