LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NLJD.nl Nieuws aandelenlease

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Esteban

NLJD.nl Nieuws aandelenlease

Ongelezen bericht door Esteban »

Voorzitter Cie Aandelenlease: 'de commissie staat voor zelfde vragen als DSI en AFM' (NLJD.nl)Reactie van de voorzitter van de Commissie Geschillen Aandelenlease bij de installatie van de commissie door de Minister van Financiën Oosting spreekt van een uniek initiatief van de overheid. Hij omschrijft zorgvuldig het karakter: 'De commissie heeft geen formele status en geen bevoegdheden Zij is niet meer - maar ook niet minder! - dan een commissie van goede diensten. De commissie zal optreden als bemiddelaar'. Het is geen alternatieve geschilbeslechting: 'we behandelen geen individuele geschillen' en het resultaat hangt af van de medewerking van alle partijen. Ten behoeve van .......meer op nljd.nl (juridisch daglad)

Zalm: ik had wèl overleg met Dexia, maar 't leverde niks op. Stop incasso's zou bovendien urgentie bemiddeling wegnemen (NLJD.nl)Zalm ontkent dat hij geen (rechtstreeks) contact met Dexia heeft gezocht, zo stelt hij in antwoord op kamervragen van 15 augustus jl. van kamerlid Heemskerk over de brief (zie ’Dexia moet wachten op Commissie v wijzen’) van Stichting Leaseverlies, de Stichting Eegalease, de Consumentenbond, de Vereniging van Effectenbezitters en de incasso i.v.m. aandelenleasecontracten.Zalm: 'Tijdens het Algemeen Overleg inzake Aandelenlease op woensdag 18 juni van dit jaar heb ik u gemeld dat zou worden geprobeerd te bewerkstelligen dat aanbieders van aandelenleaseproducten zich in afwachting van de verdere ontwikkelingen (zoals de dit najaar te verwachten uitspraken van de klachtencommissie en de commissie van beroep van het Dutch Securities Institute (DSI) in een aantal exemplarische aandelenleasezaken) zich waar mogelijk zouden inhouden voor wat betreft de incasso van opeisbare vorderingen.'
'Ik heb in navolging van deze uitspraak wel degelijk contact gezocht met Dexia in verband met de incassoproblematiek en heb laten nagaan of een vertraging of tijdelijke bevriezing van de incasso bespreekbaar was voor Dexia. Na een uitwisseling van argumenten tussen vertegenwoordigers van Dexia en mijn ministerie heb ik echter moeten concluderen dat geen van beide opties haalbaar was. Vervolgens heb ik uw Kamer tijdens het Algemeen Overleg op woensdag 25 juni gemeld dat het "lijntje dat ik had uitgezet in verband met de incassoproblematiek niets had opgeleverd'. meer verder op nljd.nl

:!: :!: Raar dat de incasso(be)dreigingen een vereiste lijkt voor een 'goede schikking',
Kromme argumentatie van Zalm, klinkt als: brandweer(CGA) heeft wel grote brand nodig anders hebben ze geen werk...kunt u zelf blussen

Anyway sterkte allemaal, en let op: Dexia heeft drie mensen die de elke dag internet afstruinen om de discussie de goede (lees hun) kant op te bewegen...

Gast

Re: NLJD.nl Nieuws aandelenlease

Ongelezen bericht door Gast »

Ik weet het van zalm hoeft je niets te verwachten ze kunnen nooit iets ze willen wel proberen. :x Wat dexia betreft die zijn zo sniekie wat verwacht je van hun :shock: toet....bedankt voor dit bericht Esteban

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Hoi Esteban,

Je schrijft:
let op: Dexia heeft drie mensen die de elke dag internet afstruinen om de discussie de goede (lees hun) kant op te bewegen...
Dat begrijp ik niet. Hoe kan Dexia nu de discussie hun kant op laten bewegen? Ja, ze kunnen natuurlijk zeggen dat de marketing niet misleidend was, maar dat gelooft toch niemand?

Esteban

Ongelezen bericht door Esteban »

Hoe kan Dexia nu de discussie hun kant op laten bewegen? Ja, ze kunnen natuurlijk zeggen dat de marketing niet misleidend was, maar dat gelooft toch niemand?
:?:

Nee niet juridisch inhoudelijk, maar subtiel, zo plaatsen ze af en toe een verhaal van iemand die 'om van alle ellende er maar vanaf te zijn'
overgaat tot aanvaarden van t Dexia-aanbod (=enig tijd terug). Dat soort geintjes.

Laat ik dit nog zeggen: vriendin van mij is webredactrice bij een nieuwssite en ze ziet de dexia-jongens bijna elke dag wanneer er leasenieuws is ze langskomen in de statistieken.... op zich niet erg wel grappig eigenlijk: geeft aan dat ze geen enkel nieuws willen missen/beetje bang zijn :wink:

[/quote]

Gesloten