LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] playstation 3 leest geen disc meer

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
Promise
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 aug 2008 22:25

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Promise »

:shock: OMg Ik Juist Mijn PS3 Een Jaar Ik Was Rachet And Clanck Tools Of Desrtuction Aan Het Spelen Plots Boef Staat Het Beeld Stil En De Controller Reageert Niet Meer
Net Als Normaal Sluit Ik De PS3 Af En Zet Hem Opnieuw Aan
Mijn Broer begint Met GOD Of War Te Spelen En Hij Leest Geen Disc Meer
Nu Hoop Ik Dat De Garantie Verlengt Word Hoor
DOET PLAY STATION DIT EXPERS OF ZO
NA ZOVEEL UUR SPELEN GEEN LEZER MEER
:( :x
HELP ME

jefco
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 aug 2008 02:12

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door jefco »

Geachte radar,



Ik heb op 9 april een playstation3 gekocht bij de mediamarkt voor 450 euro. Gelijk na het insalleren deed hij het niet meer.

Toen ben ik gelijk terug gegaan en kreeg gelijk een nieuwe mee. Ongeveer 2 maanden later was mijn blu-ray laser kapot dus ik

Kon geen schijfjes meer afspelen. Ik was terug gegaan naar de mediamarkt en hun hebben tegen mij gezegd dat ik hem beter

Naar sony-playstation zelf moest opsturen. Dat heb ik gedaan. Het zou ongeveer 6 weken duren maar ze vertelde dat hij niet leverbaar meer was

En heb ter compensatie een spel gekregen. 29 juli kreeg ik een gereviseerde terug. Ik installeer hem en ik had een spel gedownload en het beeld begint zwart

Te worden en te schokken. Belde hun weer op en moest hem naar een ander adres sturen dat was een antwoord nr. Weer een week verder hoor ik nog niks.

Toen heb ik vandaag gebeld en een mevrouw zei dat er niks mee aan de hand was en terwijl ik weet dat er iets met me playstation aan de hand is. Ik was boos geworden

Omdat ik het helemaal zat was toen zei zij dat ze hem terug naar mij zouden sturen terwijl ik weet dat dat ding kapot is. Ik zei stuur hem ergens anders heen maar niet naar mij want hij is niet goed en hun zeggen van wel. Ze had me zo opgehangen echt niet normaal. S middags had ik me playstion en hij doet nog steeds het zelfde.

Ik ben een playstation persoon. Maar ik wacht al bijna 3 maanden op me playstation en word van de kast naar de muur gestuurd. Sony geeft geen goede service terwijl

Hun mijn geld al binnen hebben ben ik nou niks meer voor hun. Ik weet me geen raad dus dacht van laat mij jullie maar mailen. De naam sony mag van mij slecht op

Tv komen. Hun verdienen geen goede naam als ze mij zo behandelen. Ik zou graag willen dat jullie hier iets mee doen want het schijnt dat heel veel mensen problemen

Met de playstation 3 hebben. Mochten jullie nog wat vragen hebben kunnen jullie mijn bellen of mailen

Pois0nFX
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 aug 2008 17:10

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Pois0nFX »

Yup ook bij mij gebeurt met mijn ps3 40gig , net wanneer vakantie begon en wanneer ik juist zin had om te gamen zat ie vast en las daarna niks meer. Ik stuurde hem op naar sony op 28 juni en ik wacht nog steeds. Als ik ze bel komen ze met; Ik weet niet wanneer u uw ps3 weer terug gaat krijgen, we kunnen ze pas opsturen wanneer we de ps3 40gig ( uit een ander land ) binnen krijgen. Dus het kan nog een tijdje ( MAANDEN ) duren!! Nu, 14augustug en nog steeds niet ontvangen :?

Manhunter
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jul 2008 13:56

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Manhunter »

Ik heb bericht ontvangen van Sony mijn PS3 60GIG is onherstelbaar. Ze zoeken nu alle winkels af naar een nieuwe maar ik denk dat ik na augustus om een 40GIG ga vragen + 200 € en nog wa garantie.

daniel01
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2008 14:35

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door daniel01 »

ik heb op 08-02-2008 een playstation3 gekocht maar sinds gister kom ik er acher dat mijn playstation3 de games niet meer leest ik heb een nieuw spel gekocht en die wou ik even spelen maar die wou die ook niet lezen.
me playstation is nog niet eens een jaar oud en hij begeeft het al

ik hoop dat de TROS er wat aan doet bij SONY

Jjstnn
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2008 20:22

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Jjstnn »

In de week van 11 t/m 17 augustus 2008 hield mijn PS3 op met het 100% laden van games. Meerdere malen geprobeerd met verschillende games. Een systeemherstel, de nieuwste update en het formateren van de HDD heeft niet geholpen. Donderdagochtend 14 augustus gebeld met Bart Smit. Die attendeerden mij op de goede service van Sony en gaven mij het volgende telefoonnummer: 0495-574817. Bij de helpdesk van Sony werd mij verteld dat ik alles gedaan heb wat ik kon doen en dat het nu zaak was de PS3 op te sturen en dat ik binnen 15 dagen (misschien iets later ivm vakantieperiode) een nieuwe per koerier thuis bezorgt zou krijgen.

Na het telefoontje kreeg ik 2 e-mails van Sony. 1 waar de handelswijze in stond en een 1 met een Spring RMA Label voor het pakketje. Die ochtend heb ik het pakketje nog klaar gemaakt. Zorgvuldig ervoor gezorgd dat de PS3 geen schade tijdens het vervoeren zou oplopen door veel kranten tussen de PS3 en de kant van de doos (niet originele PS3 doos) te stoppen. Die middag het pakketje naar het postkantoor gebracht.

Zaterdagavond 16 augustus 2008 stond op de site van TNT:

15-08-2008: Zending afgeleverd in postbus, Amsterdam Zuidoost-Klokkenbergwg, pakkettendistributie

& @ Sony site:

RMA Status Informatie
InProcess

Als ik meer weet laat ik het hier horen, beetje jammer van een apparaat van 400 euro :(

markgieling
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2008 22:52

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door markgieling »

ik heb dat probleem dus ook met het laden van die disks.
en de klantenservice van playstation is waardeloos koop je zon duur ding en dan heb je er even plezier van ik ben hem nu meer dan 15 werkdagen kwijt ze zijden 15 werkdagen duurde het om hem om te ruilen maar heb nog niks gezien of gehoord.komen ze met een vervelend smoes dat ze vooraad tekort hebben belagelijk gewoon ik zit te denken als ik hem terug krijg ooit dan verkoop ik hem en dan stap ik over naar x box dat zou iedereen maar moeten doen veel betere klantenservice
m gieling

sjonson
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 aug 2008 00:04

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door sjonson »

Neem GEEN contact op met Sony maar ga, indien mogelijk, naar de winkel waar je de ps3 hebt gekocht.

November 2007 40 gb gekocht bij Dixons. 16 Augustus 2008 leest het apparaat geen disks meer. Eerst gebeld met Dixons. Reactie: neem contact op met Sony. Ik heb aangegeven dat ik dat niet wilde omdat ik bij Dixons heb gekocht. Reactie: kom het dan maar brengen, wij sturen het op, duurt minimaal 4 weken.

Maandag 18 augustus: Dixons binnengelopen met de mededeling "Ik kom mijn ps3 omruilen want het leest niet meer". Kreeg per ommegaande een fonkelnieuwe mee. Op de kassabon werd netjes aangetekend dat ik het had geruild (met stempel) voor het geval het ding weer kapot gaat buiten de garantietermijn.

Let op: Uitsluitend de kast zelf meenemen of opsturen! De rest thuislaten.

Had overigens ongeveer dezelde ervaring met een Medion-computer van ALDI: kreeg na 2,5 jaar (!) netjes mijn volledige aankoopbedrag terug.

Van een winkelsketen mag je verwachten (wettelijk) dat ze een deugdelijk functionerend apparaat leveren welke de gebruikelijke levensduur meegaat.

docneet
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 jul 2008 17:56

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door docneet »

Ik heb inmiddels d.d. 15 augustus 2008 een excuusbrief van Sony ontvangen, waarin men aangeeft dat de reparatietijden overschreden worden. Bij aflevering van de console (wanneer?) zal er 1 SixAxis controller verstrekt worden. Dus ook nog een gratis spel, zoals iemand hier op deze site reeds gekregen heeft. Mocht men binnen 1 maand na nu nog het apparaat niet gereed hebben, dan ga ik toch weer schriftelijk in discussie met Sony omdat ik de tegemoetkoming dan toch wel erg mager vind. Iemand anders al nieuwe ervaringen intussen?

docneet
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 jul 2008 17:56

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door docneet »

Manhunter: na augustus een 40Gb vragen + €200,-? Waarom niet zo'n nieuwe 80Gb zonder bijbetaling? Overigens, weet iemand of de 60Gb de enige versie is die ook PS1 en 2 spellen kan afspelen (is voor mij namelijk essentieel) en of het de enige is met memorycard lezers (ik kijk graag mijn vakantiefoto's even op tv)?

Pois0nFX
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 aug 2008 17:10

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Pois0nFX »

JAA HOOOOR !! :D Na 1 maand en 2 weken heb ik een bericht ontvangen van sony waarin stond dat mijn nieuwe vervangende playstation verzonden is!! ik ontvang hem dus deze week nog :D

Bosstones
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 aug 2008 12:11

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Bosstones »

Half juli de ps3 met defecte discspeler opgestuurd, tot op heden nog niets ontvangen.
De servicedesk kan niets anders dan de standaardzin ' we hebben leveringsproblemen opdreunen' en weet verder niets!
Waardeloze service van Sony

Onna76_NL
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 aug 2008 15:32

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Onna76_NL »

Ik heb sinds vandaag hetzelfde probleem. Ik merkte het al een tijdje geleden na een update van Uncharted waarbij het spel in totaal 3 keer is blijven hangen. Men zegt dat je de standby knop van achteren niet uit moet doen maar wat moet je als het complete ding blijft hangen en via PS home het systeem niet eens uit gaat, kan m moeilijk aan laten staan. Vanmorgen was ik Burnout Paradise aan het spelen en het hele spel bleef hangen. Uit en aan gedaan. XMB gaf wel de disc naam aan, maar het bekende background met geluid werd niet aangegeven en m'n disc layer bleef maar hetzelfde geluid maken alsof het blijft haperen. Daarna deed ie het wel 1 keer maar bleef het spel weer hangen.

Ik heb de PS3, een 40GB bij Wehkamp gekocht in december 2007 en die zeiden dat ik Sony moest bellen. Sony gebeld en die adviseerde mij eerst te formateren. Ben nu inmiddels een uur aan het wachten en er staat nog 2 uur op de klok. Als ik dit zo allemaal lees... vrees ik het ergste :cry: Ik game zelf al jaren maar heb dit nog never en nooit meegemaakt.

Jjstnn
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2008 20:22

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Jjstnn »

@ Onna76_NL

Heb hetzelfde probleem als jou. Formateren etc. hielp bij mij niet..

Er staat nu wel op de site van Sony:

RMA Status Informatie
Completed

Spring verzend status
Voltooid

Dus ik hoop dat de PS3 er deze week nog is :roll:

Pois0nFX
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 aug 2008 17:10

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Pois0nFX »

YEEAA !! hen een nieuwe playstation 3 40gb maandag middag 1 uur binnen gekregen :D na anderhalf maand !

docneet
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 jul 2008 17:56

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door docneet »

Zo te zien druppelen de 40Gb's langzamerhand binnen. Maar mijn 60Gb nog niet. Inmiddels ben ik er ook achter dat de 80Gb versie, die morgen uitkomt, geen meerwaarde heeft: geen backwards compatibiliteit en ook geen cardreaders. Kortom wachten dus...

Onna76_NL
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 aug 2008 15:32

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Onna76_NL »

Ik weet niet voor hoe lang maar de formatatie heeft bij mij geholpen, ben door het dollen heen :D Waarschijnlijk toch een corruptie geweest op mijn HDD of zo, al kon ik geen corrupte file vinden, ik hoop het. In ieder geval draaid de game disc van Burnout Paradise gewoon weer op volle toeren.

Ik ben enkel m'n trophy collection kwijt op mijn HDD, niet bij m'n PSN gebruikersnaam, hopelijk komen die tevoorschijn zodra ik de updates heb gedownload.

Op hoop van zegen dat mijn PS3 in ieder geval nog een lange tijd mee gaat 8)

rickdehoop
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 jul 2008 18:31

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door rickdehoop »

nou, mijn ps3 is nu 3 weken onderweg en ik heb (niet dat het helpt dacht ik later) sony maar even gebeld. Ze konden me daar vertellen dat zij net als wij geen informatie binnenkrijgen van het 'reparatiecentrum' over wanneer en hoeveel ps3's binnen gaan komen. Het is helaas afwachten voor iedereen. Een mailtje in je mail inbox betekent dat je ps3 onderweg is en binnen een week weer aangesloten kan worden!

edit: onbox veranderd in mail inbox
Laatst gewijzigd door rickdehoop op 27 aug 2008 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.

docneet
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 jul 2008 17:56

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door docneet »

Een mailtje in je onbox? Waar ontvang je zo'n mailtje? Is dat ergens op een website ofzo?

rickdehoop
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 jul 2008 18:31

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door rickdehoop »

je hebt je mailadres opgegeven als het goed is tijdens de RMA aanvraag. Het mailtje komt dan in je mail-inbox binnen.

Gesloten