LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] investeringsproject stacaravans in spanje

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
carl1
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 jul 2008 15:18

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door carl1 »

Heb zelfs een datum gezien in een kontrakt van verkoop dat het geregeld is.En dat de betaling deze maand nog de deur uit gaat.
Dus denk dat we in twee weken zeker wat positiefs zullen horen.

Dit voor de mensen die menen zich ongerust te moeten maken.
Doe dat niet en we zullen zelfs nog een goede toekomst met hun krijgen een ieder is toch nog beloofd dat ze persoonlijk worden benaderd?Tuurlijk zal dat niet meer gebeuren onder de naam van Tribu,
die is gezien bij de instanties en er zal blijvende akties worden ondernomen tegen hun of ze zich nu aan de wet houden of niet .
Ze moeten van de kaart af ,zo eng zijn de autoriteiten wel.
In de toekomst zelfs bankgaranties op aankopen zodat niemand geen risico meer loopt.

janjapio
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 mei 2008 14:05

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door janjapio »

Het is jammer dat een mooi bedrijf als Tribu de nek om wordt gedraaid door de AFM. Ik stap zeker weer in als er een doorstart plaatsvindt, met de juiste vergunningen. Volgens mij moet de naam Tribu zeker gehandhaafd blijven. Als men er in slaagt door te starten zal die naam juist vertrouwen geven bij klanten. Dat geeft namelijk een vechtersmentaliteit aan. Als men onder een andere naam gaat werken krijg je weer allerlei verhalen dat ze het""weer eens onder een andere naam gaan proberen".
Ik wacht gewoon af wanneer de betalingen binnen gaan komen. De uitspraak van de spaanse AFM is duidelijk; al het geld moet terug naar de beleggers en Tribu zal dat ook doen, Daar hebben we geen advocaten voor nodig.

patriotos
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2008 01:44

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door patriotos »

als het goed gaat hoor je niemand klagen :D
als het goed fout gaat komen er klachten ,verwijten,wantrouwen,ect.
let wel NIETS geeft garantie voor de toekomst! :!:
je bent er zelf bij!
:roll: sucses ermee! :wink:

Carlos6a
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 jul 2006 14:28

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door Carlos6a »

De uitspraak van de spaanse AFM is duidelijk; al het geld moet terug naar de beleggers en Tribu zal dat ook doen, Daar hebben we geen advocaten voor nodig
Geloof je echt, dat al je geld terug komt?

Wanneer je wat meer ervaring zou hebben met 'spaanse' projectontwikkelaars zou je niet zo positief zijn. Het moeten en het kunnen en/of willen terug betalen zijn wel verschillende zaken.

Ik heb vier jaar geleden fors geinvesteerd in spaans onroerend goed, waarbij voor de betalingen een bankgarantie werd afgegeven voor het geval de oplevering zou vertragen en/of niet zou plaatsvinden.

Het blijkt nu zelfs dat de projectontwikkelaars zelfs helemaal geen eigenaar van de grond zijn waarop gebouwd zou gaan worden. Bij bezichtigingen werden zelfs notariele dokumenten getoond welke nu allemaal vals bleken te zijn. Ik ben nu al geruime tijd bezig om de bankgaranties te innen, maar dit blijkt zelfs niet mogelijk in Spanje.

In jullie geval is het maar de vraag of er wel wat te halen valt. Zelfs als de mobil homes verkocht zouden worden. Wanneer de ontwikkelaars bv ook nog leningen hebben afgesloten, wat zeer waarschijnlijk is, zullen ze alleen maar verkoopbaar zijn als eerst de leningen afbetaald worden omdat in Spanje de koper ook verantwoordelijk is voor eventuele hypotheken. Investeerders zullen achteraan staan. De beloofde rendementen waren ook geprognotiseerd op basis van een explosieve stijging van het onroerend goed, echter in plaats van stijging hebben we de afgelopen jaren een daling van meer dan 30% gezien.

Carl1 zal ook wel één van de ontwikkelaars zijn die er waarschijnlijk riant van geleefd heeft en nu probeert om iedereen gerust te stellen. Wanneer zijn uitspraken allemaal gemeend en waar zijn, waarom laat hij dan geen dokumenten zien waarop zijn uitspraken gebaseerd zijn en waarom krijgen de investeerders dan geen inzicht daarin. Hij zal ook goed weten hoeveel mensen geld gestort hebben en hoeveel mobil homes hiermee daadwerkelijk aangekocht zijn. Dit hoeft niet op het forum, maar zal ook in een brief aan de investeerders kunnen zijn.

Als ze zelfs verzuimen om te reageren op verzoeken van de AFM en spaanse toezichthouder denk dan ook maar niet dat dit naar de investeerders wel gebeurd. Dat geld is gewoon weg. Wanneer ze de mogelijkheid hadden om open te zijn naar de AFM hadden ze heus wel gereageerd

zegmaarja
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 aug 2008 10:02

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door zegmaarja »

Zou Carl1 hier op willen reageren?Ik kan alleen maar vragen naar eer en geweten,ik hoop dat je dat wat waard is.

carl1
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 jul 2008 15:18

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door carl1 »

Carlos6a neemt nogal veel veronderstellingen aan en denkt dat alle bedrijven het zelfde zijn.Beetje jammer of is hij een klant die het beter weet dan de rest?
Nee ,heb niets te maken zakenlijks met Tribu invest dan een dood gewone klant ,ja heb stukken in kunnen zien en is al eerder aan gegeven in deze berichten dat dez niet naar klanten gaan daar er helaas klanten tussen zitten die alles aan instanties doorgeven wat alleen maar onnodig is en de boel nog meer kan verzieken voor de rest.Logisch dat ze aan de AFM geen info verschaffen , het is een Spaans bedrijf en zo´n instantie heeft niets te zoeken hier in Spanje wat denkt Nederland nu wel ? Omdat de eigenaar nu toevallig een Nederlander is die daar woont en zich onderheft aan de Spaanse wet en belastinggeving ?Aan de Spaanse CNMV is wel degelijk medewerking gegeven maar helaas door het internationaal samenwerkings verband en verkeerd doorgeven van info van de AFM zegt CNMV beter te stoppen
en dat daar klant of bedrijf de dupe van is ,id dan vers twee.Het staartje komt later wel ,maar wel eerst de oplegging opvolgen dat is de wet.
Tribu heeft geen leningen voor de projekten van banken dat is een ding wat zeker is dus die stelling gaat ook niet op , de klanten zijn de enige investeerders en die krijgen alles terug en meer dan dat .
Heb het idee dat carlos6a graag onrust stookt bij de klnaten en niets anders te doen heeft.Kom eens langs in Spanje en vel dan je oordeel het is allemaal zo laag bij de grond.
Verder heb ik hier eigenlijk geen zin in ,wil de mensen gerust stellen maar er zitten altijd van die onruststokers tussen die aan de gang blijven die zelfs soms hier helemaal niets mee te maken hebben.Maar ja wat moet je als er niets anders belangrijk is te doen
Ik zou aan een ieder adviseren , stuur gewoon een email aan Tribu Invest als men ongerust blijft.Ze bestaan nog steeds ,hebben nog steeds dezelfde nummers,kantoren zijn er nog.Zegt dat niet genoeg.
Zij geven niet op , een paar klanten wel.Jammer want in goede tijden wordt er niets geschreven of gezegd maar o wee als er een kink in de kabel komt .Dan maar gelijk zeuren.
Nogmaals ik heb er vertrouwen in dat alles op zijn pootjes terecht komt met tegenwerking van allerlei instanties of zelfs klanten zij gaan door in belang van de trouwe klanten en voor henzelf zodat niet alles voor niets is opgebouwd in al die jaren.

Carlos6a
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 jul 2006 14:28

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door Carlos6a »

ja heb stukken in kunnen zien en is al eerder aan gegeven in deze berichten dat deze niet naar klanten gaan daar er helaas klanten tussen zitten die alles aan instanties doorgeven wat alleen maar onnodig is en de boel nog meer kan verzieken voor de rest..
Als alles goed in elkaar zit zoals jij beweerd is het toch geen enkel probleem wanneer een klant deze info aan 'instanties' doorspeeld. Dit zou alleen maar positief werken omdat er dan opheldering gegeven wordt, wat de instantie kan doen besluiten om de verplichte maatregelen op te heffen.
Aan de Spaanse CNMV is wel degelijk medewerking gegeven maar helaas door het internationaal samenwerkings verband en verkeerd doorgeven van info van de AFM zegt CNMV beter te stoppen
en dat daar klant of bedrijf de dupe van is
Dit is natuurlijk onzin. Het bevestigd alleen maar dat er veel mis is. Ook al zou de AFM verkeerde info doorgeven dan is het toch geen enkel probleem voor tribu om aan de CNMV te bewijzen dat deze informatie niet deugt. Dat dit niet gebeurd bevestigd alleen maar dat er waarschijnlijk nog veel mis is.
Nogmaals ik heb er vertrouwen in dat alles op zijn pootjes terecht komt met tegenwerking van allerlei instanties of zelfs klanten zij gaan door in belang van de trouwe klanten en voor henzelf zodat niet alles voor niets is opgebouwd in al die jaren.
Er zijn twee mogelijke oorzaken voor je gedrag:
1. Je bent verschrikkelijk naief en Tribu heeft je gewoon bij de kloten gehad en wilt dit nog steeds niet toegeven.
2. Je bent onderdeel van Tribu en weet hoe de vork in de steel zit en probeert de mensen zo lang mogelijk rustig te houden.

Als Tribu met een verklaring en bewijzen daarvan naar de investeerders toe was gegegaan op het moment dat de instantie om informatie vroegen was er waarschijnlijk niemand geweest die zijn/haar geld probeerde terug te krijgen.

Heb je trouwens ook een lijst met adressen van de lokaties/parken waar de betreffende mobil homes staan?[/quote]

Carlos6a
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 jul 2006 14:28

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door Carlos6a »

Hierbij de contactgegevens.

Adres : Spain, 29620 Torremolinos, Avda. Palma de Mallorca, 57
Tel : 0034666752517
Fax : 0034952377095
E-mail : [email protected]
Website : www.tribuinvest.com

Wie heeft er contact gehad? behalve carl1 dan.

carl1
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 jul 2008 15:18

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door carl1 »

carlos6a schijnt het dus beter te weten en gaat zelfs klanten aanvallen.
Misselijkmakend persoontje waar ik graag persoonlijk een gesprek mee zou hebben alhier in Spanje of in Nederland waar ik één keer per maand ben.Als deze het op prijs zou stellen.
Verder is er niets stil te houden hier omdat er al een advokaat bezig is die optreed voor een aantal klanten dus weinig nut om wederom gegevens door te geven .
Eén van de redenen dat ik vertrokken ben uit Nederland dat,verraders/klikkersmentaliteit van de klanten waarvan klant carlos6a er ook één is.Want zijn gedachte is"geen vertrouwen meer in het bedrijf waar ik wat heb gedaan dus de rest ook maar niet"

Ondanks zijn Nickname toch bekend wie hij is .

Carlos6a
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 jul 2006 14:28

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door Carlos6a »

Tsja carl1 de waarheid is hard. Je zult er toch een keer aan moeten geloven.
Ik hoef je niet te spreken. Je reacties zeggen me genoeg. Ik heb een hekel aan leugenaars en bedriegers.

Misschien wil je me wel zwijggeld aanbieden en dat wil ik niet

indra
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 mei 2007 19:43

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door indra »

:wink:
Laatst gewijzigd door indra op 19 aug 2008 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Carlos6a
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 jul 2006 14:28

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door Carlos6a »

Dat bedoel ik nou en carl1 is de man van tribu invest

Carlos6a
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 jul 2006 14:28

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door Carlos6a »

Carl1 schreef:
Eén van de redenen dat ik vertrokken ben uit Nederland dat,verraders/klikkersmentaliteit van de klanten waarvan klant carlos6a er ook één is.Want zijn gedachte is"geen vertrouwen meer in het bedrijf waar ik wat heb gedaan dus de rest ook maar niet"

Ondanks zijn Nickname toch bekend wie hij is .
Je hebt het helemaal mis en liegt ook hier al over het feit dat ik klant zou zijn, want dat ben ik helemaal niet. Het was vanaf het begin al duidelijk dat men niet eerlijk was en er maar wat op los fantaseerde om geld bij de mensen los te krijgen.

carl1
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 jul 2008 15:18

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door carl1 »

Gevaarlijke opmerking carlos6a en zeker in Spanje ,je zult toch een keer met me te maken krijgen want ben in overleg met Tribu Invest
om deze mensen een doorstart te gunnen de voorwaarden is dan dat ik mede direkteur gaat worden en klanten zo als jou het eerst aan te pakken want zoals ik al zei je bent gezien en ik weet wie je bent.
Je bent één van de klanten die Tribu Invest graag ziet hangen nadat je eerst verdiend hebt en daar hou ik niet van.
Dus hoe je het wend of keert door dit soort berichten/mensen ben ik steeds meer geneigd om met de directie van Tribu in zee te gaan en zal laten zien wie hier de bedriegers zijn .
J a en uiteraard weet ik de laatste weken veel van Tribu ,dat is ook nodig als je wilt bijspringen in zo´n mooi bedrijf
Want waar is waar ze hebben het goed gedaan tot de bemoeienissen van allerlei instanties en dit gaat in de toekomst gewoon weer door.
Aleen dan zeker zonder klanten zoals jij en als jij dan denkt Tribu Invest nog een bedrieger te noemen zal de rechtelijke macht alhier ook voor jou gaan gelden.
Toch graag tot ziens want wij zullen in korte tijd de klant persoonlijk benaderen om één en ander uit de doeken te doen want dan is alles voorbij qua problemen.en jij hoort daar ook bij als klant.
Of je wilt geen klant meer zijn maar dat horen we dan wel van je

carl1
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 jul 2008 15:18

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door carl1 »

Als je geen klant zou zijn is het al helemaal belachelijk dat je reageert
op een forum waar je niets heeft te zoeken.
Je leven zal wel saai zijn om je met anderen te bemoeien ?

Geen klant ? Goed lezen wat jezelf dan schrijft op het forum.

Maakt niet uit ,wij weten ondertussen beter hier en zie de post van Tribu binnenkort wel op je deurmat.

carl1
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 jul 2008 15:18

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door carl1 »

Indra ondertussen ook negatief geworden was op 22 mei nog wel anders via dit forum als ik het zo terug las.

Carlos6a
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 jul 2006 14:28

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door Carlos6a »

Hehe eindelijk beken je dat je (mede)directeur bent en/of wilt worden van tribu invest.

Mijn centen, welke je nog zou hebben, mag je wat mij betreft volledig in eigen zak steken. Ik hoef niets meer van je.

Wel stel ik het op prijs dat je je dreigementen waar maakt en me een juridische procedure aan doet. Dan zal ik nog extra kunnen genieten van je domheid.

cadian
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mar 2008 20:09

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door cadian »

Carlos6a, iedereen die ik ken die heeft geinvesteerd, heeft al jaren per maand geld gebeurd en dat zonder bankgarantie. Het liep allemaal goed tot de afm zich ermee bemoeide. Wat maakt het nu uit met welk onderdeel geld wordt verdiend, het belangrijkste is DAT er geld werd verdiend. Een papiertje met bankgarantie zegt dus niet veel. Ik snap niet goed waarom jij zo negatief bent. Banken hebben zoveel beloofd, niets nagekomen. Veel geld is verloren op de beurs, dat wordt maar voor lief genomen omdat het banken zijn. Carl1, laat je niet zo opnaaien. Ik geloof nog steeds dat het wel goed komt, maar alles heeft zijn tijd nodig. Ik zal wel blij zijn als de negatieve mensen niet meer meedoen. Ik hoop dat er een klein clubje overblijft die in de toekomst nog veelvuldig kan en gaat investeren met Tribu of hoe het ook gaat heten en een groot rendement gaat halen. Ik ben het wel eens met iemand dat het jammer is dat de naam Tribu-invest gaat veranderen.

Carlos6a
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 jul 2006 14:28

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door Carlos6a »

Uiteraard zou ik ook voor de betrokkenen hopen dat alles goed komt, maar gezien hetgeen er gebeurd is acht ik deze kans niet realistisch.

Om de AFM de schuld te geven gaat me ook te ver. Er was iemand die een goede reden had om de AFM te informeren. Als je het hele draadje vanaf 2005 nog eens doorleest zul je ook begrijpen waarom.
Waren de betalingen al niet gestopt voordat de AFM in beeld kwam.

cadian: Hoe weet je trouwens dat er geld verdient is? Als alles zo winstgevend is als men deed voorkomen, waarom had men dan investeerders nodig, terwijl men voor minder dan de helft bij de banken kon lenen. Waarom weet niemand welke mobil home van hem/haar is? Klopt het aantal gekochte mobil homes met het aantal wat ook geplaatst is?

Waarom is Theo Romijn destijds veroordeeld? Ook toen moest hij de mensen terug betalen, wat hij trouwens nooit gedaan heeft.

of is carl1 Theo Romijn. Die is nl ook uit Nederland vertrokken

sunsine
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2008 10:24

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door sunsine »

In plaats van met modder te gooien kun je natuurlijk ook even afwachten. Zoals Tribu heeft aangegeven hebben zij enkele weken nodig om de zaken goed af te handelen. Geef hun dan ook die tijd.
Natuurlijk, ik hoor je al zeggen : ze hebben tijd genoeg gehad maar vergeet niet dat het in ons belang is dat men nog steeds bezig is.
Gemakkelijker zou zijn geweest om te zeggen: helaas het is mis gegaan en totziens. Dit doen ze niet en ze zijn nog steeds te bereiken. Waarom dan toch zo negatief. Wees blij dat ze er nog zijn. Wanneer men echt kwaadwillend is dan was men al lang met de nooderzon vertrokken.
Het feit dat er geprobeerd wordt door te starten is alleen al een teken dat men serieus bezig is om de belangen voor zowel het bedrijf als voor de klant veilig te stellen
Ook wij hebben in de afgelopen jaren veel geld geinvesteerd bij Tribu en hebben volop mogen genieten van de fantastische rendamenten die zij boden.
Rendamenten die je verwachtingen volop waar maakten en mogelijkheden gaven.
Wij hebben dan ook nog steeds het volste vertrouwen in Tribu en hopen dat ze binnenkort een doorstart kunnen maken.
We weten allemaal hoe de vork in de steel zit ( zie de brief die Tribu iedereen heeft gestuurd) Laten we nu ook het fatsoen hebben om hen de gelegenheid te geven om de zaken naar behoren af te handelen.
Dat het geen maanden meer duurt is duidelijk door de informatie van Carl1 en die paar weken die we nog moeten wachten kan een ieder toch wel opbrengen. Het gaat tenslotte over uw en mijn investering en ik heb liever dat men er nog mee bezig is dan dat we te horen krijgen, bedankt en totzien.
Het feit dat carl1 zou toe treden tot Tribu is alleen maar toe te juigen. Hij zou toch wel gek zijn om in een failliette boel te stapen en daar z,n geld in investeren. Mensen denk nu eens even na en kijk eens terug op de afgelopen jaren. Dan kan ik niet anders dan concluderen dat Tribu heeft waar gemaakt wat men beloofde en als je kijkt naar je al ontvangen rendament dan kun je dit toch niet naïef noemen.
Tribu ga door. wij zullen er zijn en je kunt op ons rekenen.

Gesloten