LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] investeringsproject stacaravans in spanje

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
indra
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 mei 2007 19:43

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door indra »

:arrow:
Laatst gewijzigd door indra op 19 aug 2008 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.

carl1
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 jul 2008 15:18

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door carl1 »

Als men goed de papieren heeft gelezen van de CNMV kon men zien dat er niets uit mag/mocht dan alleen terug betalingen die in goederen zijn gestopt.Wie is hij dan om om de wet heen te gaan?
Dus heeft niets met menselijkheid te maken ,als het er is vandaag had Tribu het liefst gisteren betaald.Maar zo werkt het nu niet in de praktijk.
Mij is het nu om het even want heb bij Tribu Invest nog nooit zoveel verzoeken gezien om terugbetalingen vanwege scheidingen,sterfgevallen en ziekten van allerlei aard en wel te tellen
1 op de 3 klanten ,dat zegt genoeg nu over hoe eerlijk dan wel de klanten zijn.Alle klanten ten spijt waar het echt aan de hand is.
U hoort binnenkort van mij en Theo als wij eventueel rond komen.Kan u zeggen dat Theo zijn handen jeuken om comentaar te gaan geven maar heeft domweg inderdaad niet de tijd voor dit.Hij heeft wat beters te doen dan deze onzin.Namenlijk alles in goede banen te leiden voor ons als klant waarvan ik er ook nog steeds één van ben.
En tuurlijk ben ik niet gek om geld te stoppen in een bodemloze put ,nee er zit een mooi bedrijf in voor een ieder.
Het zijn helaas slechts een twintigtal klanten die het proberen te verzieken voor de rest van alle klanten.Goed nieuws voor de rest dat die er in de toekomst niet meer in zitten als het aan mij zou /zal liggen.Hoewel Theo wat meer begrip heeft voor de situatie ondanks het egoïsme wat sommige klanten hebben.En dat siert hem.
Vechtersmentiliteit wordt beloond geloof mij.

indra
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 mei 2007 19:43

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door indra »

8)
Laatst gewijzigd door indra op 19 aug 2008 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.

carl1
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 jul 2008 15:18

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door carl1 »

Rest mij te zeggen dat ik vanaf volgende week mijn hulp aanbied bij Tribu Invest om zoveel mogelijk de mensen te woord te staan via de email , zodat ik meer en meer weet wat er leeft onder de klanten.
Dus u kan nog steeds u mail blijven sturen naar het bekende email adres van Tribu Invest en u zult antwoord vanaf volgende week kunnen verwachten van mij Carl Langenhorst.
Hopenlijk in nabije toekomst mededirekteur met de huidige direktie om gezamenlijk uit deze problemen te komen die slechts veroorzaakt zijn door een paar klanten onder ons en daarbij het voor de rest ook nu moeilijk hebben gemaakt.
Voor de rest ga ik hier geen woorden meer aan vuil maken , want zoals ik al zei men kan voortaan rechtstreeks terecht en zo kunnen we een ieder persoonlijk benaderen ,de slechte onder ons en gelukkig de velen goeden onder ons.
Gaarne tot binnenkort en vriendelijke groet ,

Carl

carl1
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 jul 2008 15:18

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door carl1 »

indra of tewel Greet neem aan dat je je persoonlijk hebt gemeld bij Tribu?Heb jou dossier verleden week in gezien en daarin stond één en ander vermeld.Dit zijn dossiers met spoedgevallen die ik heb door gebladerd dus met de menselijkheid valt het hier ook wel heel erg mee
Geloof me ze zitten hiermee ze kennen je persoonlijk en weten dat het in jou geval echt is.
Meld je even persoonlijk via de bekende email en zal bericht van mijn persoonlijk aan jou richten(Carl ) Dit zijn zaken die niet echt bestemd zijn voor een forum lijkt me.

Carlos6a
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 jul 2006 14:28

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door Carlos6a »

carl1 schreef:
Hopenlijk in nabije toekomst mededirekteur met de huidige direktie om gezamenlijk uit deze problemen te komen die slechts veroorzaakt zijn door een paar klanten onder ons en daarbij het voor de rest ook nu moeilijk hebben gemaakt.
Dit is gewoon smeerlapperij. Zelfs de eigen klanten kregen geen informatie omtrent hun investeringen. De AFM heeft absoluut geen vreemde vragen gesteld. Zie hier de brief van de AFM op na welke op de website van de AFM te lezen valt.

Er is maar één schuldige aan deze hele crisis en dat is tribu invest. Zij hebben de klanten misleid en aan het lijntje gehouden. Elke investeerder heeft recht om te weten wat er met zijn/haar geld gebeurd

carl1
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 jul 2008 15:18

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door carl1 »

jaja carlos6a , je bent wel heel erg verbolgen terwijl zelfs jij je geld terug krijgt buiten je verdiensten om.
Of wil je nu speciaal dit bedrijf om zeep helpen met je negatieve inslag.
Mijn handen jeuken om jou gegevens door tegeven aan al de klanten om je te bedanken want door dit soort klanten hebben Tribu Invest
de problemen te danken.Vergeet niet dat niet één bedrijf 100 % werkt maar om nu maar zo door te blijven gaan ?
In het vervolg maar naar de bekende emails die jou bekend zijn kunnen we eens van man tot man spreken dan dit zwakke en laffe gedoe.Jij weet toch heel goed waar je je geld in hebt gestopt ? Mag aannemen dat andere klanten dat ook weten en hebben zij ooit een verkeerde agent gehad is destijds niet verzocht om rechtstreeks kontakt op te nemen?
Ok dit was het laatste van mij dan de rest volgt alleen nog maar als men iets rechtstreeks zend nu naar Tribu Invest en waarop ik zal reageren .In jou geval nogmaals gezegd "een beetje extra"
Zie op je deurmat binnenkort ,we zijn al bezig.

Investeerder
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mei 2008 16:24

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door Investeerder »

Lang geleden heb ik een reactie op dit forum geplaatst en ik heb sinds die tijd aandachtig gelezen wat een ieder te melden had/heeft.
Wat mij opvalt is dat de laatste dagen er een soort welles/nietes spelletje word gespeeld wat uiteindelijk niets opleverd.
Net als velen baal ik ook als een stekker dat er sinds februari niets meer is uitebetaald, maar ik ben zeker niet vergeten dat tot dan toe alles perfect is verlopen en ik en dus ook anderen aardig hebben verdiend.
Wat ik wel vervelend vind is dat de communicatie met Tribu moeilijk verloopt (maar dat heeft zijn redenen).
Een paar weken geleden heb ik netjes een brief ontvangen van Theo met uitleg. Aan de hand van die brief ga ik er vanuit dat Tribu alles netjes gaat afhandelen en hoop ik dat het berdijf een doorstart zal maken en dat ik weer kan investeren in projecten met goede rendementen, want dat was dit project zeker!

Ik heb gehoord dat er een grote groep mensen zich hebben aangesloten bij Lexius advocaten, zelf heb ik daar weinig behoefte aan op dit moment omdat ik zoals ik al eerder heb gezegd nog alle vertrouwen heb in een goede afloop!

zegmaarja
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 aug 2008 10:02

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door zegmaarja »

Hee Indra,ik zag dat je je commentaar hebt weggehaald.Is dat omdat deze Carl1 woord heeft gehouden en gereageerd heeft via Tribu?Ik hoop het,dat geeft de mens weer hoop en moed.Ik hoop echt dat er voor het eind van de maand een positieve reactie komt,want hier ga je echt geestelijk aan kapot.Wat dat betreft moet je de reacties op dit forum al helemaal niet lezen.................

indra
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 mei 2007 19:43

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door indra »

dank je voor je begrip want het is idd zo dat dit forum me geen goed doet!heb al zorgen genoeg die niet met geld kunnen verholpen worden...door forum is momenteel mn vertrouwen kapot in alles en iedereen, k weet het allemaal ni meer...begrijp je?


grts

rararend
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 feb 2008 17:39

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door rararend »

Ik ben er een tijdje uit geweest, maar ik denk niet dat er veel terug te verwachten valt. Als we nu eens wat beter gaan nadenken over die behaalde rendementen dan kan ik niet anders concluderen dat die werden uitbetaald uit je eigen inleg en inleg van nieuwe deelnemers. Ik kan niet anders bedenken waar het geld anders vandaan zou kunnen komen.

Dit betekent dat we hebben meegedaan aan een pyramidespel constructie. Nu Tribu niet meer aan nieuwe inleggers kan komen is er dus ook geen geld meer om uit te betalen. Gelukkig maar voor die nieuwe inleggers anders waren die nu het haasje geweest. Er zijn nu veel gedupeerden maar volgend jaar was dat nog veel meer geweest.

Er zal geen cent meer over zijn, of meneer Theo moet zijn 'eigen' woning, boot en auto maar verkopen dan is er misschien nog en paar euro te verdelen. En waarschijnlijk zal ie wel weer starten met een nieuwe onderneming waar we dan maar niet meer in moeten trappen.

Carlos6a
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 jul 2006 14:28

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door Carlos6a »

netjes verwoord rararend, maar zo zit het waarschijnlijk wel in elkaar.

Ik vermoed ook dat carl1 en theo één en dezelfde persoon zijn.

Misschien zijn er wel mobil homes aangekocht, die verhuurd worden, maar die zullen waarschijnlijk op zijn eigen naam staan.

rararend
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 feb 2008 17:39

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door rararend »

Ik had zomaar een ideetje.

Kan iemand die toevallig een keer in de buurt is niet even met Theo en een onafhankelijke notaris langs alle projecten/mobile homes die met ons geld (zouden) zijn gefinancieerd. Dan weten we meteen of er wel iets is gekocht van het ingelegde geld en of niet 1 mobile home 1000x is verkocht. Gewoon even inventariseren wat er is en even laten checken door die notaris of dat klopt?! Maar goed daarvan zou Tribu ook zo even een opgave van kunnen doen die we dan zelf even door een Spaanse notaris kunnen laten checken op waarheid. Dat dat niet gebeurt is veelzeggend. Het geld wat over was zal wel verbrasd zijnen ik geloof niet dat er ook maar 1 project daadwerkelijk bestaat!

luci
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jun 2008 19:37

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door luci »

Wat een ellende lees ik hier weer. Inderdaad is mijn vertrouwen in een goede afloop weg. hopelijk heb ik t mis. De advocaat lexius heeft vandaag brief aan tribu gestuurd (kreeg ik met de mail)met verzoek om bewijs van wat theo nu allemaal zegt dat ie voor ons doet. ik denk niet dat theo zal antwoorden of er weer op een of andere manier onderuitkomen of excuses heeft om tijd te rekken. komt er niets zinnigs of tijdrekken van theo dan trek ik mijn conlusies wel en hoop ik dat lexius voor ons allen aan de slag gaat. mensne meld je bij hem aan! lexius doet alles zeer netjes en geeft tribu echt een kans om zich van zijn beste kant te laten zien. als theo hierop niets (zinnigs) te zeggen heeft kunnen via lexius er samen misschien nog iets van maken. adners staan we zowieso met lege handen! groetjes Luci

billygates
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 aug 2008 10:24

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door billygates »

Hierbij wil ik bekend maken dat ik ook graag namens zoveel mogelijk klanten van Tribu invest wil optreden tegen Tribu-invest. Ik zal natuurlijk het gebruikelijke buitensporig hoge honorarium in rekening brengen. Bij voorbaat dank ik u voor het in mij gestelde vertrouwen. Deze zaak ga ik namelijk zeker winnen. Ik hoef er trouwens ook weinig voor te doen, want dat doet de Spaanse overheid al voor me.
Met andere woorden; waarom een advocaat inschakelen als de Spaanse overheid, middels de Spaanse autoriteit financiele markten hier al bovenop zit?
Is het trouwens de onruststokers opgevallen dat de AFM, c.q. de Spaanse AFM in het geheel niet rept over eventuele oplichting? Er zijn slechts financiele handelingen verricht zonder dat Tribu over de juiste papieren beschikte. Maar weet u hoeveel onbevoegde leraren uw kinderen dagelijks weer les geven?
Ik heb geïnvesteerd in Mobilhomes en stukken grond en totdat de AFM er zich mee ging bemoeien werd er altijd gewoon betaald. Ik heb geen enkele reden Tribu niet te vertrouwen. Mijn agent en ook een mij goed bekende persoon hebben Theo Romijn meerdere malen gesproken. Zij twijfelen niet aan de oprechtheid van Theo Romijn. Waarom zou ik dat dan wel doen? De mij goed bekende persoon heeft ook met de heer Carl Langenhorst gesproken. De suggestie van onruststoker Carlos dat Carl en Theo dezelfde persoon zijn is dus niet juist.
Ik hoop dat Tribu , na afwikkeling van de verplichte terugbetalingen, een doorstart kan maken. Ik stap zeker weer in. Uiteraard moeten ze dat doen onder dezelfde naam. Er is voor Tribu geen reden om zich te verbergen achter een andere naam. Mooi dat de heer Langenhorst mee gaat doen. Het is duidelijk dat Theo Romijn wel wat hulp kan gebruiken. Ik neem echter aan dat Tribu zich goed realiseert dat voor een doorstart wel gewoon een vergunning tot het verlenen van financiele diensten nodig is. Er zijn genoeg bedrijven/personen die deze vergunning hebben. Daar zullen snel zaken mee moeten worden gedaan.

Carlos6a
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 jul 2006 14:28

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door Carlos6a »

Weer een ander alias gebruikt?

DE AFM en/of spaanse collega's zorgen er niet voor dat theo de mensen terug betaald. Zij nemen alleen maatregelen die moeten voorkomen dat nog meer mensen er in stinken.

Wanneer tribu zo'n solide onderneming is, zoals een aantal mensen hier doet voorkomen, dan zal het toch ook geen enkel probleem wezen om de vereiste vergunningen te krijgen. Gek he, dat ze die toch niet krijgen. Zelfs de investeerders zijn niet op de hoogte van wat er met hun geld gebeurd is en waarin ze nu daadwerkelijk hun geld gestopt hebben.

Wat mij betreft blijf je maar lekker dromen met de hoop dat alles weer goed komt, omdat het toch zo'n super project was. Probeer je nu wederom de boel te sussen en/of houd je jezelf voor de gek. Het was een 'super project', maar men weet niet eens waar zijn/haar geld gebleven is en hoe dit besteed is. Wat is er dan zo super aan.

Eigenlijk heb ik zelfs nog waardering voor theo, omdat hij opnieuw in staat was om bij zo veel mensen geld uit de zak te kloppen, met alleen maar een sterk verhaal.

billygates
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 aug 2008 10:24

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door billygates »

Ik heb geen idee wie je bedoelt met "weer een ander alias". De door mij geplaatste reactie was mijn eerste reactie en als het niveau van de reacties zo laag blijft is dit in ieder geval ook mijn laatste stukje. De CNMV heeft Tribu overigens wel verplicht tot het terugbetalen van geinvesteerde bedragen en de CNMV controleert dit ook.
Het niet hebben van de vereiste vergunningen (overigens pas per 1 jan 2006 ingevoerd) is een probleem dat door Theo Romijn blijkbaar is onderschat. Hij achtte deze vergunning -onterecht- niet van toepassing op zijn werkzaamheden. Hem kan achteraf worden verweten zich te weinig te hebben bekommerd om de -administratieve- organisatie van zijn bedrijf. Hij was te veel bezig om voor zijn klanten (en natuurlijk ook voor zichzelf) geld te verdienen. Daar zal hij van geleerd hebben en dat geeft vertrouwen voor de toekomst van Tribu.

mobile investeerder
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mei 2008 19:59

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door mobile investeerder »

hallo iedereen ik hoor eigelijk nooit wat over de rol van de promoters
(solplaya oa) kunnen zij hier niet ook op aangesproken worden . in mijn geval heb ik nooit antwoord gekregen op diverse vragen waaronder

welk sc nummer de mobile homes hebben en waar ze staan

verder denk ik als de mobile homes er staan dan komt er nu nog steeds geld binnen wand die plaatsen zijn al lang van te voren geboekt volgens solplaya waren dat huur contracten van vele jaren

boven dien waarom moeten de mh verkocht worden die zijn cotractueel toch van ons wij zouden er zelf toch mee verder kunnen gaan

ik hoop dat het goed komt

Carlos6a
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 jul 2006 14:28

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door Carlos6a »

boven dien waarom moeten de mh verkocht worden die zijn cotractueel toch van ons wij zouden er zelf toch mee verder kunnen gaan
Heb jij een contract waarop staat welke mobil homes van jouw zijn en waar deze staan?

Lijkt me stug.

tribugast
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 aug 2008 23:30

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door tribugast »

Ben het eigelijk wel met carlos6a eens. En alles goed en wel ik heb al maanden geen geld gezien. Volgens Tribu Invest is dit omdat dit niet mocht of niet kon ofzo tijdens het onderzoek van de CNMV. Dan kun je na de beslissing van de cnmv toch weer gaan uitbetalen zoals ook de cnmv hun heeft opgedragen. Er is toch al die maanden geld niet uitgekeerd en dus opgespaard in die tijd en ik er is toch ook gewoon nog wel wat geld een in die onderneming zit! Als tribu ook wil doorstarten wat ik hier steeds lees dan moet het natuurlijk wel financieel beetje gezond zijn en dan kunnen ze ons gewoon betalen of in ieder geval een flink deel. Misschien kan niet in 1x uitbetalen maar Theo kan toch een begin maken met uitbetalen en daarbij een voorstel doen voor de rest. Ik hoor niets van hem of tribu!

Het maakt mij ook niets uit of de cnmv Tribu heeft verplicht om ons allemaal terug te betalen. Als Tribu geen geld (meer) heeft of dit ergens anders aan uitgeeft of wat dan ook maar tochl niet over de brug komt dan kan de cnmv verplichten en controleren wat ze wil maar ze doet er toch niets aan! Zo gaat dat in die zaken. Tribu moet terug betalen en niet de cnmv en de cnmv staat ook niet borg hiervoor ofzo en zal zeker niet voor ons het geld opsporen of terughalen of wat dan ook als Tribu niets doet of plots weg is! Dus alles komt uiteindelijk op Tribu neer en die zegt niets zinnigs en daarom kan ik jammergenoeg niet meer op tribu rekenen.

Theo zou ook bezig zijn onze mobile homes te verkopen of zo? Hoe verkoopt hij dan mijn mobile home en aan wie en moet ik dan niet een of ander verkoopcontract tekenen of zo? Ik ben toch eigenaar van die mobilehome? (las ik ook in brief van die advocaat). ook over andere oplossingen hoor ik niets. Enb helaas heb ik niets aan nog meer opmerkingen ‘dat het wel goed zal komen’. Bewijs dat dan nu maar eens want ik kan er echt geen touw meer aan vastknopen.! En dat die advocaat wat eraan verdient is toch de eigenschuld van Tribu had die maar niet zo moeten doen was die gast ook niet nodig!

Tribugast

Gesloten