Wat ik vreemd vind is het volgende:
Mijn contract met Orange loopt af per 1 september. Dat betekenit dat ik nu mag gaan verlengen, maar kreeg te horen dat het over is gegaan naar T-Mobile dus dat dat niet gaat. Ik heb bij Orange een abonnement van 160 euro in de maand (zakelijk). Bij T-Mobile kunnen ze mij een soortgelijk abonnement aanbieden voor 100 euro per maand, dat is dus voordeliger voor mij maar en nu komt het, als ik mijn nummer wil behouden dwingt men mij eigenlijk om twee abonnementen te hebben voor een periode van drie maanden. Een overlapping omdat ik anders mijn nummer niet mee kan nemen. Bij Orange krijg ik doodleuk het antwoord dat als ik zou gaan overstappen naar een andere provider dit de concequenties zijn. Ja duh dat begrijp ik maar dit is toch geen 'vrijwillige' keuze.
Gelukkig hebben ze er bij T-Mobile wel iets meer van begrepen dat bij Orange waar je overigens door sommige medewerkers afschuwelijk klantonvriendelijk te woord wordt gestaan. Bij T-Mobile hebben ze een Future Activation, wat waarschijnlijk zal inhouden dat ik mijn nieuwe abonnement over drie maanden in kan laten gaan. Klinkt goed maar nu ik zo hier de reacties lees over het bereik stemt het mij toch weer wat somberder.
Maargoed oorspronkelijk ging het mij er dus om dat ik het volstrekt belachelijk vind dat je dus gedwongen wordt om een overlappend abonnement te moeten afsluiten omdat je anders je nummer kwijt bent. Ik ben toch niet de enige die hier mee te maken heeft? Een nieuw nummer is niet zo erg maar in dit geval gaat het om een zakelijk nummer en als dat veranderd kan ik ook een hele nieuwe huisstijl laten drukken en dat is een vrij kostbaar iets.
Greetz Maria
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Orange wordt T-Mobile en dus wordt 0,12 nu 0,20 per minuut
Re: Orange wordt T-Mobile en dus wordt 0,12 nu 0,20 per minuut
Wat mij heeft meest heeft geergerd aan mijn overstap van Orange naar T-mobile is dat ik een maand zowel mijn bundel voor Orange als voor T-mobile moet betalen, en dus ruim 100e kwijt ben ipv 50e.
Mijn nieuwe bundel bij Orange ging altijd op de 25ste van de maand in, en bij T-mobile is dat de 1ste of 2de van de maand. De overzetting van Orange naar T-mobile was na de ingang van mijn Orange bundel (op 28 mei) en dus moet ik nu zowel mijn bundel voor Orange als mijn bundel voor T-mobile betalen.
Bij de klantenservice zeggen ze dat ik hier zelf maar op had moeten letten en eventueel een klacht kan schrijven via de website van T-mobile, maar tegen de tijd dat die in behandelin wordt genomen heb ik natuurlijk al een derde aanmaning omdat ik oude factuur nog niet heb betaald.
Ben ik de enige die dit probleem heeft....?
Mijn nieuwe bundel bij Orange ging altijd op de 25ste van de maand in, en bij T-mobile is dat de 1ste of 2de van de maand. De overzetting van Orange naar T-mobile was na de ingang van mijn Orange bundel (op 28 mei) en dus moet ik nu zowel mijn bundel voor Orange als mijn bundel voor T-mobile betalen.
Bij de klantenservice zeggen ze dat ik hier zelf maar op had moeten letten en eventueel een klacht kan schrijven via de website van T-mobile, maar tegen de tijd dat die in behandelin wordt genomen heb ik natuurlijk al een derde aanmaning omdat ik oude factuur nog niet heb betaald.
Ben ik de enige die dit probleem heeft....?
Re: Orange wordt T-Mobile en dus wordt 0,12 nu 0,20 per minuut
Het lijkt mij dat als een bedrijf overgenomen wordt, dat daarbij ook de klanten en hun bestaande rechten overgenomen worden. Dus dat alles bij het oude blijft, tenzij ze expliciet aangeven dat het anders wordt.
Wat T mobile mogelijk doet is klanten bellen om een "vrijwillige" overstap naar een "goedkoper" contract te bewerkstelligen. Gevolg: een aantal zaken, waaronder de prijs per minuut wijzigt. (lees: wordt hoger). Je bent overigens niet verplicht daarop in te gaan, je kunt ook gewoon je abo laten doorlopen.
Hetzelfde verhaal met bijv. de sim only (10 euro p/m en per belminuut 0,11 ct) van Tmobile: je betaalt het laagste bedrag per minuut, maar als je wilt overstappen naar een hoger maandbedrag of als je verlenging + nieuwe telefoon aangeboden krijgt, ga je bijna het dubbele per minuut betalen.
Het is gewoon duidelijk: als een provider je belt met het aanbod van een verlenging, dan kan je er 200% zeker van zijn dat het duurder voor je gaat worden. Zo werkt de commercie nu eenmaal.
En die telefoon betaal je heus echt zelf hoor! Dat is helemaal geen kadootje.
Wat mij wel zorgen baart is dat wijzigingen in de AV vrijwel nooit aan de klant worden gemeld. Dus opzeggen na een gewijzigde AV is vaak te laat.
Wat T mobile mogelijk doet is klanten bellen om een "vrijwillige" overstap naar een "goedkoper" contract te bewerkstelligen. Gevolg: een aantal zaken, waaronder de prijs per minuut wijzigt. (lees: wordt hoger). Je bent overigens niet verplicht daarop in te gaan, je kunt ook gewoon je abo laten doorlopen.
Hetzelfde verhaal met bijv. de sim only (10 euro p/m en per belminuut 0,11 ct) van Tmobile: je betaalt het laagste bedrag per minuut, maar als je wilt overstappen naar een hoger maandbedrag of als je verlenging + nieuwe telefoon aangeboden krijgt, ga je bijna het dubbele per minuut betalen.
Het is gewoon duidelijk: als een provider je belt met het aanbod van een verlenging, dan kan je er 200% zeker van zijn dat het duurder voor je gaat worden. Zo werkt de commercie nu eenmaal.
En die telefoon betaal je heus echt zelf hoor! Dat is helemaal geen kadootje.
Wat mij wel zorgen baart is dat wijzigingen in de AV vrijwel nooit aan de klant worden gemeld. Dus opzeggen na een gewijzigde AV is vaak te laat.