LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] investeringsproject stacaravans in spanje

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
rararendement
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 feb 2008 17:31

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door rararendement »

Nou ik denk dat er geen enkele toezichthouder een akkoord zal geven voor het opzetten van een pyramidespel (het uitbetalen van rendementen door het aantrekken van gelden van anderen), zoals Tribu dat gedaan lijkt te hebben. Bovendien zal meneer Theo niet echt door een eventuele toetsing komen van betrouwbaarheid gezien dat hier in het forum staat dat ie eerdere met justitie in aanraking is geweest. Een oplichting tot en met. In ieder geval heeft het er alle schijn van dat met het geld dat is ingelegd niets is gefinancieerd, behalve eerdere inleggers uitbetaald zijn. Gelukkig is dat nu gestopt. Volgend jaar zouden er vast meer mensen mee hebben gedaan en gedupeerd zijn. Ik trek maar weer een vergelijk met Rene vd Berg. Die had geloof ik 80 miljoen euro aangetrokken in totaal in een pyramidespel. Alleen degenen die als eerste meededen hebben daar profijt van gehad. Dat is wel profiteren van de ellende van de laatste inleggers (de grootste groep) die hun geld kwijt zijn. Dit is hier ook aan de hand. De mensen die als eerste meededen zijn blij want die hebben hun investering er allang uit en hebben die investering ook gepromoot bij vrienden en kennissen en de mensen die later instapten (en daarmee zorgden voor de uitbetaling van rendementen aan eerdere inleggers) zijn nu het haasje. Ik denk dat er weinig meer te verwachten valt van Tribu, behalve nog wat pogingen om tijd te winnen.

zegmaarja
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 aug 2008 10:02

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door zegmaarja »

Laten we met z'n allen Tribu het voordeel van de twijfel geven.De pessimisten zullen het daar wel niet mee eens zijn,maar die hebben er waarschijnlijk geen geld of te weinig inzitten of hebben al genoeg rendement gehad en misgunnen ons de rest......Voor hen zal ik ook wel naief zijn.Ik zeg laten we die dure advocaten gewoon links liggen.We wachten al zo lang dat die laatste week(of twee) er ook nog wel bij kan,hoewel ik ook echt wel misselijk wordt van deze onzekerheid......

[email protected]
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 feb 2008 22:25

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door [email protected] »

Dit was de reactie van THEO!
Heb eens de tijd genomen om die onzin te lezen op dit forum ,u gebruikt zelfs(lafhartig) onze naam omdat u uw zelf niet bloot durft te geven.Wij echter wel en hebben zelfs onze nek uitgestoken voor de klant en blijven dat doen , hebt u kunnen lezen in de verschillende nieuwsbrieven.Wij geven in Nederland geen nieuwsbrieven meer uit onder de klanten na gebleken verraderschap onder onze klanten naar de AFM,tros radar en kranten.
Deze mensen hebben het niet goed begrepen en zullen het ook nooit begrijpen , er zal binnenkort alleen nog maar bericht via ons komen in Nederland in de vorm van betalingen en gerechtelijke brieven van onze kant aan de verraders onder ons en zullen eindelijk mijn gezicht eens zien in minder prettige omstandigheden voor hen (rechtzaken tegen smaad is in Spanje niet zomaar iets)


Alleen maar dreigen net zoals Carl. Hoe slecht het bedrijf of je klanten ook zijn. Blijf professioneel en daar hoort normaal communiceren bij.

Ik zal wel een bedreiging zijn, zoals ook andere op dit forum. Wij worden bedreigt om dat wij de vinger op de zere plek leggen en de juiste vragen stellen.

AFM of Spaanse toezichthouder is niet de boosdoener. Er zijn genoeg mensen die bedonderd zijn en worden en het woord pyramidespel is hier al gevallen. Er zijn mensen die heel veel verdiend hebben die recht hebben op meer omdat dat in de contracten staat. Er zijn ook mensen die hun inleg nog niet retour hebben en daar zit natuurlijk nog veel meer pijn. De toezichthouders of klanten zijn niet verkeerd nee dat is het bedrijf Tribu als er niets verweten kon worden dan was er niets aan de hand. De vergelijking met banken en rendement bij Tribu gaat natuurlijk niet op. De banken hebben namelijk wel die hoge kosten om aan alle eisen/regelgeving te voldoen en zijn dan ook integer en betrouwbaar. Natuurlijk zijn er wel eens dingen die verkeerd gaan het blijft mensenwerk. Maar dat wordt altijd netjes opgelost kijk maar naar "de woekerpolis" of "dexia Lease" het kost tijd maar dan moeten/komen ze over de brug. En zoals bij iedere investering/contract ben je ALTIJD zelf verantwoordelijk.

Het is 3 sept. had Carl die ook namens Tribu optreedt niet 3 weken geleden beloofd dat wij geld zouden gaan zien binnen 2 weken. Wie heeft er al wat gehoord of geld ontvangen. NIEMAND

De tijd van uitstel en ons voor de gek laten houden is voorbij. Tijd krijgt iemand van mij als hij een goed verhaal heeft. En dat is nu net het probleem er is geen "goed"/kloppend verhaal.

Carlos6a
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 jul 2006 14:28

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door Carlos6a »

Hij wil de 'verraders' onder ons aanpakken via smaad. Lachen toch, zo'n uitspraak van één van de grootste leugenaars die er rond lopen. Hij bedriegd zelfs zijn eigen 'klanten' en wil mensen die bedrogen zijn en zelf de waarheid spreken aanklagen.

Bij mag hij komen. graag zelfs.

rararendement
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 feb 2008 17:31

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door rararendement »

Vandaag stonden de kranten vol over een Easy Life Investment. Een zwendel van 33 miljoen stond er. Directeuren hadden met het door beleggers ingelegde geld slecht huizen en auto;s, dure vakantie en horloges etc etc voor zichzelf gekocht. Dit deed mij zomaar denken aan Tribu Invest, een vergelijkbaar gevalletje lijkt wel. Dag... centjes.... daaaag!

mobile investeerder
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mei 2008 19:59

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door mobile investeerder »

wel vreemd dat hier nog niet in de media wordt gerept over zwendel door tribu en dit terwijl er al een advocaat bezig is hoe kan dat dan

of kan niemand hard maken dat ze de boel aan het flessen zijn!

dit is posetief bedoelt tov tribu en hoop voor mezelf dat zij uiteindelijk gelijk krijgen

[email protected]
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 feb 2008 22:25

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door [email protected] »

Gistermiddag krijg ik een reactie van Marta(vrouw van Theo) op mijn plaatsing op het forum. Dat wil zeggen dat het forum actief door hun wordt gevolgd.

De reactie luidt:"je zal wel gelijk hebben ,is dit dan communiceren wat je zelf doet."

Wat ik niet begrijp is dat Tribu actief dit forum volgt en ziet dat mensen ongerust, boos, bezorgd en verdrietig zijn. Waarom? omdat ze niet weten waar ze aan toe zijn. Er is in deze wereld en met name in deze branche veel oplichting. Nu wil ik Tribu niet veroordelen maar ik snap dat mensen, Tribu snel in dat referentiekader plaatsen. De branche waar regelmatig sprake is van oplichting is die van hun. èèn van de kenmerken is dat betalingen worden gestaakt en dat er opeens geen reacties/communicatie meer is. Dit beeld past natuurlijk helemaal bij Tribu.

Daarom vraag ik Tribu zorg dat je niet rolbevestigend gedrag vertoont maar laat zien dat jullie anders zijn dan jullie branchegenoten die wel verdacht en veroordeeld zijn voor oplichting.

[email protected]
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 feb 2008 22:25

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door [email protected] »

Correctie: het was theo niet Marta!
Zie hieronder email van Theo:

Het was niet Marta maar ik zelf (Theo )

Weet je wat het is ,het zijn van onze alle klanten steeds dezelfde die op het forum verschijnen (negatief ) Max. 20 personen op alles valt reuze mee.
Bij deze doen we het nooit goed ook in de tijd dat alles wel goed ging en ook als het binnenkort wel goed gaat.We hebben en zullen deze negatieve klanten altijd houden.
Vandaar dat ik niet reageer heb het te druk met mijn bootjes in de pyramide te stoppen.
Voor mij is het letterlijk gelul in de ruimte en dat de goeden ten spijt maar die komen er van zelf wel weer achter dat het goed bedoeld is allemaal.
Het leuke is wel dat ik van de meesten weet wie het zijn ondanks nickname ,computers gaan ver tegenwoordig.
Of er nu communicatie is of niet het is altijd te weinig.
Zie dit ook wel weer op het forum verschijnen ,het is nog erger dan op de creche van mijn zoontje maar goed het is immers typisch iets van Nederland , waarom hebben we dit nooit in de andere landen?

Communicatie is er volop met die advokaat van jullie en kopie van de antwoorden zijn ook naar de klanten gegaan en als de mensen het niet geloven is dat hun probleem nu ,klachten kan men zenden tot de AFM en CNMV ,wij volgen alleen maar op niet meer en niet minder


Jammer van de intimidatie. Ik kom alleen maar op voor alle klanten die geen informatie hebben of krijgen en zoekende zijn.
Als Tribu goed had gelezen dan schreef ik ook dat ik niet wil veroordelen. Veroordelen kan pas als schuld is bewezen, wel heb ik gezegd dat Tribu door branchegenoten, slechte communicatie(geen of te weinig) en het staken van betalingen de schijn tegen heeft. Het veroordelen is niet aan mij. Ik zie dat Tribu voor velen weer hoop uitspreekt op betere tijden. Maar alsjeblieft maak dit concreet en niet met alleen de woorden: er komen weer beter tijden.

Iemand van de klanten of lexius al een brief gezien waar jullie tevreden mee zijn gesteld?

Carlos6a
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 jul 2006 14:28

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door Carlos6a »

Hij heeft gelijk dat er maar een klein aantal klanten op het forum verschijnt, aangezien het gros van de mensen geeen affiniteit met forums heeft en uberhaupt ze niet weet te vinden.

Ook zullen velen zich schamen dat ze zo dom geweest zijn en daarom niet reageren

henkiboy
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jun 2006 10:29

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door henkiboy »

:) Ik en mijn zoon Bas hebben al geruime tijd investeringen lopen bij Tribu invest (ruim 3 jaar)
Alles liep op rolletjes tot de AFM zich met Tribu ging bemoeien.
Wij accepteren dan ook de uitleg die Theo op dit moment geeft.

Ik hoop voor Tribu en ons zelf dat het e.e.a. snel afgewerkt zal zijn.

Als dit achter de rug is gaan wij weer met vol vertrouwen in zee met zijn eventuele doorstart en/of nieuw op te richten bedrijf.

Willem & Bas
Eindhoven

rararendement
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 feb 2008 17:31

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door rararendement »

Tsja, mensen leren het nooit lijkt wel. Ik hou nou bv de berichtgeving rond easy life een beetje in de gaten en daar hadden de mensen die hadden ingelegd ook helemaal geen problemen.... totdat de FIOD daar een inval deed...... Gek he. En bij Rene vd Berg ook, daar ook geen enkel probleem tot hij wordt opgepakt.

Jongens de zwendel is gestopt er komt geen geld meer binnen van nieuwe inleggers en dus kan er ook niet meer worden uitbetaald!! Hoe naief moeten wij nou zijn en blijven

Carlos6a
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 jul 2006 14:28

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door Carlos6a »

Jongens de zwendel is gestopt er komt geen geld meer binnen van nieuwe inleggers en dus kan er ook niet meer worden uitbetaald!! Hoe naief moeten wij nou zijn en blijven
Hier sla je de spijker op haar kop. Al die verhalen dat het wel weer goed komt zijn natuurlijk flauwekul. Ook omdat er waarschijnlijk nooit mobil homes daadwerkelijk gekocht zijn, misschien op enkele stuks na, hebben ze ook geen inkomsten, maar ook niets om te verkopen waar ze de mensen van kunnen betalen.

carl1
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 jul 2008 15:18

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door carl1 »

jammer dat het steeds dezelfde zijn die Tribu wil hebben hangen,carlos6a,rararendement of diederik altijd jullie(verveeld of gebolgd en een zeer saai leven)
Jammer dat jullie nooit de moeite hebben genomen eens naar hier te komen om één en ander te controleren zo moeilijk was/is dat niet.
Echt jammer voor jullie want er is een zeer goed verkoopkontrakt getekend afgelopen vrijdag van alle spullen die er niet waren zoals jullie beweerden.
Leuk voor al klanten als de betalingen gedaan gaan worden door de nieuwe koper zij kunnen straks weer hun centjes tegemoet zien.
Kunnen de verveelde lui misschien op forums weer een ander gaan zoeken om de grond in te trappen.

Carlos6a
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 jul 2006 14:28

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door Carlos6a »

carl1:

Die 'koper' zal weinig te kopen hebben en zou je zelf geloven dat er een koper zou zijn die bereid zou zijn om alles bij het 'oude' te laten.

Als er al iets was en er zou een koper zijn, dan zou die koper in ieder geval niet bereid zijn om alle 'verplichtingen' over te nemen tegen een waarde die boven de marktwaarde ligt. Gegarandeerde rendementen op recreatie onroerend goed liggen maximaal op zo'n 6%. De niet gegarandeerde rendementen beloven vaak tot zo'n 10%. Tot op heden hebbenze dat meestal ook nog wel waar kunnen maken door de flinke stijgingen van het onroerend goed. Die stijgingen zijn momenteel in ieder geval in Spanje wel even over. Hoe zou een mobil home trouwens eigenlijk in waarde kunnen stijgen?

Trouwens waarom zou je eigenlijk verkopen als alles in elkaar zit zoals carl1 en theo steeds beweren. DE maandelijkse opbrengsten zijn dan toch ruim voldoende om de mensen uit te betalen

carl1
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 jul 2008 15:18

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door carl1 »

je blijft een echte eikel carl6a , ze nemen niet het bedrijf over maar hebben getekend om alle onroerende en roerende goederen over te nemen en met dat geld worden de mensen betaald zoals de wet dat voor schrijft en de rest gaat lekker door met Tribu alleen nu voortaan met bankgaranties ,dus zo slecht was Tribu toch niet.
Weet dat je blijft volhouden en slecht tegen je verlies kan maar iets moet ik je nageven je zou een goede verkoper zijn want opgeven staat niet in je woordenboek en dat is gelijk aan Tribu Invest.
Ze gaan over een tijdje weer vrolijk verder en gaan verkopers zoeken.voel je je aangesproken ? kwestie van aanmelden en dan zie je eens in het bedrijf wat er echt gebeurt dan alleen maar van die rare dingen rondstrooien.

Carlos6a
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 jul 2006 14:28

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door Carlos6a »

carl1: Bedankt voor het aanbod van die baan, maar ik ben niet geïnteresseerd. Ik houd er niet van om mensen te bedriegen.

Waren er wel onroerende zaken?

Hoe zou je in vredesnaam willen doorstarten, wanneer er geen nieuwe inleg komt om de mensen uit te betalen?

Hoeft er na een doorstart opeens niet meer aan de regels van de toezichthoudende instanties worden voldaan?

Bankgaranties stellen trouwens in Spanje helemaal niets voor. Dit weet ik uit ervaring.

carl1
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 jul 2008 15:18

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door carl1 »

Daarom vergelijk je appels met peren en zoals ik al zei je bent van huis uit negatief maar daar zijn praatgroepen voor.Je leest gewoon niet wat er staat ,neemt de moeite niet om ons te ontmoeten ,alleen maar de hele dag verveeld op je computertje alles de grond in boren zonder gegronde reden.Ga me met jou niet meer verlagen daar kom je vanzelf wel achter in de praktijk ,loser

rararendement
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 feb 2008 17:31

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door rararendement »

Ik was benieuwd of iemand al iets meer weet en of de beloofde uitbetalingen door iemand al ontvangen zijn? Ik ga binnenkort naar Spanje en ga dan wel even langs de bekende adressen. Eens kijken of ik iemand te spreken kan krijgen.

annemie76
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 apr 2008 00:08

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door annemie76 »

wel erg toevallig ben er ook voor benadert geweest, naja overgehoort op mijn werk doe zelf niet mee

sterkte allemaal :roll:

carl1
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 jul 2008 15:18

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door carl1 »

rararendement ,het is niet zo moeilijk hoor om iemand te spreken te krijgen hier.Je bent van harte welkom op één van onze kantoren.
Geef even een datum op dan krijg je de directeur zelf te spreken want zoals je weet is die veel op reis.En hij spreekt de mensen graag zelf even zeker diegene die zo negatief steeds op forums aktief zijn.
Hij houdt er van iemand rechtstreeks in het gezicht te spreken.
Misschien kan je gelijk een baantje krijgen want je schijnt het nog al te weten

Gesloten