Goede dag,
Kan iemand mij helpen a.u.b. Van KPN word ik niet wijzer van. Ik heb een ISDN 2 al jaren en wil ik nu vanaf. Makkelijk zou je zeggen, maar daar is ook een ADSL abo van XS4all. Bij klanten service van KPN hoor ik dat van ISDN 2 naar PSTN kan niet veranderd worden zonder dat eerst de ADSL opgezet wordt of naar ISDN1 gaan. De laatste is geen optie voor mij. Straks zit ik nog steeds met hetzelfde probleem als ik wil overstappen naar een andere aanbieder.
Fijn. Dus besloten om de abo bij xs4all op te zetten en is ook gebeurd. Ik ben lang klant bij Xs4all dus is binnen een maand afgerond. Nu bel ik weer met KPN. Die adviseren me om de tel. abonnement naar IPB te veranderen. Op die manier wordt de ISDN 2 naar PSTN overgezet zonder kosten (anders 75 euro !!) en dan komt IPB op de analoge lijn. Maar is dat echt zo? Weet iemand of dat werkelijk de lijn wordt omgezet naar PSTN of is dit een truckje van KPN en de lijn blijf ISDN 1 or 2? Ik vertrouw die schakeling echt niet. En hoe weet ik of PSTN is?
Ik twijfel om toch die 75 euro te betalen voor verandering naar PSTN en dan naar een andere provider te gaan of (alweer) in de zee te gaan met de IPB van KPN. Hoewel ik van de medewerker van KPN informatie heb gekregen en heeft ook beloofd om in een E-Mail uit te leggen (binnen 20 minuten!!!
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
) in plaats daarvan heb ik een brief gekregen met o.a.: “Hartelijk dank dat u heeft besloten om het volgende abonnement bij KPN af te sluiten: InternetPlusBellen Basis.”
Ik heb echt niet besloten…. Vrienden van KPN.
Alvast bedankt voor hulp.