LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Credit Europe Bank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
John28
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 aug 2008 11:12

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door John28 »

Heb probleem met de beschikbaarheid van CEB. Als ik geld terug wil boeken kan dat alleen van 4:00 tot 20:00 uur op werkdagen!
Buiten die tijden krijg je de melding dat het systeem niet beschikbaar is ivm de dagafsluiting. Internet bankieren moet op elk moment mogelijk zijn en zeker in het weekeinde vind ik.
Wat wel handig is: de mogelijkheid bij CEB een terugboeking te plannen. Zo kan je geld terug boeken voor een uitgave over bijvoorbeeld een week/maand of wat je maar wilt.
Heb telefonisch contact gehad over beschikbaarheid maar kreeg een wel heel slecht nederlands sprekende man aan de lijn die mij wist te melden dat terugboekenbeter op dinsdag of woensdag kan ivm de rente. Vreemde redenatie en begreep mijn klacht niet helemaal denk ik.
Ben ik de enige die hier problemen mee heeft (beschikbaarheid om terugboekingen uit te voeren).

spaarzwijn
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 mar 2008 13:04

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door spaarzwijn »

Credit Europe heeft hier de volgende melding van op website staan:

"Online Banking
Beschikbaarheid
Online Banking is 24 uur per dag, 7 dagen per week beschikbaar voor overzichten. Helaas is het technisch niet mogelijk om opdrachten tussen 20.00 uur en 04.00 uur te verwerken."

zie: https://online.crediteurope.nl/ibhelp/N ... bility.jsp

John28
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 aug 2008 11:12

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door John28 »

Best spaarzwijn,

ik kan echt niks vinden op de site van CEB. Mooie link die je meegeeft maar blijkbaar is het zodanig verstopt dat je niet al te gemakkelijk deze niet onbelangrijke informatie kunt vinden.
Overigens via deze link zie ik niets over weekends.

John

spaarzwijn
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 mar 2008 13:04

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door spaarzwijn »

Ik geef toe dat het niet goed vermeld staat: Via particuliere login --> Klik hier voor meer informatie over de veiligheidsmaatregelen --> beschikbaarheid.

Inderdaad een vreemde plek om zoiets toe te lichten. Het was mij destijds ook al opgevallen toen ik wat meer informatie over C.E. wilde hebben. Destijds voor mij een reden om voor DHB te kiezen i.p.v. C.E. Over boekingen in het weekend weet ik niet, aangezien ik zelf geen account heb bij C.E.

thefxr
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 mar 2007 15:44

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door thefxr »

Ik zie dat de rente van credit europe bank verhoogd is naar 5,25%
MAAR, dit is weer alleen voor nieuwe klanten, oude klanten krijgen maar nog steeds 5% rente.
Alweer hetzelfde wat er een paar maanden geleden aan de hand was. (4,75%>5%)
Dit is toch gewoon discrimintatie van je bestaande klanten. :evil: :x

John28
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 aug 2008 11:12

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door John28 »

Ik ben geen nieuwe klant maar het rentetarief is bij mij wel naar 5,25 % aangepast.

thefxr
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 mar 2007 15:44

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door thefxr »

ik zie dit op hun website staan

*5,25% p.j. voor nieuwe klanten en alle rekeningen die zijn geopend na 3 juni 2008. Klanten die hun rekening voor 3 juni 2008 geopend hebben, ontvangen 4,50 % p.j.

:evil:

axasjaak
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 sep 2007 12:24

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door axasjaak »

Ik heb de zelfde ervaring als John 28 !

John28
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 aug 2008 11:12

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door John28 »

Beste thefxr

Inderdaa staat dat op hun site. Maar log svp in en controleer maar welk rentetarief er bij jou wordt gehanteerd.
Ook vorige keer was het (gelukkig) loos alarm.
Het zou slimmer zijn indien CEB wat duidelijker was.
Men wil graag nieuwe klanten maar vergeet dat met dit soort informatie de eigen klanten in eerste instantie op het verkeerde been worden gezet.
John28

thefxr
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 mar 2007 15:44

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door thefxr »

best john28,
Je hebt idd gelijk bij mijn details staat 5,25%.
Dus loos alarm, de vorige keer was het wel van toepassing,want toen had ik maar 4,5% terwijl nieuwe klanten toen 5% kregen.
:)

Pieter100
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jul 2004 14:48

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door Pieter100 »

Een nog hogere rente krijg vanaf vandaag bij de AKbank.
Deze rente is 5,2% zonder voorwaarden!

thefxr
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 mar 2007 15:44

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door thefxr »

hoe bedoel je zonder voorwaarden?
dat is bij credit bank toch nu ook.

Pieter100
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jul 2004 14:48

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door Pieter100 »

Dat klopt wat je zegt, echter de AKbank geeft aan alle klanten 5,2%!
Ook als je al langer klant bent.

speedle
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 okt 2008 14:46

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door speedle »

Mijn ervaring is toch dat de rente als oude klant niet is bijgesteld. Dit zie ik op mijn inlogscherm. Op zich geven ze op hun website aan dat de renteverhoging niet geldt voor klanten voor 3 juni 2008. Het is echter wel vreemd dat dit bij anderen dan wel heeft plaatsgevonden.

thefxr
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 mar 2007 15:44

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door thefxr »

Je moet de bank ook een mail sturen, dan zetten ze je rekening om naar het nieuwe type en krijg je ook steeds de nieuwe rentes.
veel succes :)

speedle
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 okt 2008 14:46

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door speedle »

Bedankt voor je reactie. Dat ga ik zeker proberen. Hopelijk leidt dat tot bijstelling

john velsen
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 sep 2008 20:21

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door john velsen »

Als je het geld wat langer kunt missen, is Centraal Beheer ook een mogelijkheid 5,27% vast tot 09-09-2009 rente op rente maandelijks bijgeschreven.

Mocht je tussentijds geld willen opnemen dan betaal je 1% met een minimum van E 15,00.

thefxr
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 mar 2007 15:44

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door thefxr »

depostio is wat anders dan een spaarrekening.
dan kan je beter bij ATbank een 6 maanden deposito doen vooor 5,5% rente

M6
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 okt 2008 13:07

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door M6 »

Is er iemand die iets zinnigst durft te zeggen, over de daadwerkelijke garantie van 20.000euro. Als ik zo zie wat er met de IJsland Bank gebeurt......

CE is ook een bank die voor het grootste deel in het buitenland zit. Ja dan kan de Nederlandse overheid wel lekker een bedrag garant stellen maar die eerste 20.000 moeten uit IJsland komen. Dit kan toch ook met Griekenland gebeuren?
En zoveel spaargeld heb ik niet eens dus dan ben ik alles kwijt.....

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door rvkeuken »

ik zou mn gevoel volgen, het kost altijd tijd om je geld terug te krijgen via een garantiestelsel, ongeacht welke bank het is. Slaap je beter als het bij een andere bank staat? oversluizen dan. Spreiden kan sowiezo geen kwaad

Gesloten