LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
idje
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 feb 2008 21:36

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door idje »

Claim ingediend , en zoals eigenlijk wel verwacht , " ja sorry we moeten uw gsm opsturen , dan zal S.E bekijken wat ze ermee doen , repareren of U krijgt een andere S500i. En daar ligt nu net het probleem, Ik wil GEEN S.E S500i meer, heb daar absoluut geen vertrouwen meer in, en mocht geen andere gsm uitzoeken ,desnoods ook van S.E. Ik vind echt dat ze bij S.E de problemen maar eens voorgoed uit de wereld moeten helpen , en de mensen die blijven terug komen, met dezelfde klachten , o.a brekende toetsen , een andere gsm moeten geven , en GEEN S500i.

Kenzobo
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2008 23:55

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door Kenzobo »

Hallo,

Ik heb sinds vandaag ook een probleem met mijn toestel. Niet de toetsen zijn gebroken (ik verbaasde mij hierover toen ik het las, want dit probleem was mij gelukkig niet bekend) Ik heb het toestel nu ongeveer iets van een half jaartje. Nooit echt problemen gehad, wel wat foutjes in het begin. Maar deze keer heb ik m laten vallen :roll: Niet eens hard, dus ik dacht in de eerste instantie dat het allemaal wel meeviel. De batterij lag er aan de achterkant uit en die heb ik er opnieuw ingeplaatst. Maar toen zag ik ineens dat het aan/uit knopje was afgebroken en dat daardoor het toestel niet meer goed aan de bovenkant aansloot... En ik weet ZEKER dat ik het toestel absoluut NIET hard heb laten vallen (nog van geen halve meter en dan thuis in de woonkamer) Dat is met mijn vorige toestel van Samsung ook weleens gebeurd en nix aan de hand. Afijn, het toestel werkt verder nog alleen is de bovenkant uit zijn voegen. Wat raden jullie mij aan om te doen? Ik heb het toestel gekocht bij RITEL en volgens mij zit er nog garantie op. Ik heb een 1-jarig abonnement, kan ik beter wachten totdat mijn abonnement verlopen is en dan een nieuw toestel uitzoeken aangezien ik met reparatiekosten duurder uit ben?
Graag advies!
groetjes

inge16
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2008 15:54

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door inge16 »

Ik heb sinds augustus de s500i, Ik had er wel van gehoord dat het bekend was dat die toetsen snel kapot konden gaan.

Een maandje ging het goed, maar toen begon het eerst was het de 1 en het werden er steeds meer

Een paar weken geleden ben k na de winkel geweest en gevraagd of er iets aan gedaan kon worden.
ze zeiden dat het onder de garantie valt,wel fijn, maar zoals k heb gelezen kan het zo weer gebeuren.

Eigelijk heb k groote spijt dat k deze telefoon gekocht heb.

Naruto
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2009 00:49

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door Naruto »

Beste mensen ik kan jullie aanraden NOOIT NEVER de S500I te kopen. Als je echte service wil, dan zou je eigenlijk nooit en te nimmer een SONY GSM moeten aanschaffen, want ze werken met een procedure waar je hoofdpijn van krijgt (als er problemen zijn met je toestel...).

Mijn vrouw is sinds oktober 2008 bezig haar S500I voor de 3e keer te laten repareren. Jaja je leest het goed dit is de derde keer!

Na meer dan 2 maanden kregen we maar geen bericht. Na een mailtje kregen we van de heer Souren (jaja daar hebben de meeste mensen volgens mij mee te maken) de vraag of we niet even het DPY nummer willen mailen... pardon? dat hebben we toch al lang gedaan? Hoe konden we anders jullie fax ontvangen met de benodigde documenten... vervolgens sprak hij ons een voicemail bericht in dat wij het waarschijnlijk niet met de documenten hebben verzonden omdat wij het DPY nummer niet hadden gemaild... ik kon mijn oren niet geloven, probeert deze kerel ons te belazeren of is dit een vroege 1 april grap?

Gelukkig is de meeste communicatie per mail gedaan en tja dat is natuurlijk bewijs dat we het WEL gemaild hebben en dat ze WEL gefaxed hebben. We hebben hem gevraagd niet meer te bellen, maar per mail te communiceren i.v.m. bewijsvoering.

We hebben hem gemaild dat hij WEL het DPY nummer heeft ontvangen en dat hij WEL gefaxed heeft en dat hij niet de klant nog eens extra de schuld moet geven.

We wachten op zijn antwoord en hopelijk een finale oplossing, want we zijn het echt ongelooflijk zat!

JennifertenHave
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2009 17:39

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door JennifertenHave »

Ook ik heb een Sony Ericsson s500i in bezit. Ik heb het toestel gekocht via Studentmobiel in januari 2008. In het najaar van 2008 ontdekte ik barstjes in mijn toetsen. Ik vond het het niet waard om mijn telefoon terug te sturen, want de toetsen functioneerden wel. Mijn hekjes toets echter functioneerde niet goed meer, wat heel vervelend is omdat het de spatie toets is en de sneltoets voor het in en uitschakelen van het geluid.
Vorige week, van het een op andere moment, deed mijn beeldscherm raar. Ik kreeg allemaal paarse vlekken en soms valt het beeldscherm uit.
Ik heb hem nu opgestuurd naar Dynafix (op eigen kosten overigens..) en hoop binnenkort meer te horen.
Het zou mooi zijn als Radar wat kan betekenen in deze problemen die heel veel mensen ervaren! Sony Ericsson schijnt het probleem nog steeds niet goed opgelost te hebben, en dan blijf je natuurlijk je mobiel opsturen, laten repareren en weer opnieuw opsturen...

Echt heel vervelend dit!

Seekles
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jun 2009 12:04

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door Seekles »

Lezers,

Ik zal hierbij ook mij ervaring met SE doorgeven op het gebied van service.

Jongstleden overleed mijn S500i plotsklaps. Het beestje had had wel zo'n anderhalf jaar overleeft (met gebroken toetsen maar daar hebben we het maar niet over :P)

Eerst zelf keurig alle mogelijke troubleshoot acties doorlopen voordat het toestel aangeboden werd ter reparatie. Hiervoor heb ik SE gebeld die me naar een niet niet bestaand service punt stuurden, gelukkig had de wikkel eigenaar ervaring met doorverwijzen dus dit kwam alsnog de volgende dag goed. Het repareren verliep via dynafix en nam natuurlijk de maximum tijd in beslag.

De conclusie van de monteur was de volgende: Het toestel schakelt niet aan. (Een brilliante vinding al zeg ik zelf). Doch er werd mij een vervangend product verstrekt.

Aangezien dynafix het toestel zou moeten controleren en van updates voorzien en de batterij bij aflevering ernstig laag was het toestel mee naar huis genomen.

Na opladen maar eens het toestel nader onderzocht. Met het volgende resultaat:
Het plastic plaatje over het LCD-scherm zit te laag. Waardoor er 1mm LCD onbeschermt is aan de bovenkant. Hiernaast functioneren 5 toetsen niet, ofwel je kan er op drukken wat je wilt maar er gebeurt niets.

Dus maar eens gebeld met de reparatie keten.

Service punt stuurde me door naar Dynafix en dynafix natuurlijk naar SE.

Min verzoek: Een nieuw toestel wordt opgestuurd naar mijn service punt en ik wissel mijn nieuwe niet functionerende toestel om voor een werkend examplaar.

Resultaat nul. Dit is niet volgens de procedure. Ik kan dynafix hierin nog begrijpen maar SE verdient in mijn optiek een pek met veren behandeling. Zij claimen dat dynafix het toestel werkend dient af te leveren en dat zij verantwoordelijk zijn. Nu staat in mijn garantie contract toch echt het woordt Sony Ericsson en niet dynafix. Dit is SE echter niet aan het verstand te krijgen.

Uiteindelijk zal ik mijn toestel wel weer via de originele weg dienen aan te bieden maar SE heeft een klein foutje gemaakt.

Een berichtje typen is zo gedaan, een reviewtje hier en daar en langzaam wordt men ook bij SE wijzer. Heren SE verwacht in de toekomst een aantal nare reviews. Gefelicteerd hiermee jullie hebben ze verdient.

Met vriendelijke groet,

Dennis.

P.S.: Dit is puur mijn persoonlijke ervaring. In mijn omgeving heb ik veel uitvallende s500i's gezien maar niet iederen kruipt in de "pen" natuurlijk.

Judith90
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2009 16:55

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door Judith90 »

ik heb de se s500i sinds gister na hem 12 uren opgeladen te hebben kon ik hem gebruiken. ik moest vandaag werken en heb hem van half 10 tot half 3 niet gebruikt hij lag thuis, hij is daarna van een batterij van 82% naar een batterij naar 17% gegaan in 2,5 uur.
ik heb wel de telefoon gebruikt kijken hoe hij werkt, maar ik vind wel dat hij erg snel leeg is gegaan :O
ik vind het erg jammer dat dat gebeurt is. ik zal hem vanavond weer op moeten laden :(

mirree
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2009 20:58

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door mirree »

hallo,
ik heb ook de s500i.
het ging al die tijd goed,
totdat ik vandaag op de site van sony ericsson
updates zag staan. ik wou deze graag instaleren,
omdat mijn mobiel de geheugenkaart niet pakt.
ik heb dit gedownload,
en precies gedaan wat er stond.
na het downloaden, kreeg ik een scherm
waarin stond dat het niet was geinstalleerd.
hierop deed ik mijn mobiel weer aan
en alle instellingen waren weg.
maar nu kan ik helemaal niets meer
hij kan aan, maar zodra ik de pincode invoer
komt er te staan dat ik contact op moet nemen.
kan iemand mij helpen
met dit zelfde probleem?

Gesloten