LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] contributieverhoging HCC per 2009

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.

Ik blijf, ondanks de contributieverhoging van bijna 150%, lid van de HCC

ja
43
65%
nee
22
33%
weet het nog niet
1
2%
 
Totaal aantal stemmen: 66

FerdinanddeBoer
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2008 12:30

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door FerdinanddeBoer »

Een contributie van één of enkele tientjes valt natuurlijk in het niet in vergelijk met wat de meeste kadertientjesleden (wat een woord!) zelf door hun inspanningen bijdragen aan de HCC. Het huidige contributiebedrag is echter gewoon noodzakelijk. Ik ga "dus" met -nog meer- animo de nieuwkomers begeleiden op hun beginnersstappen binnen onze vereniging. (sorry als de metaforen taalkundig niet helemaal juist zijn)
Ferdinand de Boer

Johan K
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 okt 2008 20:36

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door Johan K »

Juist omdat de meeste kader leden, ook ik, zich steeds ingezet hebben en nog steeds willen inzetten, ook ik, om van de hcc weer een gezonde en fijne vereninging voor de leden te maken., juist daarom mag je dat zien als een elitie deel.
Juist daarom kan je verwachten dat die hun werk met positieve bijdragen willen verdedigen.

Dat henkvanandel nog steeds niet laten kan om miselijkmakende steken te geven, betekend niet dat hij geen gelijk heeft met de opmerking dat het hier feitelijk gaat over de discussie contributie verhoging of niet.

Nogmaals die discussie moet dan wel eerlijk en netjes gevoerd worden.
voorbeeld: Ook de mensen die volgens gewoon forumgebruik een Nick gebruiken zijn daarmee niet anoniem.
En zijn daarom ook niet opeens de term dame of heer onwaardig.
zo'n steek hoort hier dus niet thuis,
als je geen respect kunt opbrengen voor je discussies partners, ga dan niet met ze indiscussie.
wil je wel met ze in discussie toon ze dan het respect dat je zelf zou willen ontvangen.

@aRtBee
Het begint meteen al: van 10,- naar 24,95 is geen verhoging VAN 150% maar MET 150%.
je hebt helemaal gelijk ! een nog ergere verhoging dus (sorry geintje)

vervolgens ga je toch de fout in.
waarom dat tientjeslidmaatschap aanbod er geweest is doet feitelijk niet tezake.
Of de bladen het waard zijn ook niet.

Waar het om gaat is simpel:

A). Of men blijft het zelfde halfwassen lidmaatschap houden en moet opeens 150 % meer betalen. en hoe je wendt of keert dat is en blijft een belachelijke verhoging En dat is waar hier de discussie overgaat

B). Of dat halfwassenlidmaatschap wordt afgeschaft, en men kan/moet in plaats daarvan (weer) volwaardig lid worden voor ca 25 euro (zonder extern blad of een hoger bedrag met extern blad(en)
en dat is een heel andere situatie

A ben ik persoonlijk op tegen en B zou ik toejuichen.

@ton250
het gaat mij ook om de gebruikersgroepen, die zijn mij ook te waardevol om ze bij het oudvuil te gooien
en nee ik verbel amper 5 euro per jaar met mijn GSM :D

quote van ton250:
Uiteraard kan je het tientjes lidmaatschap niet vergelijken met het nieuwe lidmaatschap van 24,75 euro. Bij die 24,75 euro krijgt u meer dan voor de 10 euro.
Zo als ik reed zei dat, is een andere situatie als in de openingsposting gezegd werdt.
zelf heb ik hierover geen info van de vereninging gekregen dus ik kan niet zeggen wie gelijk heeft.

Voor beide gevallen heb ik mijn mening gegeven,
en ik vindt ook dat ik er nu ook wel genoeg er op gehamerd heb dat je "het spel" hier eerlijk spelen moet.

Ik zie dus niet wat ik hier verder nog kan bijdragen,
en ga me dus weer aan mijn hobbys wijden.
Ik wens de anderen hier verder een nette en als het kan een plezierige discussie.

alex150
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 dec 2007 22:43

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door alex150 »

Hoe zit dat eigenlijk met IDG? Ze sturen mails die er vanuitgaan dat ik automatisch abonnee blijf, terwijl ik me nooit opgegeven heb voor een abonnement op computer-totaal. Dit blad kwam als een gratis bijage van het lidmaatschap HCC.
Ben ik verplicht een blad dat ook nog eens een abonnements structuur heeft met stilzwijgende jaarverlenging, op te zeggen, terwijl ik me er nog nooit voor heb aangemeld?

psychodad
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 okt 2008 21:13

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door psychodad »

Johan K

Denk beslist niet dat ik het met alle beslissingen van HCC in het verleden eens ben. Ik veel opzichten hebben een aantal klagers van nu gelijk.

Ik zou je echter ook op een aantal andere zaken willen wijzen:
- Onder de klagers zitten ook een aantal mensen die jarenlang dusdanige declaraties hebben ingeleverd dat er een riante middenklasser van gereden werd.
- Onder de klagers zitten relatief veel mensen die kilometers declareerden terwijl ze met iemand anders mee reden (of met een OV kaart reisden)
- Onder de klagers zitten relatief veel mensen die lid geworden zijn van een vereniging, niet omdat ze die vereniging zo'n warm hart toe droegen, maar om er zelf beter van te worden, te profiterebn van aanbiedingen, gratis kaarten voor de hcc-dagen, HCC-net, de bladen etc. etc.

Nu het HCC vorig jaar financieel wat minder voor de wind is gegaan zijn er dus een aantal weggevertjes geannuleerd, de declaraties ondergaan tegenwoordig een plausibiliteit check en de bomen groeien niet meer tot in de hemel.

Dit levert al met al een hoop klagers op die de discussie vertroebelen. Want er is wel het een en ander misgegaan en daar kan iedereen terecht kanttekeningen bij plaatsen.

Ik zelf houd meer van vooruitkijken en zoeken naar oplossingen. De mensen die deze ellende veroorzaakt hebben zijn toch al weg. Degene die nu de HCC leiden zijn de mensen die de brokstukken hebben opgepakt en er een gezonde vereniging van proberen te maken. Dat er daarbij ook een aantal impopulaire maatregelen genomen moeten worden is dan jammer maar wel noodzakelijk.

€ 10,- was destijds al een onzalig idee omdat er geld bij moest. Er is geen vereniging waar je zoveel krijgt voor zo weinig. € 24,95 is een normale prijs (eigenlijk nog niet duur) Ik verwacht dat er een aantal mensen inderdaad weggaat. ik weet niet of de opzeggers de mensen zijn waar ik binnen HCC het meeste aan heb. Consumerende leden hebben we genoeg. Actieve leden die samen leuke dingen willen doen. Die wil ik hebben.

psychodad
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 okt 2008 21:13

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door psychodad »

alex150

mailtje naar ledenservice is genoeg

HermanKrebbers
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2008 13:29

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door HermanKrebbers »

Ik waardeer mijn lidmaatschap van de HCC zeker wel en vindt het zeker de 24,75 waard. Op bijeenkomsten samen problemen oplossen, leuke tips krijgen om met de PC of een softwarepakket meer te kunnen doen en de gezellige sfeer op bijeenkomsten. Ook om anderen met problemen weer voort te kunnen helpen.
Een lidmaatschapsprijs van 24,95 vindt ik dan ook reëel voor wat wordt geboden. Dit was ook al zo toen het ca € 20,= was toen ik lid werd, lang geleden.
De vergelijking van Hille Ris Lambers met een prijs van € 10,= onjuist en foute voorstelling van zake. Het lijkt erop dat hij ergens met de HCC problemen heeft en via deze weg probeert zijn ergernis kwijt te raken.

Met de kortingsregelingen op de bladen wordt tegemoet gekomen aan wat veel leden graag willen. Geen verplichting en toch een ruime keuze.
Kortom: het bestuur en directie van de HCC speelt in op behoeftes en heeft weten te regelen dat met een zekere acceptabele contributie de leden veel diensten en voordelen beschikbaar krijgen. Laten we daar gebruik van maken en als leden van de vereniging bezig blijven met de leuke hobby: elkaar voorthelpen met een leuk gebruik van de PC.

keesieriver
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2008 15:04

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door keesieriver »

betreft opzeggen bladen.
Mailtje gestuurd naar hcc twee dagen later netjes bericht dat het abonnement gestopt was en dat in december de laatste gestuurd zou worden.
En o ja blijf gewoon lid van de Hcc na vele jaren daar te veel kennissen opgedaan en vele plezierige uurtjes gehad waarop er de komende jaren nog zeker veel zullen volgen.
En met de voordelen die er aan komen is het lidmaatschapsbedrag maar een schijntje.

Kees

Warner de Jong
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 okt 2008 14:11

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door Warner de Jong »

!! Wat een ellende !!

Ik kan mijn ogen niet geloven bij het lezen van de
teksten die op dit RADAR "forum".worden gezet.

Ik ben in 1986 lid geworden van de HCC en vond
het prachtig om lid te zijn van een "Vereniging voor
leden . . door leden" . . indertijd ons adagium in de
periode dat simpele computeronderdelen bijna
onbetaalbaar waren voor ons . . . "hobby-isten".
Wij legden in die tijd - per auto, bus of trein - vele
kilometers af om de bijeenkomsten bij te wonen
waar je leerde om te gaan met de soldeerbout om
eenvoudige "Central Processing Units" aan de
praat te krijgen met behulp van software die zelf
in een lijstje geprogrammeerd moest worden om
het vervolgens - voor gebruik - in een chipje op te
slaan teneine het "spul" aan de praat te krijgen.
Voor elk type processor bestond er wel een eigen
"sub"-club van de "grote" HCC.

Ook bestond er een "gestencild" clubblad dat door
enthousiastelingen gevuld werd met "Tips & Trucs".

HCC-dagen werden door ons zelf georganiseerd
en dat was "kicken" . . . vooral wanneer jaarlijks
bleek dat steeds meer geïnteresseerde bezoekers
op "onze beurs" kwamen kijken en van "koopjes"
gebruik gingen maken.

Dit werd bedoeld met "Voor leden . . . door leden"

In die tijd werd ik uitgenodigd om zitting te nemen
in het Algemeen Bestuur van de vereniging en heb
in die hoedanigheid "VOOR" het samengaan met de
IDG gestemd omdat ons toen de "gouden bergen"
en een mooi clubblad werden beloofd.

Maar . . . zoals zo vaak geldt . . . "Het succes heeft
ook zijn prijs" ! ! !
Voor het verenigingskantoor werden steeds meer zg.
"profi's" aangetrokken en het HCC-hoofdbestuur had
visioenen met 500.000 leden voor ogen.
Daarbij veranderde het ledenbestand van een clubje
"doeners" in een veel grotere massa liedens die de
bijeenkomsten bezochten om er "een graantje mee
te pikken" zonder daar enige activiteit voor de club
tegenover te stellen . . en zo triest is het nu gesteld !
Er werd zelfs gefilosofeerd over de mogelijkheid om
er een "consumenten vereniging" van te maken . ! !

Het is dus helemaal verkeerd gegaan en wij mogen
die enkele "diehards" danken en complimenteren omdat
zij onze vereniging voor een totaal faillissement hebben
kunnen behoeden en onze HCC vereniging voor de
poorten van hel hebben weten weg te slepen ! ! !

Daarom vind ik het zo intens triest dat juist nu Jan Hille
Ris Lambers - een zeer bekend kaderlid en lid van de
zg. "HCC Ledenraad" . . die ook alle stemmingen en
wijzigingen heeft bijgewoond - het RADAR forum opent
met deze "move" en daarmee een dolk plaatst in in de
rug van allen die zich zo beijverd hebben om de HCC
(voorlopig) van de ondergang te behoeden.
In het geval je niet accoord kan gaan met een majeure
beslissing van het hoofdbestuur is het een goed gebruik
te overwegen om je dan "terug te trekken" ? . . . Heb ik
indertijd ook gedaan.m.b.t. een andere affaire.

Het instellen van het zg. "tientjes-lidmaatschap" was een
domme fout van het oude bestuur, maar ik betwijfel het
in hoge mate of Hille Ris Lambers in staat zal blijken te
zijn om een organisatie op poten te zetten met evenzo
vele afdelingen en interesse groeperingen als er nu nog
binnen onze HCC-verniging bestaan ?

De huidige "consumenten" en "knutselaars" geven een
fortuin uit aan hun nieuwe Lcd TV's en monitoren, hun
laptops en noem maar op . . .wat betekent het dan om
voor 25 Euro lid te zijn van een vereniging waar men
gratis lezingen en de maandelijkse bijeenkomsten kan
bijwonen en . . bovendien defecte PC's en laptops kan
laten testen en (zelf) kan herstellen ?

De teksten op dit forum bieden een trieste getuigenis
van een verwerpelijke mentaliteit en het ontbreken van
enig gevoel voor het zijn van lidmaat van een vereniging,
met het motto "Voor ons allen . . .door ons allen".

! ! ! BLIJF DUS LID . . . ZEVER en ZEUR NIET ZO ! ! !

Warner de Jong
HCC afdeling Kennemerland./ BIB.
= = = = = = = = = = = = = = = .

Fred Dissel
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2008 15:01

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door Fred Dissel »

Voor 10 euro kun je tegenwoordig nauwelijks een lekker broodje met een kop koffie kopen laat staan een volledig jaar lid zijn van een vereniging.

Procentueel gezien is de verhoging fors, maar nog geen 25 euro voor een jaar volledig lid van HCC met alle in andere reacties genoemde geneugten is eigenlijk voor niets. Bovendien zou de HCC niet lang meer hebben bestaan als deze verhoging niet was doorgevoerd. Ik heb wel 25 euro over weer een jaar lang HCC plezier.

kweenognie
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2008 11:25

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door kweenognie »

Met de ontkoppeling van IDG en HCC is niets mis. Integendeel: de belangen van IDG waren en zijn anders dan die van HCC.
Nu HCC gereorganiseerd is heeft het tijd nodig om de zaak goed op de rit te krijgen. En ja, dat kost dus geld, want daar zitten niet uitsluitend vrijwilligers.
Dat we vroeger voor een dubbeltje op de eerste rij zaten met de combinatie abonnement en contributie, wil niet zeggen dat dat ten eeuwige dage zo door kon gaan.
Ik gun HCC het voordeel van de twijfel: ik blijf lid!

Peer Custers (a.k. kweenognie)

BertFeijen
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2008 17:07

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door BertFeijen »

Hoezo duurder uit in de nieuwe situatie bij HCC?
Ik ben juist goedkoper uit met een veel mooier blad.
En in de toekomst komen er vast nog veel meer mooie activiteiten bij HCC.

Ron57
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 nov 2007 13:23

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door Ron57 »

Er is geen sprake van een contributieverhoging van 150%. Dat een aantal zgn tientjes-leden het inzicht niet heeft hoe de contributieopbouw is samengesteld kan hen wellicht niet worden kwalijk genomen. Bedacht moet worden dat dit een "uitgekleed" lidmaatschap was, wat deels in het leven is geroepen voor mensen die geen behoefte hadden aan al de extra's die het lidmaatschap van HCC bood en die alleen maar lid van een afdeling of interessegroep wilden zijn.
Door de ontvlechting van HCC en IDG (o.a. ComputerTotaal) wordt voor deze mensen wel duidelijk hoe de contributieopbouw zit. De verwarring wordt echter nog versterkt door een volstrekt verkeerde informatie van de kant van IDG die suggereert dat je bij een abonnement op hun blad, een abonnement bij HCC er gratis bij hebt gekregen en dat HCC er nu ineens € 24,95 voor zou willen hebben. Het omgekeerde is eerder waar.
Ik ben vele jaren geleden bij HCC lid geworden en daarbij kreeg ik als een van de voordelen die HCC kon bieden een abonnement op ComputerTotaal. Ik zal na de ontvlechting ook gewoon lid bij HCC blijven en ComputerTotaal gaat er bij uit. Er zijn vele computerbladen die momenteel meer kwaliteit bieden en aanmerkelijk gunstiger geprijsd zijn, zeker in combinatie met het (nieuwe) HCC-lidmaatschap.
Zou ik geen blad meer willen, dan wordt mijn contributie niet verhoogd, maar tot de helft verlaagd. Ik heb dus zelf de keuze.
De vunzige manier waarop IDG nu HCC-leden probeert te behouden voor haar blad is mij volstrekt in het verkeerde keelgat geschoten.

w.de ridder
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2008 17:46

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door w.de ridder »

Men heeft het over de verhoging van de contributie
Hoeveel was dat voor de scheiding tussen IDG en HCC????
men betaalde alleen het blad waarvan een heel klein bedrag nar HCC ging
Is dat eerlijk??
Nu betaal je bij IDG hetzelfde zonder HCC lidmaatschap!!!
We hebben nu een eigen ver.lijkt mij beter ik zal dan ook lid blijven,heb echter van IDG geen bladen meer nodig
Wat betreft ik heb niets aan de HCC dat ligt aan de mensen zelf,er zijn genoeg mensen die op avonden komen en geen lid zij maar wel vragen hebben,dez worden wel geholpen,dat noem ik service

Marieke P.
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2008 20:22

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door Marieke P. »

Dat tientje was natuurlijk veel te weinig contributie voor een heel jaar!!! Een tientje dat voorheen zelfs niet eens in de zak van de HCC terechtkwam maar door de IDG geïnd werd.
Zelfs voor 25 euro zou ik geen club weten te vinden waar ik elke week wel ergens een bijeenkomst zou kunnen bezoeken.
Degenen die lopen te roepen dat er niet veel meer te halen valt zijn meestal ook degenen die nooit iets inbrengen en dat is toch de opzet van een vereniging - samen iets doen voor elkaar. Er is tegenwoordig veel kennis voorhanden maar niet iedereen begrijpt die zomaar.
Ik hoop dat de HCC met deze ingreep een nieuwe doorstart maakt en veel leden kan stimuleren hun hobby ook buiten de deur te gaan beoefenen.

Ik moet mijn kritische mening over de IDG (m.b.t. opzeggen hcc-lidmaatschap) toch wat bijstellen want na een e-mailtje over de verwarring rond de abonnementen en (onze 2) lidmaatschappen kreeg ik vandaag keurig een persoonlijk telefoontje terug over de stand van zaken zodat ik niet langer in onzekerheid hoef te verkeren.
Laatst gewijzigd door Marieke P. op 09 okt 2008 17:18, 4 keer totaal gewijzigd.

Tweedehans
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2008 20:42

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door Tweedehans »

Voor mij is het duidelijk dat rancune en frustratie de voedingsbodem vormen voor deze discussie.
Jammer want het hoogst haalbare resultaat zal beschadiging van personen zijn. Enkel verliezers dus.
Personen die bepaalde posities bekleden binnen de vereniging zouden er verstandig aan doen zich niet te mengen in deze discussie.
En wat die contributie betreft.
Ik ben lid van diverse verenigingen en dit is echt de voordeligste.
Zo kost de klaverjasvereniging mij €8,- per maand.(en dan moet ik de kaarten zelf schudden)
Het is dus maar hoe je het bekijkt.
Ik hoop dat onze Hcc een tweede kans krijgt.
Tot ziens op de HCC dagen in Utrecht.
groet, Tweedehans.

:!: Als vroeger zal het nooit meer zijn :!:

basd
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 okt 2008 18:08

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door basd »

Hier onder de opzeg procedure voor het opzeggen van blaatjes zoals
Computer!Totssl Tips & Trucs, ZOOM.

Speciaal voor jullie van de IDG site geplukt.
U kunt uw abonnement op een van onze bladen schriftelijk opzeggen door een brief of een fax te sturen naar:

Klantenservice IDG Nederland
Postbus 5446
2000 GK Haarlem
fax: 023 - 5461050

Of u kunt een e-mail sturen naar [email protected]

Uw opzegging dient uiterlijk twee maanden voor de afloop van uw abonnentsperiode bij de klantenservice binnen te zijn. U ontvangt een bevestiging van uw opzegging zodra deze door de klantenservice verwerkt is.

Wij verzoeken u bij correspondentie altijd uw klantnummer (v.h. hcc-lidmaatschapsnummer) en adres te vermelden.
Let voor al het stukje v.h. hcc-lidmaatschapsnummer. Met andere woorden je bent HCC lidn en je kreeg hierbij een blad van IDG

Erik-ZLD
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2008 21:39

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door Erik-ZLD »

Bijna beging ik (ook) de fout om te roepen dat ik het "niet netjes ( zacht uitgedrukt) vindt van meneer Hille Ris Lambers om dit topic te starten. Gelukkig realiseerde ik me dat er natuurlijk MEER hondjes zijn die fikkie heten en (wat minder) mensen die Hille Ris Lambers als achternaam hebben. Ik weet niet of deze Jan familie is van Marius maar Marius zou nooit op deze manier zijn ongenoegen over HCC kenbaar maken. Daar heeft hij de HCC L.R. voor.

Maar goed, deze discussie gaat over de HCC en de lidmaatschaps verhoging. Wat ik jammer vindt is dat veel mensen zomaar in het wilde weg "roepen" dat het een schande is, en dat HCC zich zelf om zeep helpt, commercieel is en nog meer van die negatieve uitingen.

Oké, (te) lang zijn we de commerciele weg op gegaan, hebben we ons een paar keer verkeken op de "goede bedoelingen" van diverse partners.

Maar HCC is tot inkeer gekomen en doet er echt alles aan om van de vereniging weer een ECHTE vereniging te maken VOOR en DOOR leden. Kijk maar naar de regiodagen waar we in april mee zijn gestart en op 27 september j.l de 2e editie op 2 verschillende lcaties hadden. Niet overweldigend druk maar wel alle bezoekers tevreden naar huis. We zijn ook best reéel. 180.000 leden hebben we momenteel en we zijn tevreden als we aan het eind van deze "omschakeling" 100.000 leden overhouden. En het kunnen er zelf nog ( veel) meer zijn. Als we de HCC maar een eerlijke kans geven om waar te maken wat men nu wil.

En laten we eerlijk zijn, voor die 24,75 krijg je als lid echt een hoop terug. Toegang tot bijeenkomsten van enthousiaste afdelingen en gebruikersgroepen, een e-mail adres, ruimte op een server voor een eigen homepage, deskundige hulp bij hard- en software problemen, ( er zijn zelfs HCC groeperingen waarvan de vrijwilligers desnoods thuis bij de leden computer gerelateerde problemen oplossen) en nog veel meer. En lest but not least, HCC biedt je een fikse korting op een groot aantal computer gerelateerde tijdschriften.

Toen ik, als enthousiast kaderlid, hoorde dat we met korting bladen gingen aanbieden, was mijn eerste reactie ook "Hé, wat is dat? We willen juist van die onduidelijke en dure (voor HCC) constructie met IDG af. En nu komen we weer met allerlei bladen". Maar na bestudering van de brochure en het aanbod ben ik van mening dat dit een uitzonderlijk goed aanbod is.

Misschien ben ik een beetje bevooroordeeld ( weet het eigenlijk wel zeker) want ik ben al ruim 25 jaar aktief voor "mijn HCC" en ik hoop het nog heel lang te doen. En het kan..... als we het maar een eerlijke kans geven. En mocht het toch misgaan dan kunnen we elkaar in iedergeval recht in de ogen kijken en zeggen dat we het hebben geprobeerd en ons best hebben gedaan.

(Even off-topic, ik heb de indruk dat hier in een paar dagen tijd al meer is gediscusseerd over de HCC dan op het officiele forum voor kader- en kernleden, getuige de vele bekende namen die ik tegen ben gekomen op dit forum.....)

Erik Mulder, HCC Zeeland

Gjalt
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2008 22:05

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door Gjalt »

De buurtcentrums vragen hoge kosten aan zaalhuur, dus moet het lidmaatschapgeld omhoog om dit betaalbaar te houden.
Wat een hoop leden (abbonees) niet weten is dat de bijeenkomsten er zijn voor de Gratis support aan hun computertje in het breedste zin van het woord. Van Hardware reparatie installatie, tot support aan de software aan toe, Van gebruikershanleidingen dmv lezingen (niemand gaat de hanleiding van 300 pagina's lezen) tot persoonlijke hulp bij uw probleem. Door dit hoger lidmaatschap kunnen de vrijwilligers geschoold worden tot bovenmatig nivo, om de consument te helpen.
HCC is per 1 oktober een stuk proffesioneler geworden waar wat meer betaald voor moet worden. :!:

Mat_64
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jun 2007 04:18

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door Mat_64 »

Als kaderlid doet het mij veel pijn dat er enkele tientjes (kader-)leden zijn die niet kunnen (ik denk zelfs willen) inzien dat ze met het nieuw lidmaatschap van € 25,- ze meer krijgen dan ze hier voor kregen.

Wel vind ik het jammer dat de gratis toegang tot de HCC!dagen is vervallen voor volle leden. (Maar de HCC! hoeft zelf ook geen geld meer in te brengen.) Als mede de beperkingen tot het staan op de HCC!dagen voor een GG of afdeling.

De bladen die HCC! nu bied via de nieuwe structuur zijn van betere kwaliteit dan de IDG bladen, die nog al eens halve artikelen bevatten.

havanna
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jan 2006 16:30

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door havanna »

Als oud bestuurslid en kaderlid heb ik mijn lidmaatschap opgezegd.
Ik was tientjeslid uit solidariteit met mijn hcc.
Nu er 25 euro betaald moet gaan worden haak ik af.
Voor mij, en waarschijnlijk zijn er meerderen die er zo over denken, is het gewoon teveel omdat ik geen gebruik maak van alles wat hcc te bieden heeft aan haar leden.
Ik ben tot nu toe als kaderlid/kernlid actief geweest voor de vereniging.
En ik heb al ik geen jaren een declaratie ingediend voor gemaakte kosten.
Vroeger vergat ik dat ook al vaak. Het was mijn hobby en hobby's mogen wat kosten.
Ik deed het omdat ik dat leuk vond. Ik hoef er niets voor terug. Ik heb het altijd met veel plezier gedaan. Maar datgene wat ik doe kan ik ook doen als ik geen lid ben. Dus zal ik gewoon actief blijven voor hcc leden.
Kernlid hoef ik niet te zijn. En van de andere dingen die hcc te bieden heeft maak ik geen gebruik.
Daarom zou ik iedereen willen verzoeken diegenen die vanwege de veranderde contributiestructuur afhaken niet gelijk te verketteren, toon wat respect voor je medemens.

Gesloten