LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postbank licht klanten voor honderdduizenden euro op!!!!

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
justme1
Berichten: 105
Lid geworden op: 15 feb 2008 17:01

Re: Postbank licht klanten voor honderdduizenden euro op!!!!

Ongelezen bericht door justme1 »

haha...wat een geweldige vent die joop.....

Projecteren heet dit in de psychologie....... :lol:

de consument
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jan 2008 15:03

Re: Postbank licht klanten voor honderdduizenden euro op!!!!

Ongelezen bericht door de consument »

Tjonge jonge, ik denk ik kijk even of er meer mensen zijn die deze rente betalen, kom ik in dit topic terecht......

Ik vind het ronduit belachelijk dat Joop zulke reacties krijgt.
Volgens mij is dit een forum om elkaar bij te staan wanneer er sprake is van niet toelaatbare praktijken bij bepaalde instanties en dan wordt er op deze manier gereageerd. Echt zot.

Ik heb namelijk dezelfde ervaring bij de Rabobank.
Mijn administratie wordt vrijwillig beheerd door een administratiekantoor. Wekelijks krijg ik een bedrag om boodschappen voor te doen en benzine te kopen. Dat bedrag is voor een week berekend, dus als het moment daar is dat er weer gestort wordt, zijn wij daar ook aan toe.

Deze 'huishoudrekening' MAG niet rood staan, er zit een blokkade op voor automatische incasso's en toch is er ook bij mij door het hanteren van die valutadata sprake van een tijdelijke roodstand en betaal ik dus debetrente.

Daar komt bij dat de rekening waar mijn huishoudgeld vandaan komt, ook van ons is, op onze naam staat en nog plaatst de Rabobank het heel even op een tussenrekening ten goede van zichzelf om er dus op 2 manieren beter van te worden. De creditrente wanneer het bedrag geplaatst is op hun eigen tussenrekening, en de debetrente, die ik betaal door een tijdelijke niet zichtbare roodstand.

Bij mij gaat het ook maar om een paar centen, maar reken dit eens door.....

Ook ik heb dit vrij recent als serieuze klacht bij de bank neergelegd en heb dan ook nog geen reactie ontvangen.

En dan nog even wat, er wordt in dit topic steeds gesuggereerd dat het om die paar centen gaat. NEE, dat is het niet. Het is een principekwestie. De bank speelt met MIJN centen en benadeeld mij daarmee. Sterker nog, als ik de bank hier niet op aanspreek en het toelaat, ga ik nog in dit spelletje mee ook.

En kennelijk vinden een aantal mensen die deelnemen aan dit topic heel gewoon en toelaatbaar. Dan vraag ik me af, wie is er hier nou dom??

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Postbank licht klanten voor honderdduizenden euro op!!!!

Ongelezen bericht door Noble »

@ de consument
En dan nog even wat, er wordt in dit topic steeds gesuggereerd dat het om die paar centen gaat. NEE, dat is het niet. Het is een principekwestie. De bank speelt met MIJN centen en benadeeld mij daarmee. Sterker nog, als ik de bank hier niet op aanspreek en het toelaat, ga ik nog in dit spelletje mee ook.
OK, je zegt dus dat je net zoals slechts een páár andere mensen hier in dit forum, dat je een PRINCIPE hebt.

MOOI, maar dat is kostbaar, want ik ben (denk ik) net als jij :P en heb óók al aardig wat "moeite" moeten doen om mijn principe gestand te doen.
Daarom ben ik ook weg gegaan bij o.a Postbank.

Is er een ándere bank die wél volgens jouw principe werkt?? ik weet het niet, je zal wat moeten gaan zoeken/informeren.

Suc6

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Postbank licht klanten voor honderdduizenden euro op!!!!

Ongelezen bericht door rvkeuken »

Mijn principe is dat ik niet rood sta, dat ik de bank zijn geld gun, dat ik mn mond open trek als het het waard is en dat is of als ik vind dat er onrecht plaatsvindt of als het de moeite waard is.

Joop reageert zelf op een belachelijke manier op negatief commentaar, en dat die er komt is bij een probleem van 50 cent nou eenmaal logisch, het gaat nou eenmaal niet over bergen geld (misschien voor de bank wel, maar zeker in deze tijden gun ik ze dat dan weer wel).

en een principe van mij: maak het niet moeilijker dan het al is en geniet van het leven :-)

de consument
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jan 2008 15:03

Re: Postbank licht klanten voor honderdduizenden euro op!!!!

Ongelezen bericht door de consument »

Leuk dat jullie reageren.

Hoe Joop zich profileert, ach, ieder zijn ding.
En gelukkig, behalve een aantal principes, heb ik ook nog een heel prettig bestaan hoor :D Gelukkig wel.

Maar zelfs in deze tijden gun ik de bank deze centen niet. Laat de bestuurders van deze organisaties eerst de hand in eigen boezem steken.

Frankko
Berichten: 42
Lid geworden op: 22 mar 2007 15:30

Re: Postbank licht klanten voor honderdduizenden euro op!!!!

Ongelezen bericht door Frankko »

Ik heb dit onderwerp met veel verbazing gelezen en ben het met Joop eens dat valutairing een vreemd iets is binnen de bankenwereld en het eigenlijk een beetje diefstal is. De manier waarom Joop met mensen omgaat die niet dezelfde mening hebben als hem irriteert me wel mateloos en geeft een beetje vreemde wending aan dit topic.
Wat helemaal tegen de borst aanstoot zijn gezeur over "Volland". Alsof hier alles zo ontzettend slecht geregeld is. Vergeet niet dat er heel veel Nederlandse belastingcenten die kant opgaan en daar profiteer jij indirect ook van. Als je niets met NL te maken wil hebben waarom kap je alle banden dan niet af? Scheelt je een hoop ergenis denk ik!

Joop Geuze
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 okt 2006 16:41

Re: Postbank licht klanten voor honderdduizenden euro op!!!!

Ongelezen bericht door Joop Geuze »

Beste frankko, een beetje diefstal bestaat niet, je steelt of je steelt niet. Een heel klein beetje stelen is ook diefstal, ik zie geen verschil. Wat betreft je opmerking hoe ik met mensen om ga die mijn mening niet delen, kan ik kort zijn. Iedereen mag van mij een eigen mening hebben, heb ik geen problemen mee. Ik heb wel problemen met mensen, die hier een reactie neer zetten, waar niemand iets aan heeft. Wat heb ik er aan als iemand schrijft dat het maar 16 cent is of dat ik beter een andere bank kan nemen? Wat moet ik met zo'n opmerking? Helpt mij dat met het probleem wat ik had met de Postbank? Ik dacht het niet, het is overbodige onzin, wat de sfeer op een topic verpest. Het feit dat ik het land waar jij te gast bent Volland noem is mijn goed recht. Ik ben er geboren en getogen en na ruim 50 jaar ben ik tot de conclusie gekomen, dat dit stukje aardkloot overvol is geraakt en voor de oerbewoners zoals ik niet meer leefbaar. Alles is over geregeld, je hoeft zelf niet meer te denken, dat doet de overheid wel voor je. Zij bepalen wat je over mag houden en hoeveel vakantie je mag hebben en waar je wel en niet mag rijden in je zuur verdiende SUV, waar het boetesysteem een belastingvorm is geworden, want zonder bekeuringen zou het land al failliet zijn. Vandaar dat ik het een stukje verderop ben gaan zoeken. Mag ik? Wat betreft de belastingcenten die hierheen vloeien, heb ik geen profijt, ik woon hier namelijk niet officieel. Ook de bevolking heeft daar niets aan, het verdwijnt in de zakken van de politici. Ik ben het met je eens dat dat zondegeld is, dat kan beter besteedt worden.
Frankko, ik kan je verzekeren als er meer mensen in Volland zouden wonen die, zoals ik, hun mond open trekken bij misstanden, dat dit land een flink stukje leefbaarder zou zijn als nu het geval is. Maar blijkbaar is het merendeel van de bevolking onderdanig en lopen zijn over een tiental jaren allemaal met een chip in hun nek, zodat ze op afstand bestuurbaar zijn door de regering. Dan hebben we er geen omkijken meer naar en zullen dit soort forums ook verdwijnen, we slikken alles wel, zo zijn we dan geprogrammeerd.
Ga zo door, je hebt aanhangers genoeg.

Joop Geuze
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 okt 2006 16:41

Re: Postbank licht klanten voor honderdduizenden euro op!!!!

Ongelezen bericht door Joop Geuze »

Deze brief is niet bedoeld voor de mensen die zeggen dat je er toch niets aan kunt doen........


Geachte mevrouw/mijne heer,

18 December 2008 is het zover. Om 09.30 uur te Amsterdam staat de comparitie tussen de Stichting Bankrente Terug (dat bent u) en ABN AMRO. Wij hebben voor onze leden enkele plaatsen aangevraagd bij de rechtbank. De landelijke pers heeft al volmondig laten weten de zitting bij te willen wonen.

Graag nodigen wij ook u uit om de zitting bij te wonen.

Wees er snel bij, want vol is vol.

U ontvangt van ons een definitieve bevestiging met aanvullende informatie.


Update van onze voortgang:

Ook de banken DSB, Fortis, SNS, Postbank, Frieslandbank, ING en Van Lanschot bankiers zijn aangeschreven te stoppen met valuteren en in overleg te treden met de Stichting. Alleen de laatste twee hebben formeel gereageerd echter zonder resultaat en niet inhoudelijk. (Zie het antwoord van de bankten op de site) De andere banken nemen niet eens de moeite te reageren op een aangetekende klacht namens u.

En natuurlijk willen wij u hernieuwd hartelijk danken voor uw betrokkenheid en steun aan de Stichting in de afgelopen maanden.
Samen moet het lukken. Breng aan een ieder over dat deze diefstal moet stoppen.
Zeker nu ABN-AMRO weer in overheidshanden is!


Met vriendelijke groet,


Stichting Bankrente Terug

Edward Bastiani, Voorzitter.
Flierensestraat 55a
6691 GC GENDT
0481-428213

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: Postbank licht klanten voor honderdduizenden euro op!!!!

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

Interessant topic. Het lijkt de Jerry Springer show wel :lol:
Valuteren. Het gebeurt en aan het eind van het jaar mag het niet meer.
Je weet dat het bestaat en je kunt er makkelijk om heen door FF te wachten met overboeken, maar nee HET PRINCIPE........bla bla
Als ware Don Quichottes gaan de principielen de instanties te lijf
Ik heb jaren gewerkt bij een bank en een verzekeraar en krijg dit soort klachten op de afdeling dan ook binnen, niemand had er zin in. We hadden zo'n grote dobbelsteen die iedereen moest gooien. Wie de laagste worp had moest de klacht oplossen :cry:
Gelukkig werk ik nu voor mezelf en ben verlost van die zeurkousen. Wat moet het leven leeg zijn als je doel dit soort gedoe is :roll:
"Ze haten me zei Teil Uylenspiegel, maar ik maak het er naar"

Gesloten