LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] playstation 3 leest geen disc meer

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
technoaddict
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 okt 2008 11:13

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door technoaddict »

Ook ik heb dit probleem sinds een maand. Uiteraard na iets meer dan een jaar, zodat mijn garantie verlopen is.
Het valt mij wel op dat dit probleem veel op treed bij mensen na iets meer dan een jaar.
In januari krijg ik een nieuwe keuken in me appartement waardoor ik zelfs die 200 euro aan reparatiekosten nu niet kan missen. Gelukkig ben ik geen Diehard gamer die het gamen echt mist, maar ik baal wel als een stekker. Het probleem ontstond nadat ik Uncharted had gekocht en aan het spelen was. Het enige spel dat ik nog enigszins kon spelen was BF Bad Company, maar die vertoond ook steeds meer rare dingen. Bijvoorbeeld dat me teammaten niet meer mee komen, of dat het spel niet meer naar de volgende missie gaat als ik een missie heb uitgespeeld. Andere discs leest hij al helemaal niet meer.

Er hangt hier een poster op een reclamebord met de XBOX 360 voor een prijs van 149 euro. 50 euro minder dan de reperatiekosten van de PS3. Dit zet mij in ieder geval aan het denken.

rastaPS3
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 okt 2008 15:50

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door rastaPS3 »

Mijn ps3 leest ook geen disks meer sinds vorig week, en als hij ze leest en ik speel het af loopt tie binnen 5 minuten helemaal vast enigste wat ik kan doen is uit zetten met het achter knop of het stkker eruit halen.
Kga morgen mijn ps3 terug brengen naar media markt en hopelijk kunnen zij wat doen.
Kvind het ook vervelend dat je maar een 1 jaar garantie heb hellaas is mijn garantie voorbij maar in de EU wet staat dat je 2 jaar garantie heb op alle elctroniche appratuur, dus kijken wat media markt gaat zeggen.

Wat me ook is opgevallen,is dat ik net over mijn garantie heen ben en ineens gaat leest mijn ps3 geen disks meer.
Een vriend van mij heeft ook precicies het zelfde.

markste
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 sep 2008 20:28

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door markste »

Mijn PS3 is na 2 weken terug gekomen. Echter als ik hem aan deed kreeg ik een Factory/Service Mode en deed hij werkelijk niets. Ik dus weer opbellen en kreeg een nieuwe RMA nummer, maar kwam wel op een voorrangslijst. Weer 2 weken later kreeg ik weer een PS3 retour, die het tot heden keurig doet. Ben al met al wel te spreken over de dienstverlening, al vind ik het ten eerste wel vreemd dat de PS3 veel kapot is, en ten tweede dat je niet je eigen PS3 terug krijgt. Als ik mijn auto bij de garage breng krijg ik toch ook niet ineens een andere auto.

Beerend
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 okt 2008 11:20

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Beerend »

Ik heb precies hetzelfde probleem als Boulie.

Ik heb mijn playstation 3 60GB bijna een jaar en nadat ik het spel fifa 2009 heb gekocht en 2 dagen mee heb kunnen spelen leest de playstation in 1 keer geen ps3 discs meer. Hij leest nog wel ps2 spellen en DVD's.

probot69
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2008 16:26

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door probot69 »

Arg, Het heeft even geduurd, maar die van mij leest dus ook geen discs
meer.
Een maand geleden had ik hetzelfde probleem, toen heb ik de PS3
geformatteerd en was het weer goed, voor even dus!!!

Het lullige is wel dat de PS3 nu net 3 dagen buiten de garantie valt.
Ik heb de PS3 nu naar de MM gebracht ter reparatie.

Ze zouden er alles aan doen om het binnen de garantie te laten vallen.
Dit moest overlegt worden met Sony.

Tevens kreeg ik het bericht, dat de tijd voor ik de PS3 terug heb wel 2
maanden kan bedragen !!!

Houd jullie op de hoogte

kingdavid-8
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 okt 2008 17:11

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door kingdavid-8 »

ik heb mijn ps3 40gb nu iets minder dan drie maanden en nu al leest hij geen disks meer, ik had gta4 net gekocht en deed hem er in eerst deed ie het. maar na twee dagen doet ie het nu niet meer en nu leest hij ook niet nfs pro street niet meer en timeshift niet meer!!! :evil:
ik ga hem morgen terug brengen en dan verwacht ik zo snel mogelijk een gloednieuwe die het WEL doet!! :( :x

spielzeug
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 okt 2008 23:02

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door spielzeug »

Mijn ps3 gekocht in mei 2007 hield er 4 okt jl mee op 2 dgn na dat ik fifa 09 heb gekocht, ps3 speelt niets meer af ook niet na het formatteren, gelukkig konden ze nog wel voor garantie zorgen en kon ik mijn ps3 versie van fifa 09 nog omruilen met de xbox 360 versie, heb gisteren mijn ps3 bij tnt afgegeven en nu zal het lange wachten op een volgende ps3 beginnen, hopelijk blijft de xbox 360 het wel doen in de tussen tijd.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Ik heb blijkbaar veel geluk :D
Mijn PS3 60 GB doet het prima.
Mijn (eerste generatie) PS2 ook.
Zelfs mijn PSX (eerste playstation) speelt nog als een tierelier.
(geen van de drie is omgebouwd) 8)

henson
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 okt 2008 23:18

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door henson »

Hi,

Ook wij zijn het slachtoffer van dit slechte Sony product;

Maandag 29 sept.
Na telefonisch contact met helpdesk defect toestel binnen garantietermijn gestuurd naar:
SCE Return, Antwoordnummer 1533, 6000WB WEERT
Toestel wordt geruild voor goed exemplaar.
(Duur ding dus verzekerd verzonden)

Donderdag 2 okt.
Toestel [/b]defect! retour ontvangen! Moet PS3 zelf doorsturen naar
SCE Benelux, Antwoordnummer 1773, 1110 WG Schiphol.
(wederom verzekerd verzonden, krijg ondanks toezegging van helpdeskmedewerker Rick Thijssen en Dennis van de Vin verzendkosten 16 Euri niet vergoed!)

Woensdag 15 okt.
Andermans gereviseerde PS3 retour ontvangen.....
DOA!!!! doet helemaal niks:evil: zal morgen maar weer eens bellen, wordt hier zo moe van......

Sony Nederland: waar zijn jullie mee bezig!!

Klaas Engels
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2008 00:21

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Klaas Engels »

Nou nog eentje dan maar.
Ik heb al een refurb, die is nu weer dood, zelfde probleem als de 1e keer, geen Discs meer lezen. Helaas had ik dit van een product van 599 euro niet verwacht, maar ik kocht hem vorig jaar juni... fluiten kan ik er dus naar.. :'(

Zo jammer.. ik heb werkelijk 0% vertrouwen in een andere ps3 dus het houdt gewoon echt op bij sony.


Ze laten ons geen keus.... maar moeten we dan weer aan microsoft toegeven? :shock:

achja, ik ga mn spelletjes verkopen, het is over...

Succes iedereen. Misschien dat dit commentje de druppel is voor radar, je weet het nooit. Ik heb er iig ff een account voor gemaakt.

Gegroet, Kaaaz!

Sniederss
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2008 03:26

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Sniederss »

Beste mensen,

Ik ben momenteel zwaar gedupeerd...

Dit is mijn verhaal;

Mijn 1e PSX3 kreeg ik voor de kerst... binnen 12 dagen minder dan 6 uur erop gespeelt... KAPOT! Tijdens het spelen van ISS Pro (op internet) liep die vast, PSX gerest. opnieuw een internet game geopend en opnieuw liep die vast. Dit maal deed die geen enkele cd meer laden (spellen, danwel originele Dvd's / muziek cd's)

Ik terug nar Bart smit.. Garantie verlopen... na veel 5-en en 6-en kreeg ik toch een nieuwe. Ik blij...

3 maanden later sneuvelde ook mijn 2e PSX3, dit keer had ik de avond ervoor nog gespeeld, volgende dag... bekende probleem.

Nu moest ik het via de Sony spelen, netjes mijn PSX3 opgestuurd maar na 2 weken nog niets gehoord, ik gebeld: Meneer we hebben geen kopie van het aankoopsbewijs (Deze zat er in 3voud bij, maar goed)

Kopie gefaxt maar na weer 2 weken niets gehoord. Weer bellen en nu de reactie: Alles is ontvangen, maar doordat het niet in 1x goed was staat U nu op de wachtlijst. 10 weken later (Dus totaal 14 weken) kreeg ik een nieuwe thuis gestuurd.

Nu, nog geen 30 min geleden sneuvelde ook deze PSX3, opnieuw tijdens het spelen van ISS PRO op internet..

Het vreemde is dat hij nu geen enkel spel laad, maar wel originele dvd's... ik wordt hier echt schijt ziek van... hoe kan een organisatie, zo groot als SONY, voor een consol als dit, zo'n slecht product op de markt brengen?

Wat ik ook niet snap is dat dit mijn 3e dus al is, en mijn broer al 12 maanden met dezelfde doet...

Wanneer wordt hier eindelijk iets aan gedaan?!?!

Groetjes,
Een zeer gedupeerde gamer...

docneet
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 jul 2008 17:56

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door docneet »

Mijn 3e exemplaar functioneert nog steeds. Maar ik ben geen die-hard gamer en ben ook nog in het bezit van een perfect functionerende Wii. Ik hoop maar dat dit exemplaar het vol gaat houden. Destijds was ik met mijn PS One verslaafd aan Tekken. Volgend jaar komt de nieuwste versie uit op de PS3. Ik hoop deze t.z.t. met mijn huidige PS3 exemplaar te kunnen spelen. Maar als hij buiten de garantie alsnog kapot gaat overweeg ik de consumentenbond hierbij in te schakelen. Aan Radar hebben we eigenlijk niet zoveel, afgezien van dit forum.
Als alternatief blijft dan de X-box over en ik heb net gelezen dat Tekken ook daar op uit zal komen. Dus Sony: doe je best, anders ga je nog meer klanten verliezen, ook voor de toekomst.

Barca4ever10
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 okt 2008 10:34

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Barca4ever10 »

Mensen ik voel echt genaaid door SONY vieze honden!!!

In Januari was mijn 60gig stuk gegaan de wel bekende probleem dat ie niks meer leest. Ik had hun gebeld ze konden niet weten waar het probleem exact aan lag. Ik dus RMA opgesteld en maar opgestuurd want zat nog in garantie tot 23 maart 2008. Ik had ze nog gevraagd als me dit nou nog een keer zou overkomen wat dan en buiten de garantie. Ze zeiden doodleuk dat zal je geen 2e x gebeuren. Nou bedankt dat heb ik gemerkt. Ik was gister PES2009 aan het spelen eerste helft voorbij ging beeld op zwart en bleef daar hangen. Ik dus uit doen met de vrees net als vorige x en jaaa hoor leest niks meer. Ik werd helemaal gek. Joystick stuk gesmeten en lopen schelden wat natuurlijk allemaal niet helpt. Maar het belachlijke is dat sony een console heeft gemaakt waar een echte fabrieksfout in zit maar niet wil erkennen. Zogenaamd de PS3 gaat 10 jaar mee. Hoe kan ie 10 jaar mee gaan als ie niet eens een jaar volhoud. Dit is belachelijk heeft iemand dit ook een 2e x gehad en buiten de garantie wat heb je toen gedaan?


Heb trouwens ook de geheime herstel menu geprobeerd en dan systeembestanden herstellen maar lukt ook niet. Is gewoon een bull***** menu waar we totaal niks aan hebben..

Barca4ever10
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 okt 2008 10:34

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Barca4ever10 »

Waarom heeft radar hier nog niks aan gedaan het lijkt mij duidelijk dat dit een groot probleem is bij sony!!

Wanneer wordt er actie ondernomen?

docneet
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 jul 2008 17:56

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door docneet »

Ik zit nog steeds binnen de garantie, inmiddels met mijn 3e exemplaar. De 2e was van meet af aan niet goed en heb ik na 2 weken al geretouneert. De huidige lijkt goed te werken, maar de vraag is hoe lang natuurlijk. Die 10 jaar, hoe kom je daar aan. Staat dat ergens? Want dat zou het veel interessanter maken. Dan kan je het consumentenrecht aanspreken en moet de leverancier een deel van de reparatiekosten betalen, afhankelijk van de verwachte levensduur van het apparaat; in dit geval 10 jaar. Voorbeeld: PS3 gaat na 2 jaar kapot. Reparatiekosten 200 euro -> zelf betaal je dan 2/10x200= 40 euro, de overige 160 euro zijn dan voor de leverancier.

Barca4ever10
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 okt 2008 10:34

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Barca4ever10 »

http://tweakers.net/nieuws/44178/sony-d ... egaan.html

Lees dat eens uit de mond van de directeur. Tja dus het is abnormaal dat zoiets 2x binnen anderhalf jaar gebeurd

docneet
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 jul 2008 17:56

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door docneet »

Je kunt het artikel ook lezen als: qua technologie kan je er 10 jaar mee doen, dus qua game vernieuwingen, etc., niet qua levensduur van de console. Maar er staan 2 interessante passages in:

1. Deze voorspelling wordt bovendien beschouwd als verzachtende omstandigheid voor de kostprijs van de PS3, die tot 600 dollar zal oplopen.

2. Hij benadrukt wel dat PS3-kopers hun investering binnen vijf jaar niet in rook zullen zien opgaan.

Kortom: 600 dollar als prijs is gerechtvaardigd omdat je mag verwachten dat het apparaat 10 jaar mee kan en PS3 kopers zullen hun investering niet binnen 5 jaar in rook zien opgaan.
Lijkt mij dadelijk voer voor juristen als er heel veel claims komen op niet meer functionerende PS3's buiten de garantieperiode.

Barca4ever10
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 okt 2008 10:34

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Barca4ever10 »

Morgen zwaar aan de telefoon met deze mooie citaten. Ze gaan em gratis vergoeden anders komen ze nog lang niet van mij af.

docneet
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 jul 2008 17:56

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door docneet »

Succes. Ben benieuwd naar de uitkomst.

Barca4ever10
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 okt 2008 10:34

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Barca4ever10 »

ik zal morgen op de hoogte houden na het gesprek met sony. Zal een leuk gesprek worden

Gesloten