LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstappen naar andere bank met de hoooogste rente...

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.

Ik vind hoge rente belangrijker dan hoe die rente verdiend wordt

ja
16
62%
nee
10
38%

Totaal aantal stemmen: 26

Wim2007

Re: Overstappen naar andere bank met de hoooogste rente...

Ongelezen bericht door Wim2007 »

En dan de locale overheden (gemeenten, provincies, waterschappen). Mijn conclusie, ze bulken van het geld (of sparen met geleend geld) en vervolgens stallen bij Icesave.
Heb een poging gewaagd om bij ASN een rekening te openen. Die poging maakte dat ik nu al hoop dat Landsbanki snel terugkeert met een spaarprodukt op de Nederlandse markt. Voor een simpele spaarrekening met slechts 3,5% rente (maximaal) heb ik een enorme (online) vragenlijst moeten doorlopen, met vragen over m'n beroep, m'n kennis over beleggingen, de door mij gevolgde opleidingen enz. Allemaal niet erg relevant voor een spaarrekening lijkt me, maar niet invullen betekende geen rekening. Het gevolg na volledig invullen: nog steeds geen bankrekeningnummer en nog steeds geen spaarrekening. Voor zover ik heb begrepen zal er nu eerst een document per post worden toegestuurd dat ik moet ondertekenen en terugsturen. Pas daarna zal een rekening worden geopend en zullen er gegevens worden toegestuurd waarmee ik online toegang krijg tot de rekening. Vreemd dat ik bij de Postbank online met een paar muisklikken een spaarrekening kan openenen en dat ik bij Icesave binnen enkele minuten per e-mail een rekeningnummer kreeg. Je moet wel heel erg idealistisch zijn om hier te willen bankieren.

spaarzwijn

Ongelezen bericht door spaarzwijn »

De ASN-rekening met 3,5% rente is een spaarrekening, waarmee je tevens, zonder extra kosten, kunt deelnemen aan beleggingsfondsen van ASN. Vandaar de extra vragen inzake het beleggen.

Waarschijnlijk de verkeerde rekening gekozen voor als je alleen wilt sparen. :D

Jan1

Ongelezen bericht door Jan1 »

Bij de SNS vanaf 20-10-2008 tot 7-11 2008 eenmalig tot € 20.000,00 extra inleggen op de maxispaarrekening. Voor wie het aangaat doe er je voordeel mee.

Wim2007

De ASN-rekening met 3,5% rente is een spaarrekening, waarmee je tevens, zonder extra kosten, kunt deelnemen aan beleggingsfondsen van ASN. Vandaar de extra vragen inzake het beleggen.
Niet zonder extra kosten. Deelname aan dergelijke fondsen kost 0,4% aan transactiekosten (tijdelijk tot 1-11-2008 niet). Het is dus in de praktijk niet meer of minder dan een spaarrekening zonder beperkende voorwaarden met slechts 3,5% (hoger gaat ASN Bank niet).
http://www.asnbank.nl/index.asp?NID=9389

VENCO dropje

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Wim, ik zou je willen adviseren géén rekening te openen bij ASN. Je intenties zijn verkeerd. Ze geven veel te weinig rente en het duurt nogal lang voordat je direct je spaargeld kunt overmaken.

Misschien zit ASN niet met spoed te wachten op liquiditeiten en gaan ze meer uit van een langdurige relatie met hun klanten ("idealisten"). Ze hebben in ieder geval een trouwe klantenkring die volgens mij niet direct proberen te gissen van "voor zover ik heb begrepen". Heb wat meer vertrouwen.

Er zijn genoeg banken waar je wel je direct je geld kan storten/sparen als nieuwe klant (na aanvraag direct een rekeningnummer online terug). Maar daar weet jij wellicht nog meer van dan ik.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Hmm, blijkbaar zit ik toch bij een andere ASN dan Wim. Want ik krijg op mijn ideaalsparen 4.75% rente.

spaarzwijn

Ongelezen bericht door spaarzwijn »

Wim2007, je hebt gelijk met de extra kosten vanaf 1-11-2008. Dat was mij ontschoten.

Overigens vind ik ASN een prima bank. Extra check bij opening van een rekening vind ik overigens geen probleem. Dat is eenmalig en daarna kun je die rekening altijd gebruiken. Ik denk dat de huidige klanten van ASN zeer tevreden zijn en daar met een goed gevoel bankieren. Ik zou er nooit een betaalrekening openen (als die ooit nog mocht komen... :roll: ), want dat is een product waarover ik bij m'n huidige bank zeer tevreden ben.

Iedereen zal zo zijn eigen redenen hebben om bij een bank te blijven of juist weg te gaan.

rvkeuken

Ongelezen bericht door rvkeuken »

idem dito hier, ideaalsparen 4,75%, mogelijkheid tot storten van 10000 euro extra (t/m 1/1/09?), daarna inderdaad de verplichting om 50 euro (minimaal) per maand te storten (geen opnamelimieten), tja, als dat soort rekeningen niet goed genoeg zijn.
wereldsparen, 3,75% (voorwaarden: 6 maanden op rekening, anders 2,25%),
maar goed, wim2007, wij zullen jouw niet overtuigen, jij ons niet, jij ziet muren bij asnbank om tegenaan te lopen, die een grote groep mensen niet ziet. Ik ben blij met die 'muur' (ik noem het liever een drempeltje), zo'n muur had het icesave debacle wrschnlk 10x zo klein gemaakt.

Ali Bensalah

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

zo'n muur had het icesave debacle wrschnlk 10x zo klein gemaakt
Vreemde redenatie.
Geeft alleen aan dat ASN het geld minder hard nodig heeft dan wijlen Icesave (als ASN al "muurtjes" zou hebben).
Zelf al tijden maandsparen van ASN en geen problemen gehad om het te openen; enige muurtje wat ik zie is het feit dat je porto moet betalen om je maandbedrag te wijzigen.
Dat je een vragenlijst moet invullen is volgens mij een verplichting opgelegd door de overheid om je risico getal te bepalen in verband met beleggen (zoals al eerder gezegd) zodat je je bewust bent van de risico's die je neemt met jouw manier van beleggen!
In het kader van een spaarrekening zoals die van Icesave is dit dus verder niet relevant.

Wim2007

Hmm, blijkbaar zit ik toch bij een andere ASN dan Wim. Want ik krijg op mijn ideaalsparen 4.75% rente
Dat is een rekening met beperkende voorwaarden (beperking van inleg en verplicht inleggen gedurende de tijd dat de rekening wordt aangehouden)..

Wim2007

Wim, ik zou je willen adviseren géén rekening te openen bij ASN. Je intenties zijn verkeerd. Ze geven veel te weinig rente en het duurt nogal lang voordat je direct je spaargeld kunt overmaken.

Misschien zit ASN niet met spoed te wachten op liquiditeiten en gaan ze meer uit van een langdurige relatie met hun klanten ("idealisten").
De vraag die je wellicht ook zou kunnen stellen is of ASN de idealen die worden nagestreefd of zegt na te streven een dienst bewijst door een onnodig bureaucratische opstelling naar de klant.

Ali Bensalah

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

of ASN de idealen die worden nagestreefd of zegt na te streven een dienst bewijst door een onnodig bureaucratische opstelling naar de klant
Waarom zou de opstelling van ASN naar de klant bij specifieke producten "onnodig bureaucratisch" zijn?

Wim2007

Waarom zou de opstelling van ASN naar de klant bij specifieke producten "onnodig bureaucratisch" zijn?
De spaarproducten van ASN zijn nogal middelmatig als het gaat om rentevergoeding en voorwaarden (geen renteuitkering per kwartaal bijvoorbeeld). Om dat enigszins goed te maken zou je verwachten dat de klant zo min mogelijk in de weg zou mogen worden gestaan om klant te worden. Niets is echter minder waar. Veel formulieren (de ondertekend teruggestuurd moeten worden) en het niet onmiddellijk gebruik kunnen maken van rekeningen.

Eneco klant

Ongelezen bericht door Eneco klant »

Misschien houdt ASN zich als duurzame bank aan de richtlijnen van DNB en AFM, terwijl andere (direct)banken vooral uit zijn op snel geld binnenhalen...?

rvkeuken

Ongelezen bericht door rvkeuken »

@wim2007: aangezien een deel van je geld pas over enkele maanden terug komt, zou ik me niet zo druk maken om het gelijk gebruik kunnen maken van de rekening :roll:
sorry, beetje gemeen, maar ik heb die problemen niet als probleem ervaren, ik heb me aangemeld op internet, kreeg het contract thuis, getekend en teruggestuurd, ik vond het eigenlijk wel zorgvuldig en gelijk gebruik maken van de rekening, tja, die behoefte heb ik niet.

De link tussen papieren invullen en terugsturen en gem. rentepercentages zie ik niet en ik moet zeggen dat ik het vooral een beetje zoeken vind. Ik denk dat je punt duidelijk is, jij gaat voor hoge rente, asn spaarders gaan voor een iets duurzamere rente die met 4,75% ook redelijk hoog is als is het niet de hoogste.

Gesloten