LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] contributieverhoging HCC per 2009

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.

Ik blijf, ondanks de contributieverhoging van bijna 150%, lid van de HCC

ja
43
65%
nee
22
33%
weet het nog niet
1
2%
 
Totaal aantal stemmen: 66

franswon
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 okt 2008 19:05

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door franswon »

Bij het opzeggen van je abonnement bij IDG wel benadrukken dat je alleen het blad opzegt.
Er is mij bekend dat IDG ook wel de 'fout' gemaakt heeft om ook maar gelijk het lidmaatschap voor je op te zeggen..... :oops:
Daardoor doet je mail van hccnet het ook ineens niet meer.
Natuurlijk kan dit hersteld worden, maar dat kost weer tijd en moeite.


Frans Wondergem
Categorieverantwoordelijke leden helpen leden
Kernlid afdeling Zeeland

Jan Hille Ris Lambers
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 okt 2007 18:28

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door Jan Hille Ris Lambers »

Een aantal forumleden zijn klaarblijkelijk aan een nieuwe (lees)bril toe!
Voor alle duidelijkheid": ik ben geen kaderlid van de HCC, geen voorzitter van de P 2000 gebruikersgroep etc, maar "gewoon" HCC-lid.

Dit bericht is dan ook NIET op het forum geplaatst door MARIUS Hille Ris Lambers, maar door iemand met dezelfde achternaam.

De insuniaties alsof MARIUS Hille Ris Lambers dit bericht geplaatst zou hebben, zijn dan ook volledig misplaatst.

Ik heb dit bericht buiten medeweten van Marius geplaatst en hij is hierbij dan ook op geen enkele wijze betrokken geweest.

Als u het niet met de strekking van mijn verhaal eens bent, prima.
Maar spreekt u wel de juiste persoon erop aan en stopt u a.u.b. met de verdachtmakingen aan het adres van Marius. Hij heeft hier part noch deel aan!

Warner de Jong
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 okt 2008 14:11

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door Warner de Jong »

! ! Mijn excuses aan Marius Hille Ris Lambers ! !

Beste Marius en overige deelnemers aan dit RADAR
forum,
Vandaag (maandag, 6 october) heb ik nog eens
gekeken naar wat er in dit forum verder zoal "ter
tafel" is gekomen.

Ik ben vreselijk geschrokken toen ik bemerkte dat
ik zo erg in de fout ben gegaan door de suggestie
te wekken dat "MARiUS" Hille Ris Lambers dit forum
geopend heeft met het artikeltje waarop wij allen zo
heftig reageren.

Eigenlijk kon het mij niet voorstellen dat hij - lid van
onze (oude) ledenraad - tot zoiets in staat zou zijn.
Maar . . . toen ik - naar aanleiding van het mailtje
dat ons door de HCC werd toegestuurd - de tekst ter
opening van dit RADAR forum las, was ik zo verbijsterd
dat ik in mijn "verbijstering" niet verder heb nagedacht
cq.niet goed gelezen heb en "van leer" ben getrokken.
Wie JAN Hille Ris Lambers is weet ik niet . . misschien
wel eens ontmoet, maar er komt geen "plaatje" op in
mijn hoofd.

Ik weet natuurlijk niet of Marius de bijdragen aan dit
forum leest, maar ik hoop dat hij dat wel doet, want . .

"Ik wil hierbij gaarne het boetekleed aantrekken en
ten overstaan van een ieder die dit leest aan MARIUS
Hille Ris Lambers - uit de grond van mijn hart - mijn
welgemeende- en diep gevoelde excuses aanbieden
voor mijn gemaakte fout en dus . . . ook voor hetgeen
ik heb geschreven m.b.t. de mogelijkheid tot het "zich
terug trekken uit de ledenraad" in geval iemand het
niet eens kan zijn met genomen majeure beslissingen ! ! !"

Ik blijf WEL staan (voor- en achter) het overige deel van
mijn betoog en . . wil hierbij tenslotte gaarne Erik Mulder
van de HCC afd. Zeeland complimenteren met hetgeen
hij zo duidelijk - ten faveure van de HCC nieuwe stijl - in
zijn bijdrage heeft verwoord.

Warner de Jong
HCC Afd. Kennemerland / Bibliotheek
= = = = = = = = = = = = = = = = = =

joanX
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 okt 2008 22:21

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door joanX »

Ben al sinds halverwege de jaren 80 lid van de hcc
nu wil ik het opzeggen.ook i.v.m. de prijsverhoging
Op de site van hcc gekeken en urenlang daarin gezocht om iets te vinden om op te zeggen.
HCC service doet het niet meer (handig HCC dan kunnen de leden tenminste niet opzeggen)
op den duur toch nog iets gevonden n.l. [email protected]
al verschillende emails gestuurd maar geen enkele reactie.
ja je kunt per aangetekende brief opzeggen,(leven we nog in het stenen tijd perk) heeft de hobby computer club de email nog niet ontdekt.
De HCC gaat op een criminele organisatie lijken
Ik heb spijt dat ik er zolang lid ben van geweest
HCC neem een voorbeeld aan de IDG-bladen die kun je wel simpel per email kan opzeggen, en krijg je na enkele dagen netjes een bevestiging terug.

groeten Joan

Jan Hille Ris Lambers
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 okt 2007 18:28

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door Jan Hille Ris Lambers »

Besluit je je lidmaatschap van de HCC op te zeggen?

In dat geval moet je uiterlijk op 27 oktober een brief sturen naar hccservice!, postbus 6160, 2001 HA Haarlem. De brief moet namelijk sowieso op 31 oktober binnen zijn bij de HCC! Vergeet niet in je brief je lidmaatschapsnummer én je adresgegevens te vermelden. "Ter verbetering van de service" wil de HCC ook graag, dat je in de opzegbrief vermeldt, om welke reden(en) je hebt besloten om op te zeggen.

Nel Hoetmer
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 okt 2008 19:40

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door Nel Hoetmer »

Hallo Joan X
Grappig dat jij van de IDG keurig een bevestiging kreeg. Is mij nooit gelukt en ik moest maar afwachten of mijn abonnement echt ophield.
In de brief die IDG rondstuurde over de scheiding van HCC en IDG stond trouwens alleen vermeld hoe je de HCC op kon zeggen en geen woord hoe je je lidmaatschap van IDGbladen kon beeindigen.
Nel Hoetmer

joanX
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 okt 2008 22:21

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door joanX »

Hoi,Nel
Ik had gewoon een berichtje gestuurd naar [email protected]
Het duurde wel 7-10 dagen voordat ik de bevestiging terug had

Groeten Joan

Inbar
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 okt 2008 03:13

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door Inbar »

De moeite genomen om alle berichten van dit onderwerp te lezen. En nergens vind ik terug, wat mijn reden is geweest om op te zeggen. [eerst HCC en een paar dagen later ook de bladen]
Namelijk de enorme miscommunicatie [zeg maar geen] over wat er allemaal te gebeuren stond. Ik heb begrepen dat er een soort van 'gag order' was, maar tjonge wat een amateuristisch gedoe!

Toen ik via via en dus niet via een beleefde brief van HCC of IDG erachter kwam dat de prijs van de HCC € 24,95 werd, dacht ik: oh ja en waarom dan?
Waar ik ook zocht en keek al wat ik vond waren beloftes dat het mooi zou worden. Daar had/heb ik niets aan, ga toch zeker niet blind zoveel meer betalen! HCC was niet bereikbaar en uiteindelijk wel te horen gekregen, via IDG, dat de prijs van de bladen hetzelfde bleven.

Het ging ver over mijn budget heen en HCC opgezegd. Toen kwamen de brieven die zò onduidelijk waren geschreven dat dit voor mij de overbekende druppel was en ik ook de bladen heb opgezegd.
Pas na 01 oktober kwam er wat concrete uitleg, voor mij te laat want de opzeggingen waren al gedaan, maar ben er niet rouwig om.

Zo ga je niet met je leden/klanten om, die jaren lid zijn en al geduldig genoeg zijn geweest met allerlei [in mijn ogen] niet al te positieve veranderingen.

Voor mij is het over en sluiten. Wens de overgebleven leden veel succes met de HCC, maar de IDG kan wat mij betreft met bladen en al in de papierbak.

P.S.
En ja IK ben ALTIJD anoniem op internet te vinden, gezien de vele scams, spams en wat al niet meer.

Cor de Bruin
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 okt 2008 10:23

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door Cor de Bruin »

Je hoef niet persé schriftelijk op te zeggen, zie na wat zoeken op website.
Hoe kan ik mijn HCC-lidmaatschap opzeggen?
Antwoord
Je kunt je opzegging telefonisch aan ons doorgeven via 010-2646077. Je opzegging dient uiterlijk twee maanden voor de afloop van het lidmaatschap bij ons binnen te zijn. Je ontvangt een bevestiging van de opzegging zodra deze verwerkt is. Houd er rekening mee dat eventuele extra diensten waarop je je hebt geabonneerd, zoals ADSL (van XS4ALL) en HCC!Eigen Domein (van InterNLnet), ook schriftelijk dient op te zeggen bij de leveranciers van die diensten. Kijk voor meer informatie hierover op onze contactpagina. Wij verzoeken je bij correspondentie altijd uw HCC-lidmaatschapsnummer en adres te vermelden.
Ik heb het via E-mail gedaan na de laatste actie van HCC mbt proefnummer. Heb in ieder geval de bevestiging gehad dat men de e-mail heeft gelezen, maar heb nog geen bevestiging gehad.

Groeten,

Cor

igor-o-witz
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 dec 2008 18:26

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door igor-o-witz »

Ik vind deze prijsstijging echt schandalig. Ik kreeg een brief waarin stond dat de twee niet meer gingen samenwerken, maar er stond niets in over de kosten die dat met zich mee zou brengen. Krijg ik op 1 oktober een brief met de kosten. Als ik beide abonnementen neem is het een prijsstijging van meer dan 100%. Leuk die opzegtermijn van 2 maanden. Mijn abonnement liep tot 30-11-08, dus 1 oktober ben ik net te laat om op te zeggen. Ik heb dezelfde dag nog een aangetekende brief gestuurd om op te zeggen. Nog hebben ze het lef om mij het HCC blad te sturen. Echt schandalig. Ga er werk van maken.

psychodad
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 okt 2008 21:13

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door psychodad »

@ igor-o-witz Volgens mij is de prijsstijging al een poosje bekend (mei 2008?) en de scheiding tussen HCC en IDG is al bekend sinds oktober 2007

Als je de website van JOU vereniging en het nieuws en persberichten betreffende HCC op andere websites een beetje volgt had je dit al lang geweten.

Vraag je eens af wat JIJ met JOU vereniging wilt. I.p.v. achteroverleunen en roepen dat HCC iets voor jou moet doen kun je je ook afvragen wat JIJ de afgelopen jaren voor JOU vereniging hebt betekend

igor-o-witz
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 dec 2008 18:26

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door igor-o-witz »

@psychodad. In juli heb ik alleen een brief ontvangen waarin stond dat de HCC en IDG uit elkaar gingen. Er stond niets in van de kosten. Ik heb een abonnement op Tips & Trucs genomen en kreeg de HCC lidmaatschap er gratis bij. Ik volg niets over de HCC en voor mij had ik niet eens een HCC lidmaatschap hoeven hebben. Het enige waar ik ooit gebruik van heb gemaakt zijn de HCC dagen. Toen de toegaan nog gratis was. Als het zolang bekend was dat de HCC en IDG uit elkaar gingen, waarom kreeg ik dan pas op 1 oktober een brief met de kosten? Precies op het moment dat ik het lidmaatschap niet meer kan opzeggen. En dat is toeval? Dus ik moet zelf op onderzoek gaan als een bedrijf zijn prijzen verhoogt? Dat lijkt mij de omgekeerde wereld. Als een lidmaatschap eerst gratis was en nu ineens € 24.50, dan ben je volgens mij verplicht om je leden op de hoogte te brengen, ook wat betreft de kosten die het met zich mee brengt.

Zoals ik al zei: ik heb niets met de HCC!

Oh ja, als je poll bekijkt, wil één derde van de mensen geen lid meer blijven. Dat zegt al genoeg.
Ook nog even over het blad dat de HCC toezend. Je bent abonnee en moet zelf aangeven dat je dat niet wenst te zijn. En de HCC neemt er geen afstand van. Dat laat mij zien wat voor vereniging het is.

psychodad
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 okt 2008 21:13

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door psychodad »

Ik heb ook een blad toegezonden gekregen. In mijn brief stond dat ik dit blad kreeg om eens te proberen en dat ik verder nergens aan vast zat. Ik heb het blad daarna nooit meer ontvangen.

Een abonnement op jou blad zonder HCC lidmaatschap kon niet. Je werd HCC lid en kon daarom goedkoop een abonnement op een blad. dat IDG deze (ook in mijn ogen kwalijke vorm van) koppelverkoop aan een hoop mensen anders heeft uitgelegd dan in het contract tussen HCC en IDG staat geeft ongeveer aan wat voor club het is.

maar stel: Als je een abonnement had op Tips en Trucs van IDG en je bent nooit geïnformeerd zou ik IDG eens een briefje sturen. IDG weet al van de scheiding sinds Mei 2007. Deze scheiding is mede ontstaan omdat IDG de gelden waar HCC recht op had niet wilde afdragen. IDG heeft bewust aangestuurd op een scheiding al hadden ze HCC natuurlijk liever helemaal leeg gezogen.

HCC wordt weer een Hobby Computer Club voor actieve mensen. Ach, van mij mogen alle mensen die alleen maar lid zijn / waren van HCC voor hun eigen voordeel vandaag nog hun lidmaatschap opzeggen. Ik heb liever 10 leden waar ik wat leuks mee kan doen dan 1000 leden die menen dat ze ergens recht op hebben omdat ze hun lidmaatschap hebben betaald.

igor-o-witz ik hoop voor jou en voor mij dat er nog een deal te maken is met verenigingszaken. Op leden die eigenlijk helemaal geen lid willen zijn zit ik niet te wachten. Wat je natuurlijk kunt doen als het niet lukt is eens kijken op welke bladen je je goedkoop kunt abonneren dankzij je HCC lidmaatschap http://www.hcc.nl/tijdschriften

Wellicht een schrale troost: Je bent lid en daarom krijg je korting op je abonnement. Je kunt je ook gewoon zonder korting abonneren op een van deze bladen. De fout die HCC met IDG gemaakt heeft maken ze gelukkig niet nog een keer

igor-o-witz
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 dec 2008 18:26

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door igor-o-witz »

@psychoblad. Als het zolang bekend is, waarvoor zijn de prijzen dan niet vermeld in de brief die ik in juli ontvangen heb? Ik krijg op 1 oktober een brief met daarin de kosten voor het abonnement en lidmaatschap. Ik ben daardoor één dag te laat om mijn lidmaatschap op te zeggen. Als ik de kosten in juli had geweten had ik meteen mijn lidmaatschap en mijn abonnement opgezegd. Het was eerst vijf euro voor de HCC en nu € 24.50. Op 2 oktober meteen een aangetekende brief gestuurd om mijn lidmaatschap op te zeggen. Geen eens een reactie en aangetekend heeft de HCC echt wel ontvangen. Maar zo gaan ze met hun leden om. Voor vijf of tien euro had ik de HCC wel financieel willen steunen, maar ineens € 24.50 vind ik persoonlijk te gortig.

Wat betreft kortingen op abonnementen, ik neem geen abonnement meer op bladen van de IDG of van de HCC. Ik heb het gehad. Ik vind het persoonlijk geen stijl.

Voor mij is de HCC geen hobby club meer, maar een commercieel bedrijf dat alléén maar geld wil verdienen. Anders hadden ze het wel op een nettere manier aangepakt en hun leden op een nette manier voorgelicht. En ook al was ik één dag te laat met het opzeggen van mijn lidmaatschap dan nog hadden ze uit coulance het lidmaatschap kunnen beëndigen. Nee, ze willen alleen maar zoveel mogelijk geld binnen halen. Leuke hobby club. :evil:
Laatst gewijzigd door igor-o-witz op 03 dec 2008 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.

psychodad
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 okt 2008 21:13

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door psychodad »

Zoals ik al eerder schreef: Als je vind dat je een abonnement had op Tips en Trucks (bij IDG) en (IDG) je het HCC lidmaatschap daarbij opgedrongen heeft, waardoor je nu aan extra kosten vast zit, zou een briefje naar IDG (de uitgever van Tips en Trucks) wellicht meer op zijn plaats zijn.

igor-o-witz
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 dec 2008 18:26

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door igor-o-witz »

Ik heb ook al een brief naar de IDG gestuurd. Aangezien de brief van juli door beide partijen is ondertekend zijn beide verantwoordelijk. Dit hebben de IDG en HCC samen zo uitgedacht, anders waren ze bang om te veel leden, abonnees te verliezen. Dus in mijn ogen zijn beide partijen verantwoordelijk. Alleen gaat dit topic over de HCC en niet IDG.

Kan het kloppen dat je van de HCC bent? Je probeert het zo te verdedigen, terwijl je toch wel in dient te zien dat dit absoluut niet netjes is en je zo niet met je leden omgaat.

igor-o-witz
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 dec 2008 18:26

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door igor-o-witz »

psychodad ik heb nog een vraag aan jou. Als het een Hobby Computer Club is, waarom worden de leden dan niet netjes en volledig ingelicht? Of wordt er enige coulance in acht genomen als mensen een paar dagen te laat zijn met opzeggen. Zeker als zij niet op de hoogte van de kosten waren. Kan je mij daar misschien antwoord opgeven?

Mijn antwoord daarop is: dat de HCC wist, kijk maar naar de poll, dat ze zeker één derde van hun leden kwijt zouden raken. Dus proberen ze nu nog zoveel mogelijk geld binnen te halen over de rug van hun leden. Ze kunnen de naam beter veranderen in Het Commerciële Computerbedrijf. Komt meer tot zijn recht.

Volgens het NBW dien je bij een forse prijsstijging de abonnees, cliënten of hoe je het wilt noemen op de hoogte te stellen en daarbij de kosten vermelden. Zeker bij een prijsstijging van bijna 150 procent. Als ik een uur tarief van € 10.- hanteer en vraag ineens € 24.50, zeg ik toch ook niet tegen mijn klanten. Ik heb een brief gestuurd met daarin de vermelding dat het iets duurder wordt.

By the way, heb je de andere reacties in dit forum gelezen?

Groetjes igor-o-witz

psychodad
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 okt 2008 21:13

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door psychodad »

@igor-o-witz Ik ben zeker van HCC. (jij ook) :idea: Ik ben al sinds 1998 lid en maak ook veel gebruik van de mogelijkheden binnen HCC om aan activiteiten deel te nemen.

Ik ben voor mijn leeftijd sowieso nog redelijk bij de tijd en informeer mijzelf i.p.v. dat ik mij laat informeren. De (hardcopy) brief van HCC kwam voor mij en voor de meeste HCC leden dus ook niet als een verrassing. Ik denk dat het ook een taak is van de leden om zichzelf te informeren. :idea: Om te roepen dat je in deze tijd, met alle snelle media en mogelijkheden om jezelf te informeren, zit te wachten op een brief....... We hebben het hier wel over lidmaatschap van een computerclub met alle snelle media die daarbij horen. Niet van een patiëntenvereniging voor digibeten. Ik heb op diverse sites (waarschijnlijk ook op die van HCC) al in mei 2008 gelezen dat de prijs van het lidmaatschap van HCC meer dan verdubbelen zou maar dat er een aantal mooie aanbiedingen zouden komen (korting op andere bladen, uitgevers stonden in de rij om stokje IDG over te nemen) om dit gemis te compenseren

HCC kan niet over de rug van haar leden geld binnen halen. HCC dat zijn namelijk de leden. (jij en ik) De ledenraad beslist democratisch over dit soort zaken. Ook jij hebt de kans gehad je daar te (laten) vertegenwoordigen. Ik begrijp uit je eerste post dat je daar bewust vanaf hebt gezien. Dat is je goed recht. Maar om dan vervolgens te gaan klagen......

De stemming zit er hier inderdaad goed in. Al zijn het natuurlijk op dit soort fora vaak de mensen die zich ergens erg druk over maken die de moeite nemen te reageren. Ja ik weet dat er inderdaad een aantal "consumerende leden" hun lidmaatschap heeft opgezegd (Dec 2008: 178.800 Okt 2008: 182.800 gewoon even goed zoeken) maar 1/3 klopt natuurlijk niet. Gelukkig hebben we nog een hoop leden over die er net zo over denken als ik.

Ik hoop dat HCC doorgaat met het creëren van kansen om gezamenlijk leuke en interessante dingen te doen. Ik heb bij HCC sinds 1998 de nodige slordigheden, stommiteiten en onhandigheden richting leden voorbij zien komen. En dan krijg ik ze waarschijnlijk nog niet eens allemaal mee. De informatievoorziening richting inactieve en alleen consumerende leden had wellicht beter gekund. Aan de andere kant schept lid zijn van een vereniging ook verplichtingen. HCC is geen bedrijf. 99% van alle activiteiten wordt gedaan door bevlogen vrijwilligers. Mensen die naast hun normale baan hun vrije tijd opofferen om in verenigingsverband samen met anderen leuke dingen te doen en daarnaast ook gewoon hun contributie betalen. Dat er dan wel eens wat fout gaat vind ik niet zo'n probleem.

igor-o-witz ik begrijp dat jij niet zo'n vereniging mens bent. Nog 1 jaartje en je bent er vanaf. Ik raad je aan nooit meer lid te worden van een vereniging. Volgens mij wordt jij daar niet gelukkiger van :lol:

igor-o-witz
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 dec 2008 18:26

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door igor-o-witz »

@psychodad. Mijn inziens ga je aan het aantal feiten voorbij die ik hierboven al opgesomt heb. Ten eerste als je een brief verzend en leden op de hoogte brengt, waarom dan niet de kosten voor het lidmaatschap vermelden? Ten tweede als ze geen geld over de rug van hun leden binnen halen, waarvoor dan niet coulant zijn en die ene dag dat iemand te laat is om op te zeggen gewoon te accepteren? Aangetekend verstuurt en niets eens een bericht ontvangen. Nu zijn er nog zoveel leden, wacht maar over een jaar. Ik weet zeker dat het er dan minder dan 150.000 zijn. En als de HCC zo door gaat, nog veel minder.

psychodad
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 okt 2008 21:13

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door psychodad »

Wel even bij het begin beginnen. Jij bent lid geworden van een vereniging. daar heeft niemand je toe gedwongen en zeker HCC niet. HCC is een vereniging waarbij de leden bepalen wat er gebeurt. Vervolgens informeer jij jezelf niet over het wel en wee van de vereniging. Je geeft aan dat de hele vereniging je niet interesseert en vervolgens ga je klagen omdat je niet opgelet hebt.

Al je argumenten zijn waar maar ook eenvoudig te weerleggen

De schriftelijke communicatie verdient zeker geen schoonheidsprijs.
Volgens de statuten van HCC, de vereniging waar jij kennelijk lid van bent geworden zonder de statuten te lezen, is digitale communicatie het zelfde als schriftelijk (net als in de wet overigens) Met een beetje interesse had je het allemaal ver van te voren kunnen weten. In de brieven van mei, Juni en september wordt ook verwezen naar de website van HCC voor meer (actuele) informatie. Als je bij een onbewaakte spoorwegovergang bent en een trein aan ziet komen ga je ook niet op de rails staan en dan achteraf roepen "maar ik kwam van rechts" Lidmaatschap van een vereniging schept verplichtingen.

En nee. HCC kan geen geld over de rug van haar leden binnenhalen want de leden ZIJN HCC. De ledenraad heeft (ook namens jou) gesproken.

Ik denk dat je gelijk hebt en dat er de komende maanden van de leden die voor 1 oktober lid waren inderdaad een flink aantal de benen neemt. Of dat de meest waardevolle leden voor de vereniging zijn waag ik echter te betwijfelen. Op passieve consumenten die menen dat ze ergens recht op hebben omdat ze hun contributie betaald hebben zit ik niet te wachten. Gemotiveerde en enthousiaste leden zijn wat mijn betreft altijd welkom.

Gesloten