LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mensen die er niks van snappen moeten het ook niet kopen

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
ruseno
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 sep 2003 01:44

Re: Mensen die er niks van snappen moeten het ook niet kopen

Ongelezen bericht door ruseno »

Ik ben nu zo'n 5 jaar werkzaam in de computerwereld en zie mijzelf als iemand die aardig wat weet over computers.

Op m'n 12de kocht ik mijn eerste pc en heb toen zelf moeten leren om met een computer om te gaan. Er ging een wereld voor me open. Op dat moment wist ik gewoon dat ik met computers wilde werken.

Nu 11 jaar later heb ik genoeg leren omgaan met de pc dat ik heel veel zelf kan doen, maar dat ging niet vanzelf. Je leert ergens mee omgaan (computer of iets ander), door het te gebruiken (door vallen en opstaan).

Als je een computer koopt, dan heb je op een bepaald moment een zekere interesse voor zo'n kastje gekregen dat je deed besluiten ook maar zo'n kastje aan te schaffen.

Om dan maar meteen te zeggen van "geen kennis, geen deelname" vindt ik wel erg kort door de bocht.

Sinds kort hebben mijn ouders het internet helemaal ontdekt.
Best leuk zo'n cybermam, maar af en toe ook best lastig. :wink:
Want dan stelt ze vragen waarvan je denkt "hoevaak moet ik dit nog uitleggen".
Maar ik heb altijd geleerd "een domme vraag bestaat niet".
Een vraag niet stellen is pas dom en als ze het dan nog niet snappen ligt de oorzaak meestal niet bij hun maar bij degene die het probeert uit te leggen.
Want elke keer als ik mijn ouders iets probeer uit te leggen, moet ik mezelf gewoon inhouden om geen "moeilijke" woorden te gebruiken. Dan duurt het maar wat langer. Ik doe er liever twee keer zo lang over, dan dat ik het afraffel en het vervolgens nog een keer mag uitleggen.

Met iemand die nog maar net begint, moet je gewoon geduldig zijn.
Je kunt van zo'n iemand niet direct verlangen dat die na een week net zoveel ervaring heeft als dat jij dat hebt.

Dus met andere woorden "ik wordt ziek van mensen zoals SiCKoffDumbPeople".
Zij denken natuurlijk "Knowledge is power", maar kennis maakt ook opgeblazen.

Dit zijn mensen die zichzelf beter vinden als de rest.
Maar in feite zijn ze gewoon bang voor het onbekende.
"Oh nee, daar komt weer zo'n digibeet of no-no aan, wat moet ik nu weer zeggen, hoe moet ik mij tot hun niveau verlagen."
Gewoon een kwestie van wederzijds respect.

Want wees nou eerlijk. Dit soort mensen is ook blanco begonnen en zij zijn waarschijnlijk wel door anderen geholpen.

Tja, geen mensenkennis hebben is ook een gave. :D
Laatst gewijzigd door ruseno op 13 dec 2003 05:13, 1 keer totaal gewijzigd.

ONRECHT.HATER
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 sep 2003 02:40

Re: Mensen die er niks van snappen moeten het ook niet kopen

Ongelezen bericht door ONRECHT.HATER »

Ik kan me helemaal vinden in de reactie van ruseno. Zelf ben ik in 1979 voor het eerst in aanraking met computers gekomen en sinds plm 7 jaar hebben we een servicebedrijfje. Ook ik vraag nog regelmatig hulp in de vorm van zoeken op diverse forums naar een antwoord en ik schaam me daar ook niet voor: Je kunt gewoonweg niet alwetend zijn.... (Het echte probleem zit 'm natuurlijk in het feit, dat sommige mensen menen dat ze WEL alwetend zijn. Daar heb ik maar 1 woord voor over: STAKKERS)

MrCarrey
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 sep 2003 12:48

Re: Mensen die er niks van snappen moeten het ook niet kopen

Ongelezen bericht door MrCarrey »

Zelf heb ik weinig verstand van computers maar dat weerhoudt mij er nog niet van om een computer te kopen. Je koopt ook een TV waarvan je geen reet verstand van hebt.

Gast

Re: Mensen die er niks van snappen moeten het ook niet kopen

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb wel verstand van computers ik trek altijd de stekker uit het stopcontact als ik de PC aanzet.

Arie

Re: Mensen die er niks van snappen moeten het ook niet kopen

Ongelezen bericht door Arie »

Bestaan er dan zulke ingewikkelde TV's dat mensen er geen verstand van kunnen hebben, dat ze vastlopen enzo als je het geluid harder zet............

(#_#)

Re: Mensen die er niks van snappen moeten het ook niet kopen

Ongelezen bericht door (#_#) »

Wat een B******t dit topic, je meent toch niet dat jullie allemaal zo serieus zijn?
Die sickko die heeft nieteens meer gereageerd.

Mijn voorstel:
Beeindig dit topic!

Bedankt![/quote]

arnevandervegt
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 okt 2003 21:21

Re: Mensen die er niks van snappen moeten het ook niet kopen

Ongelezen bericht door arnevandervegt »

Ik begrijp hier helemaal niks van, wat kan het jullie het nou een ruk schelen, dat mensen computers kopen, terwijl ze hier geen verstand van hebben. Hebben we hier te maken met:

1. Gefrustreerde netwerkbeheerders, die een ego hebben van hier tot tokio

2. Mannetjes die in electronicazaak/computerzaak werken, die compleet doorgedraaid zijn.

Vraag om opheldering

TinusKnol

Re: Mensen die er niks van snappen moeten het ook niet kopen

Ongelezen bericht door TinusKnol »

:cry: Dus, sick off yourself. Ik word een beetje moe van mensen die denken dat ze het wiel hebben uitgevonden. Wat zou jij ervan vinden, toen jij nog in je "domme" periode zat, toen je voor het eerst een computer aanzette, en men jou een domme sukkel noemde? Klopt niet kerel. Als iedereen alles moest laten waar hij of zij op dit moment geen verstand van had, dan val ik even terug op de dochter van Tita Tovenaar..............."dan doe ik dit, en alles staat stil"

Eddie

Re: Mensen die er niks van snappen moeten het ook niet kopen

Ongelezen bericht door Eddie »

Stukje van Tweakers voor die mensen die al vroeg een computer hadden:

Allereerst wordt genoemd het door Intel introduceren van de MPU (Micro Processing Unit) in 1971, die aanvankelijk slechts was bedoeld voor gebruik in rekenmachines. Dankzij het inzicht van Ted Hoff, toenmalig onderzoeker aan de universiteit van Stanford, werd de MPU vervolgens gelukkig ook gebruikt in computers. In 1977 zette Charles Tandy de TRS-80 op de markt, een goedgeprijsde computer gebaseerd op Intel's 8080-architectuur die voor de gebruiker nog wel een 'black-box' bleef omdat de garantievoorwaarden niet toestonden het apparaat te openen.

Nadat in 1980 Seagate de eerste harde schijf voor microcomputers had vervaardigd, introduceerde IBM met de 5150 in 1981 de eerste echte upgradebare pc, compleet geleverd met monitor, printer en keyboard. De 'Personal Computer' werd een groot succes en al snel kwamen concurrenten als Compaq met '100% IBM-compatible'-alternatieven, waarmee de computer zich definitief nestelde in het zakenleven en bij de thuisgebruiker.

Sukkel

henk b.

Re: Mensen die er niks van snappen moeten het ook niet kopen

Ongelezen bericht door henk b. »

RTFM= Read The Fantastic Manual

t3q

Re: Mensen die er niks van snappen moeten het ook niet kopen

Ongelezen bericht door t3q »

pfff verkopers in de winkel zeker. Nou in 80% van de gevallen weten ze niks

Gesloten