@igor-o-witz Ik ben zeker van HCC. (jij ook)

Ik ben al sinds 1998 lid en maak ook veel gebruik van de mogelijkheden binnen HCC om aan activiteiten deel te nemen.
Ik ben voor mijn leeftijd sowieso nog redelijk bij de tijd en informeer mijzelf i.p.v. dat ik mij laat informeren. De (hardcopy) brief van HCC kwam voor mij en voor de meeste HCC leden dus ook niet als een verrassing. Ik denk dat het ook een taak is van de leden om
zichzelf te informeren.

Om te roepen dat je in deze tijd, met alle snelle media en mogelijkheden om jezelf te informeren, zit te wachten op een brief....... We hebben het hier wel over lidmaatschap van een computerclub met alle snelle media die daarbij horen. Niet van een patiëntenvereniging voor digibeten. Ik heb op diverse sites (waarschijnlijk ook op die van HCC) al in mei 2008 gelezen dat de prijs van het lidmaatschap van HCC meer dan verdubbelen zou maar dat er een aantal mooie aanbiedingen zouden komen (korting op andere bladen, uitgevers stonden in de rij om stokje IDG over te nemen) om dit gemis te compenseren
HCC kan niet over de rug van haar leden geld binnen halen. HCC dat zijn namelijk de leden. (jij en ik) De ledenraad beslist democratisch over dit soort zaken. Ook jij hebt de kans gehad je daar te (laten) vertegenwoordigen. Ik begrijp uit je eerste post dat je daar bewust vanaf hebt gezien. Dat is je goed recht. Maar om dan vervolgens te gaan klagen......
De stemming zit er hier inderdaad goed in. Al zijn het natuurlijk op dit soort fora vaak de mensen die zich ergens erg druk over maken die de moeite nemen te reageren. Ja ik weet dat er inderdaad een aantal "consumerende leden" hun lidmaatschap heeft opgezegd (Dec 2008: 178.800 Okt 2008: 182.800 gewoon even goed zoeken) maar 1/3 klopt natuurlijk niet. Gelukkig hebben we nog een hoop leden over die er net zo over denken als ik.
Ik hoop dat HCC doorgaat met het creëren van kansen om gezamenlijk leuke en interessante dingen te doen. Ik heb bij HCC sinds 1998 de nodige slordigheden, stommiteiten en onhandigheden richting leden voorbij zien komen. En dan krijg ik ze waarschijnlijk nog niet eens allemaal mee. De informatievoorziening richting inactieve en alleen consumerende leden had wellicht beter gekund. Aan de andere kant schept lid zijn van een vereniging ook verplichtingen.
HCC is geen bedrijf. 99% van alle activiteiten wordt gedaan door bevlogen vrijwilligers. Mensen die naast hun normale baan hun vrije tijd opofferen om in verenigingsverband samen met anderen leuke dingen te doen en daarnaast
ook gewoon hun contributie betalen. Dat er dan wel eens wat fout gaat vind ik niet zo'n probleem.
igor-o-witz ik begrijp dat jij niet zo'n vereniging mens bent. Nog 1 jaartje en je bent er vanaf. Ik raad je aan nooit meer lid te worden van een vereniging. Volgens mij wordt jij daar niet gelukkiger van